Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Aga hawkhill....mul turgatas pähe praegu variant, et vb EGR klapp kipub lahti jääma. Pmt olles natuke oma 96kw 1,9 TDI EGRi teemaga tegelenud(soov see nn deaktiveerida) ja sai selleks soetatud vastav riistvara ning aju flash alla laetud et siis see EGR flashis välja lülitada sest teadupärast uutematel masinatel hakkab EGR lihtsalt ära plokeerides CEL tuli põlema kuna aju tahab näha teatud pöörete ja küttekoguse juures EGR i töös hoides mingit kindlat õhu kogust(mis on EGR avanedes ju väiksem). ja mis ma avastasin EGR kaarti muutes oli see et kui seni arvasin et EGR vb avatud seal 2000 RPM ini, siis tegelt isegi kuni 3400 pööret ja/või küttekoguseni mis motosse antakse ~33mg/takti kohta. ehk siis kui sa maanteel v isegi linnas sõidad rahulikult siis tõenäoliselt EGR töös st lahti, nüüd kui paned lapi põhja EGR küll lülitatakse välja aga vb klapp jääb lahtisesse v poollahtisesse asendisse. see seletab ka musta suitsu st EGR lämmatab motot sest piirab puhta õhu liikumise motosse...mingi aja peale aju küll saab sellest aru sest ei näe piisavat õhu kogust ja vähendab kütte etteande kogust ja seega auto minekut veelgi...inglise keeles ajus selline kaart sella jaoks nagu smoke limiter mis peab tagama et ei oleks sul tagant kogu aeg musta tahma lonti väljas.
ehk siis oled sa EGR i kontrollinud? ja kui tihti sul see pull üldse juhtub...korra päevas...korra nädalas? kui sa räägid et kõik muu OK st turbo rõhud ja selle juhtimine jne jne, lekkeid ei ole siis midagi muud hetkel mul rohkem küll pähe ei tule. äkki oleks hea ära puhastada ja kontrollida kuidas üldse liigub. vb mõneks ajaks üldse vaakum selt tagant võtta(ilmselt saad küll CEL tule aga seda saad sa hiljem ise vajadusel kustutada v kustub ise kui vaakumi tagasi saab. Sõidad nii ma ei tea...nädala v rohkem ja vaatad kas juhtub seda v mitte....parem veel kui võtad ennem maha ja oled kindel et ta ikka kinnises asendis on ja paned tagasi ning jätad vaakumi tagasi panemata(voolikule võid ajutiselt pimeda ette panna mingi paraja suuruse poldi nöol).
kunagi oli ühel teisel kaasfoorumlasel kah EGR iga mingi jama...oli küll 1,9 aga pildi järgi on see sinu oma pmt sama põhimõttega. ja ikka siit ja sealt loetud kus see EGR kippunud lahti jääma. Mingil motol(ei anna pead kas oli äkki 2,5 diisel) pidi lausa suht tüüpviga olema miski pärast. kui ei ole seda uurinud siis vast tasub üle vaatamist ja katsetamist nagu mainisin eelmises lõigus. minu jaoks loob igatahes selline variant ja kirjeldus mis andsid auto käitumise kohta küll väikse loogika st vahepeal jääb teine lahti vahepeal toimetab OK.
kui selles ei ole asi siis pakuks küll et aju v siis midagi kütte etteandega jama ehk.
ehk siis oled sa EGR i kontrollinud? ja kui tihti sul see pull üldse juhtub...korra päevas...korra nädalas? kui sa räägid et kõik muu OK st turbo rõhud ja selle juhtimine jne jne, lekkeid ei ole siis midagi muud hetkel mul rohkem küll pähe ei tule. äkki oleks hea ära puhastada ja kontrollida kuidas üldse liigub. vb mõneks ajaks üldse vaakum selt tagant võtta(ilmselt saad küll CEL tule aga seda saad sa hiljem ise vajadusel kustutada v kustub ise kui vaakumi tagasi saab. Sõidad nii ma ei tea...nädala v rohkem ja vaatad kas juhtub seda v mitte....parem veel kui võtad ennem maha ja oled kindel et ta ikka kinnises asendis on ja paned tagasi ning jätad vaakumi tagasi panemata(voolikule võid ajutiselt pimeda ette panna mingi paraja suuruse poldi nöol).
kunagi oli ühel teisel kaasfoorumlasel kah EGR iga mingi jama...oli küll 1,9 aga pildi järgi on see sinu oma pmt sama põhimõttega. ja ikka siit ja sealt loetud kus see EGR kippunud lahti jääma. Mingil motol(ei anna pead kas oli äkki 2,5 diisel) pidi lausa suht tüüpviga olema miski pärast. kui ei ole seda uurinud siis vast tasub üle vaatamist ja katsetamist nagu mainisin eelmises lõigus. minu jaoks loob igatahes selline variant ja kirjeldus mis andsid auto käitumise kohta küll väikse loogika st vahepeal jääb teine lahti vahepeal toimetab OK.
kui selles ei ole asi siis pakuks küll et aju v siis midagi kütte etteandega jama ehk.
Viimati muutis copilot, 14 Sept 2012, 00:57, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Riho pakutud rihmaratta liikumise ma siiski välistaks ka täielikult, kuna auto käivitub siiani poolest pöördest...
EGRi variant on omalgi peast vahetevahel läbi käinud peale N75 vahetust.
Ilmselt pean algatuseks tõesti vaatama, mida arvuti näitab ja äkki sai seda EGRi käitumist ka logida. Ähmaselt on meeles, justnagu kusagil oli klapi asend protsenties olemas VCDSis.
copilot mul on isegi raske öelda kui tihti see jama juhtub. Vahetevahel pole seda mitu päeva, tavaliselt nädalas ikka vahel seda esineb ja seljuhul võib see toimuda isegi järge jupp aega. Samast hetke pärast võib jälle kõik korras olla. Vahepeal mõtlesin ka, et äkki takerdub kuidagi turbo vaakumklapp mingis asendis. Üldiselt tundub, et diiselmootoriga ikka igav ei hakka ja kui raha just kuhjaga pole siis jääbki üle ise asja uurida kuna suva remondimees hakkaks lihtsalt huupi juppe vahetama, niikui on ka siit foorumist vahel lugeda olnud. Samast minu probleemi puhul on suht keerukas ka kuhugi remonti minna, kuna üks juhus juba oli, et mootor töötas just siis niikui kellavärk ja remondimees imestas ainult, sihuke tõmme mootoril ja ma tahan veel teha midagi.
Nädalavahetusel lähen jälle maale ja siis saab aega mootorit näppida. Vaatab siis mida EGR teeb...
EGRi variant on omalgi peast vahetevahel läbi käinud peale N75 vahetust.
Ilmselt pean algatuseks tõesti vaatama, mida arvuti näitab ja äkki sai seda EGRi käitumist ka logida. Ähmaselt on meeles, justnagu kusagil oli klapi asend protsenties olemas VCDSis.
copilot mul on isegi raske öelda kui tihti see jama juhtub. Vahetevahel pole seda mitu päeva, tavaliselt nädalas ikka vahel seda esineb ja seljuhul võib see toimuda isegi järge jupp aega. Samast hetke pärast võib jälle kõik korras olla. Vahepeal mõtlesin ka, et äkki takerdub kuidagi turbo vaakumklapp mingis asendis. Üldiselt tundub, et diiselmootoriga ikka igav ei hakka ja kui raha just kuhjaga pole siis jääbki üle ise asja uurida kuna suva remondimees hakkaks lihtsalt huupi juppe vahetama, niikui on ka siit foorumist vahel lugeda olnud. Samast minu probleemi puhul on suht keerukas ka kuhugi remonti minna, kuna üks juhus juba oli, et mootor töötas just siis niikui kellavärk ja remondimees imestas ainult, sihuke tõmme mootoril ja ma tahan veel teha midagi.

