1997 B5 1.6 passat veovõlli kaitsekumm

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Raits754
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 03 Aug 2010, 15:59
Asukoht:

1997 B5 1.6 passat veovõlli kaitsekumm

Lugemata postitus Postitas Raits754 »

Tervist!

Kas keegi viitsiks vähe täpsemalt seletada kuidas 1997 B5 passatil (1.6 mootoriga, kui seal miskit vahet on) vahetada ära veovõlli kaitsekumm? Midagi olen lugenud ning olen aru saanud, et peale kaitsekummi eemaldamist tuleks puhastada veovõlli ots ning asendada uue määrdega (mis määre?)?

Ning kui mõtekas selline töö üldse on? Arvestades fakti, et see kumm on nüüd talvel purunenud ja liiva ega muud sellist jama sinna vahele sattunud pole (küll aga soolasegust lund). Enne lume tulekut sai just üle vaadatud ning siis olid kaitsekummid terved.

Kas pärast seda tööd on vajalik ka silla reguleerimine?

Tänud ette,
Rait
Viimati muutis GTI, 15 Veebr 2013, 10:00, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 1997 B5 1.6 passat veovõlli kaitsekumm

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Tööl on ikka mõtet kui korralikult puhtaks pesed. Uus määre on enamuste (vb ka kõigi) uute kaitsekummidega kaasas. Silda reguleerida pärast seda pole vaja.

Vahetuseks sai ülemised õõtsad lahti lastud. Ise sai sellises järjekorras töö tehtud: kõigepealt ratas all veovõlliotsa polt lahti, ratas alt ära, ülemised õõtsad lahti, veovõlliots kaitsekummi pealt klambrid lahti, veovõlliots rummu seest välja, veovõlliots haamriga tagantpoolt lüües maha löödud (õige oleks veovõlliotsa sirgelt hoides polt sisse keerata suruõhu püstoliga aga kuna sellist asja polnud ei saanud polti sisse keerates otsa maha), veovõlliots korralikult puhtaks pestud, veovõllil peale uus stopper pandud (oli koos kummiga kaasas), uus määre sisse pandud ja kõik tagurpidi kokku tagasi.

Loodan, et oli abiks :)
Viimati muutis J.Aru, 13 Veebr 2013, 21:20, muudetud 2 korda kokku.

Raits754
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 03 Aug 2010, 15:59
Asukoht:

Re: 1997 B5 1.6 passat veovõlli kaitsekumm

Lugemata postitus Postitas Raits754 »

Tänud!

Üks küsimus küll veel. Kui ma kogu selle kammajaa kokku olen ladunud uuesti, siis lõplikult kinni keeran veovõlli otsapoldi alles siis kui ratas all? Kui kõvasti ma kinni peaks keerama selle poldi? Kas meetrise kangiga kinni murdma või piisab ka tavapärasest veljevõtme pikkusest ja keharaskusest?

R.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2872
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: 1997 B5 1.6 passat veovõlli kaitsekumm

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Minu jutt läheb J.Aru-le. vastupidi . Eemaldasin ALUMISED vardad kere küljest(2polti),ALUMINE amordi kinnitus(üks polt),stabilisaatori kinnitus(üks polt) ,kuus polti(tähik võti nr10)käigukasti flantsi küljest ja poolass ongi ilusasti kruustangide vahel .Nüüd sirge seljaga ja tolmuvabalt vaheta kaitsekumm,vajadusel ka lammuta poolassi ots pesuks,uue määrde panemiseks.Veovõlli otsa polti olen kinni keeranud tõesti meetri pikkuse kangi abiga,oma kere raskusega vajutades.90kg.
Viimati muutis t6nis3, 13 Veebr 2013, 22:24, muudetud 1 kord kokku.

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: 1997 B5 1.6 passat veovõlli kaitsekumm

Lugemata postitus Postitas audivana »

Piisab ühest alumisest õõtsa lahti laskmisest ja saad pooltelje kätte.
Pooltelg on koonusega kinni. Kui sul pole spets rakist, siis hoia heebliga hooba pinge all ja löö haamriga koonuse külje pihta. Korraliku hoobi tagajärel hüppab ilust välja.

Vasta

Mine “Veermik”