
külmalt puterdab ja võtab jubedalt kütet!
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: külmalt puterdab ja võtab jubedalt kütet!
Kusjuures see 5 vaakumregulaatori järjest lõppemine on lausa eriline ebaõnn minu arust. Enda ja tuttavate Pierburgidega tegelenuna pean tunnistama, et ei ole aastast 1994(mil õuele tuli esimene G2) kuni siiani rohkem neid vahetanud kui vast ainult paaril juhul. Ja sellest ühega oli kindlasti midagi kahtlast lisaks, sest millegipärast oli ka kiirenduspumba membraan pude ja pull-down lekkis(ehk siis kõik membraanid miskitpidi otsa saanud)...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
Re: külmalt puterdab ja võtab jubedalt kütet!
Mul on külma mootoriga samasugused sümptomid nagu teemaalgatajal. Ehk siis mootor käib ebaühtlaselt, pöörded kuskil 500-600p/min ja tagant tuleb välja ühtlane paks must pilv. Minul põhjustab seda vigane pull-down ja selle vastu aitab süüte sisse keeramine kaheks kuni kolmeks minutiks enne käivitamist. Siis soojeneb automaattoore juures olev vedru ja tirib seda õhuklappi piisavalt lahti.
-
- Huviline
- Postitusi: 281
- Liitunud: 08 Sept 2010, 23:03
- Telefon: 53067590
- Auto: Vento TD
- Asukoht: Ida-Virumaa
Re: külmalt puterdab ja võtab jubedalt kütet!
Ma VIST leidsin oma murele põhjuse:100avant kirjutas:Kui ma asjast õieti aru olen saanud, siis aju hakkab lambda signaalist midagi arvama alles sooja mootoriga.?J2germeister kirjutas:Endal samuti selline mure. 1,4l mono, ise kahtlustan lambda andurit, kuna kohapeal käies väljaheitegaasid on omamoodi lõhnaga.
EDIT: niipalju lugedes sain targemaks et külmkäivituse klapp võib pahandust teha. Uurima kuida pritsungil asi käib.
kaitsmeploki peal oli lisana 1 relee juurde pandud, oli võimas ja kõrbenud. Netis sorades leidsin et tegu sellise releega(mul 1 klemm teisiti, kuid kõik muu klapib, kuna mul ABD moto): LINK
EDIT: loogiline on samas jah et lambda terve, kuna suvel küttekulu naljalt üle 7 ei saanud. Kõikus 6-7 vahel, nüüd(külmal ajal) aga 10-12l 100le

Viimati muutis J2germeister, 18 Dets 2011, 21:46, muudetud 1 kord kokku.
- Pikksilm
- Veteran
- Postitusi: 2260
- Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
- Auto: G2, T2b
- Asukoht:
- Tänatud: 6 korda
Re: külmalt puterdab ja võtab jubedalt kütet!
Aga oskate äkki minu probleemile lahendust leida ?100avant kirjutas:Kasuta palun otsingut, siin üle kümne teema Pierburg 2E2 probleemide kohta kindlasti.
Ja postitustesse paluks ka rohkem selgust...
Probleemi kirjeldust peale mustade küünalde ja kolme pütiga käimise saaks täpsemalt edastada- kas probleem tekkis järsku(peale mida näiteks), mis pöörded, kuidas õhuklapp käitub jne.
A la- näppisin, aga kas miski ka muutus selle käigus?
Õhuklappi liigutavad põhimõtteliselt nii vaakum kui ka bimetallvedru, mida soojendab jahutusvedelik, mis käib läbi automaattooreklapi korpuse.
pikksilm kirjutas:Ilmselt pole mul mõttevõime kõige parem, kuid nendest teemadest ma enda samasugusele probleemile lahendust ei leidnud.pppp kirjutas:http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=52&t=68575
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=52&t=64171" onclick="window.open(this.href);return false;
Otsinguga leiab veel terve hulga karpa-teemasid...
