Lekkevool

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

http://batteryuniversity.com/learn/arti ... th_or_fact" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui kohe alustad siis vast hommikuks on teadlikus laetud ja tead, mida Ah just nimelt autoakude valdkonnas tähendab.
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:11, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teema

Petzo
Huviline
Postitusi: 821
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas Petzo »

Ma vaaan ka, et tlauri ei taha lihtsale arvutusele miks saab 40st päevast 6 kuud vastata. (77ah/0.08a=962,5=40 päeva.) Kui ikka aku mahtuvus 77ah on siis sellise väikese tarbija puhul pole suurt vahet mis klassi akuga tegemist.
Rait.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Midagi on järjekordselt arvutatud ja saadud aga selle tulemuse tähendus on sisuliselt prügi.
Inimesed, lugege ja tehke omale selgeks Ah ja CCA seos.
Kui muidu ei saa siis laske ajudest läbi võrdlus, kuidas saab võrdselt tühjeneda 77Ah 500A ja 77Ah 800A aku?
Viimati muutis GTI, 11 Veebr 2014, 14:11, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: teema

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Selline lihtsustatud arvutus räägib sellest, et laadides 77Ah akut vooluga 0,08A-it, kulub ca 40 päeva, et see aku täis laadida. Laadimise ja tühjenemise tsüklid ei ole lineaarsed ega võrdväärsed. Kas hakkab õpitust koitma?
Petzo kirjutas: 77ah/0.08a=962,5=40 päeva.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

GTI
Moderaator
Postitusi: 7938
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas GTI »

Härrad! Palun tungivalt oma väljendeid kontrollida ja isiklikud solvangud teemast välja jätta - sellisest kaklemisest ei võida kahjuks keegi. Rahu ja veelkord rahu. :shh:
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Vaata palun mõned postitused üles, kus tellimus reha üle lasta - olen kindel, et keegi ei ole selle vastu, et teema puhas ja korras hoida. Ühtlasi palun vaadata teema pealkiri üle.
GTI kirjutas:Härrad! Palun tungivalt oma väljendeid kontrollida ja isiklikud solvangud teemast välja jätta - sellisest kaklemisest ei võida kahjuks keegi. Rahu ja veelkord rahu. :shh:
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Raske on jälgida edit postis küsimusi aga esimene vastus on Varta Silver dynamic:
http://www.varta-automotive.com/en-gb/p ... 85-200-080" onclick="window.open(this.href);return false;
Valiku saad ise määrata siin:
http://www.varta-automotive.com/en-gb/s ... type=15467" onclick="window.open(this.href);return false;
Varta SilverD aku on kõrge Q tase aga loomulikult on ka sellele konkurente. Ilma solvanguta ütlen, et Exide on nutune ja ujub koos teiste "prügikaladega" ühes lombis.
Aku, mis mul ca 6 kuud auto peal talvitub on 64Ah Silver ja vanust ca 5 aastat. Meeles peab pidama muidugi seda, et enne seisma jätmist tuleb aku hooldada. Kui jääb pärast lühemaid sõite seisma siis ka laadida; soovitavalt 5-8 tsüklilise kontrolleriga impulsslaadijaga. Selle seismise ajal ei lülita ma kordagi laadijat peale ja kevadel on akumuleeritud energia piisav. Diisli aku ei saa selles osas oluliselt erineda. Kui Q aku vastupidavus lahja siis ilmselt aku hooldamata, generaatori võimsus hävinud või seda ei laeta lihtsalt (peamiselt lühikeste otsade tõttu kunagi) korralikult täis.
copilot kirjutas: Edit! CCA konkreetse Exide Premium aku puhul 760! Edasi ootan sinu loogilist selgitust kus kohast peaks diislile vajalikud külmkäivituse amprid tulema kui aku on kriitilise piirini parasiitsete tarbijate poolt "imetud". Ning lisaks ootan soovitusi uue "korraliku" aku ostuks just umbes samade Ah aga märgatavalt suurtemate CCA näitajatega,mis ka Bora aku alusele/pessa mahub(jätame välja ulme hinnaga geelakud)!
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Peukert's_law" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gizmology.net/batteries.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Võttes aluseks ühe tavalise autoaku(jätame välja geelakud jms kallid variandid),võta aluseks näiteks 0.08 amprit parasiitset tarvet,selgub et ei suuda kuidagi aku sellise tarbijaga seista 6 kuud ilma et ei hakkaks mingil hetkel toimuma aku kahjustumine. Seega,milline on sinu masina nn parasiitne tarve kogu selle aja vältel? Kui sul aku täis laetud ning tarbijad pole ja akut hoitakse madalal tempretuuril(kuumus kiirendab isetühjenemist,siis on su jutul loogikat. Ning diis vs bensiin vahest: sinu bensukas ei vaja kaugeltki nii palju külmkäivitusampreid kui diisel seega aku laetuse tase mängib suurt rolli.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

