Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Olukord algas sellest, et ühel päeval kiiremal sõidul läks keema. Jätsin seisma ja täitsin uuesti veega rahulikult sõites enam uuesti ei läinud keema (temperatuus umbes 90). Mõne aja pärast läks uuesti keema suvalisel hetkel ja keema minemiseks oli vaja ainult 2-3 km tasast sõitu. Kuna radika alumine voolik oli jahe, siis sai temostaat vahetatud.
Peale seda ned keema minemisi pn palju vähem ja tasaselt sõites temperatuus kuskil umbes 80. Kiirteel kiirusel 110 - 120 km/h temperatuus tõuseb peaaegu sajani ja siis mõne aja pärast langeb tagasi 90 juurde.
Iga kord peale 20 km sõitu paisupaak on pilgeni jahutusvedelikku täis ja alt märg. Peale tööd sõitma minnes (auto seisnud mitu tundi) paisupaagis jahutusvedelikku ei ole peaaegu üldse näha. Loomulikult täidan uuesti, et koju pääseda ja kodu juures taas paak täis ja alt märk - hommikul tühi.
Nendel sõitudel enamasti ei ole enam üle kuumenenud kui jahutusvedelikku olen lisanud enne sõitu.
Surve voolikutes umbes 1- 1,5 bar.
Jahutusvedelik paistab puhas - ei ole märke õlist.
Õli normaalne ja õlikorgi alt samuti normaalne
Tagant tulev suits normaalne
Plokikaane tihendi vahelt ei ole lidnud õli voolamisi (mootori tagant ei ole veel jõudnud kontrollida)
Milles on viga, kas plokikaane tihend läbi?
Peale seda ned keema minemisi pn palju vähem ja tasaselt sõites temperatuus kuskil umbes 80. Kiirteel kiirusel 110 - 120 km/h temperatuus tõuseb peaaegu sajani ja siis mõne aja pärast langeb tagasi 90 juurde.
Iga kord peale 20 km sõitu paisupaak on pilgeni jahutusvedelikku täis ja alt märg. Peale tööd sõitma minnes (auto seisnud mitu tundi) paisupaagis jahutusvedelikku ei ole peaaegu üldse näha. Loomulikult täidan uuesti, et koju pääseda ja kodu juures taas paak täis ja alt märk - hommikul tühi.
Nendel sõitudel enamasti ei ole enam üle kuumenenud kui jahutusvedelikku olen lisanud enne sõitu.
Surve voolikutes umbes 1- 1,5 bar.
Jahutusvedelik paistab puhas - ei ole märke õlist.
Õli normaalne ja õlikorgi alt samuti normaalne
Tagant tulev suits normaalne
Plokikaane tihendi vahelt ei ole lidnud õli voolamisi (mootori tagant ei ole veel jõudnud kontrollida)
Milles on viga, kas plokikaane tihend läbi?
Viimati muutis argo, 11 Sept 2012, 01:32, muudetud 1 kord kokku.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7941
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Kas külma mootori puhul toimub paisupaagis mullitamine, vedelik on nö. rahutu või on olukord paisupaagis rahulik? Kui pöördeid anda, kas olukord muutub? Paisupaak ei ole deformeerunud, viga saanud, korgi tihendid on korras?
Viimati muutis GTI, 16 Nov 2011, 11:17, muudetud 1 kord kokku.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Mullitamisi ei ole näha
Vedelik tuleb mööda kitsast voolikut normaalse kiirusega. Natuke on imelik et tiba vahutab, aga see on ka minimaalne.
Pööretega jooskeb samuti normaalselt. Pean veel korra testima tänä õhtul kui on aega, et kuidas vesi jookseb pööretega.
Paisupaak OK
Kork on algne. Et veenduda korgi tihendis sõitsin vahepeal ilma selleta (sodi kaitseks oli rätt peal teibiga) ja kinnise korgiga. Olukord oli sama - ajab välja.
Vedelik tuleb mööda kitsast voolikut normaalse kiirusega. Natuke on imelik et tiba vahutab, aga see on ka minimaalne.
Pööretega jooskeb samuti normaalselt. Pean veel korra testima tänä õhtul kui on aega, et kuidas vesi jookseb pööretega.
