Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugurid

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugurid

Lugemata postitus Postitas copilot »

Lihtsalt üks huvitav tähelepanek tagumiste pidurite ketaste ja klotside vahetusest. Nimelt kui vaadata neid sadulas olevaid liugtappe, mille peal sadul liigub, siis on nad sutsu erineva kujuga st. üks on nagu freesitud astmeliselt ning teine on nagu ristkülikuks lõigatud st pole täiesti ümmargune. Et milleks see nii on ja mida see mõjutab, ja kas on ka oluline kumb kuhu käib st kas ülemisse v alumisse sadula pessa??? Ehk keski targem oskab öelda. Olen nii enda 96kw(110kw) sel seda tähele pannud kui ka 81kw borati tagumiste pidurite kallal tööd tehes seda märganud, kuid pole kunagi tähelepanu pööranud sellel kumb on olnud ülemine ja kumb alumine...kuigi ilmselt pole nad juba ammu nii nagu tehasest, sest ennem mind juba klotse vahetades segamini aetud. Ja vabadan, kui nimetan neid tehnilises keeles valesti - lihtsalt nii olen mina neid nimetanud :roll:

Selgituseks ka pilt:
Pilt

EDIT!!! Samuti küsiks juurde, mis oleks kõige parem määre neile sadulasse tagasi panemisel....seni olen uhanud vasemääret(aerosoolina) sest peaks kah hästi kuuma kannatama, kuid kas on miskit paremat mis kestaks kauem seal sees sellelel kuuma ja külma kõikumisele vastu ja hoiaks asja paremini/kauem liikumises. Olen nimelt Eesti kliimas tähele pannud, et kipuvad kinni jääma need tapid kui ikka üle aasta asja lahti ei võta, et määrida(kaitse kummid on terved ja head). Tapid siis kipuvad sutsu roostetama minema st peaks vist uued ostma milledel miskine kaitsekiht alles(olen tähele pannud et uutel on miskine kaitse kiht peal mitte päris haljas teras)....v tuleks ka sadulad juba siis välja vahetada? V siis ikka kindlalt ennem talve(arvestades Eesti teedel toimuvat roppu soolatamist) ja kindlasti ka peale talve lõppu korra lahti võtta ning vanast määrdest puhastada ja uus asemele???
Viimati muutis HawkHill, 11 Dets 2012, 23:01, muudetud 5 korda kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria
Diesel Power KEEPS ME GOING

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2884
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Tundub ,et klubiline 255 pani natuke ,,pange,, ämbrisse. Miks ei kasuta nn. autodadat? Vase määre on kuumakindel,kuni 1100c. Nalja teed MIS KUUMA SINNA TULEB? Liuguritele paned määret ,mis tõrjuvad niiskust. Grafiit sisaldusega määret. Kasvõi näpu otsaga poolassi liigendi määret. G4-jal. on ju liugurid erineva pikkusega.

VwBoy
Veteran
Postitusi: 1739
Liitunud: 24 Apr 2005, 21:49
Telefon: Kellel vaja see küsib!
Skype: -
Auto: Vw Bora
Asukoht: Paide
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas VwBoy »

Mina panin sinna mingi, spets väikse musta tuubi sees olevat määret mis,piduri osadele just mõeldud.Ei tule hetkel see nimi meelde .Ja pole veel kordagi olnud et päris kinni vms jääks midagi ,aegajalt loomulik ,et kõik legoks lauale ära puhastada ja uuesti kokku laduda!

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas copilot »

