1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik
Autoks Volkswagen Passat 1993.a. 1.9TD 55kW. Mure siis järgmine, et autol küttekulu liig suur ning sõidul 90-ga pöörded tunduvad liiga kõrged. 90-ga maanteel liigeldes on pöörded 3000 kanti ning küttekulu jääb keskmiselt 9-10 liitri juurde. Samas on ka tühikäigu pöörded liiga suured (1200). Mis oleks selle auto norm. pöörded 90-ga sõites ning milles võib viga peituda? Foorumit uurides lugesin välja, et küttekulu võib suurendada ka rikkis termostaat. Täna siis jälgisin, et umbes 20km maha sõites jääb mootori töötemperatuur 70-80C vahele, mis on natuke vähe või kuidas?
Pihustid on kontrollitud ning tagasivool ka ei leki enam nii, et seal ei tohiks suure kulu põhjus peituda. Aga ehk pumba nurk vale? Musta igatahes tagant ei aja kuid auto väga uimane TD kohta. Nii palju veel, et autole peale pandud järgmise põlvkonna Passati (B4) tahhomeeter. Kas see võib ka valetada, kui pole originaal?
Ette tänades,
Jürgen
Pihustid on kontrollitud ning tagasivool ka ei leki enam nii, et seal ei tohiks suure kulu põhjus peituda. Aga ehk pumba nurk vale? Musta igatahes tagant ei aja kuid auto väga uimane TD kohta. Nii palju veel, et autole peale pandud järgmise põlvkonna Passati (B4) tahhomeeter. Kas see võib ka valetada, kui pole originaal?
Ette tänades,
Jürgen
Viimati muutis argo, 11 Sept 2012, 02:12, muudetud 2 korda kokku.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
temperatuur peaks ikka 90c juures olema. Süütenurk võib liiga hiline olla kui auto tuim
[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ]
[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ]

-
- Huviline
- Postitusi: 269
- Liitunud: 23 Mai 2009, 10:02
- Auto: ford focus c-max 06a
- Asukoht: kohila
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
roomlane2 kirjutas:temperatuur peaks ikka 90c juures olema. Süütenurk võib liiga hiline olla kui auto tuim
[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ]
ei pae olema.. mul kah sama mootor ja talvel seal 70-80 vahel ning suvel on 90 lähistel.
elu on karm ja sellega peab harjuma;
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Samas on ka radikas jahe ning radika alumine lõdvik jahe. See vist ikkagi seotud termostaadiga?!
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
No siis termostaad korras kui radikas ja alumine lõdvik külm.
[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ]
[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ]

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Oskab ehk keegi pöörete kohta ja küttekulu kohta mingit nõu anda?
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
viska see ise aretatud tahhokas minema ja ongi pöörete pobleem lahendatud!
minu sama vanal passatil pole tahhokat ja pole probleemi kah!(kuigi jah,oleks huvitav teada palju pöördeid maanteel on...)
kui kunagi oma vanale fordiuunikule tahhoka peale panin, hakkasin kah koguaeg aint seda kella jälgima ja tegi ikka elu sõidu ajal raskemaks küll
ja kui ONGI liiga kõrged pöörded, siis on sul järelikult mingid golfi 13" rattad all ja madala profiiliga rehvid. pane õige mõõt alla ja asi tahe! saad kütusekulu kah leebemaks.
tühikäiku saad ise hõlpsalt maha keerata. uuri pumba tagant,plokikaane poolt natuke ja leiad ise üles,mis kruvi näppida. hästi lihtne.
terv.

minu sama vanal passatil pole tahhokat ja pole probleemi kah!(kuigi jah,oleks huvitav teada palju pöördeid maanteel on...)
kui kunagi oma vanale fordiuunikule tahhoka peale panin, hakkasin kah koguaeg aint seda kella jälgima ja tegi ikka elu sõidu ajal raskemaks küll