Paisupaak OK
Kork on algne. Et veenduda korgi tihendis sõitsin vahepeal ilma selleta (sodi kaitseks oli rätt peal teibiga) ja kinnise korgiga. Olukord oli sama - ajab välja.
-
- Huviline
- Postitusi: 269
- Liitunud: 23 Mai 2009, 10:02
- Auto: ford focus c-max 06a
- Asukoht: kohila
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
oled sa kindel et ikka radikas toimib korralikult. võta lahti ja puhu läbi, kui suudad suuga kergelt labi puhkuda siis pole radikas umbes aga kui pead ikka väheke surved suuga lisaks rakendama siis jahutus radikas hakkab umbe minema.
oli kunagi 1,8t sama jama et kahal ei lainud keema aga kui soitsin siis tahtis keema minna. --- põhjueks oli radikas ülemääraliselt umbes aitas radika vahetus.
vast sul kah siis selles jama.
oli kunagi 1,8t sama jama et kahal ei lainud keema aga kui soitsin siis tahtis keema minna. --- põhjueks oli radikas ülemääraliselt umbes aitas radika vahetus.
vast sul kah siis selles jama.
elu on karm ja sellega peab harjuma;
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Radikas puhas, kuna koos pumba ja termostaadi vahetusega vahetusse läks ka jahutusvedelik. Selleks puhusin suuga voolikutesse, et enamus vedelikud saaks välja. Radikasse puhudes see oli täiesti vaba.
Minu mure on selles, et keema ei lähe kui sõidan normaalselt, aga vedelikku surub ikkagi välja paisupaagist.
Kahtlustan kaane tihendit, et sealtkaudu tuleb õhku sisse vedelikku ja see paisutab seda välja. Aga miks siis õli ei ole jahutus vedelikus näha. Võib see olla kaane tihend?
Minu mure on selles, et keema ei lähe kui sõidan normaalselt, aga vedelikku surub ikkagi välja paisupaagist.
Kahtlustan kaane tihendit, et sealtkaudu tuleb õhku sisse vedelikku ja see paisutab seda välja. Aga miks siis õli ei ole jahutus vedelikus näha. Võib see olla kaane tihend?
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Kui sul paisupaagil korki peal polnud vahepeal siis pidigi keema minema, süsteemis peab rõhk sees olema.
Kontrolli, et paagi korgi tihend on oma õiges kohas, kui seal lekib võib keema minna.
Kontrolli, et paagi korgi tihend on oma õiges kohas, kui seal lekib võib keema minna.
-
- Huviline
- Postitusi: 269
- Liitunud: 23 Mai 2009, 10:02
- Auto: ford focus c-max 06a
- Asukoht: kohila
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
ee ....koljat11 kirjutas:Radikas puhas, kuna koos pumba ja termostaadi vahetusega vahetusse läks ka jahutusvedelik. Selleks puhusin suuga voolikutesse, et enamus vedelikud saaks välja. Radikasse puhudes see oli täiesti vaba.
Minu mure on selles, et keema ei lähe kui sõidan normaalselt, aga vedelikku surub ikkagi välja paisupaagist.
Kahtlustan kaane tihendit, et sealtkaudu tuleb õhku sisse vedelikku ja see paisutab seda välja. Aga miks siis õli ei ole jahutus vedelikus näha. Võib see olla kaane tihend?
kohal seistes ja rahulikult sõites ei lahe keema aga nii kui soidad hulluna siis kohe keeb.
kui sain õieti aru siis sul ei hakka see radika jahutuse vent tüüle. vaheta radika küljes olev temp. andur ara see mis rakendab jahutusradika ventilaatorid tüüle.
muud ma ei oska sulle veaks pakkuda.
elu on karm ja sellega peab harjuma;
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Tundub, et selle korgi hangin ikkagi uue, kuna see ei maksa liiga palju.
Marko:
"vaheta radika küljes olev temp. andur ara see mis rakendab jahutusradika ventilaatorid tüüle."
Temp.andur võib tõesti olla natuke kehva, kuna vent hakkas tööle ainult, siis kui peale vedeliku vahetust seistes testisime venti ja samal ajal õhu välja laskmist jahutusvedelikust. Pöörded umbes 2500 - 3000 siis küll läks lõpuks vent tööle ja keema siis veel ei läinud.