Nädalavahetusel lähen jälle maale ja siis saab aega mootorit näppida. Vaatab siis mida EGR teeb...
Viimati muutis HawkHill, 14 Sept 2012, 02:11, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
HawkHill kirjutas:Riho pakutud rihmaratta liikumise ma siiski välistaks ka täielikult, kuna auto käivitub siiani poolest pöördest...
EGRi variant on omalgi peast vahetevahel läbi käinud peale N75 vahetust.
Ilmselt pean algatuseks tõesti vaatama, mida arvuti näitab ja äkki sai seda EGRi käitumist ka logida. Ähmaselt on meeles, justnagu kusagil oli klapi asend protsenties olemas VCDSis.
copilot mul on isegi raske öelda kui tihti see jama juhtub. Vahetevahel pole seda mitu päeva, tavaliselt nädalas ikka vahel seda esineb ja seljuhul võib see toimuda isegi järge jupp aega. Samast hetke pärast võib jälle kõik korras olla. Vahepeal mõtlesin ka, et äkki takerdub kuidagi turbo vaakumklapp mingis asendis. Üldiselt tundub, et diiselmootoriga ikka igav ei hakka ja kui raha just kuhjaga pole siis jääbki üle ise asja uurida kuna suva remondimees hakkaks lihtsalt huupi juppe vahetama, niikui on ka siit foorumist vahel lugeda olnud. Samast minu probleemi puhul on suht keerukas ka kuhugi remonti minna, kuna üks juhus juba oli, et mootor töötas just siis niikui kellavärk ja remondimees imestas ainult, sihuke tõmme mootoril ja ma tahan veel teha midagi.
Nädalavahetusel lähen jälle maale ja siis saab aega mootorit näppida. Vaatab siis mida EGR teeb...
by the way, sellest protsentide logimisest pole mingit kasu...see EGR duty cycle mis protsentides, näitab EGR klapile vaakumit jagava solenoidi tööprotsenti(sama nagu N75 duty cycle). Kui sul egr küljes mingit elektrilist asendi andurit pole siis ei tea sa tegelt eluski kas ta sul kinni v lahti kui ainult eeldades sellest kas see N75 sarnane solenoidklapp jagab talle vaakumit v mitte. Pmt võib sul see duty cycle olla 0 v siis see 5% mis täh EGR aju poolt välja lülitatud, aga tegelt on see EGR klapp ise kuskil poole peale kinni kiilunud ja pool vms lahti jäänud. pigem näed sa ära MAF näite logides et vahepeal miski asi lämmataks nagu motot.iseasi on see kas sa raatsid terve nädal aega läpakas kogu aeg järgi sõita ja MAF näite logida(pole vist otstarbekas). nagu ütlesin, võta lahti ja puhasta ära ja pane tagasi kuid ära pane talle vaakumit järgi ning sõida niiviisi ringi mingi nädalake v 2 ja vaata kas ikka esineb seda jõu kadumise jama? iseenesest kui see EGR sul järelt ära on motole paha ei tee, pigem head....need rohelised võiksid selle klapi endale sinna tagumisse alumisse otsa pista et see nende enda "heitgaase" teisele ringile laseks, las vaatavad kui hea hingata on siis

Viimati muutis copilot, 14 Sept 2012, 10:16, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Ega sel EGRil vist tõesti mingit tagasisidet asendi kohta pole. Peab järelikult võimalusel lihtsalt lahti kakkuma selle...
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Kas keegi oskaks aidata sellise probleemiga et autoks passat 1.9 2001a. ja vahepeal tekib selline probleem et kaob kiirendus ära ,nagu turbo kaob ära tagant aga kui käivitad jälle mootori siis korras kõik.Enamus aega kõik korras aga paari kolme päeva tagant jälle tuletab meelde ennast.kas hakkab turbo ära minema või võib asi olla ka õhulugejas või muudes asjades.Kütusekulu ei oskagi öelda kas on suurenenud sest hetkel hakkasin rohkem kesklinnas sõitma ja tipptunni ummikutes nagunii küttekulu suurem.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Vaata diislite alafoorumis kohe esimest teemat!tanel86 kirjutas:Kas keegi oskaks aidata sellise probleemiga et autoks passat 1.9 2001a. ja vahepeal tekib selline probleem et kaob kiirendus ära ,nagu turbo kaob ära tagant aga kui käivitad jälle mootori siis korras kõik.Enamus aega kõik korras aga paari kolme päeva tagant jälle tuletab meelde ennast.kas hakkab turbo ära minema või võib asi olla ka õhulugejas või muudes asjades.Kütusekulu ei oskagi öelda kas on suurenenud sest hetkel hakkasin rohkem kesklinnas sõitma ja tipptunni ummikutes nagunii küttekulu suurem.
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Nii sai siis nädalavahetusel jälle mootoriga tegeldud ja kontrollitud EGR juures olevaid vaakumvoolikuid. Enne netist uurides selgus, et EGR klapi asendit saab kontrollida nii, et kui mootor töötab tuleb klapil vaakumvoolik küljest tõmmata ja kuna klapp on vedru pinge all siis töötava-liikuva klapiga peaks olema kuulda metalne klõps, kui klapp vaakumi kadumisel kinni lööb. Iseasi muidugi kas see V6 puhul palja kõrvaga kuulda on. Klappi ennast testisin veel vaakumi pidamisele nii, et imesin ja puhusin torusse ja samalajal jälgisin, et õhk ei kaoks kuhugi. Tundus korras olema.
Edasi võtsin käsile vaakumvoolikud. Esmapilgul tundus nagu kõik korras olema. Kuid voolikuid sudides hakkas silma 2 karvast kohta voolikute all. Veel näppides ja mootorit käulates selgus, et ühel voolikul on sein altpoolt õhukeseks kulunud ja ilmselt vaakumiga imeb vooliku lihtsalt kinni.
Hetkel küll pole aega olnud uurida, mis on selle vooliku ja klapi täpne ülesanne, mis paikneb väljalaske küljes. Kui keegi teab, andke teada.
Pildil siis punasega märgitud:

