Makk imeb aku tühjaks
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Makk imeb aku tühjaks
Tere.
Selline probleem siis, et vahetasin auto originaal maki välja ja panin taha ka uued kõlarid.
Nüüd siis kui aku täis, tõmbab makk ta paari nädalaga tühjaks (seda juhtunud paar korda).
Kui võtan maki kaitse välja või ühendan voolust lahti, ei lähe aku ise tühjaks ja pole mingit probleemi.
See makk oli ennem ühel autol, mis käis üle katuse. Kas see võis maki tuksi keerata ?
Kaablid on ühendandatud nii, et vool tuleb kui süütelukku keeran, settingud on pideva voolu all. Siis veel maanduse kaabel ja
üks kaabel veel, sinine-valgega. Kui see pole ühendatud ei võta ühtegi raadio jaama.
Selline probleem siis, et vahetasin auto originaal maki välja ja panin taha ka uued kõlarid.
Nüüd siis kui aku täis, tõmbab makk ta paari nädalaga tühjaks (seda juhtunud paar korda).
Kui võtan maki kaitse välja või ühendan voolust lahti, ei lähe aku ise tühjaks ja pole mingit probleemi.
See makk oli ennem ühel autol, mis käis üle katuse. Kas see võis maki tuksi keerata ?
Kaablid on ühendandatud nii, et vool tuleb kui süütelukku keeran, settingud on pideva voolu all. Siis veel maanduse kaabel ja
üks kaabel veel, sinine-valgega. Kui see pole ühendatud ei võta ühtegi raadio jaama.
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Makk imeb aku tühjaks
Sini-valge juhe on ühendatud kuhu?
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]

Viimati muutis HawkHill, 11 Nov 2011, 17:57, muudetud 1 kord kokku.
Re: Makk imeb aku tühjaks
Koos antenni juhtmega tuleb kaasa must juhe. Ühendasin selle külge ja proovisin, võtab enamus raadio jaamasid nii.
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Makk imeb aku tühjaks
Päris täpselt ei saa küll aru aga tundub nagu, et toidad antennivõimendit vist pideva vooluga ja antennivõimendil toide peal ka siis kui süüde väljas? Tavaliselt antennivõimendi toide katkestatakse kui raadio on väljalülitatud. Ilmselt peaksid täpsustama mis autost üldse jutt ja mis makist.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]

Viimati muutis HawkHill, 11 Nov 2011, 19:55, muudetud 1 kord kokku.
Re: Makk imeb aku tühjaks
Tegemist 92 aasta Passat GTga.
Voolu ei tohiks makis olla, kuna vool tuleb alles siis, kui keeran süüdet.
On võimalik, et võimendi võtab pidevat voolu selle kaabli kaudu, mis pidevat vooluga ühendatud, et settingud ära ei kaoks ?
Voolu ei tohiks makis olla, kuna vool tuleb alles siis, kui keeran süüdet.
On võimalik, et võimendi võtab pidevat voolu selle kaabli kaudu, mis pidevat vooluga ühendatud, et settingud ära ei kaoks ?
-
- Moderaator
- Postitusi: 4450
- Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
- Telefon: 5515335
- Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: Makk imeb aku tühjaks
Kas ma saan aru, et sul autos ka võimendi? Ja võimendi remote on pideva voolu külge ühendatud? Siis pole ju ime, siis on pigem ime, et võim kiiremini akut tühjaks ei ime.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
Re: Makk imeb aku tühjaks
joosep666 kirjutas:Kas keegi oskaks öelda, mis värvi juhe on antennivõimendil?
Niipalju, kui ma olen näinud, siis kõigil on SINISED.
Re: Makk imeb aku tühjaks
Remote/antenn on ka sini-valge, vahest. Kui kindel pole, manual on abiks.
Ja tõepoolest, kui ühendad remote võimuga, mis on ütlemata loogiline tegevus, siis jääb võimule vool sisse.
