Vabalthingava asemele turbomootor

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
peep185
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Juun 2010, 17:52
Asukoht:

Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas peep185 »

Küsimus siis selles,et kui palju tuleb ümber teha,et saaks vabalthingava(47kw) mootori asemele turboka(55kw) istutada?

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas grahv »

Pole vist midagi vaja ümber ehitada kui võtad turbokalt kogu sisselaske, ja väljalaskest vähemalt leegitoru. Kui turbokal on EGR, siis selle võid kinni panna, so selle juhtpudinaid pole vaja ümber tõsta.

peep185
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Juun 2010, 17:52
Asukoht:

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas peep185 »

grahv kirjutas:Pole vist midagi vaja ümber ehitada kui võtad turbokalt kogu sisselaske, ja väljalaskest vähemalt leegitoru. Kui turbokal on EGR, siis selle võid kinni panna, so selle juhtpudinaid pole vaja ümber tõsta.
Aga kust kohast võtab turboklapp vaakumi? minuteada peaks seal isegi mingi solenoid vahel olema?

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas priidu6 »

miskipärast arvan, et see on päris keeruline töö ja ei oma mõtet 47 kw -> 55 kw tegemiseks. Ümber peab tegema mootori õhu sisselaskme ja väljalaskme (turbo töötab ju väljalaske gaasidel), samuti igasugused vaakumklapid ja nende juhtimiseks vajalik aju (arvatavasti on vaja turbomootoriga auto aju)..intercooler
Viimati muutis priidu6, 30 Aug 2013, 16:34, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8020
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas R36 »

priidu6 kirjutas:miskipärast arvan, et see on päris keeruline töö ja ei oma mõtet 47 kw -> 55 kw tegemiseks. Ümber peab tegema mootori õhu sisselaskme ja väljalaskme (turbo töötab ju väljalaske gaasidel), samuti igasugused vaakumklapid ja nende juhtimiseks vajalik aju (arvatavasti on vaja turbomootoriga auto aju)..intercooler
Hei, sellel pillil puudub aju ja turbot juhitakse ülerõhuga. Kas polnud mitte, et paned pillile turbo peale ja vajaliku klappi, et gaasid maha lasta. Tegu on ju mehhaanilise süsteemiga ja aju puudub!
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2489
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas Siim »

55kw pillil ainuke juhe(peale geneka ja starteri ja küünalde) on magnetklapi vool, osadel varjantidel oli vist mingi huinjaa seal pumba küljes veel.. Ja ainuke aju mis olla võib on abs või airbag, aga see ei puutu mootorisse..

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas priidu6 »

aa, sorry :oops: minu teadmatus... aga sellisel juhul peaks isegi tehtav olema. Peab netist jooniseid või manual'e otsima ja võrdlema, millised on nende erinevused

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas grahv »

peep185 kirjutas:Aga kust kohast võtab turboklapp vaakumi? minuteada peaks seal isegi mingi solenoid vahel olema?
Sa ajad segamini TD (55kw) ja TDI (alates 66kw) - 55kw toimib sama lihtsalt/labaselt nagu 1.6TD, neil ei ole töötamiseks tõesti vaja muud kui ainult toidet pumba solenoidile. Ainult viimastel, vist 96-97, on pritsehetke varasemaks muutmine külmkäivitusel elektriline (käsitrossi asemel) - vaid nende puhul on omaette mehaaniline juhtblokk, mille võib edukalt ka nupuga asendada.

ivohi
Huviline
Postitusi: 840
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänatud: 6 korda

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas ivohi »

Tegelikult juba 94´nda aasta lõpust.
Ma ei tea kas selle hilisema mootori puhul(või siis täpsemalt pumba) saab lihtalt nupuga hakkama. "Aju" (eelsüüteküünalde relee milles tarkus sees) juhib ka pritse ajastust natuke elektrilise solenoidiga.

eero
Klubiline
Postitusi: 24
Liitunud: 06 Jaan 2012, 10:42
Auto: passat 4motion tdi
Asukoht: viljandimaa

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas eero »

sellest tuleb väga jõuline püss :) aga vaata et puruks ei lase. kunagi sai ühe tuttavaga proovitud,kahjuks polnud rõõmu kauaks. vabalthingaval mootoril on silindrisurved natukene kõrgemad ja hiljem kui see mootor sai lahti võetud siis kolvid ulatusidki natke tohkem üle ääre kui td mootoril. ka hääl oli sellel vabalthingaval tugevakäiguline. igatahes kõik istub 1:1 le ,rõhukell peale ja edu

eero
Klubiline
Postitusi: 24
Liitunud: 06 Jaan 2012, 10:42
Auto: passat 4motion tdi
Asukoht: viljandimaa

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas eero »

ah jaa....plokis pole tõenäoliselt ka turbo õlituse tagasivoolu auku ka ja seda naljalt peal ei tee ka, muidugi on võimalus alla panna G2 vann ja toru pikemaks teha

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas grahv »

Ma loen algsest küsimusest välja, et "vabalthingava(47kw) mootori asemele turboka(55kw)", mitte kuidas teha vabalthingavast turbokas. ;)
eero kirjutas:kolvid ulatusidki natke tohkem üle ääre kui td mootoril.
Üle ulatumine on iga mootori puhul veidi erinev ja seetõttu ongi olemas 3 eri paksusega plokikaanetihendit.

peep185
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Juun 2010, 17:52
Asukoht:

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas peep185 »

grahv kirjutas:Ma loen algsest küsimusest välja, et "vabalthingava(47kw) mootori asemele turboka(55kw)", mitte kuidas teha vabalthingavast turbokas. ;)
eero kirjutas:kolvid ulatusidki natke tohkem üle ääre kui td mootoril.
Üle ulatumine on iga mootori puhul veidi erinev ja seetõttu ongi olemas 3 eri paksusega plokikaanetihendit.
Just. oleks vaja istutada 47kw asemele 55 kw ne.

peep185
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Juun 2010, 17:52
Asukoht:

Re: Vabalthingava asemele turbomootor

Lugemata postitus Postitas peep185 »

grahv kirjutas:
peep185 kirjutas:Aga kust kohast võtab turboklapp vaakumi? minuteada peaks seal isegi mingi solenoid vahel olema?
Sa ajad segamini TD (55kw) ja TDI (alates 66kw) - 55kw toimib sama lihtsalt/labaselt nagu 1.6TD, neil ei ole töötamiseks tõesti vaja muud kui ainult toidet pumba solenoidile. Ainult viimastel, vist 96-97, on pritsehetke varasemaks muutmine külmkäivitusel elektriline (käsitrossi asemel) - vaid nende puhul on omaette mehaaniline juhtblokk, mille võib edukalt ka nupuga asendada.

Aga tänud..siis kaldun ikkagi 55 kw se poole.

Vasta

Mine “Diislid”