Ühesõnaga võtsin siis kätte ja vahetasin õhukeseks kulunud voolikud välja.
Tagajärg oli see, et ühe korra veel toimus eelpool kirjeldatud pöörete langemine kiirendamisel aga edaspidi nagu tundus asi väheke parem olevat.
Siinkohal tänud ja tervitus copilotile, kes viis jutu EGR peale ja tekitas suurema huvi ka selle vidina ümbruse vastu.
Tiivustatuna eelmisest avastusest asusin asja edasi uurima. Vaatasin uuesti üle kõik vaakumvoolikud aga rohkem midagi kahtlast kusagil ei tundunud.
Kuna N75 oli juba vahetatud varem siis otsustasin kontrollida ka turbo geomeetria liikumist. Näpitsatega lõgistades nagu kõik toimis ja hoob liikus mõne sentimeetri nii edasi kui tagasi suhteliselt vabalt. Edasi tekkis idee lõigata voolikujupp suruda see turbo geomeetriat liigutava vaakum solenoidi otsa ja vaadata, mis toimub.
Kahjuks aga polnud ühtegi tuttavat, kes oleks piisava selgusega kinnitanud, kui suurt imemisjõudu peab sellele klapile rahkendama.
Selgus, et suuga võis autol olnud klapist tasapisi läbi imeda ja ka puhuda. See tundus kuidagi kahtlane, kuna EGRil ei olnud selline asi võimalik.
Samast ei saanud ka öelda, et autol ei oleks varem kiirendust üldse olnud. Ja kui tuletasin meelde, kuidas oli sõita kunagi ilma vaakumita - auto liikus kiirendades niikui "sapakas" ja pidevalt tuli tagasõitjatele näidata, et möödutaks (keegi ei oska ju oodata, et Passatil on punn põhjas ja sapaka kiirendus). Loodetakse ikka paremat minekut.
)
Teema juurde tagasi. Otsustasin vaakumklapi välja vahetada. Selle õige leidmine osutus parajaks pähkliks V6-le, kuna ETKA pakub seda klappi ainult koos uue turboga (!) ja puudub ka klapi varuosakood seal kataloogis.
Põhjalikumal uurimisel ja mitme remondikoha-poe külastamise järel sain siiski õige klapi hangitud 80 euriga ja lisaks veel hulgi kogemusi erinevate uute vaakumklappide imemise ja puhumise näol, niiet nüüd olen täielik spets sellel alal.
Niikui selgus on enamuse müügi-remondikohtade põhiviga selles, et nad ei tea, et V6 2,5 TDi mootoril käib tegelikult sama klapp, mis ka 1,8-2,0-sel mootoril.
Pakuti küll igasugu klappe asenduseks aga enamusel nendel oli vaakumvooliku sisend solenoidi peal ja sellepärast jäi mul kahtlus sellise vahetuse mõttekuses, kuna ilmselt oleks voolik hakanud käima vastu mootorikatet.
Õige klapp oli siis pärast seiklusi linnamööda lõpuks leitud. Kuna mitu remondikohta kus käisin, tahtsid selle paigaldamiseks koos reguleerimisega saada aega umbes 1 päeva, siis ei jäänud jälle muud üle kui ise ennast teadmistega varustada ja asuda asja kallale.
Hommikul oligi piisavalt vaba aega ja kruvisin klapi lahti. Selleks oli vaja lehtvõtit nr 10 ja natuke osavust, kuna klapp paikneb turbo küljes nii, et ega seal keeramiseks just ülearu ruumi pole. Paar vängemat sõna inseneride-auto projekteerijate kohta veel ja lõpuks olid klapi aluskruvid eemaldatud.

Edasi läks huvitavaks, kuna pealevaadates ei õnnestunud selgitada, kuidas on vaakumklapi hoob ühendatud turbo käpaga, mis liigutab geomeetriat. Tundus nagu olema mingi stopperseib aga väga kitsast vahest selle kättesaamine paistis olema peaaegu võimatu. Natuke mõtlemist ja otsustasin vana klapi eemaldada hoopis klapi küljes oleva reguleerpoldi küljest ja uue sinna külge kruvida.
Pildil klapp eemaldatud ja all paistab reguleerpoldi otsa käiv jublakas:

Enne eemaldamist sai veel mõõdetud joonlauaga reguleerpoldi pikkus vaakumklapi aluse suhtes, et see jääks endiseks vana klapiga.
Edasi uus klapp külge, poldi pikkus paika endise klapiga samaks, kontramutriga pingutus ja valmis ta oli. Aega kulus kogu nikerdamisele ja uurimisele umbes tund.
Auto käima ja maanteele. Jüri suunas sõites lükkasin siis lõpuks gaasipedaali kickdowni. Ja üllatus oli suur. Auto rebis 60 km pealt 120-ni sihukese jõuga, et sellist kiirendust pole mina veel sellel auto näinud. Kui tahavaate peeglisse vaatasin, et kus tagasõitja on siis oli taga "öö".

Mõtlesin, et kas tõesti peabki kiirendusel sihuke metsik must pilv välja lendama, kuid see tundus natuke kahtlane arvestades EGR-i ja muud, mis autole kõik peale topitud on keskkonna "säästmiseks" (keskkonna säästmise ja juppide tootmisele-paigaldusele kuluva energia proportsioon on muidugi omaette teema).
Võtsin siis kätte ja tegin umbes 100 kilomeetrise tuuri ümber Tallinna pidevate kiirendustega, et mootor puhtaks ja lahti sõita. Koju tagasi jõudes oli must suits kiirendusel kadunud ja mootori kiirendus endiselt väga hea ja ilma igasuguse viivituseta.
Tundub sedamoodi, et vähemalt minu autol on lõpuks see kiirenduse jama lahendatud...
Panen pildi, mis kujutab minu auto vaakumlekkega klappi lauapeal lahtivõetult. Ilmselt lekkis vaakum läbi membraani servade kuna otseselt mingit auku kusagil nähe ei ole.

Kuidas turbo geomeetria toimimist kontrollida (minu praktilistel kogemustel põhinev).
1. Uut tervet klappi käes hoides vaakumtorust imemisel liigub klapp sissepoole umbes 2 cm. Puhumisel ainult minimaalselt välja ja tekib takistus. Samast ei tohi klapp võimaldada mitte mingisugust läbipuhumist. Isegi mitte minimaalset.
2. Turbo küljes olev käpp, mis liigutab turbo sees labasi peab liikuma täiesti vabalt. Kui vaakumklapp on lahti ühendatud siis liigub käpp kasvõi väikese näpuga umbes 2cm ulatuses ja ilma igasuguse pingutuseta.
3. Kui vaakumsolenoid on ühendatud turbo käpaga ja kui panna klapi külge torujupp ja sealt imeda, siis peab käpp liikuma samuti selgelt mõne hingetõmbega kuni 2 cm sisse ja suuga tekitatud vaakumi mahalaskmisel kohe vedruga tagastuma algasendisse. Selle testi puhul ei pea mootor töötama.
4. Kui mootor käivitada siis turbol olev solenoid liigub umbes 2 sekundi jooksul ülaasendisse ja on vedruga laetud.
Pärast solenoidi vahetust on soovitav turbo laadimisrõhk üle kontrollida näiteks VCDS tarkvaraga. See on ka mul peatselt plaanis.
Loodan, et vähemalt minu jaoks on see algatud teema nüüd mingiks ajaks ammendunud...
Edasi võtsin käsile vaakumvoolikud. Esmapilgul tundus nagu kõik korras olema. Kuid voolikuid sudides hakkas silma 2 karvast kohta voolikute all. Veel näppides ja mootorit käulates selgus, et ühel voolikul on sein altpoolt õhukeseks kulunud ja ilmselt vaakumiga imeb vooliku lihtsalt kinni.
Hetkel küll pole aega olnud uurida, mis on selle vooliku ja klapi täpne ülesanne, mis paikneb väljalaske küljes. Kui keegi teab, andke teada.
Pildil siis punasega märgitud:

Ühesõnaga võtsin siis kätte ja vahetasin õhukeseks kulunud voolikud välja.
Tagajärg oli see, et ühe korra veel toimus eelpool kirjeldatud pöörete langemine kiirendamisel aga edaspidi nagu tundus asi väheke parem olevat.
Siinkohal tänud ja tervitus copilotile, kes viis jutu EGR peale ja tekitas suurema huvi ka selle vidina ümbruse vastu.

