rool paremale keerates raske

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
m2rekkk
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 09 Aug 2009, 22:45
Auto: vw vento 1,8
Asukoht:

rool paremale keerates raske

Lugemata postitus Postitas m2rekkk »

Tervist
Mure siis selline, et paremale pöörates läheb rool tihti päris raskeks. Vasakule samas töötab ilusti (vähemalt minumeelest). Parkimisel saab paremale keeramisega ikka tõsist vaeva näha ;)
Koha peal rooli keerates hakkab roolivõimu pump undama. Õli vaatasin üle ja seda paistis normi piirdes.
autoks vw vento.
Äkki keegi oskab öelda milles asi võib olla ja kuidas korda saaks?
Viimati muutis argo, 17 Nov 2014, 08:47, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria.

winterboy
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 12 Apr 2008, 12:15
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Lugemata postitus Postitas winterboy »

õlipump võib hakata ära väsima

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

võimalik et laager on läbi . kas kohapeal ka uriseb või kohiseb ?

Heiki007
Huviline
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mai 2007, 17:32
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas Heiki007 »

Tegelikult võiksid vaadata kas keeramise ajal ka pumba kinni tõmbab... ehk on rihm lõdva, kuigi siis peaks olema mõlemale poole pöörates raske.

winterboy
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 12 Apr 2008, 12:15
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Lugemata postitus Postitas winterboy »

ja rihma krigisemist peaks kuulma kindlasti

m2rekkk
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 09 Aug 2009, 22:45
Auto: vw vento 1,8
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas m2rekkk »

kohapeal rooli keerates pigem uriseb

rihma kriginat kuulda pole ja vähemalt minumeelest pumpa kinni ei tõmmanud

äkki on kellelgi veel ideid?

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5653
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 579 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

Hammaslatt kõver, keegi äärekivisse kunagi ehk ramminud või tugeva löögi rattasse saanud.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Heiki007
Huviline
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mai 2007, 17:32
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas Heiki007 »

winterboy kirjutas:ja rihma krigisemist peaks kuulma kindlasti
Vot minu masinal polnud seda kohe mitte üks piuks kuulda:) ja seda võimuratast peaks lähemalt vaatama, nimelt rihm peal liigub kui ratas seisab, ja ratas seisab sel hetkel kui roolis raske nõksatus käib:)
hoolega vaatama, see võib vabalt täiesti vaikuses nii olla.

tfu
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 15 Mär 2006, 00:04
Auto: Vento 1.8GL 94`, A4 Avant 2.5TDI 03`
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas tfu »

vöi on amordi tugilaager äkki pekkis.

airfrance1
Huviline
Postitusi: 925
Liitunud: 14 Mai 2008, 22:07
Auto: Vento VR6-EDITION -> aus Arbuus
Asukoht: Tallinn town

Lugemata postitus Postitas airfrance1 »

Mul on jälle selline probleem, et nüüd kui jahedamad ilmad on tulnud, siis autoga päeva esimest sõitu tehes on alguses väga raske rooli vasakule keerata (sama on ka peale mitme tunnist seismist). Ja kui lõpuks rooli keerata annab, siis käib raske kolks roolist läbi. Selline asi esineb umbes 3 minutit sõidu algusest ning siis nagu soojenemise tõttu läheb rool normaalseks. Suvel sellist jama kunagi pole olnud. Eelmiselt talvel aga esines sama jama.
Kas asi võib olla roolilatis? Mõni lati osa äkki kiilub külmemate ilmadega kinni? Eelmisel suvel lasin latile remondi teha.
Arbuus driver since 2010

Timm20
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 19 Dets 2008, 15:23
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Timm20 »

Mul täpselt sama viga vw golf 3 gti. rihm ei vilise, paremale keerab ilusti aga vasakule mitte. Mehaanikud teie arvamus ?????????

m2rekkk
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 09 Aug 2009, 22:45
Auto: vw vento 1,8
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas m2rekkk »

kas roolivõimu pump saab üldse läbi olla kui ainult ühele poole on raske keerata?
ise ma ei jaga sellest suurt midagi seepärast küsingi :blush:
või jääb siis hammaslatt?

Hasselhoff
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Mai 2012, 09:51
Auto: Passat Variant B4 '95
Asukoht:

Re: rool paremale keerates raske

Lugemata postitus Postitas Hasselhoff »

Ärataks vana teema!

