Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8020
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas R36 »

Peale seda, kui tuttav tahtis autost mul asju saada ja pult umbes 50m kauguselt ei avanud uksi ega aknaid, otsustasin, et hakkan uurima, mis värk on. Olgu ka ära öeldud, et ei aidanud ka "Top Gear Top Tip", ehk aseta pult meelekohale.

Esimese asjana sai pult lahti võetud ja skeemi uuritud. Esimese asjana märkasin, et on olemas kohas kolmanda, ehk keskmise nupu jaoks, see, mis passatitel pagasiluugui lahti teeb. Veel mainin, et minu müüdud võtmetel on olnud ka 3 nuppu skeemil, kaks kummipadjal, kuigi kood on olnud 2 nupulise oma. Teise asjana ütlen, et ka golfile on võimalik teha puldist pagasiruumi avamine. Vajalik on siis selleks mootor luugi küljes, mis avab ja kolme nupuga pult. Masinatel, millel on vanema tüübi kesklukk, ehk ilma can-bus-ita on vajalik aju nr-iga: 1J0 959 799 AH. Uuematel millel can-bus peab olema küljes BORA!, keskluku moodul koodiga 1C0 959 799B.
Muidugi on võimalik ka golfi mooduli tarkvara vahetada, kuid see on suhteliselt tume maa ja sellel ma ei peatuks enam.

Jätkates juttu levi raadiusest siis kohe antenni läheduses on kiip U2741BM, netist konkreetse kiibi kohta infot ei leidnud, kuid leidus kiibi U2741B kohta datasheet, millest järeldub, et tegu on kiibiga, mis vastutab antennile signaali tekitamise. Vaadates skeemi saab kiip oma sageduse lähedasasuvast kristallist sagedusel 13.575 MHz, mida siis korrutatakse 32 korda, et saada sagedus 434.4 MHz.
Ilmselt tuleneb probleem, et ajapikku signaal langeb, kiibisiseste võimendusahelate effektiivuse langemine.

Plaadi teiselpool oli ka kiip, mille koodi minu hägune silm kahjuks eristada ei suutnud, kuid arvestades asjade ülesehitust peaks olema see kiip, mis tegeleb siis koodi ja algorütmi osaga, et iga nupulevajutus toodaks uue koodi, mille sobides siis uksed avaneksid.

Lisaideena toon välja mõtte, mida lugesin välismaa foorumist.
Idee ise seisneb selles, et uste mitteavanemine distantsilt võib olla seotud ka mitte sellega, et puldist ei tule signaali, vaid signaali tuleks piisavalt, kui antenn selle piisavalmääral kätte saab, ehk vaja oleks paremat antenni. Nagu olen arusaanud on kõige parem antenn antud lahenduse puhul 1/4 lainepikkust, ehk 19cm, kui keegi on katsetaja võiks proovida ka 1/2 antenniga, mille pikkus oleks siis 39cm. Samas pole mul õrna aimugi, kuidas on VW-l antenn ehitatud. Ilmselt on veetud mingi pikusega juhe a-piilarisse ja nii ongi. Olen kuulnud, ka õnnestumisi, kui juhet on lihtsalt pikemaks tehtud.

Pilt
Pilt
Viimati muutis HawkHill, 11 Veebr 2013, 22:39, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas copilot »

Kas 50m peale peabki üldse avama...hea kui 20m pealt võtab :roll: Pole kunagi 50m peale katsetanud, ega näe ka vajadust sellele...see vb näiteks selleks, et kui kogemata taskus peaks miskit nupule vastu minema siis teeb uksed lahti ja sa ei pruugi seda märgata :roll: Aga see juhtme teema pidi aitama jah...olen kah selle kohta siit sealt välismaistest foorumitest lugenud.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8020
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas R36 »

50m võis olla ka veidi ülepaisutus, kuid teise VAG autoga, millel oli peal Gemini lisa-alarm poleks selline distants muret teinud. Lisaks võttis antud alarm ilusti 9-nda korruse aknast alarmi maha ja vajadusel pani ka peale. Gemini antennijuhe oli kõigest 7cm pikkune jupp.

Kogu teema idee oligi, et, mis on põhjuseks, miks aftermarket signapuldid on parema leviga, kui tehase omad.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas copilot »

Ok. Aga võid katsetada, kas aitab see juhtme teema...siis mõni siit foorumist, kes soovib kah pikendada seda vastuvõtu raadiust, saab endal kah selle juhtme triki teha. :roll:
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3362
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Umbes 30 meetrit peaks kätte saama vastuvõtu antenni pikendamisega autos:
http://billswebspace.com/ExtendingMKIVK ... aRange.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Jepp; päris ammu vaatasin ka seda EU normatiivide taustal, kus saatevõimsus on piiratud, et Gemini Tx võimsus oli veel ka madalam, kui VAG-il tollel ajal ja vaatamata sellele olid nominaalsed parameetrid raadio tundlikuse osas paremad.
golfi_vend kirjutas:50m võis olla ka veidi ülepaisutus, kuid teise VAG autoga, millel oli peal Gemini lisa-alarm poleks selline distants muret teinud. Lisaks võttis antud alarm ilusti 9-nda korruse aknast alarmi maha ja vajadusel pani ka peale. Gemini antennijuhe oli kõigest 7cm pikkune jupp.

