Lekkevool

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

vwgolf86
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 22 Juul 2009, 21:04
Auto: VW GOLF VARIANT 2016a.1,6 81kw ,GOLF 4 VARIANT 66kw
Asukoht: ELVA

Lekkevool

Lugemata postitus Postitas vwgolf86 »

Tere
Oskab keegi öelda mis oleks normaalne lekkevoolu väärtus,olen mõõtnud 700mA e.07A on seda palju?
Tänud asjalike vastuste eest.

HT27
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 27 Juul 2009, 21:49
Auto: Üks teine Vag
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas HT27 »

Seda on palju jah,normaalne on 30-50mA

andrjusa
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 21 Nov 2011, 20:29
Auto: Passat variant 2004
Asukoht:

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas andrjusa »

see 20-40mA pole mitte lekkevool vaid autoraadio standby vool( juba tavaline valgusdiood tarbib 20mA). Alarmiga kipub see juba üle 100mA minna.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Kui lähtuda pealkirjast ja sõna-sõnalt esitatud küsimusest siis lekkevool väärtusega 700mA on tõsine rike elektroonika ahelas.
http://en.wikipedia.org/wiki/Leakage_(electronics" onclick="window.open(this.href);return false;)
http://et.wikipedia.org/wiki/Lekkevool" onclick="window.open(this.href);return false;

Ilmselt oled siiski silmas pidanud voolutarvet, mille tekitaja kohta puudub info(?) Ehk siis rahvakeeli parasiitvool/vooluvampiir. Jah? Või pardal on 700mA offline tarbija?
Auto, mis on igapäevases kasutuses ja millel on korras, vähemalt 64Ah, aku suudab seistes (ööpäevas) tingimuslikult ära kannatada ca 1A offline tarbija/tarbijad. Kõik sõltub muidugi ka sellest, mis tarbijatega on tegemist.
Kirjelda, mis tarbijad on autol, mida on vaja töös hoida?
Teise versioonina, kui autol offline tarbijaid ei ole siis vaja muidugi see parasiit üles otsida ja korda teha.
vwgolf86 kirjutas:Tere
Oskab keegi öelda mis oleks normaalne lekkevoolu väärtus,olen mõõtnud 700mA e.07A on seda palju?
Tänud asjalike vastuste eest.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

margus014
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 11 Mär 2013, 17:06
Asukoht: Tallinn-Kuressaare

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Golf 4'ga lekkevoolu mure. Auto tarbib kogu aeg 0,6-0,5A voolu (uksed lukus). Makk lahti ühendatud, genekas kontrollitud (ka lahti ühendatud).
Kas vastab töele, et kui autol on mõni veakood, siis aju sleep mode'i ei lähe ja sinna see 0,5A lähebki?

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Just eelmises postituses kirjutasin lekkevoolu kohta. Su auto elektroonika on sisuliselt maha põlenud sellise lekkevoolu korral. Ja pole ka naljakas. See kõlab nagu nasaalse hääle asemel väljendada anaalset häält.
Ülejäänud teema osas üldiselt tarbija kuni 1000mA ei vaja suurt paanikat ja see on ok, kui pardal on alarm või tracker vm.
Kui ka need tarbijad on maha võetud siis otseselt veakood unele minekut ei sega aga vealine komponent, näiteks mõni mikromootor või juhtseadme riknenud korpus võib küll "oma elu" edasi elades pahandust teha ning seeläbi kunstliku tarbija tekitada.
Viimati muutis tlauri, 10 Veebr 2014, 23:22, muudetud 1 kord kokku.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

sry, kui kõlab lolli küsimusena, kuid kas üleeelmine küsija oma G4 puhul ikka on multimeetriga saadud näidu õigesti tõlgendanud. St kindel et 500mA asemel ei ole 50mA? Ning miks ei hakka ükshaaval kaitsmeid välja kiskuma, et selgitada, kus see lekkevool olla võiks, kui väidad et lausa 500mA?