ja kui ONGI liiga kõrged pöörded, siis on sul järelikult mingid golfi 13" rattad all ja madala profiiliga rehvid. pane õige mõõt alla ja asi tahe! saad kütusekulu kah leebemaks.
tühikäiku saad ise hõlpsalt maha keerata. uuri pumba tagant,plokikaane poolt natuke ja leiad ise üles,mis kruvi näppida. hästi lihtne.
terv.
Viimati muutis stoner, 26 Veebr 2012, 16:43, muudetud 1 kord kokku.
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Tahhokas tal päris enda aretus ei ole. Tal oli müüja jutu järgi juba originaalis see olemas. Ainuke vahe, er ta pani sinna b4 kerega Passati tahhoka. Mis seal siis tahhoka asemel muidu peaks olema? Kell on tal muidu originaalis elektrooniline. Veljed on ikka ettenähtud 14tollised ning ka kummimõõt on enamvähem õige. Maantee sõidul sain nüüd viimati kütusekuluks umbes 7.14 sajale. See vist natuke palju maanteesõidu kohta, kuigi jah talv siiski veel õues...
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
bensiinimootori käigukast võib küljes olla. otsi kasti pealt kood ja uuri asja.
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Kasti pealt leidsin nüüd sellise koodi CEY 19121 0222
Kas on see üldsegi õige asi või olen vale koodi vaadanud?
Kas on see üldsegi õige asi või olen vale koodi vaadanud?
-
- Huviline
- Postitusi: 1060
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Ma panustaks selle peale, et keegi on pumba kütuse etteande kruvi näppinud- kuna enda omal (sama mootoriga sedaankerega b3 Passat) unustasin talveks toda etteande kruvi tagasi keerata, siis sain samamoodi kütusekulu numbriteks üsna ulmelised arvud. Keerasin toda kruvi tagasi ning nüüd külmadega ka kütusekulu hoopis teine
. 80 kraadi ligidal olev mootoritemp on normaalne- mul endal on ta talvel seal 80-85 kraadi kandis. Tühikäigu pöörded tunudvad ka üsna kõrged- ma sätin talveks tavaliselt maximum 1000rpm ning suveks keeran kuskil 900rpm peale
.
Siin lehel asjalikku lugemist: http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=74&t=80384" onclick="window.open(this.href);return false;


Siin lehel asjalikku lugemist: http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=74&t=80384" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis Siksaator, 29 Veebr 2012, 17:24, muudetud 1 kord kokku.
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Aga kui kõrged on sul pöörded 90-ga liigeldes? Mul 3000, aga targemad mehed räägivad, et peaks ikka kuskil seal 2000 juures olema.
-
- Huviline
- Postitusi: 1060
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Ma nüüd küll päris pead ei anna aga pakun, et see tahhomeeter näitab sul aiateibaidjyrgen61 kirjutas:Aga kui kõrged on sul pöörded 90-ga liigeldes? Mul 3000, aga targemad mehed räägivad, et peaks ikka kuskil seal 2000 juures olema.


Ning minu teada on nii, et B4 Passati spidoplokk võtab tahhomeetri signaali ECU ehk siis aju kaudu ning b3 Passat kasutab ära generaatori väljundit ehk siis W klemmi


Pole isiklikult küll täheldanud, et mootor nüüd maantesõidul seal aiste vahel uluks- kõrva järgi pakuks pööreteks miskine 2400-2600rpm

Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Oletame, et tal ei peaks siis seda tahhomeetrit olema, aga sel juhul mis tal seal olema peaks? Minu Passatil praegu nii, et paremal tahhomeeter, keskel spidomeeter ning vasakul ääres jahutusvedeliku temperatuuri + kütuse taseme näidik + elektrooniline kell. Kas tal siis midagi ümber ehitatud? Umbes nagu sellel pildil:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vabandan, et kasutan kellegi autot...
Tegu siin kohal muidugi kahjuks bensukaga.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vabandan, et kasutan kellegi autot...
Tegu siin kohal muidugi kahjuks bensukaga.
Viimati muutis jyrgen61, 29 Veebr 2012, 21:31, muudetud 5 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 1060
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Diiselmootoritega b3 Passatitel on parempoolne näidik tavaliselt seieritega kell, bensiinimootoritega isenditel on too parempoolne näidik kas siis tahhomeeter või samamoodi seieritega kelljyrgen61 kirjutas:Oletame, et tal ei peaks siis seda tahhomeetrit olema, aga sel juhul mis tal seal olema peaks?