t6nis3 kirjutas:Tundub ,et klubiline 255 pani natuke ,,pange,, ämbrisse. Miks ei kasuta nn. autodadat? Vase määre on kuumakindel,kuni 1100c. Nalja teed MIS KUUMA SINNA TULEB? Liuguritele paned määret ,mis tõrjuvad niiskust. Grafiit sisaldusega määret. Kasvõi näpu otsaga poolassi liigendi määret. G4-jal. on ju liugurid erineva pikkusega.
t6nn...ma ei tea mis on sinu jaoks kuum ja mis mitte, aga olen isiklikult ajanud kettad/klotsid sõna otses mõttes nii kuumaks et pmt nn "paukusid" st temperatuur tõusus ikka mitmesaja kraadini, seega päris mingit lambi määret sinna ei topiks, mille temperatuuritaluvust ei tea ja antud juhul oli vasemääre kohe käepärast võtta mille temperatuuritaluvus oli teada. Jah, nn vanaema kombel tavasõiduga ilmselt antud osade temperatuur eriti kõrgeks ei lähe. Ja mind antud juhul ei huvita nende pikkuse vahe, mis ilmselt on mõni mm aint, mitte 1cm vms st sellist pikkuse vahet neil kindlasti pole(olen neid korduvalt kõrvuti pannud ning kiirkorras pilku üle visates erilist pikkuse vahet ei ole). Juba seda piltigi vaadates siis ei ütleks küll et nii väga erineva pikusega oleks! Kui panna kõrvuti esimeste sadulate ja tagumiste omad, siis neil jah pikkuse vahe üsna suur, aga on ka hoopis teistsugused üleüldse ning nende kohta ma küsimust ei esitanud st tean seda ise millised nad välja näevad.

Kuid nagu ma tean, siis grafiitmäärdel sellist kuumataluvust pole, nagu seda vasemäärdel on. Iseasi kui kaua need määrivad omadused sel vasemäärdel kestavad vs miskine muu sarnane kuumataluvusega määre :roll: Ilmselt minu masina puhul oli viimane kord lahti võttes kinni jäämise põhjuseks see, et viimati sai lahti võetud üle aasta tagasi + teadagi kuratlikud tingimused Eesti teedel. Aga teemast...sooviks ikkagi saada teadjate arvamusi sellest, miks need tagumiste pidurite liugtapid erinevad kujuga sutsu on ja kas vahet kumb plemine/alumine?
Viimati muutis copilot, 12 Dets 2012, 00:14, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas woody »

Tegelikult on tõnisel isegi natuke õigus, grafiitmääre on sinna parem, kuna on määrivaid omadusi rohkem, lisaks tõrjub niiskust.
Tappidele mõjub tegelikusest mitu korda väiksem temperatuur, kui seda on kettastel. Paukuma võid sa need ju ajada, kuid piduriklotsi kate ei ole eriti kiire soojusjuht, seega, selleks ajaks kui see kuumus jõuab liugtapini, on see temperatuur juba palju jahedam.
Omal kogemused grafiitmäärdega liugtappides ja 5 aastat muretut sõitu, on samuti korduvalt kettad päikeseks aetud, ka tagumised.
Kuid tapi pikkuse ja freesituse osas jään vastuse võlgu...
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas copilot »

Jah, ilmselt sadule temp 300c v 400c juurde seal tavasõiduga ei tõuse, kuid üle 100c võib küll tõusta - miks muidu peab pidurivedeliku keemisetemperatuur olema üsna kõrge st seal 270c+ ning piduri vedeliku tuleb vahetada iga paari aasta tagant et vältida olukorda kus süsteemi kogunenud vesi ühel hetkel järsul pidurdamisel keema läheks ehk siis nii palju ikkagi kuumust edasi antakse et vesi keema ajada st sinna 100c+. Sai natuke uuritud neid grafiitmäärdeid ja temperatuuritaluvused on neil erinevad olenevalt tootest/otstarbest, aga leidub ka selliseid mis kannatavad ka 200c ligidale. Aga teinekord kui asju lahti võtan, proovin ära, kuidas püsib võrreldes vasemäärdega....vb tõesti vastupidavam ning hoiab oma omadusi kauem kui vasemögin. Ilmselt omaduste kauem säilitamine siin faktoriks st ka vasemäärdel on vett/niiskust tõrjuvad omadused kuid kumb need omadused seal sadulas kiiremini kaotab....aga proovin ära järgmine kord.