Oskab ehk keegi aidata mind samasuguse probleemiga, et nii kui ilmad jahedaks lähevad, läheb samamoodi käima nagu suvel, kuid umbes 20sekundi pärast hakkab puterdama ning kui paari minuti pärast natuke soojemaks end käinud, töötab taas muretult ning kõik silindrid tulevad taha.
Kakkusin natuke teda täna: Esimese asjana õhtufiltri kopsik maha, ikka sama jama. Lasin kuumapuhuriga otse karpasse sooja õhku, mis peaks välistama faktori "Välisõhk on külm"
Kakkusin selle bimetall elemendiga süsteemi, kust jahutusvedelik läbi käib maha ning ka ise seda klappi reguleerides ja hoides, midagi ei muutunud.
Võtsin karburaatori kinnituspoldid lahti, panin mootori tööle ning soojast peast töötas muretult ( Töötaval mootoril liigutasin karpat, mootor tekitab piisavat vaakumit, et karpa padja külge kinni tõmbab, seega padi korras, ehk nii kui natuke karpat liigutada, nii et padja ja karpa vahelt hakkab õhku imema, hakkas välja surema. Seega padi on ka korras)
Kui juba mootor soojaks läks, töötas ilusti.
-
- Huviline
- Postitusi: 85
- Liitunud: 18 Mär 2011, 11:53
- Auto: Vw Golf 2 GL 1990a 1.9 47kw
- Asukoht: Eesti
Re: külmalt puterdab ja võtab jubedalt kütet!
ma sain omal asja korda ...
tegin pikema otsa asjale , tegin küünlad puhtaks , uus õhufilter , uus rootor paigaldatud , uus jagajakaan (jälle) , näppisin segukruvi jälle , küünajuhtmed teise .
ja asi funkab veel hetkel .
külmast peast on ka norm , põõrded kyll 2000RPm aga kõik pütad järgi .
tegin pikema otsa asjale , tegin küünlad puhtaks , uus õhufilter , uus rootor paigaldatud , uus jagajakaan (jälle) , näppisin segukruvi jälle , küünajuhtmed teise .
ja asi funkab veel hetkel .
külmast peast on ka norm , põõrded kyll 2000RPm aga kõik pütad järgi .
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: külmalt puterdab ja võtab jubedalt kütet!
Seda juttu lugedes tekkis tunne, et asi võiks olla miskit moodi seotud pull-downiga- kas on seal kuskil voolikutes- membraanis leke, või tegemist lihtsalt "liiga kinni" reguleeritud pull-downiga.pikksilm kirjutas:
Oskab ehk keegi aidata mind samasuguse probleemiga, et nii kui ilmad jahedaks lähevad, läheb samamoodi käima nagu suvel, kuid umbes 20sekundi pärast hakkab puterdama ning kui paari minuti pärast natuke soojemaks end käinud, töötab taas muretult ning kõik silindrid tulevad taha.
Endal selline reguleeringu juhus olnud- panin peale teise karpa pealt pärit pulldowni ilma reguleeringut kontrollimatta. Peale külmkäivitust mõned sekundid pärast kõrgendatud pööretel tühikäigu lõppu hakkas mootor korralikult lonkama ja sumutist tuli musta. Mõne minuti pärast polnud aga mingit probleemi enam. Pärast reguleerimist mure kadus.
Kusjuures see on "pisut" kummaline- kuidas õhuklapi sulgemine/avamine saab mitte mõjuda mootori tööle?pikksilm kirjutas: Kakkusin selle bimetall elemendiga süsteemi, kust jahutusvedelik läbi käib maha ning ka ise seda klappi reguleerides ja hoides, midagi ei muutunud.
Ehk siis puterdava mootoriga õhuklapi asendi muutmine(näiteks täiesti avamine mitmeks sekundiks- korrast ära seguga käival mootoril kulub teinekord pisut aega lõõride "puhastamiseks") ei mõju? Või ongi segu hoopis lahja? Rohkem sulgemine suretab ära või paneb hoopis rõõmsamalt käima? Väga põnev, kui masin sellest midagi ei arva...
Kuidas muidu küünlad- jagaja kaas ja rootor ennast tunnevad?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...