Omast kogemusest tean targutada, aastaid tagasi oli mul Alpine makk - remote võimu ja maki väljalülitades lülitub ka võim välja.
Nüüd Pioneer ja võim jääb tööle.
Lahendasin probleemi : pistsin võimendi RCA küljes tolknevale juhtmele süütelukust tuleva + peale, võim tööle ei jää kui võti välja võtta süütelukust.
Ja tõepoolest, kui ühendad remote võimuga, mis on ütlemata loogiline tegevus, siis jääb võimule vool sisse.
Omast kogemusest tean targutada, aastaid tagasi oli mul Alpine makk - remote võimu ja maki väljalülitades lülitub ka võim välja.
Nüüd Pioneer ja võim jääb tööle.
Lahendasin probleemi : pistsin võimendi RCA küljes tolknevale juhtmele süütelukust tuleva + peale, võim tööle ei jää kui võti välja võtta süütelukust.
Re: Makk imeb aku tühjaks
Võimendi autol oli see niiöelda antennivõimendi, mis autol sisse ehitatud.. Ühendasin üleeile lahti kaablid, praeguseni on kõik korras.
Suured tänud kõigile, kes aitasid. Annan teada niipea kui ise aru saan, kas oli kasu sellest.
Suured tänud kõigile, kes aitasid. Annan teada niipea kui ise aru saan, kas oli kasu sellest.
Re: Makk imeb aku tühjaks
Käisin kontrollis, aku oli surnud.
Ostsin uue aku ja selle tõmbas samuti tühjaks.
Võib olla, et makk on omadega õhtal ?
Ostsin uue aku ja selle tõmbas samuti tühjaks.
Võib olla, et makk on omadega õhtal ?
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Makk imeb aku tühjaks
Ega see arvamine sellisel puhul kaugele vii ja pole mõtet ka huupi uusi asju osta. Mis muud kui tuleb toitele ampermeeter vahele panna ja uurida kuhu aku tühjaks jookseb. Kui makki kahtlustad siis algul uuri maki tarbitavat voolu ootereziimis ja kui seal kõik korras siis ampermeeter akule vahele ja katse-eksituse teel võimalikke voolu tarbijaid lahti ühendama näiteks kaitsmekarbist. Nii selgub ka lõpuks tõde kuhu vool kaob
.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]

Viimati muutis HawkHill, 06 Dets 2011, 17:10, muudetud 2 korda kokku.
Re: Makk imeb aku tühjaks
Proovin leida täna v homme ampermeetri.
Aga ühendasin maki lahti, ei puutunud autot oma 4-5 päeva, kõik oli korras.
Kui makk taga ja autot ei puutu tõmbab 4-5 päevaga tühjaks.
Aga ühendasin maki lahti, ei puutunud autot oma 4-5 päeva, kõik oli korras.
Kui makk taga ja autot ei puutu tõmbab 4-5 päevaga tühjaks.
Re: Makk imeb aku tühjaks
Kontrollisin nüüd järgi neid kolme juhet.
Maandus oli 0
süütelukust kaablil oli 0, kui süütelukku keerasin tuli kohe 12 sisse, isegi kui makk väljas.
Pideva voolu all olev kaablil käis koguaeg 12 läbi.
Proovisin ka ühe kõlari ühte kaablit, 0.01
Nüüd tuli pähe et kui kõlareid ühendasin makki ei kontrollinud üldse kumb + ja kumb - on kui ühendasin.
Võib asi ehk selles olla ?
Maandus oli 0
süütelukust kaablil oli 0, kui süütelukku keerasin tuli kohe 12 sisse, isegi kui makk väljas.
Pideva voolu all olev kaablil käis koguaeg 12 läbi.
Proovisin ka ühe kõlari ühte kaablit, 0.01
Nüüd tuli pähe et kui kõlareid ühendasin makki ei kontrollinud üldse kumb + ja kumb - on kui ühendasin.