Aga minu peamine probleem on ikkagi selles et isegi kui temp umbes 80 C, siis miks ta ikkagi ajab üle paagi serva. Mis asi teda paisutab umbes 1L võrra ja seistes langeb tagasi.
Marko:
"vaheta radika küljes olev temp. andur ara see mis rakendab jahutusradika ventilaatorid tüüle."
Temp.andur võib tõesti olla natuke kehva, kuna vent hakkas tööle ainult, siis kui peale vedeliku vahetust seistes testisime venti ja samal ajal õhu välja laskmist jahutusvedelikust. Pöörded umbes 2500 - 3000 siis küll läks lõpuks vent tööle ja keema siis veel ei läinud.
Aga minu peamine probleem on ikkagi selles et isegi kui temp umbes 80 C, siis miks ta ikkagi ajab üle paagi serva. Mis asi teda paisutab umbes 1L võrra ja seistes langeb tagasi.
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
jahutus süsteemis võib õhupadi olla.
minul oli sama mure Roveriga.
auto nina tuleb ajada kõrgemale ja mootor tööle, paisupaagi kork maha.
kui ajab vedelikku välja, las ajab. kui vedeliku tase langeb pane paisupaak jahutusvedeliku täis.
seda toimingut korrata kuni vedelikku enam välja ei aja.
minul oli sama mure Roveriga.
auto nina tuleb ajada kõrgemale ja mootor tööle, paisupaagi kork maha.
kui ajab vedelikku välja, las ajab. kui vedeliku tase langeb pane paisupaak jahutusvedeliku täis.
seda toimingut korrata kuni vedelikku enam välja ei aja.
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Eile sõitsin umbes 70 km, siis peale seda täna hommikul pidin lisama vett paaki 0,75L. Täna tööle sõites peale 40km sõitu tahtis hakata keema, kuna jahutusvedelikku oli liiga vähe - paaki läks sisse kokku üle 2L. Sõitsin edasi ja siis enam probleeme polnud. Koguaeg jälgin temperatuuri kui näiteks keeran maanteele. Temperatuur tõuseb siis natuke üle 90 ja siis vajub tagasi 87 kantti.
Nädalavahetusel uurin jälle põhjlikumalt seda asja.
Imelikud keema minemised umbes 1-2x nädalas algasid just peale pumba vahetust. Siis märkasin, et vanal pumbal tiivikud olid teistsugused - sellised kaarjad. Uuel pumbal aga tiivikud olid sirged. Kas pumb võib selles üldse olla süüdi?
Nädalavahetusel uurin jälle põhjlikumalt seda asja.
Imelikud keema minemised umbes 1-2x nädalas algasid just peale pumba vahetust. Siis märkasin, et vanal pumbal tiivikud olid teistsugused - sellised kaarjad. Uuel pumbal aga tiivikud olid sirged. Kas pumb võib selles üldse olla süüdi?
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Siis kui annan kaasi, vedeliku tase tõuseb koheselt ja samal ajal tuleb alt üles peenikesi õhumullikesi. Siis kui annan kaasi, mullikeste ilmumiseks kestab ainult hetke. Tühikäigul tase langeb tasapisi tagasi normaaltasemele ja peenikesest voolukust vedelik on selline vahune, kuigi kasutan vedelikku, mis ei peaks vahutama.
Kustkohast need mullikesed võivad tulla?
Kustkohast need mullikesed võivad tulla?
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Alates esmaspäevast on vedelik jäänud püsima.
Viga oli ikkagi kas mingi sodi kuskil või õhumull, mis ei tahtnud mingil moel välja tulla. Üle 6L vedelikku 2 nädala jooksul lisanud jahutusvedelikku. Kuigi olin õhutanud korralikult auto nina mäe peal, õhk ei tahtnud kuidagi välja tulla.
Tänud!
Viga oli ikkagi kas mingi sodi kuskil või õhumull, mis ei tahtnud mingil moel välja tulla. Üle 6L vedelikku 2 nädala jooksul lisanud jahutusvedelikku. Kuigi olin õhutanud korralikult auto nina mäe peal, õhk ei tahtnud kuidagi välja tulla.
