1.9 96 kw käivitus
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 98
- Liitunud: 15 Nov 2010, 18:02
- Auto: Volkswagen Passat Highline TDI 103 kw 2007.a
- Asukoht: Tartu/Võru
1.9 96 kw käivitus
Probleem on olnud tegelikult juba üle aasta. Nimelt ei taha käivituda, mida kauem seisnud, seda kauem tuleb ketrata(max praeguste ilmadega 5-7 sek), ja käima läheb puterdades. Isegi kui töötab ja panen seisma siis soe mootor ei lähe 15 min hiljem ka enam päris paugult käima. Olen vahetanud eelsüüte küünlad, ostnud peale uue aku, vahetanud pumppihustite tihendid ning täna panin pealevoolu ja tagasivoolu voolikute vahele veel klapid, et välistada kütuse allavajumist. Diagnostis on üle kontrollitud pihustid, mis olid justkui väga normis. Mida edasi kontrollida või teha? Auto võtaks justkui kompuutri järgi natuke rohkem kütust ka kui vanasti.
Viimati muutis argo, 01 Dets 2012, 03:32, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 98
- Liitunud: 15 Nov 2010, 18:02
- Auto: Volkswagen Passat Highline TDI 103 kw 2007.a
- Asukoht: Tartu/Võru
Re: 1.9 96 kw käivitus
Eks natuke olen koguaeg juurde pannud, aga ei ole märganud et ta rohkem võtaks.
Re: 1.9 96 kw käivitus
Tean, et on PD mootor aga kui süütenurk/hetk väga paigast ( samas ka küttekogus) siis ei suuda elektroonika muuta neid vastavaks ja on samad probleemid. Tasub diagnost teha (tavalise kaabliga saab kah seda vaadata) ja vaadata mis need väärtused teevad. Endal oli küttekogus paigast ja tahtis kah 3sek käiamist aga sai nüüd paika ja poole pöördega käivitub.
Viimati muutis riio, 04 Nov 2012, 20:12, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 96 kw käivitus
kuidas sa kütte kogust reguleerisid kui räägime PD motost...panid nuka uuesti paika?riio kirjutas:Tean, et on PD mootor aga kui süütenurk/hetk väga paigast ( samas ka küttekogus) siis ei suuda elektroonika muuta neid vastavaks ja on samad probleemid. Tasub diagnost teha (tavalise kaabliga saab kah seda vaadata) ja vaadata mis need väärtused teevad. Endal oli küttekogus paigast ja tahtis kah 3sek käiamist aga sai nüüd paika ja poole pöördega käivitub.
aga muidu jutt sul täitsa õige st PD puhul peab kah nn pritse nurk mehaaniliselt paigas olema v õigemini just nukkvõll(muidugi otseloomulikult peab ka kogu ülejäänud krempel paigas olema nagu diislil ikka). Kuna nukkvõll liigutab pumppihusteid nii et neis tekitatakse küttele vajalik surve siis on oluline et see vajalik surve oleks saavutatud õigel ajal st mitte liiga vara ega ka mitte liiga hilja sest pmt vastavalt väntvõlli ansendile(ennem kolvi ülemist surnud seisu) alustatakse ka pritset,mis oleneb muidugi väga palju mootori temperatuurist.Näiteks 96kw/110kw PD puhul on ajus lausa 10 SOI-Start Of Injection ehk siis eesti keeli "pritse alustamine" kaarti ja igat erinevat kaarti kasutatakse vastavalt mis on moto jahutusvedeliku temp(-20c kuni 90c). näiteks minu 96kw sel on -20c moto temp puhul pritse alustamine väikeste kütte koguste puhul 10kraadi ennem ülemist surnud seisu kuid mot temp juures 90c on sama koguse pritse alustamise lausa 1kraad peale ülemist surnud seisu ehk siis see vahe on 11kraadi ja kui nüüd on nukk paigast, ei tekitata pihustites piisavat survet et ette antavad kogused saaks õigel ajal ja ka täies ette nähtud koguses silindritesse pihustatud! see jutt et PD puhul pole oluline nn mehaaniline pritse nurk on BS...sp tekivad PD puhul ka käivituse ning niisamagi moto töös jamad kui nukkvõll on kulunud sest surve pihustites tekitatakse liialt valel ajal ja aju ei suuda seda kompenseerida. Common rail on vb jah rohkem selline süsteem kus pritse asjastust saab elektroonika poolt nii palju regullida kuna kasutatakse nn ühisanumat ning see surve tekitatakse pmt ühe pumba poolt mitte ei reguleerita iga pihusti survet eraldi nukkvõlli nukkade poolt.
