Kus siis õli jäi?!

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

Probleem järgmine. Ostsin sügisel passati, kõik tundus olevat tibens. Kere on viimase peal ja sisu jne aga vähe aja pärast hakkas õli tuli põlema. Auto all loikku pole ja sinist ka välja ei aja tagant. Kuhugi siiski õli kaob. Viimasel hammasrihma vahetusel vaadati põhja tihend ka üle ja öeldi, et see oli kombes. Umbes iga 1500km pealt tuleb peale valada jälle. Hakkab vaikselt siibrit ette viskama :? . Uks tegelane arvas, et kui plokikaane remont tehti, siis jäid õlirõngad kinni vms.... ei oska ise sõna sekka öelda seega mõtlesin, et ehk siin keegi oskab mingit suunda kätte näidata.

Tänud.
Viimati muutis argo, 18 Mai 2012, 06:38, muudetud 1 kord kokku.
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas GTI »

Kas muud võimalikud lekkekohad on ka kontrollitud?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas raiku »

Kui välist leket pole, siis on sisemine leke.

miks sul masin plokikaane remondis käis?
Varjandid kust sissepoole ajab. (sulgudes siis sümptom mida sina väidad et ei ole)
klapisääred (suitseb rohkem nagu külmalt)
kolvid (suitseb enamasti just soojalt)
plokikaane tihend (suitseb igal ajal+peaks ühel hetkel ka bensiini õli sisse ajama või ka dosoolini jõudma oleneb lekke asukohast)
millegipärast on ka meelde jäänud selline asi et mingite automaatidel ajas käigukasti (aga seda nägin ka vist unes)
Viimati muutis raiku, 25 Mär 2012, 16:16, muudetud 1 kord kokku.
viljandi mölamies

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

Raske öelda, need on nagu asjast teadmatule esimesed kohad mis meelde tulevad kui õli sööma hakkab. :D Aga ei ole näinud et tagant sinist välja ajab. Annan iga kord käia kohapeal naguke aega väljas suitsu tehes ja soojast peastki olen jälginud... ingel [VW Bot: "Keel korda!"] seda teab. Plokikaas oli tehtud juba enne ostu, miks... seda teab aint müüa ja kindlasti veel mõni, keda ma ei tea. :D Suvel on nagu nii laagri vahetus plaanis, siis tuleb tõenäoliselt tõsisemalt asi käsile võtta. Ei viitsi kogu aeg õli kanister pagassis ringi sõitta ja peale igat piiksu on kassiahastus, et mis n*ss nüüd siis... Väga võimalik, et tuli siga kotis ostetud ja aint välimus see hea asi oligi aga noh... alati ei saagi võita... või saab?
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas raiku »

aga kontrolli õli siis ikka vahel varem mitte ära lisa siis kui juba piiksub.
regulaarne kontroll.
aga kindlasti lase spetsialistil asi üle vaadata et miks ja kuhu õli ära läheb.
viljandi mölamies

Raiq
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Dets 2008, 17:12
Auto: Golf3
Asukoht: Pärnu

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Raiq »

Kui palju on palju? Volkari mootoritele annab tehas normiks 1l / 1000km kohta, kui sul on selle piires, siis ei tasu veel pödeda.
Viimati muutis Raiq, 25 Mär 2012, 16:51, muudetud 1 kord kokku.

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

Umbes liitriga olengi piiksust piiksuni sõitnud ja tonni ümber see enam-vähem on jah. Ostu järel vahetasin õlid ja värgid, või siis vahetati kui täpsem olla. Ju siis pandi norm sisse ja 1500 juures hakkas õlituli põlema, panin liitri peale ja näitas normi. Nüüd olengi iga kord liitri pannud kui tuli põlema hakkab. Küsimus tekib nüüd, et mis maalt see tuli põlema hakkab? Kui mingi neli liitrit läheb mootorisse ja liitri ära sööb või... kahtlane et poole laseb ära valguda ja siis hoiatab alles.
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas raiku »

raske ennustada et mis auost üldse jutt. näiteks vanemad masinad hakkavad alles siis röökima kui üli nii vähe et õlivõtjal väheks jääb ja siis surve ära kaob.
viljandi mölamies

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

2002 a. sedaan, 2,0 96kw
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas raiku »

ka suht vana masin ju :)
palju see varras sul siis õli näitab kui valama lähed?
viljandi mölamies

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

eem... järgmine kord, kui tuli põlema hakkab, võin vaadata. Siian on alati nii halval ajal põlema hakanud, et ei ole meeles vaadata olnud. Esimesel korral õlivahetuse käigus pandi normi ja siis kui põlema hakkas oli varda ots õline aint. Lisasime liitri ja näitas normi....
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänatud: 2 korda

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas _rein_ »

Kui suur on läbisõit?Kui kaane remondil klapi juhtpukse ei vahetatud, siis on loogiline et õli kaob.

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

200000 ümmarguselt. Arvatavasti keritud ka vähe aga kui keret arvestada siis võib olla küll... autol on aint üks roosteplekk, see ka kapotil ja kivi tagajärjel. Põhi, koopad, uksed, pagass, kõik on tip-top korras.
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2923
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 40 korda

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Õlivarda max. ja miinimum vahe on üks(1) liiter. Õli tuli hakkab piiksuma,kui on õli tase minimaalne. 200000 km. mootorile on ,,nn,, mootorile sisse sõit. Nüüd vaheta kolvi rõngad,ja alles nüüd hakkab mootor oma etteantud KW. välja andma. Kvaliteetsed rõngad maksavad ca. 100. Klapisääre tihendid?= tuhat kilomeetrit sõitu ja liiter õli kadunud. Unustage oma klapisääre tihendid. Kui teema algataja tõtt räägib,siis probleem on kolvi rõngastes.

