Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Krismar
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 22 Apr 2012, 21:35
Telefon: 53482245
Auto: VW Passat TDI
Asukoht:

Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas Krismar »

Eile õhtul sõitsin koju ja midagi autol viga olevat ei täheldanud.
Täna käivitasin mootori alustasin sõitu ja tundsin, et auto väriseb.
Sümptomiteks on valge, hele suits, mootori tugev rappumine, mis kandub keresse ja kerge lagin.
Kohe hüppas pähe hooratta teooria, ent siis ei tohiks tagant tulla ju valget suitsu?
Milliste vigade kontrollimisest ma alustama peaksin?

Mootoriks vana hea 1.9 TDI AFN

EDIT:
Veaks oli neljanda silindri purunenud klapp, mille tõttu kadus kompressioon.
Viimati muutis Krismar, 17 Juun 2013, 17:17, muudetud 3 korda kokku.

Krismar
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 22 Apr 2012, 21:35
Telefon: 53482245
Auto: VW Passat TDI
Asukoht:

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas Krismar »

Lisan veel, et mootori plokis ühtegi veakoodi pole.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Võiks veel kaabliga pihustite näite vaadata, ehk on mõni pihusti saba andnud.

Krismar
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 22 Apr 2012, 21:35
Telefon: 53482245
Auto: VW Passat TDI
Asukoht:

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas Krismar »

Kui pihustinäidud on measurement blocki all number 13, siis näitas mul ainult kolme pihustit, neljas kast oli VCDSis täiesti tühi. Esimene näit oli 0.02mg/str, teine 2,99mg/str ja kolmas 2,99mg/str.
Näitude alla oli kirjutatud injector quantity

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Näitabki ainult kolme näitu, need peaks olema siis selliselt: esimene näit võrdlus 3. ja 1. silindri vahel, teine näit võrdlus 3. ja 2. silindri vahel ning kolmas näit võrdlus 3. ja 4. silindri vahel. Tundub, et sinu mootoril on probleem mõnes (võib-olla isegi mitmes pihustis) või midagi kompresioonidega lahti, sest need näidud peaks suht võrdsed olema ja kuskil 0 juures mitte 2.99.
Viimati muutis J.Aru, 24 Mai 2013, 12:42, muudetud 1 kord kokku.

Aspelund
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 24 Juul 2003, 12:33
Auto: VW Golf MKI GTD '83; VW Golf MKII GTI '88
Asukoht:

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

White smoke occurs when raw diesel comes through the exhaust completely intact and unburned. Some causes of this include…

Faulty or damaged injectors

Incorrect injection timing (could be a worn timing gear or damaged crankshaft keyway).

Low cylinder compression (eg caused by leaking or broken valves, piston ring sticking, cylinder and/or ring wear, or cylinder glaze)

When white smoke occurs at cold start, and then disappears as the engine warms up, the most common causes are fouling deposits around piston rings and/or cylinder glazing. Use of our Flushing Oil Concentrate and FTC Decarbonizer address these respective problems.

Water entering combustion spaces will also create white smoke. Faulty head gaskets and cracked cylinder heads or blocks are a common cause of water entry, and are often to blame. Unfortunately, expensive mechanical repair is the only proper solution here.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5372
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

Krismar kirjutas:Kui pihustinäidud on measurement blocki all number 13, siis näitas mul ainult kolme pihustit, neljas kast oli VCDSis täiesti tühi. Esimene näit oli 0.02mg/str, teine 2,99mg/str ja kolmas 2,99mg/str.
Näitude alla oli kirjutatud injector quantity
VW-l on vb. need ühikud seal näitude juures erinevad Toyotsist, kuid näiteks toon enda pihustite näidud, mis kõikusid kõik -0,5...+0,8 vahel. Diagnostik ütles, et kuni +/-1,5 on veel ok, kui juba üle selle, siis pihustid p*rses?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas copilot »

TiitRE kirjutas:
Krismar kirjutas:Kui pihustinäidud on measurement blocki all number 13, siis näitas mul ainult kolme pihustit, neljas kast oli VCDSis täiesti tühi. Esimene näit oli 0.02mg/str, teine 2,99mg/str ja kolmas 2,99mg/str.
Näitude alla oli kirjutatud injector quantity
VW-l on vb. need ühikud seal näitude juures erinevad Toyotsist, kuid näiteks toon enda pihustite näidud, mis kõikusid kõik -0,5...+0,8 vahel. Diagnostik ütles, et kuni +/-1,5 on veel ok, kui juba üle selle, siis pihustid p*rses?
Ei pruugi olla pihustid...võib olla ka silindri survete probleem v klappide pidamisega jamad. Näitena võin tuua enda 81kw näitudest, kus 4. silinder oli veidi kõrgema näiduga kui teised. Pihustid olid kõik ok(testiti kah pingis ära), kuid 4. silindri surve oli teistest 3 est sutsuke madalam(kuid lubatud piires ja moto tiksub hästi). Ülejäänud 3 silindri näidud nii kaabliga kui ka survete testil võrdsed. Hetkel numbreid peast ei mäleta, aga kel huvi, saab minu auto teemast üles otsida.
Viimati muutis copilot, 24 Mai 2013, 15:39, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Krismar
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 22 Apr 2012, 21:35
Telefon: 53482245
Auto: VW Passat TDI
Asukoht:

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas Krismar »

Niiet, ega mul selle autoga muud teha pole kui diislikeskusesse järjekorda panna?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas copilot »

Krismar kirjutas:Niiet, ega mul selle autoga muud teha pole kui diislikeskusesse järjekorda panna?
Kui ise neid asju kodus kontrollida ei oska ega pole tehnilisi võimalusi, siis jah. Pihustid ja surved lasta üle kontrollida esmalt....kõrged pihusti näidud viitavad kas totaalselt peetis pihustitele v madalale survele silindris...usun et ennemgi surverõngad nn üleöö otsad andnud v pihustitega midagi juhtunud.

Bosch state that

Excessively high values point to a low compression or contaminated injectors.

Low values to high compression or leaking injectors.


veidi rohkem lugemist:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=193663
Viimati muutis copilot, 24 Mai 2013, 16:00, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5372
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

Uuriks veel, et ega kõtus otsakorral polnud või vastupidi kuskilt mingi jama äsja täis tankinud?

Krismar
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 22 Apr 2012, 21:35
Telefon: 53482245
Auto: VW Passat TDI
Asukoht:

Re: Mootor rapub, lagiseb ja tuleb valget suitsu

Lugemata postitus Postitas Krismar »

Paak oli umbes 3/4 täis.
Tangitud sai Alexelast, nagu ikka.
Kütusefilter vahetatud umbes 15k km tagasi.

Vasta

Mine “Diislid”