Võib asi ehk selles olla ?
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Makk imeb aku tühjaks
Aku tühjenemisel ja kõlarite polaarsusel pole mingit seost. Kui paned + ja - kõlaril vastupidi siis kannatab ainult helikvaliteet.
Makil peaksid panema testri (ampermeetri asendis A) toitejuhtmega jadasse, et näha mis vool sealt läbi jookseb siis saad teada kas voolu kulub ka väljalülitatult.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
Makil peaksid panema testri (ampermeetri asendis A) toitejuhtmega jadasse, et näha mis vool sealt läbi jookseb siis saad teada kas voolu kulub ka väljalülitatult.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]

Re: Makk imeb aku tühjaks
Lisasin toitele taha, veidike üle 12v. 12,4 vms.
Kui amprite peale panin, siis millegi pärast näitas 0 v 0,01.
Kui amprite peale panin, siis millegi pärast näitas 0 v 0,01.
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Makk imeb aku tühjaks
Oeh, ok viimane üritus. Vaata seda joonist:

Ampermeeter on see A tähega ring ja makk oletame ringi sees olev rist. Ehk siis lühidalt, voolu mõõtmiseks tuleb toitejuhe "katkestada“ ja vool lasta makki läbi ampermeetri. Ja siis lugeda näit. Äkki oleks siiski lihtsam mõni sõber leida kes sul mõõteriistu jagab...

Ampermeeter on see A tähega ring ja makk oletame ringi sees olev rist. Ehk siis lühidalt, voolu mõõtmiseks tuleb toitejuhe "katkestada“ ja vool lasta makki läbi ampermeetri. Ja siis lugeda näit. Äkki oleks siiski lihtsam mõni sõber leida kes sul mõõteriistu jagab...
-
- Huviline
- Postitusi: 78
- Liitunud: 07 Dets 2009, 19:43
- Asukoht:
Re: Makk imeb aku tühjaks
vaata et ka testril punase juhtme ülemisse auku tõstad, kui vanem tester. mui pead poodi uue järgi minema.HawkHill kirjutas:Oeh, ok viimane üritus. Vaata seda joonist:
Ampermeeter on see A tähega ring ja makk oletame ringi sees olev rist. Ehk siis lühidalt, voolu mõõtmiseks tuleb toitejuhe "katkestada“ ja vool lasta makki läbi ampermeetri. Ja siis lugeda näit. Äkki oleks siiski lihtsam mõni sõber leida kes sul mõõteriistu jagab...
Re: Makk imeb aku tühjaks
Vabandan rumaluse pärast, puutun esimest korda kokku sellise asjaga.
Aga makk võttis pidevalt 3v.
Aga makk võttis pidevalt 3v.
-
- Huviline
- Postitusi: 58
- Liitunud: 26 Dets 2008, 13:02
- Auto: Audi A6 Avant -98, Ford Fiesta -03, VW Golf 3 GT -92
- Asukoht: Tartumaa
Re: Makk imeb aku tühjaks
Makk ei saa sul 3V võtta, pigem 3A ja seda on mitte töötava makiga kindlasti palju.
Kui ampermeetri ühendamine ja kasutamine tiba keeruline on ja tülikas siis võid ju kuskilt mõned väiksemad ampertangid laenata, nendega oleks väga lihtne mõõta, lihtsalt haarats ümber plussi või miinuse(nool ampertangede peal õiges voolu suunas) ja näitab palju voolu parasjagu läbi läheb. Niimoodi saad kõik tähtsamad sõlmed läbi käia ja vea üles otsida.
Tavalise ampermeetri või multimeetriga on oskamatul kasutamisel väga kerge see ära lõhkuda ja enamus multimeetreid ei kannata erilisi koormusi, et kui valest kohas midagi mõõtma hakkad siis võib samuti asi kehvasti lõppeda.