50-60mA tarbib alarm. Aku on 610A EN skaalas. Loomulikult on diislile vajalik CCA oluliselt suurem ja seda see 800A EN skaalal ka väljendab. Muide pööra ka tähelepanu, et CCA amprid on mitmes erinevas skaalas ehk mõõteandmena ja erinevad akude tootjad kasutavad ka erinevad CCA mõõteandmeid. Kontrolli selle Excide aku 760A mõõteskaala. Mälu järgi on see EN või ISo skaalas oluliselt väiksem number.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Konverteerimise tabel:
http://www.rovertech.net/technical/guid ... _table.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas copilot »

Tegu EN skaalas oleva näitajaga. Lisaks, on omal kogemus olemas eelmise akuga, mille tappis sisuliselt talvised lühikesed otsad ning suurem nn piinamine ilmselt tingituna kehvemast starterist ning võimalus akut mitte laadida iga kell kui seda vaja oleks olnud. Akuks oli Varta Silver vms ning vanuseks sai tal siis 4 aastat selleks ajaks. Lõpuks ei pidanud laadijaga nn täis laetuna nädalatki vastu 50mA tarbimise juures umbes +10c temperatuuri juures ehk siis lühikesed otsad ning pikaldane alalaetus muutis aku mahutavust oluliselt ning diislile vajaliku vurtsu sealt enam ei tulnud. Jah, CCA ei lange nii järsult kui mahtuvus alalaetuse tõttu kuid aku nö viimases suremise faasis kus enam mahtuvusest halligi alles pole muutub ka CCA päris oluliselt. Lisaks, sinu antud link "akuülikool", selgitab ise, et ilma mahtuvuseta on ülejäänud numbrid aku nn tervise hindamisel mõttetud. See, et sul on suur CCA, ei tähenda et aku suudaks ka tegelikult neid ambreid 30s −18 °C juures välja anda ilma et aku pinge alla 7.2V ei kukuks kui mingi konkreetse aku pinge on parasiitide poolt kriitiliselt madalale söödud,mis on aga diisli puhul oluline. Bensukad käivituvad edukalt ka poolpiduste akudega, see on ammu teada fakt.
Viimati muutis copilot, 11 Veebr 2014, 17:46, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Auto kasutajad ei ole selles osas väga nutikad, mis puudutab akumulaatorit ja selle laadimist. Loogiline, et diisel, mida päevas 10-15km törtsutatakse ei lae mittemingi trikiga 75-110Ah kesta sinna neid CCA-sid tagasi, mis talvel londist välja lastakse. Selles mõttes peaks igapäevaselt linnas kasutatav diisel üle-üldse võimalikult väikse Ah ja optimaalse CCA akut omama, et võimsast generaatorist akule taastumist luua. Uuemal akulaadimismooduliga lahendab selle probleemi AGM. Vanal autol aga ilma BM-ta tapab aga genekas igasuguse AGM-i lihtsalt 1-2 aastaga ära, sest AGM on veel eriti tundlik ülelaadimise osas. Seega ei olegi muud, kui diisli happeakut on vaja targa laadijaga tihedamini järgi aidata ning siis pole ka alalaetuse ja sellest tingitud sulfatiseerumise probleeme.
"A leading Germany battery maker checked 400 starter batteries that had been returned under warranty and found that 200 of them had no problem."
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... er_battery" onclick="window.open(this.href);return false;
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

vwgolf86
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 22 Juul 2009, 21:04
Auto: VW GOLF VARIANT 2016a.1,6 81kw ,GOLF 4 VARIANT 66kw
Asukoht: ELVA

Re: Lekkevool

Lugemata postitus Postitas vwgolf86 »

Minu probleem oligi selles,et sõidan lühikesi otsi päevas ca 15km.ja mõni päev jääb vahele ka ,parasiidiks oligi autoraadio nüüd on okei ja kasutan kõva külmaga nuti laadiat külma reziimiga CTEK 3,5 ja kõik mured murtud tänan asjakohaste vastuste eest.
TEEMA MINUPOOLT LUKKU

Vasta

Mine “Elektroonika”