Tänud!
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 31 Okt 2007, 20:22
- Telefon: 53814821
- Auto: Passat b5.5 1.9tdi, Audi 200 treser 10VTQ
- Asukoht: Tartumaa
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Tere! kuna olukord ja mootor peaaegu, et sama, siis kirjutan siia teemasse.
Mootor siis 1.9td 55kw 95a.
Kui paisupaagil on kork peal, siis tekib lõdvikutesse suur rõhk, et mootorist radikasse+paisupaaki minevale lõdvikule tekib paise ja on kivikõva misjärel hakkab lõpuks paisupaagist pahinal välja ajama.
Kui kork maha keerata, siis saab niikaua sõita linnas u. 15min. kuni hakkab üle keema (ennem kui vent jõuab tööle hakata).
Praegu on termostaat välja võetud, saab kauem sõita.
lõdvikusse tekib paise kohapeal käies u. 15minutiga.
Kahtlustatud on juba plokikaane tihendit kuid tagant ei tule halli tossu.
Mikromõra plokikaanes.
Õhutasime jahutusvedeliku ringi võttes plokikaane ees olev andur välja ja seejärel tosooli juurde kallates kuni temp anduri juurest hakkas tosooli välja tulema kuid see ei muutnud midagi.
Kaasi andes tosooli tase tõuseb paisupaagis.
Kui suur on tõenäosus, et plokikaanes on mõra või siis silindris endas?
Taavi.
Mootor siis 1.9td 55kw 95a.
Kui paisupaagil on kork peal, siis tekib lõdvikutesse suur rõhk, et mootorist radikasse+paisupaaki minevale lõdvikule tekib paise ja on kivikõva misjärel hakkab lõpuks paisupaagist pahinal välja ajama.
Kui kork maha keerata, siis saab niikaua sõita linnas u. 15min. kuni hakkab üle keema (ennem kui vent jõuab tööle hakata).
Praegu on termostaat välja võetud, saab kauem sõita.
lõdvikusse tekib paise kohapeal käies u. 15minutiga.
Kahtlustatud on juba plokikaane tihendit kuid tagant ei tule halli tossu.
Mikromõra plokikaanes.
Õhutasime jahutusvedeliku ringi võttes plokikaane ees olev andur välja ja seejärel tosooli juurde kallates kuni temp anduri juurest hakkas tosooli välja tulema kuid see ei muutnud midagi.
Kaasi andes tosooli tase tõuseb paisupaagis.
Kui suur on tõenäosus, et plokikaanes on mõra või siis silindris endas?
Taavi.
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 31 Okt 2007, 20:22
- Telefon: 53814821
- Auto: Passat b5.5 1.9tdi, Audi 200 treser 10VTQ
- Asukoht: Tartumaa
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Infoks on öeldud ka, et hoopis mootoriplokk võib kõver olla.
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 31 Okt 2007, 20:22
- Telefon: 53814821
- Auto: Passat b5.5 1.9tdi, Audi 200 treser 10VTQ
- Asukoht: Tartumaa
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Tuli välja, et plokikaanes oli mõra.
Klappide vahel olid mõrad mis olid juba liiga kaugele ulatunud.
Klappide vahel olid mõrad mis olid juba liiga kaugele ulatunud.
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Kuna sul auto mitmel korral keema läinud siis võib asi olla plokikaanes, et on kõver või mõni mikropragu sees. Ise alles hiljuti jamasin audi 100 v6-sel sellise probleemiga. Samamoodi oli temp. normis siis kiiremalt sõites läks keema ja jahutusvedelik kadus ära ja punni maha keerasid hakkas üle ajama. Kõige odavama lahendusena tuli ikkagist uus mootor panna ja uuel mootoril korralikult õhk välja saada. Hetkel auto sõidab ja probleem on unustatud.
Re: Paisupaak ajab jahutusvedelikku välja, 1.9 TDi ´95
Kaane tihendiid ja kaas lihvitud. Nüüd ei lähe keema enam ja käima läheb paremini külmadega. Nüüd mootori soojenemine kestab kauem, aga see on väike asi võrreldes probleemiga is enne oli.
Tänud nõuannete eest!
Tänud nõuannete eest!