Kogu teema idee oligi, et, mis on põhjuseks, miks aftermarket signapuldid on parema leviga, kui tehase omad.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas tlauri »

:idea: Proovige raadiopult suruda lõua alla (õõnsusesse). Trikk on inimese kolju erilises omaduses edastatavate raadiolainete võimenduse osas ja väidetavalt tuleb see eriti efektiivselt esile just piklikuma kolju kuju korral. Läbi aja erinevate autodega olen märganud sõltuvalt maastikust täiendavad 5-15 meetrit tegevusraadiust.
golfi_vend kirjutas: Olgu ka ära öeldud, et ei aidanud ka "Top Gear Top Tip", ehk aseta pult meelekohale.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8020
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas R36 »

HawkHill kirjutas:Umbes 30 meetrit peaks kätte saama vastuvõtu antenni pikendamisega autos:
http://billswebspace.com/ExtendingMKIVK ... aRange.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aga kuhu võiks minna natud juhe originaalis?
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3362
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

golfi_vend kirjutas:
HawkHill kirjutas:Umbes 30 meetrit peaks kätte saama vastuvõtu antenni pikendamisega autos:
http://billswebspace.com/ExtendingMKIVK ... aRange.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aga kuhu võiks minna natud juhe originaalis?
Hea küsimus. :-) Uurisin nii põhimõtteskeeme, kui ka internetti ja ühtegi selget vastust ei saanud. Passat B5 näitab elektriskeem ainult komfortplokist väljatulekut varjestatud juhtmega aga Golfil tundub see eespool oleva lingi kirjelduse järgi olevat tavaline läbipaistva isolatsiooniga juhe. Ja mitte sõnagi, kus on antenn või kuidas juhtme ots on.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Hea elektroonika disainiga saatja/vastuvõtja moodul on nii tehtud, et sisuliselt ei vaja antenni väljaviiku. Need juhtmejupid, mis kuskilt välja tulevad on sisuliselt null väli ja kui üldse vajalik siis selleks, et auto elektrijuhtmete rägastiku vahel nn sõltumatus magnetväljas pulsseerida. See juhtmejupp ei anna mingit kokkumurtud lainejuppi välja.
A klassi seadmetel lahendatakse antenn, kui selline koos Tx/Rx sobitusega. Muidugi mõjutab see "juhtmejupp" tööraadiust aga see viitab sellele, et raadiomoodul oma tundlikuse ja signaalimüraga (dB) on kesise võimekusega. Hästi disainitud raadiomoodul, mis on lisaks veel käsitsi häälestatud, on see juhtmejupp sisuliselt tarbetu. Gemini käis siit korra juba läbi aga neid tegijaid on veelgi, näiteks Jablotron, kelle disaini kuuluvad ka eriti keerukad multi-sagedusega raadiokontrollerid, mida kasutatakse autodes, laevades, lennukites, majades jne.
VAG ise ei loo ega valmista neid mooduleid ja minuarust on põhjus just sellest tingitud. Allhankena telliti need tööd seal kunagi tuntud sõltumatult inseneri-disainibüroolt ja sealt ka tolleaegsete moodulite omadused, mis ei ole selles võtmes nn A klassi asemel. Kõik õpivad ja arenevad, iseasi, mis tingimustes ja kiirusel, ja uute mudelite juures otseseks võrdlevaks kriitikaks pole enam põhjust.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8020
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas R36 »

Sinu jutust järeldub, et antenn kui selline on tarbetu. Siiiski on ta olemas ja väga vajalik distantsilt avamiseks ja muude seadmete korral parema leviala saavutamiseks. Iga sobitusahel kahandab signaalitugevust ja seega kõige patema levi jaoks on ikkagi sagedusele vastav antenn, mitte ei kasutatta 440mhz jaoks 1ghzz antenni, mis poolide abil sobitatakse. Võib aga palju siis enam signaalist alles on?
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Raadiolaine pikkus ja takistuslik sobitus on raadiotehnikas kaks erinevat teemat. Auto raadiomoodulil ei ole selles kontekstis antenni, kui sellist.
Kirjutasin elektroonika disainist kui sellisest autotööstuse jaoks. Võid seda "juhtmejuppi" võrrelda mõnes mõttes näiteks autole stabiilsust lisava veojõukontrolliga, mis oma olemuselt on hea disainiga auto juures, mis liigub heades oludes, täiesti ebavajalik aga teatud tingimustes ja asjaoludel siiski määrava tähtsusega. OT nüüd aga meenutage kasvõi A klassi MB nn põdratesti ja kõike sellega seonduvat. A klass sai tollel ajal pretesedendi osaliseks selles klassis standardisse kuuluva veojõukontrolliga.
golfi_vend kirjutas:Sinu jutust järeldub, et antenn kui selline on tarbetu. Siiiski on ta olemas ja väga vajalik distantsilt avamiseks ja muude seadmete korral parema leviala saavutamiseks. Iga sobitusahel kahandab signaalitugevust ja seega kõige patema levi jaoks on ikkagi sagedusele vastav antenn, mitte ei kasutatta 440mhz jaoks 1ghzz antenni, mis poolide abil sobitatakse. Võib aga palju siis enam signaalist alles on?
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

