97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

G6S
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 03 Jaan 2004, 09:24
Asukoht:

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas G6S »

Oli täpselt sama teema endal ja sama mootoriga. Kui andurid kõik ok, siis hakatakse rääkima, et pump läbi. Minu kogemus - panin peale tehasetaastatud pumba ja ikka ei muutunud miskit. Vahetasin vana pumba tagasi ja paigaldasin uue starteri ja läheb siiani ka soojast peast kohe käima.

[ Postitus tehtud Android'i kaudu ] Pilt

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas copilot »

roomlane2 kirjutas:
VeiksK kirjutas:Kui temperatuuriandurilt juhe ära võtta, siis läheb soojalt kohe käima... juhtmega ei lähe. Keegi teab mis häda?
Kui sa juhtme ära võtad siis saab aju infot, et mootor on väga külm ja hoiab kõige pikema aja eelsüüte küünlaid järel. Ehk annab ka aju rohkem kütet peale kui saab infot, et mootor külm?

[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ] Pilt

jah, aga sooja motoga ei hoita neid üldse taga(st kui juba jahustusvedeliku temp õle +9c) ja korras diisel peaks minema ka +4c juures kohe paugult ilma et lased küünlaid taga hoida. Kütet antakse kindlasti ka sutsu rohkem peale aga mis veel reguleerib aju ise pritse nurka veidi varajasemaks.
Iseenesest oli 66 ke tel mingi vahemik soekävitussofti viga ja avaldus täpselt nii nagu sinu masinal et kui soojalt see temp anduri juhe tagant võtta siis läks normilt käima ja kui taga siis pikk käivitus ga ei ole kuulnud et oleks ka 81kw sel seda jama. Aga ikkagi ennem vaata starter üle vms sest see on üldjuhul paljudel ka soojalt käivituse probleemiks. Ja muidugi ka pump ise võib seda anomaaliat tekitada.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8004
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 197 korda
Kontakt:

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas R36 »

Tegelt on värk selles, et soojalt üle 70C ei pihustata kütust enne kui miski 250RPM, see, et pikka käiamise peale läheb on tingitud mulle veel arusaamatust asjaolust: a) Kas aju mõtleb, et midagi viga ja ikka pihustab. b)Kerib ikka niipalju, et pöörded sinna 250 kanti jõuavad. Uue starteri panek aitabki niipalju, et on võimeline kerima sinna 250 kanti, aga kui too uus kulub hakkab sama jama.

Viga parandatakse sellega, et originaal aju softis tehakse muudatus, mis mõjutab kütusepritsimist üle 70C ja alla 250 rpm.


Vale
Pilt
Õige
Pilt
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas copilot »

Väga hea ülevaade, unustasin seda ennem jah mainida et teatud temperatuuri juures alla 250 RMP i ei pihustata kütust st kütte etteanne on suletud....kuid ellpool nimetatud soekäivituse softi viga peaks olema 66kw vanakooli diislite G4/borade teatud aastakäigu probleem kus siis ei aitavat väga ei uus pump, uus starter jne vaid just see softi parandus. Ei ole kuulnud et see oleks 81 kw viga. Ilmselt ikkagi saab aju aru et käivitus on olnud liialt pikk vms v siis need pöörded sinna 250 kanti jõuavad et lõpuks käima läheb. Ja nagu ma aru olen saanud siis pole starterit kontrollitud ega midagi ehk siis alustaks sellest ennekõike.
Kusjuures olen enda 81kw masinal kah mõnel korral täheldanud et käivitus olnud soojalt kole pikk aga endal kahtlustan siiski kas väsinud starterit v pumpa(viimast sp et külmalt seal miinus poole peal täielikult maha jahtunud moto veidi turtsub algul kuni 10 sec vms aga pihustid jma kõik tibin tobin ja pmt diisli spetsid ütlesid et võimalik et viga mingis juhtpositsioneeris pumbas mis külmalt jebib...võimalik et ka soojalt kuigi arvan et starter tahab üle vaatamist sest kui moto soe siis ka kolvigrupp veidi tihkem ja seega starteril raskem vedada mis ka loogiline.

golfi_vend kirjutas:Tegelt on värk selles, et soojalt üle 70C ei pihustata kütust enne kui miski 250RPM, see, et pikka käiamise peale läheb on tingitud mulle veel arusaamatust asjaolust: a) Kas aju mõtleb, et midagi viga ja ikka pihustab. b)Kerib ikka niipalju, et pöörded sinna 250 kanti jõuavad. Uue starteri panek aitabki niipalju, et on võimeline kerima sinna 250 kanti, aga kui too uus kulub hakkab sama jama.