Arvatavasti sul sellel makil ikka midagi valesti on või on lihtsalt veidi kiiksuga makk. Mõni makk näiteks jääb isegi välja lülitatult särama ja voolu tarbima ja vahel aitab selle vastu ainult see, et eemaldad paneeli kui ei kasuta.
Sa võid maki toite juhtmeid proovida kah erinevat moodi. Näiteks pidev toide ja süütelukust tulev toide makil nii nagu peab. Veel võid sa proovida makil mõlemad toited pideva toite alla ühendada, siis kaob küll see funktsioon ära, et kui süüte välja võtad siis läheb makk kinni aga äkki on abi. Veel võid proovida neid juhtmeid omavahel vahetada, äkki on vahetusse läinud ja põhjustab mingeid anomaaliaid.
Kui ampermeetri ühendamine ja kasutamine tiba keeruline on ja tülikas siis võid ju kuskilt mõned väiksemad ampertangid laenata, nendega oleks väga lihtne mõõta, lihtsalt haarats ümber plussi või miinuse(nool ampertangede peal õiges voolu suunas) ja näitab palju voolu parasjagu läbi läheb. Niimoodi saad kõik tähtsamad sõlmed läbi käia ja vea üles otsida.
Tavalise ampermeetri või multimeetriga on oskamatul kasutamisel väga kerge see ära lõhkuda ja enamus multimeetreid ei kannata erilisi koormusi, et kui valest kohas midagi mõõtma hakkad siis võib samuti asi kehvasti lõppeda.
Arvatavasti sul sellel makil ikka midagi valesti on või on lihtsalt veidi kiiksuga makk. Mõni makk näiteks jääb isegi välja lülitatult särama ja voolu tarbima ja vahel aitab selle vastu ainult see, et eemaldad paneeli kui ei kasuta.
Sa võid maki toite juhtmeid proovida kah erinevat moodi. Näiteks pidev toide ja süütelukust tulev toide makil nii nagu peab. Veel võid sa proovida makil mõlemad toited pideva toite alla ühendada, siis kaob küll see funktsioon ära, et kui süüte välja võtad siis läheb makk kinni aga äkki on abi. Veel võid proovida neid juhtmeid omavahel vahetada, äkki on vahetusse läinud ja põhjustab mingeid anomaaliaid.
Re: Makk imeb aku tühjaks
No see millega ma mõõtsin pole päris ampermeeter, aga näitab palju voolu miski tarbib v palju voolu sees on.
Proovisin mõlemad juhtmed varem toite taha ühendada, sellest polnud abi. Kui juhtmed omavahel ära vahetada, siis makk tööle
hakkab ikka aint siis kui süüdet keerata aga kõik settingud siis 0 ja peab uuesti ära reguleerima.
Kuna väljalülitatud makk tarbib siis pidevalt 3a, on kuidagi võimalik parandada ? V õhtale saata see ja uue maki osta ?
Ja kui mõlemad toitekaablid ühendada ühe kaabli otsa, mis süütelukust tuleb, kas see üle ei koorma seda juhet ?
Proovisin mõlemad juhtmed varem toite taha ühendada, sellest polnud abi. Kui juhtmed omavahel ära vahetada, siis makk tööle
hakkab ikka aint siis kui süüdet keerata aga kõik settingud siis 0 ja peab uuesti ära reguleerima.
Kuna väljalülitatud makk tarbib siis pidevalt 3a, on kuidagi võimalik parandada ? V õhtale saata see ja uue maki osta ?
Ja kui mõlemad toitekaablid ühendada ühe kaabli otsa, mis süütelukust tuleb, kas see üle ei koorma seda juhet ?
Viimati muutis wappu, 23 Dets 2011, 14:42, muudetud 1 kord kokku.