puztol
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 19 Dets 2012, 18:26
Auto: touareg 3.0tdi
Asukoht: Tõrva

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas puztol »

see leviala suurendamine võb lõpuks halvasti lõppeda. eelmine auto oli mul 7 seerja bmw ja selle pult võttis ainult 10 m. pika uurimise peale selgus et asi ongi nii tehtud et autovargad ei saaks nurgatagant puldi signaali kopeerida. on ju küll juhuseid kus spets aparaadiga vennad passivad nurgadaga kui oma auto lukku paned saavad koodi kätte ja ongi olemas

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas copilot »

Ma miski pärast olen juba selle teema algusest peale puztoliga sama meelt olnud, et ilmselt see turva värk ole. Ja pealegi, miks peaks olema vajalik auto uksi avada v lukustada a la 50M kauguselt v kuskilt 9. korruselt? Saan aru et elad 2. v 3. korrus ja proovid kas töötad(ise elan 3. korrus ja pult toimib vahemaaga nii ~10m pealt sest auto kohe akna all), aga suuremas parklas sa üldiselt ei näegi oma autot sellise vahemaa pealt teiste autode vahel. a la 5-10m autost toimimisraadiust väga hea minu arvates.
Diesel Power KEEPS ME GOING

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas GTI »

Mul eelmisel autol võttis pult linnas ca. 100m (vanem Autopage signa oli, kandiline pult, halli ja rohelise nupuga), piki tänavat oli hea vaadata, kui autol tuled vilgatasid - täiesti mõttetu. Õnneks juhtis pult ainult signa, keskluku keerasin võtmest lahti (tänu sellele polnud ühtegi probleemi kinniussitavate lukusüdamikega). Tõesti ka minu arvamus, et mida lühem distants, seda parem - levib ju puldi signaal sfääriliselt igas suunas ja mis mõttega peaks ta kaugele ulatuma? Algselt piisas puldi signaali kopeerimiseks tavalisest diktofonist, tänapäeval muutuva koodiga signaalide puhul vast mitte. Teine teema oleks distantskäivitus, mida puldist saaks juhtida, aga see on teine teema.
Viimati muutis GTI, 04 Veebr 2013, 18:31, muudetud 1 kord kokku.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas Laur »

Ma juba kusagil korra kirjutasin, midagi siiski "kulub" ära originaal puldis. Mul 2 pulti, milles mõlemil uued patareid, koos, yhest ja samast kohast ostetud.
yks pultidest töötab alles ca meetri kauguselt teine vabalt paarikymne meetri pealt.
M.O.T.T

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Miks on originaal juhtpuldi raadius nii väike.

Lugemata postitus Postitas copilot »

yks kirjutas:Ma juba kusagil korra kirjutasin, midagi siiski "kulub" ära originaal puldis. Mul 2 pulti, milles mõlemil uued patareid, koos, yhest ja samast kohast ostetud.
yks pultidest töötab alles ca meetri kauguselt teine vabalt paarikymne meetri pealt.
Ja minu 96kw Bora teine kaasas olev varupult sööb paari päeva seismisega ilma kordagi kasutamata täiesti uued patareid kelluks - sai kolm korda proovitud ja uued ostetud, ning lõpuks multimeetriga uusi patareisid mõõtes oli neil pinge ok, peale mida loobusin ja jätsin lihtsalt sahtlisse teise. Ehk siis jah, minu järeldus on samuti, et puldis võib kah jah midagi lühisesse vms minna(sai veel puldi korpuseid vahetatud et vb nupud jäävad kuidagi peale vms - tulemus sama). Samas minu 81kw bora isetehtud varuvõti seisnud juba üle aasta sahtlis(vahepeal paar korda ainult proovitud, kas toimib), ning toimis ka nüüd üle aasta hiljem ilma probleemideta ja seda ka 10m pealt. Samuti pole 81kw põhivõtmes selle 4 aasta omamise jooksul kordagi patareid vahetanud, ning toimib laitmatult 10-15m pealt.
Viimati muutis copilot, 04 Veebr 2013, 20:03, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Elektroonika”