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänatud: 2 korda

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas _rein_ »

t6nis3 kirjutas:Õlivarda max. ja miinimum vahe on üks(1) liiter. Õli tuli hakkab piiksuma,kui on õli tase minimaalne. 200000 km. mootorile on ,,nn,, mootorile sisse sõit. Nüüd vaheta kolvi rõngad,ja alles nüüd hakkab mootor oma etteantud KW. välja andma. Kvaliteetsed rõngad maksavad ca. 100. Klapisääre tihendid?= tuhat kilomeetrit sõitu ja liiter õli kadunud. Unustage oma klapisääre tihendid. Kui teema algataja tõtt räägib,siis probleem on kolvi rõngastes.
Kui juhtpuksi ei ole ei aita uus tihend.

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

Ei noh, milleks ma valetama peaksin? Üritan nagu tegelt probleemile lahendust leida ja kui ma peaksin valetama, siis ei oleks sellest väga palju abi. Raiskaksin ainult enda ja teiste aega. Samas kui tõenäoline see on, et kümme aastat vanal autol on 200000 läbisõit ainult?. Ehk on spidomeeter teisel ringil. :lol:
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3567
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Auto: Subaru Outback 2015 2.4 bensiin
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 795 korda
Tänatud: 111 korda

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Mul 97 aasta auto millel 240000 ees mida ma ei tea kas keritud või mitte (tõenäoliselt mitte kuna juba ammu eestisse toodud), aga ma sõidan oma nelja liitirga mis ma sinna mootorisse panen terve välba maha.
Kui õlikulu on liiter tuhandele siis on paras aeg kappremont teha mootorile (ma arvan :D )
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

Ju seal on juba midagi old, kui klapid tehtud... ei oska kaasa rääkida sel teemal eriti... not my cup of tea. :)
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas raiku »

igatahes mingi jama sinu suksuga on.
kaartide pealt on seda suht raske ennustada.
võta ühendust mõne remonditöökojaga ja mine kohale näita neile autot.
saad kiire ja loodetavasti ka õige vastuse.
viljandi mölamies

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

Selline küsimus veel, et millist õli sisse valama peaks? Erineva firma õlisid ei ole vist soovitatav segada. Algul valati sisse 5w-30, pidavat olema passati õli. Hiljem üks tuttav ütles, et nii vanale mootorile ei ole mõtet nii vedelat õli enam panna... võta siis kinni, mis õige, mis vale. Millist siis panema peaks? 5w-30, 5w-40, 10w-40... jne.
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas raiku »

nüüd räägin oma mäletamistest kuidas see asi on. täpselt enam otsima ei viitsi hakata
esimene ehk siis 5w, 10w, 15w jne näitab õli hangumis temperatuuri mida väiksem number seda külmemat kannatab enne kui täitsa tarretis valmis on.
näiteks 5w ja miinus 35c siis alles näeb välja nagu mesi, samas kui 15w on selleks ajaks nagu aasta vanune kristallisserunud mesi.

teine number ehk siis 30-40 jne näitab keemis temperatuuri või ehk kui kuuma kannatab mida väiksem number seda vähem kuuma kannatab.


KOKKUVÕTTEKS
5w on vedelam ja 10, 15w on paksemad ja kui mootor on hõredam pannakse siis 10w (poolsünt) järgmiseks 15w (mineraal)
mida paksem õli seda raskem on tal mikropragude kaudu ära kaduda.
viljandi mölamies

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

Eks siis paistab, mis saab. Proovin puhkuseni ära sõita ja siis remonti veeretada püssi. Sellega seoses, olen juuli alguses Viljandi kandis ja kui kusagil seal saaks hea hinnaga üle vaadata asja oleks teema. :P Tõenäoliselt ees suurem tegemine, sest peale seda ülevaatus ka kohe ja kindlasti on veel üht-teist tegemist, kui aint õli probleem. Et kui keegi teab kedagi, kes asja ette tahab võtta mõistliku hinna eest siis andke teada. Arve tuleb kindlast mingi 1k ümber aga midagi pole teha.
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

Connected
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 25 Mär 2012, 15:44
Auto: Passat 2,0 96kw 2002
Asukoht: Soome, Vantaa

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas Connected »

No nii, paistab et hakkab l6pp lähedale j6udma. :) Nagu ka teema alguses juttu, sööb masin 6li, siis oli kulutus liiter 1500 km peale. Nyyd olen siis j6udnud sinna maani, kus kahe liitriga saab s6ita 1300 km. :D Teema suht nutune aga parata pole midagi. Puhkuseni veel tugevad kuu aega enne, kui pääseb uurima, mis viga v6iks olla. Hakkab vaikselt tunduma, et selleks ajaks on veski nii peen kapoti all juba, et uus mootor osta tuleb odavam, kui seda remontima hakata. :D Mis meelt publik asjast on? Palju sealpool lahte uus mootor ka maksab?
Viimati muutis Connected, 29 Mai 2012, 09:26, muudetud 1 kord kokku.
Tänage Hitlerit ja Porschet Volkswageni loomise eest! :)

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Kus siis õli jäi?!

Lugemata postitus Postitas raiku »

pigem kaku ikka vana lahti enne kui uut ostyma hakkad.
hirmasti haiseb asi selle järgi, et rõngad kinni paagatanud, kärsatanud, sulatanud.
või ka plokkaane tihend otsa saand. kaartidelt ennustada ei oska.
vaatad sisse saad teada.:)
viljandi mölamies

Vasta

Mine “Mootor”