Diiselmootor vs bensiinimootor
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Diiselmootor vs bensiinimootor
tervist
tahtsin küsida diislimootori kütuse kohta....
Kas diislimootor võtab kütust vähem kui bensiini 100km sõites ?
mõni väidab et võtab diisel rohkem kütust kui bensiin ...ma ise ei usu ka tegelikult... kui nende vahe on kw 15-20 ...
või mis tegelitkult on ?
tean et suurtes mootori võimsus võtabki rohkem diislikütust ...aga normaalses 70-80kw peaks võtma tegelikult maanteel 4.5liitrit ja linnas 5.5 liitrit kuskil nii kui nt VW passat B5 1999aastal .
tahtsin küsida diislimootori kütuse kohta....
Kas diislimootor võtab kütust vähem kui bensiini 100km sõites ?
mõni väidab et võtab diisel rohkem kütust kui bensiin ...ma ise ei usu ka tegelikult... kui nende vahe on kw 15-20 ...
või mis tegelitkult on ?
tean et suurtes mootori võimsus võtabki rohkem diislikütust ...aga normaalses 70-80kw peaks võtma tegelikult maanteel 4.5liitrit ja linnas 5.5 liitrit kuskil nii kui nt VW passat B5 1999aastal .
Viimati muutis HawkHill, 20 Juun 2013, 10:58, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: pealkirja täpsustus
Põhjus: pealkirja täpsustus
-
- Huviline
- Postitusi: 787
- Liitunud: 01 Aug 2011, 02:00
- Auto: Škoda Octavia VRS
- Asukoht: Maakeral
Re: diislikütus
Kuna diisel töötab madalamatel pööretel siis kütuse tarbimine on ka väiksem kui sama kw arvuga bensiini mootoril !
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: diislikütus
Täiesti erinevad mootorid ju - sama mis võrrelda siga ja kägu.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 691
- Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
- Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
- Asukoht: Tallinn/Tartu
Re: diislikütus
diiselmootor töötab ainult diisliga (kütus), seega ei saa see rohkem ega vähem bensiini võtta.. isegi läbides vahemaa 100 km või 1000 km.DevilMen kirjutas: Kas diislimootor võtab kütust vähem kui bensiini 100km sõites ?
Huvitav, et just aastal 1999 nii juhtus..DevilMen kirjutas: ...aga normaalses 70-80kw peaks võtma tegelikult maanteel 4.5liitrit ja linnas 5.5 liitrit kuskil nii kui nt VW passat B5 1999aastal
Viimati muutis priidu6, 17 Juun 2013, 22:41, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 993
- Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
- Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
- Asukoht: Vasalemma
- Tänanud: 1 kord
Re: diislikütus
Diisli puhul tuleks vaadata väändemomenti.
kilovati ja töömahu võrdlemine on natuke eksitav.
Näiteks 12L töömahuga veoka diislil on kõigest 300kW
kilovati ja töömahu võrdlemine on natuke eksitav.
Näiteks 12L töömahuga veoka diislil on kõigest 300kW
M.O.T.T
-
- Huviline
- Postitusi: 691
- Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
- Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
- Asukoht: Tallinn/Tartu
Re: diislikütus
yks kirjutas:Diisli puhul tuleks vaadata väändemomenti.
kilovati ja töömahu võrdlemine on natuke eksitav.
Näiteks 12L töömahuga veoka diislil on kõigest 300kW