Viga parandatakse sellega, et originaal aju softis tehakse muudatus, mis mõjutab kütusepritsimist üle 70C ja alla 250 rpm.


Vale
Pilt
Õige
Pilt
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8004
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 197 korda
Kontakt:

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas R36 »

Minu kahtlused on ikka softi peal, sest andur tagant oli mats ja käis.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas copilot »

golfi_vend kirjutas:Minu kahtlused on ikka softi peal, sest andur tagant oli mats ja käis.
veidi 110kw kohta otsingut tehes, siis on lahendusi seinast seina a la õhu leke kütuse süsteemis, uus aku sest vana on nii nõrk, kulunud starter, mingi osa juhtmetest siis geneka ja aku v starteri vahelt ära vahetatud, nuka/vända pöörete andur jne...samas on olnud ka lihtsalt soovitajaid et vb ka neil esimestel 81kw stel see softi viga aga pole leidnud veel ühtegi kus ka konkreetselt sellele viidataks. See softi viga peaks olema ikkagi 66kw 99 aastate algusest kuni mingi ajani olev probleem. Selles mõttes et uuena ikkagi need masinad käima ju läksid soojalt ilma jamadeta...v siis lihtsalt ongi ikkagi see nn softi viga saksa inseneride "tarkus" mis tegelikult osutunud näpukaks, sest hakanud mõjutama soekäivitust kui mingi osa käivitamist mõjutavast ahelast veidi kulunud ja vana ja see nn softi parandus v siis takisti vahele ehitamine kiire ja odav lahendus.
Aga golfi vend, ma ei tea kuidas sina sellest aru saanud aga vanematel masinatel seda softi niisama flashida vist ei saa st peab aju ikkagi lahti võtma vms nagu ma osadest teemadest nende 66kw kohta aru saanud.
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... tcount=451
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8004
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 197 korda
Kontakt:

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas R36 »

http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 820&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Saab, aga on juhtumeid, kus kellaplokk blockib ära K-Line suhtluse. Sellejaoks ühendatakse flashtool otse aju K-Line klemmile.
Pilt
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas copilot »

golfi_vend kirjutas:http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 820&page=2

Saab, aga on juhtumeid, kus kellaplokk blockib ära K-Line suhtluse. Sellejaoks ühendatakse flashtool otse aju K-Line klemmile.
Pilt
:thumbup: nice...ja nagu aru saan siis see jama ka uutemate PD motodega? pmt olen ma leidnud õpetuse kuidas teha PD TDI l EGR delete ajust peale seda kui on tehtud füüsiline delete et aju ei annaks CEL i, kuid pole leidnud seni kaabeldust selle jaoks. Ja nagu aru saan siis võimalik et pmt vaja aju ikkagi maha võtta ja kaabel ajule otse sappa :roll: ?
Viimati muutis copilot, 08 Apr 2012, 14:56, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8004
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 197 korda
Kontakt:

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas R36 »

Algatuseks võib ju proovida otse OBD-st ka. Kui siis ei, siis aju pinki. Äkki jagad seda õpetust?
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas copilot »

golfi_vend kirjutas:Algatuseks võib ju proovida otse OBD-st ka. Kui siis ei, siis aju pinki. Äkki jagad seda õpetust?
sa mõtled seda EGR delete õpetust? pmt on tegu nn kondikavaga, arvatavasti vaja veidi teha veel lisauurimistööd aga ei tundu midagi keerulist olevat. :wink:
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8004
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 197 korda
Kontakt:

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas R36 »

Täitsa unustasin
Pilt
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Nüüd siis selge, et turbo on läbi. Mehaanik ütles, et lõtk on nii suur, et tema ei julgeks sellega üldse sõita. Tema polevat oma elus nii läbi turbot näinudki. Tuletasin siis meelde, kuidas ma lõõride puhastamise eesmärgil seier punases sõitsin :) Hea et labad silindrisse ei lennanud.
Kompressioon oli tema sõnul väga hea, pihustid ka ok. Pärast kollektori puhastamist suitseb vähem. Nüüd siis turbo otsingutele...