EDIT! ja 1000mA nn normiks pidada on ikka suur overkill, niipalju kui mina selle lekkevoolu kohta lugenud olen. Sellised juhul oleks näiteks minu 77Ah aku tühi sisuliselt 3 päevaga :wtf: V äkki selgitad tlauri, millises olukorras see normaalne on ja nn paanikaks põhjust ei ole? Minu Borat, mis mul siin, ei saaks isegi paarisaja mA uksed lukus alarmi all kuuks ajaks lennujaama jätta, kartmata, et kas tagasi tulles üldse käima läheks :thumbup:

EDIT2.x! Minu vanakoolikal, millel olen nii aasta tagasi mõõtnud, oli lekkevool 50mA alarmi all.
Viimati muutis copilot, 10 Veebr 2014, 23:42, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Palun katsuge rohkem mitte kasutada sõna "lekkevool" oma tegelike probleemide taustal. Ühtlasi soovitan tungivalt see pealkiri ära muuta. Näiteks "parasiit-tarbija", "vooluparasiit" või midagi lihtsamat nagu "aku tühjeneb" jne.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

tlauri kirjutas:Palun katsuge rohkem mitte kasutada sõna "lekkevool" oma tegelike probleemide taustal. Ühtlasi soovitan tungivalt see pealkiri ära muuta. Näiteks "parasiit-tarbija", "vooluparasiit" või midagi lihtsamat nagu "aku tühjeneb" jne.
No mida inglit see termin siia puutub, kas hakkad meile siin ÕS ist iga terminit närima? vasta küsimusele, vähem mulli augu ümber. See ilus filosoofiline jutt, nagu ma kord nimetasin, võiks jääda Sul kuskile mujale, näiteks televisoonis hiilgamiseks vms. Sry OT pärast, aga ära hakka ajama plära, mida ajab t2nn, kes manitseb kogu aeg terminite kallal. Kui mõte on kõigile selge, siis milles point? Oleme ammu aru saanud, et olid koolis eesti keele tunnis parem, kui 99.9% siinsetest kasutajatest.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Kuni 1000mA on ok, kui pardal on alarm või tracker oli see lause. Sellised seadmed on aktiivsed voolutarbijad ja ei tekita mingit probleemi igapäevaselt kasutusel olevale sõidukile. Standard alarmid on muidu kuni 200mA. Tavaline lihtsakoeline alarm ca 50-80mA ja koos sellisega seisab korras aku ca 6 kuud ning käivitab korras auto poolest pöördest.
copilot kirjutas: EDIT! ja 1000mA nn normiks pidada on ikka suur overkill, niipalju kui mina selle...
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

F***** filosoof ei viitsi teemat lugeda? Viisakas on viitsida ja vaevuda.
copilot kirjutas: No mida inglit see termin siia puutub, kas hakkad meile siin ÕS ist iga terminit närima? vasta küsimusele, vähem mulli augu ümber. See ilus filosoofiline jutt, nagu ma kord nimetasin, võiks jääda Sul kuskile mujale, näiteks televisoonis hiilgamiseks vms. Sry OT pärast, aga ära hakka ajama plära, mida ajab t2nn, kes manitseb kogu aeg terminite kallal. Kui mõte on kõigile selge, siis milles point? Oleme ammu aru saanud, et olid koolis eesti keele tunnis parem, kui 99.9% siinsetest kasutajatest.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

Teemast, ma tahaks näha, kas ma oma diisli käivitan 0,08 amprise tarbimise juures 6 kuud hiljem poolest pöördest. Ehk selgitad kõigile, kus kohast sa võtsid selle 6 kuud? Võtame näiteks 77Ah aku...mina saan kõigest 40 päeva.
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:07, muudetud 3 korda kokku.
Põhjus: teema

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

77Ah on üks mõttetu number aku parameetrite dimensioonis, kui selle kõrval pole esitletud CCA parameetrid.
Vaheta see p*** aku premium aku vastu ja kõik toimib nagu öeldud. Ah, et kust seda võtan? Kõik lihtne ja ei midagi uut siin päikese all. Üks mu suveauto seisab 6 kuud (okt kuni aprill tavaliselt) ja käivitub ka pärast krõbedat talvekülma kevadel poolest pöördest. VW sõidab tehasest välja premium akuga ja need parameetrid ei ole luksusena hiljem juurde lisatud. Diislite omanikele koonerdamine ilmselt veres :).
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:08, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teema