Tiivustatuna eelmisest avastusest asusin asja edasi uurima. Vaatasin uuesti üle kõik vaakumvoolikud aga rohkem midagi kahtlast kusagil ei tundunud.
Kuna N75 oli juba vahetatud varem siis otsustasin kontrollida ka turbo geomeetria liikumist. Näpitsatega lõgistades nagu kõik toimis ja hoob liikus mõne sentimeetri nii edasi kui tagasi suhteliselt vabalt. Edasi tekkis idee lõigata voolikujupp suruda see turbo geomeetriat liigutava vaakum solenoidi otsa ja vaadata, mis toimub.
Kahjuks aga polnud ühtegi tuttavat, kes oleks piisava selgusega kinnitanud, kui suurt imemisjõudu peab sellele klapile rahkendama.
Selgus, et suuga võis autol olnud klapist tasapisi läbi imeda ja ka puhuda. See tundus kuidagi kahtlane, kuna EGRil ei olnud selline asi võimalik.
Samast ei saanud ka öelda, et autol ei oleks varem kiirendust üldse olnud. Ja kui tuletasin meelde, kuidas oli sõita kunagi ilma vaakumita - auto liikus kiirendades niikui "sapakas" ja pidevalt tuli tagasõitjatele näidata, et möödutaks (keegi ei oska ju oodata, et Passatil on punn põhjas ja sapaka kiirendus). Loodetakse ikka paremat minekut.

Teema juurde tagasi. Otsustasin vaakumklapi välja vahetada. Selle õige leidmine osutus parajaks pähkliks V6-le, kuna ETKA pakub seda klappi ainult koos uue turboga (!) ja puudub ka klapi varuosakood seal kataloogis.
Põhjalikumal uurimisel ja mitme remondikoha-poe külastamise järel sain siiski õige klapi hangitud 80 euriga ja lisaks veel hulgi kogemusi erinevate uute vaakumklappide imemise ja puhumise näol, niiet nüüd olen täielik spets sellel alal.

Niikui selgus on enamuse müügi-remondikohtade põhiviga selles, et nad ei tea, et V6 2,5 TDi mootoril käib tegelikult sama klapp, mis ka 1,8-2,0-sel mootoril.
Pakuti küll igasugu klappe asenduseks aga enamusel nendel oli vaakumvooliku sisend solenoidi peal ja sellepärast jäi mul kahtlus sellise vahetuse mõttekuses, kuna ilmselt oleks voolik hakanud käima vastu mootorikatet.
Õige klapp oli siis pärast seiklusi linnamööda lõpuks leitud. Kuna mitu remondikohta kus käisin, tahtsid selle paigaldamiseks koos reguleerimisega saada aega umbes 1 päeva, siis ei jäänud jälle muud üle kui ise ennast teadmistega varustada ja asuda asja kallale.
Hommikul oligi piisavalt vaba aega ja kruvisin klapi lahti. Selleks oli vaja lehtvõtit nr 10 ja natuke osavust, kuna klapp paikneb turbo küljes nii, et ega seal keeramiseks just ülearu ruumi pole. Paar vängemat sõna inseneride-auto projekteerijate kohta veel ja lõpuks olid klapi aluskruvid eemaldatud.

Edasi läks huvitavaks, kuna pealevaadates ei õnnestunud selgitada, kuidas on vaakumklapi hoob ühendatud turbo käpaga, mis liigutab geomeetriat. Tundus nagu olema mingi stopperseib aga väga kitsast vahest selle kättesaamine paistis olema peaaegu võimatu. Natuke mõtlemist ja otsustasin vana klapi eemaldada hoopis klapi küljes oleva reguleerpoldi küljest ja uue sinna külge kruvida.
Pildil klapp eemaldatud ja all paistab reguleerpoldi otsa käiv jublakas:

Enne eemaldamist sai veel mõõdetud joonlauaga reguleerpoldi pikkus vaakumklapi aluse suhtes, et see jääks endiseks vana klapiga.
Edasi uus klapp külge, poldi pikkus paika endise klapiga samaks, kontramutriga pingutus ja valmis ta oli. Aega kulus kogu nikerdamisele ja uurimisele umbes tund.
Auto käima ja maanteele. Jüri suunas sõites lükkasin siis lõpuks gaasipedaali kickdowni. Ja üllatus oli suur. Auto rebis 60 km pealt 120-ni sihukese jõuga, et sellist kiirendust pole mina veel sellel auto näinud. Kui tahavaate peeglisse vaatasin, et kus tagasõitja on siis oli taga "öö".



Mõtlesin, et kas tõesti peabki kiirendusel sihuke metsik must pilv välja lendama, kuid see tundus natuke kahtlane arvestades EGR-i ja muud, mis autole kõik peale topitud on keskkonna "säästmiseks" (keskkonna säästmise ja juppide tootmisele-paigaldusele kuluva energia proportsioon on muidugi omaette teema).
Võtsin siis kätte ja tegin umbes 100 kilomeetrise tuuri ümber Tallinna pidevate kiirendustega, et mootor puhtaks ja lahti sõita. Koju tagasi jõudes oli must suits kiirendusel kadunud ja mootori kiirendus endiselt väga hea ja ilma igasuguse viivituseta.
Tundub sedamoodi, et vähemalt minu autol on lõpuks see kiirenduse jama lahendatud...
Panen pildi, mis kujutab minu auto vaakumlekkega klappi lauapeal lahtivõetult. Ilmselt lekkis vaakum läbi membraani servade kuna otseselt mingit auku kusagil nähe ei ole.