Mida suurem on pöördemoment (ehk pöörlemisel arendatav jõud) võimalikult madalalatel pööretel, seda "võimsam" on mootor.
Iga auto kiirendab iga käiguga täpselt nii kõvasti, kui palju ta vastavatel pööretel pöördemomenti arendab, kui maha arvata kiirusega kasvavad õhu- ja veeretakistus. Kiirendus järgib seega täpselt pöördemomendi kõverat ning on kõige suurem nendel pööretel, mis langeb kokku maksimaalse pöördemomendiga. Pöördemoment on ainuke asi, mida juht tunneb, ning võimsus hobujõududes on sealjuures kõrvaline näitaja.
(http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30" onclick="window.open(this.href);return false;)
diiselautod:
bensiiniautod:Golf 1.9 SDI (50kW M5)
Pöördemoment, Nm/p/min: 133 / 2200
Golf 1.9 TDI (66kW M5)
Pöördemoment, Nm/p/min: 210 / 1900
Golf 1.9 TDI (81kW M5)
Pöördemoment, Nm/p/min: 235 / 1900
Golf 1.9 TDI (85kW M6)
Pöördemoment, Nm/p/min: 285 / 1900
Golf 1.9 TDI (96kW M6)
Pöördemoment, Nm/p/min: 310 / 1900
Golf 1.9 TDI 4Motion (110kW M6)
Pöördemoment, Nm/p/min: 320 / 1900
Golf 1.4 16V (55kW M5)
Pöördemoment, Nm/p/min: 128 / 3300
Golf 1.6 (74kW M5)
Pöördemoment, Nm/p/min: 145 / 3800
Golf 1.8 5V (92kW M5)
Pöördemoment, Nm/p/min: 170 / 4200
Golf 1.8 5V Turbo (110kW M5)
Pöördemoment, Nm/p/min: 210 / 1750
Golf R32 (177kW M5)
Pöördemoment, Nm/p/min: 320 / 2800
-
- Huviline
- Postitusi: 306
- Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
- Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: diislikütus
Audi-Volkswagen grupist rääkides. 3,0L turbodiisel võtab rohkem kütust, kui 1.4L bensiin. Võimsusevahe on muidugi suurem, kui 15-20kW. Samas mõni vanakooli suurema töömahuga (ca' 2,5-2,0L) diisel võtab rohkem kütust, kui mõni uus 1,4L TSI bensiinimootor, kusjuures võimsust on bensiini TSI-l rohkem. Lisaks veel see, mis masinaga on tegu (Audi A4 vs. Transporter) jne.DevilMen kirjutas: mõni väidab et võtab diisel rohkem kütust kui bensiin ...ma ise ei usu ka tegelikult... kui nende vahe on kw 15-20 ...
Minu G4 (96kW TDI) on 10 aasta keskmine 5,7 L/100km.
VW hinnakirjas on G7 (103kW TSI) keskmise kütusekuluga 4,7-5,2 L/100km.
VW hinnakirjas on G7 (110kW TDI) keskmise kütusekuluga 4,4 L/100km.
Nii et võiks asja kokku võtta, et uute autode puhul ei ole enam kütusekulul suurt vahet. Vanade puhul on.
-
- Klubiline
- Postitusi: 1735
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 100 korda
- Tänatud: 52 korda
Re: diislikütus
Nu kui ma tallaks oma passatiga nii linnas ja maanteel (96kw) siis võtab ta sama palju kui mu tuttava audi s8 (265kw) rahulikult sõites.
-
- Huviline
- Postitusi: 404
- Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
- Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
- Asukoht: Pärnu
Re: diislikütus
Soovitaks alustada lekete otsinguga - kütusepaak, kütusetrass jne. Või on su auto lihtsalt katki. See väike mahlapakk ei jõua emalaevaga võrreldes nii palju masuuti läbi pressida endast isegi kui kaks silindrit juures oleks.murkamarko kirjutas:Nu kui ma tallaks oma passatiga nii linnas ja maanteel (96kw) siis võtab ta sama palju kui mu tuttava audi s8 (265kw) rahulikult sõites.
-
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Re: diislikütus
Ei ole tähtis väändemoment ega mis pööretel on maksimaalne jõud saavutatakse. Põhiline on mootori kasutegur, füüsika mehed! Kohe näha keda huvitas see koolis ja keda mitte.
Ottomootor, ehk lihtsa inimese jaoks bensiini mootor, selle kasutegur on 30-37%. See tähendab seda, et kui auto võtab 10l 100km kohta, siis 3,5l kulub ainult auto liigutamiseks, ülejäänud 6,5 liitrit kütust põhimõtteliselt läheb soojuseks(summutust väljuv gaas, läbi jahutusüsteemi väljuv sõõjus). Väike protsent kulub veel ka olemasolevate masside pöörlemiseks, aga sellgi on oma tähtsus, sest neljaveoline auto võtab ju umbes 10% rohkem kütust.
Ülelaadimisega diiselmootori kasutegur on aga oluliselt suurem, 37-47%. Aga mõelge nüüd külmadele talvehommikutele ja kasutegurile, mis on diislile omase mitte soojenemise süü?

Ottomootor, ehk lihtsa inimese jaoks bensiini mootor, selle kasutegur on 30-37%. See tähendab seda, et kui auto võtab 10l 100km kohta, siis 3,5l kulub ainult auto liigutamiseks, ülejäänud 6,5 liitrit kütust põhimõtteliselt läheb soojuseks(summutust väljuv gaas, läbi jahutusüsteemi väljuv sõõjus). Väike protsent kulub veel ka olemasolevate masside pöörlemiseks, aga sellgi on oma tähtsus, sest neljaveoline auto võtab ju umbes 10% rohkem kütust.
Ülelaadimisega diiselmootori kasutegur on aga oluliselt suurem, 37-47%. Aga mõelge nüüd külmadele talvehommikutele ja kasutegurile, mis on diislile omase mitte soojenemise süü?

-
- Huviline
- Postitusi: 2874
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Re: Diiselmootor vs bensiinimootor
Tähtis on mootorit (autot) ostes vaadata mootori väände(pöörde) momenti, mitte niipalju kuipalju on KW.-ide. erinevused. Mida suurem vääne pööretel kuni 1900. seda ,,sujuvam,, sõit. Käike ju vaja vahetada üles alla kordades vähem.Boxerdaja, see et diisel mootor ei tooda sooja on tõde,kuid kütte kulu 100 km. kohta annab eelise siiski diislile.
Viimati muutis t6nis3, 20 Juun 2013, 22:04, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Re: Diiselmootor vs bensiinimootor
Ma mõtlesingi seda ju, see mis bentsukal läheb soojuseks läheb diislil kolvi alla pressimiseks ja tänu sellele kulub sama hulga töö tegemiseks diislit vähem kui bensiini...t6nis3 kirjutas:Tähtis on mootorit (autot) ostes vaadata mootori väände(pöörde) momenti, mitte niipalju kuipalju on KW.-ide. erinevused. Mida suurem vääne pööretel kuni 1900. seda ,,sujuvam,, sõit. Käike ju vaja vahetada üles alla kordades vähem.Boxerdaja, see et diisel mootor ei tooda sooja on tõde,kuid kütte kulu 100 km. kohta annab eelise siiski diislile.
Ahh, ma ei viitsi

Viimati muutis Boxerdaja, 20 Juun 2013, 22:32, muudetud 1 kord kokku.