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Makk imeb aku tühjaks
Ilma ampermeetrita ei saa sa kuidagi mõõta, et voolutarve on 3 amprit (ok, arvutuslikult saab selle leida ka muudmoodi aga seda sa vaevalt tegid) ja ampermeeter, kas on olemas või pole. Poolt ampermeetrit ei saa kuidagi olla...
Kui aga tõesti peaks voolu tarbimine olema pidevalt 3 amprit, siis see on ikkagi 36W ja päris õhku see ka ainult makist haihtuda ei saa, kui kusagilt heli välja ei tule ega miski ei soojene-kuumene ka.
Kui sul aku on näiteks 55 Ah, siis 3A pideva tarbimise puhul tõmbaks makk selle 18 tunniga tühjaks. Niiet midagi ei klapi su jutus ja mõõtmistes.
Soovitaks pöörduda ikkagi mõne elektroonika- või elektrimehe poole...
Kui aga tõesti peaks voolu tarbimine olema pidevalt 3 amprit, siis see on ikkagi 36W ja päris õhku see ka ainult makist haihtuda ei saa, kui kusagilt heli välja ei tule ega miski ei soojene-kuumene ka.
Kui sul aku on näiteks 55 Ah, siis 3A pideva tarbimise puhul tõmbaks makk selle 18 tunniga tühjaks. Niiet midagi ei klapi su jutus ja mõõtmistes.
Soovitaks pöörduda ikkagi mõne elektroonika- või elektrimehe poole...
Re: Makk imeb aku tühjaks
wappu kirjutas:No see millega ma mõõtsin pole päris ampermeeter, aga näitab palju voolu miski tarbib v palju voolu sees on.
Proovisin mõlemad juhtmed varem toite taha ühendada, sellest polnud abi. Kui juhtmed omavahel ära vahetada, siis makk tööle
hakkab ikka aint siis kui süüdet keerata aga kõik settingud siis 0 ja peab uuesti ära reguleerima.
Kuna väljalülitatud makk tarbib siis pidevalt 3a, on kuidagi võimalik parandada ? V õhtale saata see ja uue maki osta ?
Ja kui mõlemad toitekaablid ühendada ühe kaabli otsa, mis süütelukust tuleb, kas see üle ei koorma seda juhet ?
Minu viga, 3v
Re: Makk imeb aku tühjaks
Ma midagi siis mõõtsin vist valesti, aga tegin nii nagu üks automehaanik rääkis.
Ütles, et ühendaks voolu lahti, siis mõõdaks selle voolu juhtme, (12v) ja siis mõõdaks selle juhtme
mis makki läheb ja mis ta näitab ongi see, palju voolu tarbib (näitas 3v)
Punane juhe vastu kaablit ja must siis maandus.
Aga me siis kumbki vist ei taju seda asja eriti.
Ütles, et ühendaks voolu lahti, siis mõõdaks selle voolu juhtme, (12v) ja siis mõõdaks selle juhtme
mis makki läheb ja mis ta näitab ongi see, palju voolu tarbib (näitas 3v)
Punane juhe vastu kaablit ja must siis maandus.
Aga me siis kumbki vist ei taju seda asja eriti.
-
- Huviline
- Postitusi: 225
- Liitunud: 01 Veebr 2010, 16:07
- Asukoht:
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Makk imeb aku tühjaks
Üks asi on pinge (V) ja teine asi vool (A).
Makk töötab ikka 12v pinge pealt, seega seal pole küll
pinge mõõtmisest mingit kasu.
Nõu andnud automehaanik tundub mingi kõvem spetsialist olevat.
Maki voolutarvet, ehk tarbitavaid ampreid mittetöötava maki korral tarvis
mõõta.
Makk töötab ikka 12v pinge pealt, seega seal pole küll
pinge mõõtmisest mingit kasu.
Nõu andnud automehaanik tundub mingi kõvem spetsialist olevat.
Maki voolutarvet, ehk tarbitavaid ampreid mittetöötava maki korral tarvis
mõõta.
Diagnostika ja elektritööd. 56052094