Kuidas turbo geomeetria toimimist kontrollida (minu praktilistel kogemustel põhinev).
1. Uut tervet klappi käes hoides vaakumtorust imemisel liigub klapp sissepoole umbes 2 cm. Puhumisel ainult minimaalselt välja ja tekib takistus. Samast ei tohi klapp võimaldada mitte mingisugust läbipuhumist. Isegi mitte minimaalset.
2. Turbo küljes olev käpp, mis liigutab turbo sees labasi peab liikuma täiesti vabalt. Kui vaakumklapp on lahti ühendatud siis liigub käpp kasvõi väikese näpuga umbes 2cm ulatuses ja ilma igasuguse pingutuseta.
3. Kui vaakumsolenoid on ühendatud turbo käpaga ja kui panna klapi külge torujupp ja sealt imeda, siis peab käpp liikuma samuti selgelt mõne hingetõmbega kuni 2 cm sisse ja suuga tekitatud vaakumi mahalaskmisel kohe vedruga tagastuma algasendisse. Selle testi puhul ei pea mootor töötama.
4. Kui mootor käivitada siis turbol olev solenoid liigub umbes 2 sekundi jooksul ülaasendisse ja on vedruga laetud.
Pärast solenoidi vahetust on soovitav turbo laadimisrõhk üle kontrollida näiteks VCDS tarkvaraga. See on ka mul peatselt plaanis.
Loodan, et vähemalt minu jaoks on see algatud teema nüüd mingiks ajaks ammendunud...
Viimati muutis HawkHill, 24 Sept 2012, 01:03, muudetud 5 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
pole tänu väärt hawkhill. Aga jah, EGR is asi ilmselt pole ja tulime ringiga tagasi asja juurde mida sa pmt kohe alguses nn kontrollisid aga ilmselt poolikult. aga jah...seda klappi puhudes ei tohi õhk kuskilt välja minna sama ka vaakumisse imedes. Kusjuures sinu klappi vaadates on ta täitsa vinks vonks korras aga juu siis ikka pika peale kulub teine. minu 1,9(asub ta hoopis sellises kohas kus kogu aeg vesi ja niiskus peale saab) ja see oli täitsa roosteussi pesa. sai ka mingid pildid tehtud, panen mingi aeg üles ja minu masinal ilmselt ka geomeetria kinni jäämise põhjus oli seal(eriti talvel kus see niiskus seal ära jäätus). muidugi jah mina sain auto alla minnes selle klapi koos vardaga lahti ja uue klapi varda pikkuse kohe ka vana järgi paika pandud.kusjuures ennemalt kui sai klappi kontrollitud tundus et ok aga nüüd kui panin uuega kõrvuti siis ei olenud vanal seda liikumise amplituudi nagu uuel. ennem tagasi panekut nõkutasin ka geomeetria lahti ja siis klapp tagasi peale....käes oli testisõidu aeg
kuigi esimesed paar kilti(kruusa tee ja väga hullu ei pannud et auto veermiku säästa) kiirendasin ~2500 rpm i max, siis asfalti peale saades 3. käik üle 3000 rpm tekitas taha samuti sellise pimeda öö mida mina pole varem sel masinal näinud ehk siis ilmselt lendas sealt välja geomeetriasse kogunenud tahm nagu ka sinul sest ikkagi geomeetriat õigesti ennem ei liigutatud. veel paar sellist kiirendust ja tahm oli tagant kadunud ka 4 käiguga seier kummuli lastes ning logi tehes jooksis rõhk suht normilt eeldatud rõhu järgi(oli vb 50mbar suurem kui nõutud aga see on ime vähe). ennem oli isegi nii et 130km/h 5.käik maanteel rahulikult kulgedes oli tahm tagant väljas olnud....nüüd kui geomeetria lahti ja uus klapp küljes pole tahmast haisugi ja muidugi ajast mil turbo peabki puhuma hakkama on mineku vahe ikka päris suur võrreldes sellega mis ennem oli.
ja see klapi sobivuse teema siis jah 2,5 ja 1,9 peaks kasutama sama klappi.
aga eks anna teada kas tulemus kestma jäänud ja kas see kõvasti parem minek kah nüüdsest alati olemas kui teed nn "pedal to the metal"
PS! EGR klapp on ainult selleks et vähendada NOx gaase...ja kui see peaks lahti jääma sõidu ajal kuigi peaks kinni olema siis võib juhtuda küll et mõningast tahmamist tekib kuid aju näeb ära MAF i kaudu et mottosse ei liigu piisavalt õhku(EGR lahtiolek vähendab seda õhu kogust) ja selline kaart ajus nagu "smoke limiter" peaks nii v naa kütte etteannet maha keerama et tahma ei tekiks. pigem oli see välajaskesse kogunenud tahm mis nüüd õigete rõhkudega välja sai puhutud

kuigi esimesed paar kilti(kruusa tee ja väga hullu ei pannud et auto veermiku säästa) kiirendasin ~2500 rpm i max, siis asfalti peale saades 3. käik üle 3000 rpm tekitas taha samuti sellise pimeda öö mida mina pole varem sel masinal näinud ehk siis ilmselt lendas sealt välja geomeetriasse kogunenud tahm nagu ka sinul sest ikkagi geomeetriat õigesti ennem ei liigutatud. veel paar sellist kiirendust ja tahm oli tagant kadunud ka 4 käiguga seier kummuli lastes ning logi tehes jooksis rõhk suht normilt eeldatud rõhu järgi(oli vb 50mbar suurem kui nõutud aga see on ime vähe). ennem oli isegi nii et 130km/h 5.käik maanteel rahulikult kulgedes oli tahm tagant väljas olnud....nüüd kui geomeetria lahti ja uus klapp küljes pole tahmast haisugi ja muidugi ajast mil turbo peabki puhuma hakkama on mineku vahe ikka päris suur võrreldes sellega mis ennem oli.
ja see klapi sobivuse teema siis jah 2,5 ja 1,9 peaks kasutama sama klappi.
aga eks anna teada kas tulemus kestma jäänud ja kas see kõvasti parem minek kah nüüdsest alati olemas kui teed nn "pedal to the metal"

PS! EGR klapp on ainult selleks et vähendada NOx gaase...ja kui see peaks lahti jääma sõidu ajal kuigi peaks kinni olema siis võib juhtuda küll et mõningast tahmamist tekib kuid aju näeb ära MAF i kaudu et mottosse ei liigu piisavalt õhku(EGR lahtiolek vähendab seda õhu kogust) ja selline kaart ajus nagu "smoke limiter" peaks nii v naa kütte etteannet maha keerama et tahma ei tekiks. pigem oli see välajaskesse kogunenud tahm mis nüüd õigete rõhkudega välja sai puhutud

Viimati muutis copilot, 20 Sept 2012, 14:24, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Nii sai siis veel enne prügikasti viskamist seda turbo peal olnud vana vaakumklappi uuritud, kuna kuidagi kahtlane tundus selle lekke põhjusena minu varem arvatud versioon, et leke oli membraani valtsi vahel olnud servadest.
Peale vaatamisel tundubki vanal klapil kõik ok olevat. Võtsin siis kätte ja vaatasin membraani tugevas vastuvalguses, et auku ja lekke põhjust leida.
Ja mida pole on auk, küll aga selgus kuidas aeg on mõjunud sellele liikuvale membraanile.
Pilt on ilmselt parim kirjeldaja olukorrale:

Membraanil on eraldunud kummeeritud osa ja järele jäänud põhja riie, millest paistavad peened, peaaegu silmaga eristamatud kiududevahelised augud.
Kuna augud on tegelikult ülipeened, siis ilmselt kõvema vaakumiga ja näiteks niiskuse kondenseerumisega klapp vahetevahel ikkagi liikus.
copilot ootan huviga sinu lubatud klapi pilti, kui see sul kuskil ikka alles veel on.
Peale vaatamisel tundubki vanal klapil kõik ok olevat. Võtsin siis kätte ja vaatasin membraani tugevas vastuvalguses, et auku ja lekke põhjust leida.
Ja mida pole on auk, küll aga selgus kuidas aeg on mõjunud sellele liikuvale membraanile.
Pilt on ilmselt parim kirjeldaja olukorrale:

Membraanil on eraldunud kummeeritud osa ja järele jäänud põhja riie, millest paistavad peened, peaaegu silmaga eristamatud kiududevahelised augud.
Kuna augud on tegelikult ülipeened, siis ilmselt kõvema vaakumiga ja näiteks niiskuse kondenseerumisega klapp vahetevahel ikkagi liikus.
copilot ootan huviga sinu lubatud klapi pilti, kui see sul kuskil ikka alles veel on.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
on ikka alles...see mul kuskil telefonis aga ma olen olnud nii paganama laisk et kaablit järgi panna ning pildid alla ning siis edasi weebi üles laadida.
muud teemad kah pealegi käsil nagu näiteks oma 96kw traktrori flashi tuunimine 110kw peale
aga saad saad...ütlen muidu ära et minu klapile pääses vesi sisse selle tihendi kaudu mis asub klapist välja ulatuva varda ja klapi enda korpuse vahel...sisuliselt olid siis need stantsid mis seda tihendit seal kinni hoidsid ära roostetanud ja liikus see tihend koos vardaga edasi tagasi ja veel ning niiskusel polnud probleemi sisse pääseda tehes ka sees juba oma tööd. erti hästi oli tunda seda viimasel talvel sõites kus üle öö seistes hommikul sõitma hakates nagu polnud minekut st klapp oli mingisse asendisse kinni külmunud ja kui moto oli üles soojenenud läks minek ka paremaks ning kevade poole kui sai teist puhutud siis oli kuulda et mingi vesi seal sees oli peale mida ma siis ka uue klapi tellisin.


aga saad saad...ütlen muidu ära et minu klapile pääses vesi sisse selle tihendi kaudu mis asub klapist välja ulatuva varda ja klapi enda korpuse vahel...sisuliselt olid siis need stantsid mis seda tihendit seal kinni hoidsid ära roostetanud ja liikus see tihend koos vardaga edasi tagasi ja veel ning niiskusel polnud probleemi sisse pääseda tehes ka sees juba oma tööd. erti hästi oli tunda seda viimasel talvel sõites kus üle öö seistes hommikul sõitma hakates nagu polnud minekut st klapp oli mingisse asendisse kinni külmunud ja kui moto oli üles soojenenud läks minek ka paremaks ning kevade poole kui sai teist puhutud siis oli kuulda et mingi vesi seal sees oli peale mida ma siis ka uue klapi tellisin.
Viimati muutis copilot, 24 Sept 2012, 07:46, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 53
- Liitunud: 06 Apr 2007, 15:50
- Auto: VW Passat Var, 1.9 TDI, 96kw
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 6 korda
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Hei HawkHill,
rõõm lugeda et said lahenduse probleemile. Aga saad öelda kust selle klapi lõpuks leidsid.
arvatavasti omal ka vaja see ära vaheteda.
rõõm lugeda et said lahenduse probleemile. Aga saad öelda kust selle klapi lõpuks leidsid.
arvatavasti omal ka vaja see ära vaheteda.
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Klapp pärineb firmast BR Turbo Suur-Sõjamäe tänavalt. http://www.turbo.ee" onclick="window.open(this.href);return false;Termi kirjutas:Hei HawkHill,
rõõm lugeda et said lahenduse probleemile. Aga saad öelda kust selle klapi lõpuks leidsid.
arvatavasti omal ka vaja see ära vaheteda.
Kas tegid eelpool kirjeldatud testid klapiga ära?
Kui peaksid ka omal selle vahetama siis anna teada ka tulemustest siia.
-
- Huviline
- Postitusi: 13
- Liitunud: 01 Okt 2011, 16:59
- Telefon: 5060586
- Asukoht:
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Panen pildi, mis kujutab minu auto vaakumlekkega klappi lauapeal lahtivõetult. Ilmselt lekkis vaakum läbi membraani servade kuna otseselt mingit auku kusagil nähe ei ole.

Kuidas turbo geomeetria toimimist kontrollida (minu praktilistel kogemustel põhinev).
1. Uut tervet klappi käes hoides vaakumtorust imemisel liigub klapp sissepoole umbes 2 cm. Puhumisel ainult minimaalselt välja ja tekib takistus. Samast ei tohi klapp võimaldada mitte mingisugust läbipuhumist. Isegi mitte minimaalset.
2. Turbo küljes olev käpp, mis liigutab turbo sees labasi peab liikuma täiesti vabalt. Kui vaakumklapp on lahti ühendatud siis liigub käpp kasvõi väikese näpuga umbes 2cm ulatuses ja ilma igasuguse pingutuseta.
3. Kui vaakumsolenoid on ühendatud turbo käpaga ja kui panna klapi külge torujupp ja sealt imeda, siis peab käpp liikuma samuti selgelt mõne hingetõmbega kuni 2 cm sisse ja suuga tekitatud vaakumi mahalaskmisel kohe vedruga tagastuma algasendisse. Selle testi puhul ei pea mootor töötama.
4. Kui mootor käivitada siis turbol olev solenoid liigub umbes 2 sekundi jooksul ülaasendisse ja on vedruga laetud.
Pärast solenoidi vahetust on soovitav turbo laadimisrõhk üle kontrollida näiteks VCDS tarkvaraga. See on ka mul peatselt plaanis.
Loodan, et vähemalt minu jaoks on see algatud teema nüüd mingiks ajaks ammendunud...[/quote]
Kui palju sul see klapp õhku sealt järele andis, kas üldse ei pidanud vaakumit ? Mul on täpselt sama mure pm. alguses oli nagu sinulgi, et vahepeal läks edasi ja vahepeal ei läinud, aga nüüd on koguaeg selline täiesti uimane, turbo puhub rõhku max 0.2-0.3bari. Sinu teemat lugedes siis asusin ka omal seda klappi kontrollima, panin sinna torujupi järgi ja tõmbasin suuga vaakumisse, ja kuskil 5 sekundiga andis see klapp ennast vabaks juba, puhudes samamoodi kuskil 5-8 seki oli rõhk maas. Ise ma järeldan, et see klapp ikkagi on peetis ja tuleb ära vahetada, aga murelikuks teeb see, et kui mul see jama hakkas siis hankisin teise turbo millel oli samuti see klapp küljes juba ja istutasin ta sinna peale koos selle klapiga mis tal seal küljes oli ja asi ikka täpselt sama. Kakkusin siis selle pealepandud turbo uuesti maha ja panin enda vana tagasi, arvates, et turbos viga ei ole . Nüüd aga kui avastasin, et minu klapp ikkagi on peetis siis katsetasin kohe selle teise soetatud turbo klappi samamoodi, ja see pidas õhku täielikult, rõhk maha ei jooksnud .