Viimati muutis copilot, 04 Nov 2012, 22:31, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
Re: 1.9 96 kw käivitus
Päris nii hull ka pole, sest aju tuvastab nukkvõlli nihke, vända ja nuka anduriga. Probleem tekkib õige surve olemasolus õigel ajal, eriti kui veel nukk paigast.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 96 kw käivitus
Jah.kuid kui nukk ning vänt omavahel liialt paigast siis aju poolt eelkõige avatakse etteanne vastavalt vända asendile sest mootori kaitsimiseks ei saa etteannet avada liiga vara ega ka liiga hilja ning kui nukkvõll ei tekita ette nähtud ajaks vajaliku surve siis vajalik kogus kütet õigel ajal silindrisse ei jõua.kui näiteks aju poolt on mingi x koguse kütuse koguse pihustamise algus ette nähtud ütleme 5kraadi ennem kolvi ülemist surnud seisu siis seda ka tahetakse teha kuid kui nukk paigast nii et selleks ajaks pole vajalik surve pihustites saavutatud,tekivadki probleemid.sp nimetatakse vahest tehnilistes materjalides PD nukka inglise keeles "injection cam" mis peab pmt tagama pritse võimalikuse õigel ajal.golfi_vend kirjutas:Päris nii hull ka pole, sest aju tuvastab nukkvõlli nihke, vända ja nuka anduriga. Probleem tekkib õige surve olemasolus õigel ajal, eriti kui veel nukk paigast.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]

Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 96 kw käivitus
tito kirjutas:Täiesti OT a kas copilot tööl ka käid ,või oled töötu seal UK? Igatahes tood halba mainet Eestile ja eestlastele ,kui enamus ajast vw foorumis passid tööajal




Viimati muutis copilot, 06 Nov 2012, 11:45, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 96 kw käivitus
mõmm kirjutas:Kas sumbuti suka katkiolek võib mõjutada antud mootori käivitumist?
kahtlen väga...pole veel sellisest variandist kuulnud v lugenud et suka katki olek mõjutaks mõne diisli käivitamist.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 349
- Liitunud: 20 Juul 2012, 14:44
- Telefon: 5114080
- Auto: Volkswagen Bora 1.9 Tdi 110kW 4Motion 2002a, Volkswagen Passat 1.9 Tdi 85 kW 4Motion 2000a
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 96 kw käivitus
Pane tagasivoolule läbipaistev voolik vahele ala 1,5 m (keri rulli) ja vaata mis hommikul juhtub kui voolik on tühi või mulle täis ja starterit andes voolikus vahutab(see on kõige odavaim ja lollikindlam diagnostimis vahend). Siis on ikkagi kukil jama sees õhk pääseb küttesüsteemi, kas pihustitejuurest või tandempumba juurest...... tuleb edasi mõelda, et siis kus?? Ega sul juhuslikult kapotialune diislihaisu täis ei ole vaata ega tandempump ei leki võta taskulamp ja kalts abiks ja vaata järgi kui kuskilt pumba ümbert ikka diislist leemendab siis on pumba tihendid õhtal.mõmm kirjutas:Probleem on olnud tegelikult juba üle aasta. Nimelt ei taha käivituda, mida kauem seisnud, seda kauem tuleb ketrata(max praeguste ilmadega 5-7 sek), ja käima läheb puterdades. Isegi kui töötab ja panen seisma siis soe mootor ei lähe 15 min hiljem ka enam päris paugult käima. Olen vahetanud eelsüüte küünlad, ostnud peale uue aku, vahetanud pumppihustite tihendid ning täna panin pealevoolu ja tagasivoolu voolikute vahele veel klapid, et välistada kütuse allavajumist. Diagnostis on üle kontrollitud pihustid, mis olid justkui väga normis. Mida edasi kontrollida või teha? Auto võtaks justkui kompuutri järgi natuke rohkem kütust ka kui vanasti.
Üks küsimus veel, et milla pihusti tihendeid vahetati ? kauaega tagasi? kas vahetasid ise? ostsid tihendikomplekti ise poest või remontija tõi?
Küsin lihtsalt selle pärast, et olen kuulnud juhust kus vahetati ära pihusti tihendid aga jäeti vahetamata pihusti alumine seib.... juhtub see, et mingi aeg peab tihend iluti kinni aga kuna pihusti põhi laseb usinalt läbi siis varsti sureb tihend ja ongi õhk jälle küttesüsteemis sees. Ja kogu kamm hakkab otsast peale.
Edu
Viimati muutis tartuvaim, 23 Nov 2012, 14:39, muudetud 2 korda kokku.