Aga selle erineva freesituse kohta ootan küll huviga vastust...ehk siinsed esinduse vennad oskavad miskit kosta???
Diesel Power KEEPS ME GOING

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2884
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

woody. Miks vastad,et tõnisel on --isegi natuke õigus-- . Kus on suurem tõde piduri sadula liugur tappide määrimise kohalt? See copilot võiks maha rahuneda ja teha koostööd. copilot-i. suurim viga oli see,et ta ei anna endale aru,kui suur kuumus kandub sadula liuguritele. Teine loll vastus copilot-ilt. -- ning pidurivedelikku tuleb vahetada iga paari aasta tagant et vältida olukorda,kus süsteemi kogunenud vesi ühel hetkel järsul pidurdamisel keema läheks-- . .....ja lugege edasi .Kes on tehnikast teadlik,see hirnub sellise jutu peale. Pila pole,kuid foorumi kasutaja copilot alahindab mind,mõttetu lahmimine. Vastaku foorumlased,kui valesti tehniliselt vastasin.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas copilot »

t6nis3 kirjutas:woody. Miks vastad,et tõnisel on --isegi natuke õigus-- . Kus on suurem tõde piduri sadula liugur tappide määrimise kohalt? See copilot võiks maha rahuneda ja teha koostööd. copilot-i. suurim viga oli see,et ta ei anna endale aru,kui suur kuumus kandub sadula liuguritele. Teine loll vastus copilot-ilt. -- ning pidurivedelikku tuleb vahetada iga paari aasta tagant et vältida olukorda,kus süsteemi kogunenud vesi ühel hetkel järsul pidurdamisel keema läheks-- . .....ja lugege edasi .Kes on tehnikast teadlik,see hirnub sellise jutu peale. Pila pole,kuid foorumi kasutaja copilot alahindab mind,mõttetu lahmimine. Vastaku foorumlased,kui valesti tehniliselt vastasin.
t2nn, rahune maha, pidurivedelik imab niiskust, mistõttu tema keemistemperatuur aja jooksul väheneb ja muud omadused halvenevad. Seepärast tuleb pidurivedelikku perioodiliselt (iga 2 aasta järel) vahetada.

Pidurivedeliku kvaliteedi näitajaks on tema keemispunkt. DOT 3 kuivkeemispunkt peab olema üle 205c, DOT 4 üle 230c ja DOT 5 üle 260c. Ehkki DOT 4 imab endasse vett DOT 3 võrreldes aeglasemalt, on vee mõju DOT 4 keemistemperatuurile suurem.
Kui 2% niiskust alandab DOT 3 keemispunkti 25 %, siis samasugune niiskuseprotsent alandab DOT 4 keemispunkti 40%-50%. Niiskusest tekitatud rooste rikub pidurisüsteemi.
Keemistemperatuuri alanemisega väheneb pidurite töövõime: pedaal vajub läbi, muutub pehmeks ja vetruvaks.
Pidurdamisel tõuseb pidurite temperatuur mitmesaja kraadini ja vedeliku keemisel tekkivad aurukorgid võivad põhjustada pidurisüsteemi töötamise lakkamist.

Ja see jutt on minust targemate meeste jutt....ilmselt sinust kordades targemate meeste jutt. Nii et mine hirnu omaette, kui tahad, ning ära hakka teistele ohtlike(loe: eluohtlike) soovitusi jagama. Ja minu hinnang sinu kohta on mul juba ammu paigas :wink: Capiche?
Viimati muutis copilot, 13 Dets 2012, 10:04, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas copilot »

Ning koostöö sinuga, t2nn, on kindlasti välistatud :wink:
Diesel Power KEEPS ME GOING

bora24
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Okt 2012, 20:44
Asukoht:

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas bora24 »

Pane vaseliini, need kummipuksid ei ole õlikindlad.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7945
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas GTI »

olen kasutanud Kleen-Flo toodet nr. 331:
Pilt
siiani paremat pole otsinud/leidnud ja pole ka vaja olnud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas copilot »

Ilmselt jah see aerosoolina olev liiga vedel,kuigi lasin nii et oli vase möginat peale aerosooli aurustumist omajagu.Aga panen teinekord paksemat spetsiaalset pidurite jaoks mõeldud määret,nagu GTI soovitas,mis hoiab niiskuse paremini ja kauem eemal.