Kuidas turbo geomeetria toimimist kontrollida (minu praktilistel kogemustel põhinev).
1. Uut tervet klappi käes hoides vaakumtorust imemisel liigub klapp sissepoole umbes 2 cm. Puhumisel ainult minimaalselt välja ja tekib takistus. Samast ei tohi klapp võimaldada mitte mingisugust läbipuhumist. Isegi mitte minimaalset.
2. Turbo küljes olev käpp, mis liigutab turbo sees labasi peab liikuma täiesti vabalt. Kui vaakumklapp on lahti ühendatud siis liigub käpp kasvõi väikese näpuga umbes 2cm ulatuses ja ilma igasuguse pingutuseta.
3. Kui vaakumsolenoid on ühendatud turbo käpaga ja kui panna klapi külge torujupp ja sealt imeda, siis peab käpp liikuma samuti selgelt mõne hingetõmbega kuni 2 cm sisse ja suuga tekitatud vaakumi mahalaskmisel kohe vedruga tagastuma algasendisse. Selle testi puhul ei pea mootor töötama.
4. Kui mootor käivitada siis turbol olev solenoid liigub umbes 2 sekundi jooksul ülaasendisse ja on vedruga laetud.
Pärast solenoidi vahetust on soovitav turbo laadimisrõhk üle kontrollida näiteks VCDS tarkvaraga. See on ka mul peatselt plaanis.
Loodan, et vähemalt minu jaoks on see algatud teema nüüd mingiks ajaks ammendunud...[/quote]
Kui palju sul see klapp õhku sealt järele andis, kas üldse ei pidanud vaakumit ? Mul on täpselt sama mure pm. alguses oli nagu sinulgi, et vahepeal läks edasi ja vahepeal ei läinud, aga nüüd on koguaeg selline täiesti uimane, turbo puhub rõhku max 0.2-0.3bari. Sinu teemat lugedes siis asusin ka omal seda klappi kontrollima, panin sinna torujupi järgi ja tõmbasin suuga vaakumisse, ja kuskil 5 sekundiga andis see klapp ennast vabaks juba, puhudes samamoodi kuskil 5-8 seki oli rõhk maas. Ise ma järeldan, et see klapp ikkagi on peetis ja tuleb ära vahetada, aga murelikuks teeb see, et kui mul see jama hakkas siis hankisin teise turbo millel oli samuti see klapp küljes juba ja istutasin ta sinna peale koos selle klapiga mis tal seal küljes oli ja asi ikka täpselt sama. Kakkusin siis selle pealepandud turbo uuesti maha ja panin enda vana tagasi, arvates, et turbos viga ei ole . Nüüd aga kui avastasin, et minu klapp ikkagi on peetis siis katsetasin kohe selle teise soetatud turbo klappi samamoodi, ja see pidas õhku täielikult, rõhk maha ei jooksnud .
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Suuga klapp tõesti ei pidanud vaakumit. Samast kuna turbo geomeetria ei olnud kinni jäänud siis ilmselt klapp minu auto peal mingilmääral ikkagi töötas. Auto peal tekitab vaakumit pump ja selle jõudlus on midagi muud kui suuga imedes.raidoraido kirjutas:
Kui palju sul see klapp õhku sealt järele andis, kas üldse ei pidanud vaakumit ? Mul on täpselt sama mure pm. alguses oli nagu sinulgi, et vahepeal läks edasi ja vahepeal ei läinud, aga nüüd on koguaeg selline täiesti uimane, turbo puhub rõhku max 0.2-0.3bari. Sinu teemat lugedes siis asusin ka omal seda klappi kontrollima, panin sinna torujupi järgi ja tõmbasin suuga vaakumisse, ja kuskil 5 sekundiga andis see klapp ennast vabaks juba, puhudes samamoodi kuskil 5-8 seki oli rõhk maas. Ise ma järeldan, et see klapp ikkagi on peetis ja tuleb ära vahetada, aga murelikuks teeb see, et kui mul see jama hakkas siis hankisin teise turbo millel oli samuti see klapp küljes juba ja istutasin ta sinna peale koos selle klapiga mis tal seal küljes oli ja asi ikka täpselt sama. Kakkusin siis selle pealepandud turbo uuesti maha ja panin enda vana tagasi, arvates, et turbos viga ei ole . Nüüd aga kui avastasin, et minu klapp ikkagi on peetis siis katsetasin kohe selle teise soetatud turbo klappi samamoodi, ja see pidas õhku täielikult, rõhk maha ei jooksnud .
Ja niikui varem kirjutasin - enne ostu oli võimalus mitmeid klappe proovida pidamisele ja mitte ükski uus klapp ei lasknud vaakumit/õhku läbi. Kusjuures puhuda tegelikult eriti ei saagi kui klapp korras, kuna klapi konstruktsioonist tulenevalt ei saa sisene kopsik ja väline hoob väljapoole palju liikuda (klapi korpuse põhi tuleb ette, puhu palju tahad). Kui sul rõhk jookseb maha 5 sekundiga siis on klapis leke igal juhul.
Kas sul VCDS sisselaske rõhu viga ei näita Intake manifold pressure - Control limit not reached?
Viimati muutis HawkHill, 27 Sept 2012, 12:49, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 13
- Liitunud: 01 Okt 2011, 16:59
- Telefon: 5060586
- Asukoht:
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Suuga klapp tõesti ei pidanud vaakumit. Samast kuna turbo geomeetria ei olnud kinni jäänud siis ilmselt klapp minu auto peal mingilmääral ikkagi töötas. Auto peal tekitab vaakumit pump ja selle jõudlus on midagi muud kui suuga imedes.
Ja niikui varem kirjutasin - enne ostu oli võimalus mitmeid klappe proovida pidamisele ja mitte ükski uus klapp ei lasknud vaakumit/õhku läbi. Kusjuures puhuda tegelikult eriti ei saagi kui klapp korras, kuna klapi konstruktsioonist tulenevalt ei saa sisene kopsik ja väline hoob väljapoole palju liikuda (klapi korpuse põhi tuleb ette, puhu palju tahad). Kui sul rõhk jookseb maha 5 sekundiga siis on klapis leke igal juhul.
Kas sul VCDS sisselaske rõhu viga ei näita Intake manifold pressure - Control limit not reached?[/quote]
Eile käisin diagnostis ja öeldi, et kindlasti mingi mehaaniline viga, sest ühtegi viga ei näidanud. Ainuke mida ta sealt nägi oli see, et rõhk on madal sõiduaeg testisime kuskil 0.2-0.3bar. See on kindel jah, et see klapp peetis omadega, aga muret tekitab see nagu ennist mainisin, et panin teise turbo korras klapiga peale ja oli sama lugu.
Igatahes vahetan selle klapi ära nüüd ja siis vaatan edasi mis toimuma hakkab.
Sulle igati tänud kaasamõtlemast
Ja kui tüli ei tee võiksid mu teemale pilgu peale visata audiclubis. Hakkab sealt kusagilt neljanda lehe lõpupoole , raidoaudics on kasutaja : http://foorum.audiclub.ee/viewthread.ph ... 490&page=4" onclick="window.open(this.href);return false;
See lihtsalt, et kui oled huvitatud kaasa mõtlemast, midagi kohustuslikku pole
Aga tänud ette
Ja niikui varem kirjutasin - enne ostu oli võimalus mitmeid klappe proovida pidamisele ja mitte ükski uus klapp ei lasknud vaakumit/õhku läbi. Kusjuures puhuda tegelikult eriti ei saagi kui klapp korras, kuna klapi konstruktsioonist tulenevalt ei saa sisene kopsik ja väline hoob väljapoole palju liikuda (klapi korpuse põhi tuleb ette, puhu palju tahad). Kui sul rõhk jookseb maha 5 sekundiga siis on klapis leke igal juhul.
Kas sul VCDS sisselaske rõhu viga ei näita Intake manifold pressure - Control limit not reached?[/quote]
Eile käisin diagnostis ja öeldi, et kindlasti mingi mehaaniline viga, sest ühtegi viga ei näidanud. Ainuke mida ta sealt nägi oli see, et rõhk on madal sõiduaeg testisime kuskil 0.2-0.3bar. See on kindel jah, et see klapp peetis omadega, aga muret tekitab see nagu ennist mainisin, et panin teise turbo korras klapiga peale ja oli sama lugu.
Igatahes vahetan selle klapi ära nüüd ja siis vaatan edasi mis toimuma hakkab.
Sulle igati tänud kaasamõtlemast

