Aga hakkaks siis pihta eilsest...pidin olema Tallinnas kell 12:00 ja seda veel kesklinnas...sõitu sai alustatud Viljandist ja õnneks paari tunnise varuga, et siis niisama Tallinnas ringi tsillida. Kuna aega oli, siis tegin esimese vahepeatuse Imaveres, et võtta väike kohvi ja teha väike tobi(auto jätsin kohapeale tiksuma)...tulles putkast kohviga tagasi, laiutas naine käsi ja ütles, et mootor suri lambist välja ja enam käima ei lähe. Esimene mõte oli et siia me nüüd mõneks tunniks jääme et a la andis aju otsad vms. Kuna auto käitus 3 korda imelikult sõidu pealt juba üleeile, siis võtsin igaksjuhuks kaasa ka läpaka ja kaabli, mille ka kohe järgi lükkasin. Kuid kaabel mootori ajuga ühendust ei saanud...peale järgmist paari-kolme korda süüde välja-sisse märkasin et põlema ei hakanud kordagi eelsüüte küünalde tuli, peale mida oli enamvähem asi selge st viga relees 109(armatuuri alt kostis aega ajalt ka imeliku heli). Peale ühte rahustavat tobi ja mõtlemist proovisin uuesti, ning moto käivitus(sel korral hakkas põlema ka eelsüüteküünalde tuli) ning sõit jätkus Tallinna poole. Kuniks jõudsin ülemiste keskuse juurde. Sel korral suri moto välja sõidu pealt,algul mõtlesin et ehk läheb käima kui lükkan käigu alla, kuid ei midagi...pidurdas autot veelgi - lasin vaba veeremise peale. Õnneks oli hoog veel piisav et ülemiste keskuse parklas oleva tankla kõrval olevast sissesõidu teest sisse veereda ja mitte ummistada liiklust...iseasi hull kogemus oli väänata rooli ilma võimuta sest samast tahtis välja sõita üks teine auto ja veidigi halvema ajastuse korral oleks vist ka teist veidi ramminud. Anyway, kaabel ajuga ühendust jällegi enam ei saanud ja armatuuri ei ilmunud ka eelsüüte tuld. Teadliku auto omanikuna, on alati kaasas tagasihoidlik võtmete ning torx kuruvikeeraja komplekt ning sai alumine armatuuri kate eest ja see relee üles otsitud. Relee oli üsna kuum/soe, mida ta ei tohiks olla nagu aru saanud. Releed katsudes ja süüdet sees hoides tundsin kuidas kõristas jubedalt aega ajalt. Võtsin siis teise välja, koputasin teist veidi ja jahutasin ning panin tagasi ja mootor käivitus jälle...tegin ka teisti ja tõmbasin moto töötamise pealt relee välja ja moto surigi ning uuesti süütega mängides eelsüüte tuld ei ilmunud ja masin ei käivitunud. Asi oli 101%selge. Tegin ennem ka kõne dellule, et ehk saaks aidata, kuid ta oli kahjuks kodus ja haige. Võtsin siis riski panna seisma liiklust kesklinnas ja alustasin sõitu forsi poole - õnneks kulges teekond probleemideta ja sain uue relee 6.15 EUR eest ning asi korras.
Aga räägiks ka üleeilsest...nimelt vaikselt 4. käik töristades tegi selliste 5min vahedega 3 jõnksatust..täpselt nagu ei saaks kütet kätte, kuid ilmelik oli see et iga kord viskas sekundiks põlema ka eelsüüteküünalde tule. Koju jõudes kohe kaabel sappa ilma motot välja suretamata, kuid ei ühtegi veakoodi....mõtlesin veel et vb sain s***a kütet, sest olin 150km tagasi tankinud v et mingi jama pritse nurgaga kuid kõik oli OK. Ei andnud veakoodi ka eile peale seda, kui uuesti käima sain ja kaabel ajuga ühendust sai. Need üleeilsed jõnksatused olid ilmselt hetkelised voolu katkestused ajule relee poolt ning voolu tagasi saades viskas korraks eelsüüte küünalde tule põlema. Moto ei käivitunud käivitades ega ka käikudega pidurdades, sest kui ajule voolu ei tule, suletakse omakorda ka kütte etteanne pumbalt ning puhtalt õhu peal moto ei tööta...samuti ei saanud vea ajal kaabel ajuga ühendust, sest aju ei toiminud puuduva voolu tõttu. Mainin veel ära, et relee mis sain eile forsist, enam seda nr 109 peale pole kirjutatud, kuid tööpõhimõte tal sama. Vanal releel kate maha, ja avastasin et üks külmjoode veits ära ussitanud ja sellest tulevat klemmi/pinni liikutades loksus silmnähtavalt.Ehk siis pmt asi ise võimalik uuesti korda teha kui jootmine käpas....mina sellega "sina" peal pole ja oli tarvis õigeks ajaks sihtpunkti jõuda ja tagasi Viljandi samuti. Mitmed TDI club klubi tegelased ostnud lausa teadlikult autosse ühe varu 109 relee sest ikkagi suht tüüp viga neil vanematel diislitel...isegi kunagi selle peale mõelnud....aga läks isegi õnnelikult eile.

Nagu eelnevalt selle relee kohta lugenud ja ka eile kogesin, siis kipub jebima rohkem kui läheb halva kontakti tõttu kuuamaks ja sp hakkas mulgi toimima peale mõningast jahtumist...kuid võib esineda ka totaalselt mitte toimivat. Ning mis mind ja diislimeistrites töötavat tuttavat hämmastas, oli see et suretas moto töö/sõidu pealt välja(pole neil sellist kogemust ega pole ka isegi sellise variandi kohta lugenud). Käivituse jamad sellest releest tulenevalt tavalised, kuid kord kontakti saades toimib kuni järgmise süüde välja-sisse korrani. Ehk on kellelgil kasu. Sai küll pikk jutt, kuid loodan et mitte si** jutt.