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

Kui exide aku,mis parameetritelt vastab VW konkreetse mootorile ette nähtule,on sinu jaoks perses v mis iganes terminit sa kasutasid, siis minu jaoks oled sa puhas demagoog. Ja Ah ning külmkäivitus amprid on ikkagi seoses,v olen ma loll füüsikatunnis sinu arvates maganud? Kui aku on tühjaks "tarbitud" siis ei tea kus peest tuleb sul see nn külmkäivitus amprid? Ja suure CCA näitajatega aku kannatab tühjaks laetuna jättes rohkem kui sutsuke nõrgem. Ma miski pärast arvan,et sul see aku tagant ära hoopis ühendatud,muidu puudub sinu demagoogial igasugune loogika. Sõnu oskad sa seada,aga räägi vahelduseks ka arvude keeles.
Edit! CCA konkreetse Exide Premium aku puhul 760! Edasi ootan sinu loogilist selgitust kus kohast peaks diislile vajalikud külmkäivituse amprid tulema kui aku on kriitilise piirini parasiitsete tarbijate poolt "imetud". Ning lisaks ootan soovitusi uue "korraliku" aku ostuks just umbes samade Ah aga märgatavalt suurtemate CCA näitajatega,mis ka Bora aku alusele/pessa mahub(jätame välja ulme hinnaga geelakud)!
Viimati muutis copilot, 11 Veebr 2014, 01:37, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Exide on säästuollus juba oma olemuselt ja ei peagi vastama nn põhjamaale omastele nõudmistele. Loomulikult kui see diisli seljas olev generaator pärast hädist starti veel ainult sirtsutab ka sinna aku sisse midagi likku siis polegi midagi imestada, et energia bilanss on suures osas negatiivne.
VW (VAG) on tarbija jaoks oma arust kõik ära-ja-ette-taha mõelnud ning ütleb ainult seda, et "kuula, mida me räägime" ja osta "mida me soovitame". Seal "meie" nimekirjas ei ole p**** tootjaid. Muidugi demagoogia. Mis mul ikka muud öelda. Ega see ei tulegi nii selgelt välja, kui autot pidevalt ööpäevas kasutatakse. Erinevused tiksuvad just välja ekstreemtingimustel ja üks sellistest juhtudest on ka erinevused akude tehnoloogias. Mida muud mul siin ikka demagoogiaga paugutada - eks ole ju? Samale autole/mootorile on akud 10 erinevas parameetrite ja hinnakategoorias. Juhm lollus ja demagoogia eksole jah? Lollid kapitalistid lammastelt raha ära võtmas - jah?
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:16, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teema

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

tlauri kirjutas:Exide on säästuollus juba oma olemuselt ja ei peagi vastama nn põhjamaale omastele nõudmistele. Loomulikult kui see diisli seljas olev generaator pärast hädist starti veel ainult sirtsutab ka sinna aku sisse midagi likku siis polegi midagi imestada, et energia bilanss on suures osas negatiivne.
VW (VAG) on tarbija jaoks oma arust kõik ära-ja-ette-taha mõelnud ning ütleb ainult seda, et "kuula, mida me räägime" ja osta "mida me soovitame". Seal "meie" nimekirjas ei ole p**** tootjaid. Muidugi demagoogia. Mis mul ikka muud öelda. Ega see ei tulegi nii selgelt välja, kui autot pidevalt ööpäevas kasutatakse. Erinevused tiksuvad just välja ekstreemtingimustel ja üks sellistest juhtudest on ka erinevused akude tehnoloogias. Mida muud mul siin ikka demagoogiaga paugutada - eks ole ju? Samale autole/mootorile on akud 10 erinevas parameetrite ja hinnakategoorias. Juhm lollus ja demagoogia eksole jah? Lollid kapitalistid lammastelt raha ära võtmas - jah?
Ega ma midagi paremat ei osanudki loota. Teema võib tõepoolest lukku panna,sest wikipediast sa konkreetsete arvutusteni ei julge ilmselt minna. Teadmiseks,siis genekas laeb nii nagu peab ja seda ka kõigi võimalike salongist sisse lülitavate tarbijatega!
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:17, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teema