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas copilot »

ega jah, ka golfi venna pandud näidud täitsa ok ja ei kahtlustaks kah pihusteid v madalat kompressiooni mõnes silindris.

aga kas siis õli ei söönud kui nii läni :-o ja seega see hais ka räige õli põlemise hais mitte kütte hais.
Ja suitses siis kui gaasi anda eriti külmalt nagu aru saan ja rohkem just esimeste kiirendustega peale auto käivitamist peale pikemat seisimist? Aga viskas ka pahvakaid gaasi andes kui soe?

mul samad sümptomid aga külmalt peale üleöö seismist siis algul tühikäigul suitseb veidi ja paari esimese kiirendamisega rohkem...soojalt siis kui käib pikemalt tühikäigul sest teatavasti teib tühikäigul turbos hõrendus mis imeb kulunud pukside korral seda õli läbi turbo rohkem kui muidu. Klapisääre tihendid olid OK kuigi sai need uued pandud, surved nagu tehasest välja tulnud motol ja vana kes mul seda rihmavahetust ja klapisääri vahetas ütles et turbo lõdvikud seest liiga õlised st veidi ikka rohkem kui õlimärjad.
Suvel kui eesti siis ostan uue turbo CHRA ehk siis uue nn sisu ja vahetan ise ära...saab siis geomeetria kah lahti võetud ja korralikult ära puhastatud ning ka uus VNT actuator.
Viimati muutis copilot, 11 Apr 2012, 17:56, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Eriti ei võta õli, aga nüüd on juba näha, et vähemaks on jäänud. Külmalt suitseb halli täiega. Paar kilti sõitu ja enam ei suitse. Aga nagu öeldud ka eespool, kui hoian kohapeal gaasi 2500 pöörde peal, siis mässib räigelt sellist sinakasvalget. Ja sõites samuti, kui 2500 pöörde peale lasta ja siis hoida neid pöördeid, gaasi natuke järgi lastes, siis jälle mässib mõnuga. Kompressioon nagu uuel, nii ta ütles. Pahvakaid ei viska, pigem niimoodi hakkab vähehaaval suitsu koguma ja seda tuleb järjest rohkem ja rohkem.

mossejumal
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 30 Mär 2011, 21:54
Auto: vw Passat /Mokvitsid
Asukoht: Tallinn

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas mossejumal »

golfi_vend kirjutas:Täitsa unustasin
Pilt
Miks 4 silindri pihusti ei näita midagit ?Kutu omadega? Või ei peagi näitama ?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

mossejumal kirjutas:
golfi_vend kirjutas:Täitsa unustasin
► Näita Spoilerit
Miks 4 silindri pihusti ei näita midagit ?Kutu omadega? Või ei peagi näitama ?
Seal all selgitustes on natuke valesti kirjutatud... Tegelikult esimene näit on 1 silindri võrdlus kolmandaga, teine näit 2 silindri võrdlus kolmandaga ja kolmas näit 4 silindri võrdlus kolmandaga. Selles ma nüüd päris kindel ei ole, et need näidud täpselt nii pidi olid aga selles küll, et kolm näitu peabki olema kuna kõik näidud on võrdlused ühe kindla silindriga (seal kus pihustil juhe küljes käib) ja mäletamistmööda oli see kolmas.
Viimati muutis J.Aru, 11 Jaan 2015, 17:21, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas copilot »

:clap: J.Aru, seletasid ära lõpuks, miks 3 näitu. Mul endal oli küll meelde jäänud et ainult üks näit 3 est on võrdlus 4. silindri omaga :oops:
Diesel Power KEEPS ME GOING

yxhunt
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 24 Apr 2011, 20:28
Auto: Volkswagen Jetta 1,6 bensiin 89a
Asukoht: Haljala
Tänanud: 1 kord

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas yxhunt »

Kisun vana teema üles, sest endal sama probleem sinise suitsuga. Käima pannes podiseb nagu üks silinder ei töötaks ja ajab hallikat suitsu. Aga kui mootor soe siis kohapeal käies ei mingit suitsu, aga pöördeid ca 2500 hoida hakkab sinist ajama ja seda ikka päris kõvasti. Põhja tallates siis jälle ei viska. Kas teema algatajal siis selgus, mis sinise suitsu põhjus oli, oli ikka turbo viga või milleski muus probla? Viimaste päevadega jõud ka kadunud nagu kuhugi. .. Käima läheb muidu hästi nii soojalt kui külmalt.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

yxhunt kirjutas:Kisun vana teema üles, sest endal sama probleem sinise suitsuga. Käima pannes podiseb nagu üks silinder ei töötaks ja ajab hallikat suitsu. Aga kui mootor soe siis kohapeal käies ei mingit suitsu, aga pöördeid ca 2500 hoida hakkab sinist ajama ja seda ikka päris kõvasti. Põhja tallates siis jälle ei viska. Kas teema algatajal siis selgus, mis sinise suitsu põhjus oli, oli ikka turbo viga või milleski muus probla? Viimaste päevadega jõud ka kadunud nagu kuhugi. .. Käima läheb muidu hästi nii soojalt kui külmalt.
Isiklikult kontrolliks esimese asjana pihustid ja silindrite surved üle kui tundub, et külmast peast üks silinder ei tööta.

Vasta

Mine “Diislid”