margus014 kirjutas:Teema on VÄGA huvitav, kuid ei leidnud vastust mõnele tähtsatele küsmustele:
-Kui palju tohib tõsta pihustiröhku (origin. 150bar)
-Kui palju varasemaks, võrreldes orig. seadest, on ohutu keerata süütehetke?
-Kas pärast neid modifikatsioone on ohutu/kasulik tösta natkene ka turboröhku?
Minu eesmärgiks on hetkel sama jõu juures madalam kütusekulu. Praegult võtab mu 1,9TDI 55kw golf3 7L/100km kohta maanteel- natuke palju tudengi jaoks.
-Kas pärast peenhäälestust muutub auto kütuse suhtes pirtsakamaks? Hetkel võib küll paaki kallata pea kõike "mis põleb" (seda ei saa nüüd 100% töepähe vötta). Fakt on aga see et kasut. toiduõliga sõites ja ka diislile õli lisandiks sisse kallates, muutub auto erksamaks ja mootori töö ühtlasemaks.
Võib tösta nii palju, et pump ikka pihusteid lahti jaksab teha, ise pole kunagi teinud aga olen siit sealt kuulnud 180bar, pead ei anna.
Varasemaks tuleb süüdet keerata nii palju et mootorile haiget ei tee, liiga varajane pritsehetk väljendab end väga terava lärmiga. Kuid kui numbritest rääkida siis + 2-3 kraadi varasemaks ei tee mootorile liiga.
Turborõhk võiks vastavuses olla kütusekogusega, et kui tõstad rõhku tuleb ka natuek pumpa peale keerata, pelgalt 1,5 bar rõhku pähe lasta ilma kütet peale keeramata ei anna tulemust ja võib olla ka ohtlik nii turbole kui ka mootorile endale.
Tasuks lisada õhu vahejahuti mõne TDI G3 pealt, sellega saavutatakse madalam sisselase temp. ja suurem mootori täituvus, seega rohkem jõudu. Originaalis peaks olema 0,8bar, võiks tõsta max 1,1bar.
Üldjuhul ideaalne 1,9 TD(mite TDI) peaks g3 kere peal võtab küttet 6L kanti, suht janune võrreldes TDI-ga, kütusekulu on väiksem tdi-l kuna seal juhib elektronika kütuse annuseid ja ei lasta mõtetult kütust raisku, samuti on kütuse põlemine seal efektiivsem, kuna kütus pihustatakse peenemaks, rõhk vist oli 190bar, pead ei anna ja kütus pritsitakse otse kolvile(TD on eelpõlemiskambriga). TDI...Turbocharged Direct Injection, mitte Turbo Diesel Intercooler.
Esialgu käi auto hoolsalt üle, kas märgid ideaalselt paigas, kas katalüsaator on ikka puhas, soovitaks üldse eemalda, meie riigi seadused seda ei nõua. Ürita hoida õhufilter puhas, kütusefilter puhas, kas pump on korras ja ei lekki, lekkiv pump tõstab tuntavalt kütusekulu. Auto ei tohiks tossata, põlemata energja ju. Kulunud pihustid mõjutavad ka suuremal määral kütekulu. Tähelapanuta ei tohiks jätta veermiku, pidurid ei tohiks isegi kergelt peale jääda ja sillajooks peab olema õige. Üle 185 rehvi ei ole ka mõtet 55kw alla panna. Väga tuntav vahe on 175 ja 205-sel rehvil, võtab kiirendus tuntavalt maha aga tahad ikka kiiremini ja kütekulu tuleb.
Mina soovitaks peamurdmisele ja TD ökonoomsemaks leiutamisele vana auto maha müüa ja TDI mootoriga auto soetada. Kui aga käed on õigest kohast välja kasvanud ja sinna juurde ka helge pea on õnnistatud...siis anna minna