Venna Passat B4-jal sama teema - paremale keerates rool ok, aga vasakule keerates käib ikka jube raskelt. Täpselt nagu ühele poole keerates võim ei töötaks?
Keski mees rääkis, et õli vana ja kui sodi täis siis latis pidid mingid klapid olema millest üks siis kinni - oskab keegi kommenteerida?

Kas on mõtet hakata läbipesuga tegelema või tuleks hakata latti otsima?

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: rool paremale keerates raske

Lugemata postitus Postitas rako »

Variant on latt alaa diisli või mingi sellise jamaga läbi pesta. Kuid ega sealt enam head nahka tule. Olen kunagi võidelnud rooli osaga niet silm punnis peas. Vahetasin võimu, lati, sharniirid, amordid, tugilaagrid, vedrud jne. Jäi vahetamata vaid püstak ja rool oli lõpuni kahtlane.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Hasselhoff
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Mai 2012, 09:51
Auto: Passat Variant B4 '95
Asukoht:

Re: rool paremale keerates raske

Lugemata postitus Postitas Hasselhoff »

Diisel tihendeid ära ei riku?
Praegune mögin sees meenutab värvuselt vana mootoriõli.

Antud auto eelnevat ajalugu ei tea, kõige rohkem kardangi, et latt kõver või sild ise laksu saanud.

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: rool paremale keerates raske

Lugemata postitus Postitas rako »

Hasselhoff kirjutas:Diisel tihendeid ära ei riku?
Praegune mögin sees meenutab värvuselt vana mootoriõli.

Antud auto eelnevat ajalugu ei tea, kõige rohkem kardangi, et latt kõver või sild ise laksu saanud.
Ma alustaks pigem lihtsamatest asjadest nagu amordi tugilaagrid ja sharniirid jne. Mitte ei läheks lati kallale kohe. Selle jätaks viimaseks.

Ma eitea miks peaks diisel tihendid ära sööma?
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Hasselhoff
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Mai 2012, 09:51
Auto: Passat Variant B4 '95
Asukoht:

Re: rool paremale keerates raske

Lugemata postitus Postitas Hasselhoff »

See diisli asi lihtsalt kiire mõttevälgatus - muidu peaks sinna miski ATF käima.

Tugilaagrid häält ei tee, sharniiride kohapealt ei oska öelda, kuid kolkse-lokse justkui ei olnud.
Tuleb täpsemalt veel uurida.

Hetkel igatahes tänud.

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: rool paremale keerates raske

Lugemata postitus Postitas rako »

Ei peagi häält tegema. Kui lihtsalt laagrid saanud kuskil augus vms paugu on kinni ja ei tööta enam. Need ei maksa ka pea mitte midagi.
Sharniirid on ka asjad mis võivad kinni jääda ja takistada rooli tööd. Lihtsad odavad asjad...
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: rool paremale keerates raske

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

Kui Amordi tugilaager kinni on, siis oleks kuulda kindlasti vedru spetsiifilist roksumisist. Šarniir ka nüüd vaevalt nii kõvasti kinni jääb, et rooli keerata ei jõua. Esmalt uuriks pumpa, et see vähemalt ilusasti läbi käiks. Roolivõimus peaks ikka ka korralik õli sees olema. Vanale sobib automaat kasti õli ATF Dexron II või III. See on punase õli korral. Uuematel võib olla sees ka roheline, siis tuleb ka seda kasutada. Kui sellest abi pole, siis tuleks juba rool parmale välja keerata, ja võtta roolilati vasakpoolne otsa kumm maha, et näha kas sealt tuleb metalli puru välja või on see välja tuleva lati sisemine osa kriimuline, nagu oleks vastu hõõrunud. Kui sealt leiad midagi sellist. siis on latt kõver ja see kuulub vahetamisele.
Viimati muutis NOTFAST, 31 Aug 2013, 06:24, muudetud 2 korda kokku.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

Hasselhoff
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Mai 2012, 09:51
Auto: Passat Variant B4 '95
Asukoht:

Re: rool paremale keerates raske

Lugemata postitus Postitas Hasselhoff »

Sai siis uue õliga läbipesu tehtud miski 3-4 korda. Värvus päris õige veel ei ole aga pump hakkas paremini tööle küll ja rool ka veidi kergem.
Nüüd selgelt on tunda, et rool raskem just täistiiru kindlas punktis ja iga tiiruga (raskem koht kella 9-11 suunas ja mujal ok). See siis peaks välistama roolilati ja pumba vea ning viga ilmselt roolisambas (täpsemalt siis roolikardaanides).

Katsetab neid korralikult leotada ja määrida ehk saab asja.

Vasta

Mine “Veermik”