Mul ühe klubilisega on pooleli ehitus sellest, et saada bensumootoriga isendi pealt pärit spidoplokk koos tahhomeetriga korralikult tööle oma diiselmootori peal

Eks kui kunagi korralikult tööle saab, siis vast pajatab täpsemalt asjast

-
- Uustulnuk
- Postitusi: 1
- Liitunud: 15 Jaan 2012, 11:57
- Telefon: 56615229
- Auto: vw b3 passat 1,6td
- Asukoht:
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Minu 1,6 td 89a. passatil on küll tahhomeeter olemas ja peal kirjad, et disel. Ma ei usu, et see kellegi oma aretis oleks.
-
- Veteran
- Postitusi: 2255
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... 87#p512683" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 15
- Liitunud: 04 Nov 2011, 11:22
- Auto: vw passat, 1.9 td, 55kw!
- Asukoht:
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
hmm! kas siis B4-l 1.9 td 55kw on ajuga??Siksaator kirjutas:Ma nüüd küll päris pead ei anna aga pakun, et see tahhomeeter näitab sul aiateibaidjyrgen61 kirjutas:Aga kui kõrged on sul pöörded 90-ga liigeldes? Mul 3000, aga targemad mehed räägivad, et peaks ikka kuskil seal 2000 juures olema.. Pole ma kuulnud/näinud, et mõnel b3 Passatil Eestimaa peal oleks tehasepoolt tahhomeeter peal olnud- oli ta omal ajal olnud defitsiit juba
.
Ning minu teada on nii, et B4 Passati spidoplokk võtab tahhomeetri signaali ECU ehk siis aju kaudu ning b3 Passat kasutab ära generaatori väljundit ehk siis W klemmi. Teadagi on ju see, et 1.9TD 55kw mootoril kahjuks mootori tarbeks juhtaju pole- kõik puhta mehhaaniline
.
Pole isiklikult küll täheldanud, et mootor nüüd maantesõidul seal aiste vahel uluks- kõrva järgi pakuks pööreteks miskine 2400-2600rpm.
-
- Huviline
- Postitusi: 1060
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Probleem 93.a. 1.9TD 55KW Passatiga
Noo vahet ei ole, mis isendi peal täpselt see 1.9TD 55kw mootor on- juhtaju selle mootori tarbeks vaja pole.Passat´ski kirjutas:hmm! kas siis B4-l 1.9 td 55kw on ajuga??
Viimati muutis Siksaator, 01 Mär 2012, 14:57, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 15
- Liitunud: 04 Nov 2011, 11:22
- Auto: vw passat, 1.9 td, 55kw!
- Asukoht:
Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik
nu siis sel juhul sobib ju B4-ja spidoplokk ka B3le nagu valatult..??
-
- Veteran
- Postitusi: 2255
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik
Kui see B4 näidikuplokk on pärit AAZ mootoriga isendi küljest, siis see peaks õigesti näitama küll.
Viimati muutis pppp, 01 Mär 2012, 16:47, muudetud 1 kord kokku.
Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik
Täna sai ülevaatuspunktis kontrollis käidud ning välja tuligi see, et tahhomeeter näitab aiateibaid. Kui mul tahhomeeter näitab 3000 pööret, siis tegelik mootori pöörete arv on umbes 2400. Tühikäik näitab 1200, aga tegelik 920. Nii, et minu puhul see tahhokas siiski õigesti ei näita. Kütusekulu tuleb hakata siis otsima ikkagi pumbast. Aga igatahes tänud kes siiani on raatsinud/viitsinud kaasa mõelda. Katsun asja edasi uurida.
-
- Huviline
- Postitusi: 563
- Liitunud: 25 Veebr 2008, 08:35
- Telefon: 56986238
- Auto: passat 92a 1.9TD 55kw, G2 86 GTD 1.9 55kw, caddy 86, G4 tdi, toledotdi
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 10 korda
- Kontakt:
Re: 1.9 TD 55kW suur kütusekulu ja kõrge tühikäik
Võin omalt poolt lisada nii palju, et kui paned b4 pärit tahokaga kellad siis peaksid ka samalt isendilt võtma generaatori ja rihmarullikud. Kuna enamasti b3 on kiilrihm ja b4 juba soonrihm. Sai oma passati peal proovitud erinevaid diisli tahomeetriga kellasid ja kõigil näitasid valesti, välja arvatud vanema tüübi kella plokk kus suunad on ühe ledi all, näitas usutavaid numbreid. Mulle teada olevalt oli see kiilrihmaga isendilt pärit.
Viimati muutis võsavormel, 24 Dets 2014, 00:32, muudetud 1 kord kokku.
Buy it, build it, break it, rebuild it, sell it!