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Mul pole ühtegi numbrit, mida siin hinnata või analüüsida. Seda enam veel teadmine, et tegemist mingi 77Ah Exide akuga, mingi tundmatu diisli-staabi seljas. Selle staabi generaatori laadimise kohta käiv info on labane, sest "peab" ei kajasta vähematki infot ühegi valemi jaoks. Peab see välja andma 90, 110, 150A või ka reaalselt on see võimekus?
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:18, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teema

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

Genekas vast ikka vastavalt auto normaaltarbimisele,seega siin ei ole point ning milleks üldse vett sogada. Minu küsimus on,kuidas saab näiteks 77ah aku kesta 0.08mA tarbimise juures ilma kahjustada saamata 6 kuud. V oled sa oma rahakoti suhtes masohist kes iga 2 aasta tagant akut vahetab? Ausalt,cut the BS, ja räägi asjast,mis on sul selle nn Premium aku nime all,mis näitajatega ning räägime aku tühjaks laadimise ajast kus hakkab tegelikul toimuma ka juba aku pöördumatu kahjustumine. Genekate laadimise amprid jäta teise teemasse,sest siin mängib rolli ka see kas ma sõidan peale seda 2km v 20km. Ning ei taha mitte uskuda,et sa oma suve "armukest" paar kuud v rohkem signa all -20c pakases hoiad pluss veel 4 kuud peale. Su bensukas võib vb esimene talv uuena kevadel soojal ajal kuidagi käima minna,aga diisliga peale 6 kuud ja lumehanges käivitades ei usu mitte seda. V on su suvearmuke aastakäiguga,kus veel elektroonika oli luksus?
Diesel Power KEEPS ME GOING

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Mis on pistmist aku parameetril 77Ah ja tarbijal 0,08A?!
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:13, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teema

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

PS: Selle 0,08mA said andeks, sest ma ei otsi kuidas kedagi norida. Muus osas tellisid ise lihtsalt selle vastukaja.
copilot kirjutas: Minu küsimus on,kuidas saab näiteks 77ah aku kesta 0.08mA tarbimise juures
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

tlauri kirjutas:Mis on pistmist aku parameetril 77Ah ja tarbijal 0,08A?!
Kuid 77Ah on lambi aku mahtuvuse näitaja,minu poolest võta arvutuse aluseks kasvõi 64Ah või 100Ah aku,mis sulle mugavam essees aluseks võtta! Ja 0.08mA on siinkohal parasiitne voolutarbija. Kui kaua kestab mingi x Ah aku sellise tarbimise juures ilma vahepealse laadimiseta kust alates tekivad käivituse probleemid tuues mängu käivituse hetkel oleva temperatuuri?
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:14, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teema

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Sa ikka viitsid jaurata. Nende andmete põhjal võib kirjutada pigem essee teemal: "Kuidas neitsi Maarja rasestus".
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

Eih,täna ja siin kirjutame sellest,kaua võtab mingi x Ah aku täiesti tühjaks laadimine mingi x mA tarbimise juures(jätame välja Peukerti seaduse,sest see ei mängi näiteks 4 kuulise aku parasiteerimise juures suurt rolli). Teistel teemadel(kapitalistid jne) võid saata mulle PSi,vestlen suga neil teemadel kah kui vaja!
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:15, muudetud 2 korda kokku.
Põhjus: teema

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Kui sisend on prügi siis ka väljund saab olla ainult prügi. Ah ei oma selles kontekstis mingit kaalukat väärtust ega sisendinfot. Kasuta google-it ja otsi Battery Academy. Sealt saad kõik baasinfo selles distsipliinis.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

Sinu google otsingu soovitus ei ole küll nüüd parim autoakude vallas info leidmiseks....muude akutüüpide kohta jah :thumbup: See,kuidas sa sisendinfoga diskuteerida suudad,ei vaja tõestamist. Küsimus on numbrites,mida sa ei suvatse mingil põhjusel avaldada ning poolikus tões sinu konkreetse aku eksplotatsiooni kohta üle väidetava 6 kuu.
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:15, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teema

Vasta

Mine “Elektroonika”