Aga nende liugtappide erinevuse kohta ootan endiselt kommentaare,ehk mõni esinduses töötav klubiline oskaks kommenteerida?
Viimati muutis copilot, 13 Dets 2012, 14:53, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

k1ngst0n
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 23 Nov 2010, 20:36
Auto: vw golf IV Variant 1.9 TDI 66kw
Asukoht:

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas k1ngst0n »

kuigi jah kes meist vahetab iga 2a tagant pidurivedeliku päriselt ka? :D....mina pole vahetanud :D....samas põleb autol ees üks pirn läbi..soovitatakse ka korraga 2 pirni ära vahetada :D...kes meist nii teeb?Valdav enamus vist mitte :D...kuigi mõttekam oleks.
Olen ise ka täheldanud seda liugpoltide erinevust aga ei oska vastata sellele.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2884
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

No tuli ka inimlik arusaam tehnikast kasutajalt 446, Pikemalt freesitud polt läheb alla.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas copilot »

Polegi öelnud et peab täpselt 2aasta tagant vahetama kuigi tehas seda ette näeb,kuid üle 3 aasta kah ühe vedelikuga ei ole soovitatav sõita rääkimata 5 aastast vms. Ja seda mismoodi vana vedelik pidureid mõjutab kui pidurid kuumaks aetud olen oma 81kw diisliga ise kogenud ennem kui sai sisse uus vedelik. Pealegi ei maksa see paar liitrit palju. Ja see kuidas keegi talitab on tema enda teha...isiklikult paari aasta täitumisel seda vedeliku vahetan. See sama hea kui vahetada mootori õli 10tkm välba puhul 3 aasta tagant kui sõidad 3000km aastas kuigi tuleks vahetada vähemalt aasta tagant kui välpa täis ei sõideta selle ajaga. Aga noh, mis mina ka tean kui meil siin mõni peab end vw peainsneriks ja kuseb soovituslike välpade peale mahlade vahetusel.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas copilot »

Aga tappidest rääkides, mõtled sa pildil olevatest ülemist st see astmeliselt freesitud peaks alla minema? Ja ehk ka põhjendad miks?
Diesel Power KEEPS ME GOING

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas woody »

Pidurivedeliku vahetust näeb tehas ette tõesti 2 aasta tagant ja seda ainult sellel põhjusel, et vananedes hakkab pidurivedelik niiskust siduma ja sellega tekitama tööpindadele korisooni+ halveneb ka pidurvedeliku rõhk pidurdamisel pidurisüteemis, mis tähendab aga seda, et pidurdusmaa oluliselt pikeneb.

Selle tapi kohapealt pane praegu puusalt, et äkki selle pärast see freesitud tapp alla, et eraldaks sinna võimalusel tekkida võiva mustuse?
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas copilot »

To woody: Eks ürita seda selgeks teha mõnele miks peab nii tihti vahetama, tundub et minu välja toodud faktid vee kondenseerumise mõjust pidurivedeliku omadustele on hülge möla ning ajab lausa hirnuma mõnda. Võiks juba vene ajal õpitud hooldusvõtted ära unustada...me ei sõida enam ladade ja mossedega. Ning hiljem mingi kalli väljamineku pärast pole mõtet kah kiunuda sest hooldust pole õigesti tehtud...pole ime et kolvid kinni suportites jne roostest.

Aga see liugtapi teooria...vb tõesti sest alumisel poolel vist veidi suurem võimalus sodi/vett saada kui ülemisel...aga mine tea. Miskit ametliku seletust vist esinduse vennad kah ei oska öelda?
Viimati muutis copilot, 15 Dets 2012, 23:44, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas woody »

Nii ta on, ega vanale karule uusi trikke lihtsalt ei õpeta, kui ise aru ei taha saada, nii lihtne see ongi!
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas Laur »

Mingit suvalist tahket määret pannud mis käepärast on olnud, peaasi, et vahel püsib.
M.O.T.T

GTI
Moderaator
Postitusi: 7945
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Bora/G4(esiveolised) tagumiste pidurite liugtapid/liugur

Lugemata postitus Postitas GTI »

2 aastane pidurivedeliku vahetusvälp juba seepärast hea ja soovitatav, et siis ei roosteta õhutusniplid kinni. Kas see liugtapi teemas ei või kõne alla tulla see, et klotside kulumisel nihkub liugtapp pesast järjest väljapoole ja pidurdusjõudude paremaks optimeerimiseks suppordi raami suhtes on targad mehed sellise lahenduse välja mõelnud?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Vasta

Mine “Veermik”