Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Selline probleem, et hüdrotõukurid said 600 km tagasi vahetatud ja külmal käivitusel ikka klõbisevad umbes 5 sekundit. Tegemist on golf 4 1,6 AZD tähisega mootoriga, millel on ka rullnookurid. Õli on poolsünt, võib see anda sellise efekti või on põhjus milleski muus(hüdrotõukuri pesad kulunud ntks, nookurid kulunud)?
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
aga võib olla ei klõbisenudki hüdrutõukurid?
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Klõbisesid kindlasti enne mootori remonti, sest nüüd mootor vaikne. Aga käivituse momendil lööb klõbina sisse muidu enam pole.
- Siim
- Huviline
- Postitusi: 2489
- Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
- Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
5 sekki klõbisevad, sest õli ei jõua karterist kiiremini klapikambrikaane alla. Lihtne ja loogiline.
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Lihtsalt teistel autodel pole täheldanud seda, ei tundu normaalne. Aga eks praegu häirib, hiljem harjub ära 

- Siim
- Huviline
- Postitusi: 2489
- Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
- Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
eks se oleneb õli tootjast ja kvaliteedist samuti. Poolsünt, ehk siis tavaline 10w40?
-
- Huviline
- Postitusi: 391
- Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
- Telefon: 56565512
- Auto: Vento 2.o Cadillac STS
- Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
- Tänatud: 2 korda
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Tundub et uued said kehvemad, kui vanad.Võimalik et peale remonti liikuma hakanud mustus on jõudnud hüdrotõukuri kuulklapi vahele, mis laseb tõukuri tühjaks vajuda.
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Mootor sai seest kõik puhtaks pestud (terve mootor sai remondi saaled, rõngad muu pudipadi) siis vana mustust seal väga enam pole, kuna kõik käis otsast lõpuni lauapealt läbi. Hüdrotõukurid said ikka paremad kui vanad, sest vanad klõbisesid koguaeg. Netis kolades sai leitud soovitusi, et täissünt õli sisse panna.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Korras hüdrotõukur jääb mootori seiskudes õliga täidetuks mitte ei vaju tühjaks, seega ei sõltu õli jõudmise ajast plokikaande ja mingit klõbinat ei tohi olla. Arvatavasti ei hoia ka siin uued tõukurid õli mingil põhjusel sees.Siim kirjutas:5 sekki klõbisevad, sest õli ei jõua karterist kiiremini klapikambrikaane alla. Lihtne ja loogiline.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Enam ei mäleta täpselt, aga tuttaval oli kunagi sama jama. Vahetas kõik tõukurid, aga ikkagi klõbistas. Võeti asi uuesti lahti ja tunnistati targemate poolt kaks uut tõukurit praagiks. Oli vist nii, et näpuga lükates vetrusid, aga ei oleks tohtinud.
Hiljem targemad rääkisid, et juba poes saab tõukurid ära testida. Peavad olema näpuga surudes jäigad, ei tohi vetruda.
Hiljem targemad rääkisid, et juba poes saab tõukurid ära testida. Peavad olema näpuga surudes jäigad, ei tohi vetruda.
-
- Huviline
- Postitusi: 2873
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Kui hüdro tõukur on jäik, kuidas siis klapi vahega jääb? Mis kurikael reguleerib klapi vahet, et klapp lahti ei jää ega samas,,et ei jääks suurt vahet nukkvõlli ja hüdro tõukuri vahele? Kui hüdro tõukuri ,,lutt,, peaks olema jäik,mis HÜDRO tõükuri reguleeringust me siis räägime? Räägime siis seibidega mehaanilisest tõukurist ju. Nüüd pildivennad-paluks pilti hüdrotõukuri töö põhimõttest. Parem on teha puust ja punaselt selgeks.
-
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel

Vetrub, sest mingil põhjusel on ta õlist tühjaks jooksnud, aga näeee, ei tohi niimoodi juhtuda.
Kui paigaldatakse teised(mingi muu mootori küljest) või uued siis on ilmtingimatta vaja tõukurist õli välja lasta. Muidu lihtsalt klapp ei sulgu.
Olen ka kuulnud et B-tõukuritel on õlikanal risti tõukurit, originaalidel on aga 45kraadi all, kuigi õlil vahet pole eriti, sest enne kui tõukurisse jõuab pead ta ikkagi risti rästi seal kanalites jooksma.