See lihtsalt, et kui oled huvitatud kaasa mõtlemast, midagi kohustuslikku pole

Aga tänud ette

- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3360
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Vaatasin Sinu teemat. Paistab, et maadled juba tükk aega asjaga. Soovitaks Sul järgnevaks sama asja, mis ka teises foorumis mõned tegid. Ehk kontrolli N75 üle. See on sama vaakumvooliku teises otsas, mis läheb turbo peale.
Viimati muutis HawkHill, 27 Sept 2012, 13:23, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 13
- Liitunud: 01 Okt 2011, 16:59
- Telefon: 5060586
- Asukoht:
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
HawkHill kirjutas:Vaatasin Sinu teemat. Paistab, et maadled juba tükk aega asjaga. Soovitaks Sul järgnevaks sama asja, mis ka teises foorumis mõned tegid. Ehk kontrolli N75 üle. See on sama vaakumvooliku teises otsas, mis läheb turbo peale.
Minu kurioosum sai ka nüüd lahendatud lõppude lõpuks, niisiis vahetasin ära selle turbo solenoid klapi seal turbo peal, aga kasu mitte midagi sai siis veel vaadatud ja näpitud seal ja avastasin, et mootoris on ilge surve sees, kui õlipunni lahti tegin käis korra kõva suts mis viitas umbes karterituulutusele . Helistasin siis ühele vanale kes audidega tegeleb, tema ütles et see kindlasti normaalne pole, et selline suts käib, ütles et võta kaaned maha ja vaata mis seisus nukad on, et siis asi selge kas võib nukkadest tuleneda see jama. Otsustasin siis ikkagi enne karterituulutuse üle vaadata ja selgus, et see oli no nii kinni kui kinni, mitte gramm õhku ka käinud läbi. Pesin selle hoolikalt läbi nii et õhk käis ilusti vabalt läbi jälle . Arvasin siis jällegi, et kas nüüd on viga leitud , ladusin kokku tagasi ja tulemus täiesti null. Asi oli veel hullemaks läinud, pöörded läksid max 2500 ja no sõita oli täiesti võimatu. Kaasi põhjas hoides hakkas tagant sellist helehalli tossu tulema. Mõistus oli otsas aga siis järsku plahvatas, et äkki katalüsaator teeb seda pulli, kuna sumpsist tuli ainult minimaalselt kuuma õhku, tavaliselt peaks natukese rohkem sealt välja puhuma. Lõikasin siis kati vahelt välja, relakaga ots lahti ja üllatus missugune. Paks tahmakiht peal, valguse poole vaadates mõni üksik auk paistis, ehk siis täiesti umbes, ei aitand puhumine ega midagi, haamer kätte ja kolinal välja. Kokku tagasi, mootor käima ja tõmme parem kui kunagi varem. Tõmbas ikka mõnusalt istmesse kinni, ja tänu karterituulutuse puhastamisest sain ka lahti oma sinisest suitsust ja õlileketest arvatavasti. Tihendid vb jäävad ikkagi mingilmääral lekkima, aga kindlasti vähem.
Meel on hea ja auto lendab kui lind jälle

Tänud kaasamõtlejatele ja selline oli siis minu jõukadumise saaga

-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Diisli kiirendusprobleem ja kütusekulu
Niih, panin siis pildi üles. Ei ole just kõige parem pilt sest telefon millega pildi tegin ei ole just kõige parem selliste piltide tegemiseks aga vast ideest saab igaüks aru.
Punase ringiga tähistatud siis see tihend millest ennist rääkisin, mis on oma pesast välja roostetanud ja antud juhul nagu näha, olen varrast veidi sissepoole lükanud ja ka see tihend veidi üles(klapi sisemuse poole) liikunud, kustkaudu siis see veisi ja niiskus ka kerge vaevata sisse sai, arvestades veel asjaolu, kus kohas G4/Bora puhul see klapp koos turboga asub. Ei hakanud klappi rohkem poegadeks lõhkuma sest pilt oli niigi selge st roostet täis ja täielik liikumise amplituud puudus vs uus klapp. viimane krõbe talv kui sai selle klapiga sõidetud oli ka vahest seda tunda kuidas suure pakasega autol minek algul üldse puudus sest klapp oli kinni külmunud sinna pääsenud vee tõttu ning hakkas liikuma kui üles sulas....tagajärjeks kinni kiiluma hakanud geomeetria mis sai klapi vahetuse ajal enamvähem lahti nõkutatud ning auto minekus oli ka sellest tingituna suur vahe. Enam ei visanud tagant musta suitsu kõrge käiguga kulgedes nii ~120km/h...va esimesed paar peeneks laskmist kus kogu see geomeetriasse kogunenud ja lahti nõkutatud tahm tagant välja lendas. Turbo puhus kah nüüd nii nagu vaja ja ka seda vag com i abil rõhkusid logides st enam sellist õlerõhku ei puhunud kohati nagu ennem...väljandus ka see selles et enam limpi ei suutnud mina ajada kui isegi tahoka seieri 3.käik kummuli ajasin...ennem vahetust suts üle 4000rpm i jooksis enamasti limpi. Ja peab veel ära mainima et inimene kes vaatas taga sõites kas tahma viskab v mitte sõitis 3.4L 134kw Pointiac iga ja ütles et vahepeal pidi ikka päris korralikult vajutama et sabas püsida

Punase ringiga tähistatud siis see tihend millest ennist rääkisin, mis on oma pesast välja roostetanud ja antud juhul nagu näha, olen varrast veidi sissepoole lükanud ja ka see tihend veidi üles(klapi sisemuse poole) liikunud, kustkaudu siis see veisi ja niiskus ka kerge vaevata sisse sai, arvestades veel asjaolu, kus kohas G4/Bora puhul see klapp koos turboga asub. Ei hakanud klappi rohkem poegadeks lõhkuma sest pilt oli niigi selge st roostet täis ja täielik liikumise amplituud puudus vs uus klapp. viimane krõbe talv kui sai selle klapiga sõidetud oli ka vahest seda tunda kuidas suure pakasega autol minek algul üldse puudus sest klapp oli kinni külmunud sinna pääsenud vee tõttu ning hakkas liikuma kui üles sulas....tagajärjeks kinni kiiluma hakanud geomeetria mis sai klapi vahetuse ajal enamvähem lahti nõkutatud ning auto minekus oli ka sellest tingituna suur vahe. Enam ei visanud tagant musta suitsu kõrge käiguga kulgedes nii ~120km/h...va esimesed paar peeneks laskmist kus kogu see geomeetriasse kogunenud ja lahti nõkutatud tahm tagant välja lendas. Turbo puhus kah nüüd nii nagu vaja ja ka seda vag com i abil rõhkusid logides st enam sellist õlerõhku ei puhunud kohati nagu ennem...väljandus ka see selles et enam limpi ei suutnud mina ajada kui isegi tahoka seieri 3.käik kummuli ajasin...ennem vahetust suts üle 4000rpm i jooksis enamasti limpi. Ja peab veel ära mainima et inimene kes vaatas taga sõites kas tahma viskab v mitte sõitis 3.4L 134kw Pointiac iga ja ütles et vahepeal pidi ikka päris korralikult vajutama et sabas püsida


Diesel Power KEEPS ME GOING