Viimati muutis Boxerdaja, 17 Sept 2013, 20:30, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 2873
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Jutu mõte oli see,et vabas olekus (remont,hüdrotõukur on näpuvahel) peab vetruma ,,lutt, e. südamik et vana õli seest välja lasta --uputada tõukur õlisse,pumbata südamikku sisse--välja kuni tõukuri sisu õli täis siis tagasi. Edasi toimetab juba õlirõhk ja hüdrotõukuri kuulklapp. Tõukuri südamik peab liikuma ,kui tõukur ON MOOTORIST välja võetud.
-
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Siis on kuulklapp hõrre kui ta mootorist väljavõetuna vetrub, laseb õli välja ja õhka lääb vahele. Järgmisel käivitumisel lagiseb niikaua enne kui ükskord õhu välja saab.t6nis3 kirjutas: Tõukuri südamik peab liikuma ,kui tõukur ON MOOTORIST välja võetud.
-
- Huviline
- Postitusi: 2873
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Mootorist väljavõetuna uputan ta õlivanni. Südamikku pumbates-sisse-välja eemaldan õhu . Asemele tuleb õli. Siis mootorisse tagasi. Vastus oli rohkem kasutajale Meli666. Ja tema vastuse viimasele lausele.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Reguleeringust räägime siin selles mõttes, et vastavalt nuka ja klapivarre otsa kulumisele kompenseerib hüdrotõukur selle kulumise ja pikeneb vastavalt. Nagu sa vist isegi mõistad, on see kulumise protsess pikaajaline ja mingist reaalajas hüdrotõukuri silmaga jälgitavast pikenemisest ei käi jutt. Uue hüdrotõukuri paigaldamisel tuleb ta õliga eelnevalt täita (osadel tootjatel on see juba tehases eelnevalt tehtud) et mootori esmakäivitusel ei jääks tühja lõtku sisse. Loomulikult ei saa tõukurit täita nii täpselt nagu konkreetses kulumusastmes mootor seda vajab. Mingil juhul ei tohi tõukurit täita liiga palju, et ta jääks pikem kui mootoris vaja (kuna õli pole kokkusurutav ja kuulklapp peab), kuna sel juhul jääb klapp lahti. Kui nüüd õlisurve jõuab tõukuri kanalisse ja õli läheb tõukurisse, toimub tõukuri lõplik tööpikkuse saavutamine juba mootoris. Ja see tööpikkus korras kuulklapi puhul ka JÄÄB PÜSIMA ka siis, kui õlisurve kaob e. mootor seisatakse, mitte ei jää tõukur pehmeks nagu väidetakse. Tõukurisse jõudev õlisurve pole piisav selleks, et ületada klapivedru pingus nii et tekiks oht, et tõukur jookseb pikaks ja klapp jääb avatuks. Tegelikult oleks hüdrotõukuri korrektne nimi hüdrokompensaator, kuna mootori töö ajal mingit õli toimel tõukamist e. liikumist (nagu näit. hüdrosilindrites) seal ju ei toimu, aga kuna käibes on levinud nimi tõukur siis seda ka kasutatakse.t6nis3 kirjutas:Kui hüdro tõukur on jäik, kuidas siis klapi vahega jääb? Mis kurikael reguleerib klapi vahet, et klapp lahti ei jää ega samas,,et ei jääks suurt vahet nukkvõlli ja hüdro tõukuri vahele? Kui hüdro tõukuri ,,lutt,, peaks olema jäik,mis HÜDRO tõukuri reguleeringust me siis räägime?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Vot selline post tuli kasuks! Tänud, järelikult võib siiski siis neist uutest tõukuritest ka mõni ära olla, peab ikka lahti võtma ja vaatama.GTI kirjutas:Reguleeringust räägime siin selles mõttes, et vastavalt nuka ja klapivarre otsa kulumisele kompenseerib hüdrotõukur selle kulumise ja pikeneb vastavalt. Nagu sa vist isegi mõistad, on see kulumise protsess pikaajaline ja mingist reaalajas hüdrotõukuri silmaga jälgitavast pikenemisest ei käi jutt. Uue hüdrotõukuri paigaldamisel tuleb ta õliga eelnevalt täita (osadel tootjatel on see juba tehases eelnevalt tehtud) et mootori esmakäivitusel ei jääks tühja lõtku sisse. Loomulikult ei saa tõukurit täita nii täpselt nagu konkreetses kulumusastmes mootor seda vajab. Mingil juhul ei tohi tõukurit täita liiga palju, et ta jääks pikem kui mootoris vaja (kuna õli pole kokkusurutav ja kuulklapp peab), kuna sel juhul jääb klapp lahti. Kui nüüd õlisurve jõuab tõukuri kanalisse ja õli läheb tõukurisse, toimub tõukuri lõplik tööpikkuse saavutamine juba mootoris. Ja see tööpikkus korras kuulklapi puhul ka JÄÄB PÜSIMA ka siis, kui õlisurve kaob e. mootor seisatakse, mitte ei jää tõukur pehmeks nagu väidetakse. Tõukurisse jõudev õlisurve pole piisav selleks, et ületada klapivedru pingus nii et tekiks oht, et tõukur jookseb pikaks ja klapp jääb avatuks. Tegelikult oleks hüdrotõukuri korrektne nimi hüdrokompensaator, kuna mootori töö ajal mingit õli toimel tõukamist e. liikumist (nagu näit. hüdrosilindrites) seal ju ei toimu, aga kuna käibes on levinud nimi tõukur siis seda ka kasutatakse.t6nis3 kirjutas:Kui hüdro tõukur on jäik, kuidas siis klapi vahega jääb? Mis kurikael reguleerib klapi vahet, et klapp lahti ei jää ega samas,,et ei jääks suurt vahet nukkvõlli ja hüdro tõukuri vahele? Kui hüdro tõukuri ,,lutt,, peaks olema jäik,mis HÜDRO tõukuri reguleeringust me siis räägime?
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Kuidas siis aru saada, et õliga üleliia tõukurit ei täida? Kui panna tühi tõukur ja auto käivitada, siis ei tohiks ju ka vist midagi hullu juhtuda? Õlisurve teeb oma töö ja klõbin peaks kaduma. Hüdrotõukuri reguleerimispiirkond vast nii suur ka ei ole, et näiteks tühja tõukuri korral üldse klappi lahti ei tehta?GTI kirjutas:Uue hüdrotõukuri paigaldamisel tuleb ta õliga eelnevalt täita (osadel tootjatel on see juba tehases eelnevalt tehtud) et mootori esmakäivitusel ei jääks tühja lõtku sisse. Loomulikult ei saa tõukurit täita nii täpselt nagu konkreetses kulumusastmes mootor seda vajab. Mingil juhul ei tohi tõukurit täita liiga palju, et ta jääks pikem kui mootoris vaja (kuna õli pole kokkusurutav ja kuulklapp peab), kuna sel juhul jääb klapp lahti.
Enda Passatil peab ka lähiajal selle töö ette võtma. Mõnikord ei ole pärast mitut külmkäivitust mingit klõbinat. Ja siis jälle mingi hommik tiksub minuti jagu, enne kui vait jääb. Jällegi üks targem väitis, et tiksuma hakkamise põhjus seisneb selles, mis asendis mootor seisma jääb. Kui hädaline tõukur jääb ööks ajaks klapivedru surve alla avatud klapi korral, siis tõukuri kuulklapi mittepidavuse korral jooksebki tõukur õlist tühjaks. Ja hommikul siis tiksubki senikaua, kui õliga asi uuesti täitub.
Tegelikult huvitaks ka see asi, et miks mõnel autol tiksub hommikul mõned sekundid, teisel mitu minutit? Võiks kahtlustada seda, et õlikanalid poolenisti umbes?
Viimati muutis meli666, 18 Sept 2013, 18:57, muudetud 2 korda kokku.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Hiljuti vahetatud Hüdrotõukurid klõbisevad külmal käivitusel
Igasuguse õlikanali lõppu (kus asub ka tõukur) kipub kogunema sodi ja mustust, mis sadestub lõpuks tõukurisse ja seetõttu hakkavadki probleemid õli sees hoidmisega. B5 Passateid olen kohanud, mis ei tahtnud peale pikemat seismist käivituda, kuna tõukurid olid õlist tühjaks vajunud ja alles peale pikemat käiamist võttis ühe silindri teise järel tööle (e. klapid hakkasid tasapisi avanema). Mäletan, et ühe Opeli mootori rem. juhendis oli kirjas, et peale uute tõukurite paigaldust tuli lasta peale käivitust pöörded 2500-3000 peale, et õli koheselt kaande jõuaks. Seal oli teema selles, et võis tekkida õhutasku kuhugi kanalisse, mistõttu mootor võis jääda pikemalt klõbisema (mis ajapikku küll kadus).meli666 kirjutas: Tegelikult huvitaks ka see asi, et miks mõnel autol tiksub hommikul mõned sekundid, teisel mitu minutit? Võiks kahtlustada seda, et õlikanalid poolenisti umbes?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..