Tannu19 kirjutas:
Tegin pildi, et lugejatele arusaadavam oleks, mis on ja kuidas. Rohelisega märgistatud vaja juurde osta, sinisega märgitud on hetkel peal ja toimiv. Erinevalt joonisest on auto 5-ukseline.
Kiiret projektiga pole, kuid tahaksin info juurdevoolu kõvasti

Hoiaksin foorumitel silma peal kui liigub midagi head ja ka parem "heads up" rahalise poole suhtes.
Alustaks kõigepealt sellest, et supakas võiks olla kastiga, sest koonust raske kuhugi paigaldada. Missugune võiks olla bassi RMS sellise auto puhul, et mitte klaase maha võtta, kuid ikkagist annab hea mürtsu ?
Kõige suurem mure on võimuga. Praegused kõlarid ja uue bassi tahaks ühendada võimuga, mis vajab 5 kanalist ühendust. Sellist leida alla 300e üsna raske ja ei tahaks küündida selleni.
Kas on võimalik ühendada ainult bassika ja 2 uste kõlarit võimu taha ja 2 tweeterit armatuuril raadio taha või hakkab voluumi tõstmine/langetamine keeruliseks minema ?
Kui ühendada kõlarid võimuga kas siis on targem jätta võim pagassi või kindlalaekasse ? Oleks abiks informatsioon VW alpha originaalraadio kohta. Tean, et originaalis peaks see seisma Golf 4, aga mis on selle tehnilised andmed.
Võite visata kõike siia, mis teil sees mürtsub ja häält teeb. Missugune kõige kvaliteetsem/vastupidavam firma, kõige optimaalsem raha eest ja mida iganes
Tänan
Alustame otsast, ehk "raadiost". Kas see alpha on siia mingi sügavama mõtte pärast valitud, või on lihtsalt käepärast? Tegemist ei ole kaugeltki kõige parema variandiga antud otstarbe jaoks. Peamiselt selle pärast, et sellel ei ole RCA väljundeid. Jah on olemas need niinimetatud high-low converterid, mis teevad maki tavalisest võimendatud väljundist RCA-d, kuid nendega kaasneb päris tuntav kvaliteedi kadu.
Ma isiklikult soovitaks vaadata mingisuguse aftermarket raadio suunas. 2 paari RCA-dega makid ei maksa enam nii ulme hinda ja see on esimene koht, kust kvaliteeti juurde saada. Kui on tähtis stock välja nägemine, siis paigalda raadio kindalaekasse ja kasuta roolipulti.
Edasi võimude juurde. Kui kvaliteeti taga ajada, siis võiks olla ikka kõik kanalid võimendatud, mitte ainult subwoofer, mis pagassis pläriseb. Kõige majanduslikum on vaadata 4 kanaliga võimendi kõlarite jaoks ja mono võimendi (või 2 kanaline sillatult) woofri jaoks. See lisab küll natuke hinnale kaabelduse ja kaitsmemajanduse pealt, kuid tulemus on oluliselt parem. Kui foorumites silmad lahti hoida, siis leiab neid ka kasutatult ja väga mõistliku hinnaga. Tootjad ja mudelid siin ei ole väga tähtsad - pigem on tähtsad näitajad, ning võimude puhul võid arvestada, et kõik tootjad valetavad umbes 10-20%-ga. Ehk võim võiks olla natuke võimsam, kui kõlarite rated võimsus. Naguinii ju koguaeg "punn põhjas" ei mängi. See on siis ideaal. Eelpool mainitud 200W RMS woofer 160W RMS võimuga mängib väga edukalt, ning kui seda koguaeg 100% ei koorma, ei juhtu sealt midagi hirmsat.
Paigaldada oleks võimendeid hea ikkagi pagasnikusse, sest võimud lähevad soojaks ja vajavad õhku, et ennast jahutada. Selleks on neil ka need suured ribidega alumiiniumkorpused. Kindalaekas on suhteliselt tõenäoline, et võimendi termokaitse hakkab rakenduma ja tihedalt, kui just mingit kavalat jahutust sinna välja ei mõtle.
Edasi kõlarite juurde. Originaalkõlarid olid rahuldavad omal ajal. Golf III aga on nüüd juba 20-25 aastat vana, ning sama vanad on ka kõlarid. Teine mõte siin on see, et originaalkõlarid on mõeldud originaalraadio võimsuste jaoks, mis jäävad sinna 45W MAX per kanal. See on 5-10W RMS per kanal. Kui need võimu taha ühendada, eriti koos aftermarket kõlaritega, mis oluliselt suuremat võimsust tahavad, siis nad pikalt vastu ei pea. Tegelikult minu soovitus oleks esimesena kõlarid vahetada ja siis woofer juurde muretseda. See võimaldab kulu aja peale laiali jaotada. Ainult arvesta toitekaabeldust tehes teise võimu võimalusega.
Markide poolest on endal head kogemused Hertz-iga ja ega Pioneer-il ka midagi viga ei ole. Odavama otsa pealt jättis väga positiivse mulje GAS.
Nüüd ühendamisest. Kõlarid maki taga ja woofer võimendatud ei toida. Kui on tähtis, et foori taga seistes tänaval olijad aru saaks, et sul on "muusika autos", siis võib-olla, kuid positiivse tulemuse jaoks peaksid esimese asjana olema kõlarikanalid võimendatud. Teise etapina saab ilusti lisada teise võimu ja woofri.
Ainult komponendid 4 ukse sees ja võimendatud teeb ka juba väha ilusat häält. Ise kasutasin ees komponente ja taga 4 6x9" ovaale. Töötas väga hästi, ning minu maitse jaoks ei olnud subwooferit tarviski.
Golf III spetsiifiliselt soovitaks ma üle vaadata kõik uksepolstrid ja pagasnikukatte. Enda kogemus on selline, et ilma helisummutuseta hakkavad need juba suhteliselt mõõduka helitugevuse juures plärisema, kui kasutada originaalkohtasid. Esimene soovitus oleks välja vahetada katkised polstrite plastikkinnitused, ning välja mõelda mingisugune võimalus vähemalt kõlariaugust polster tugevalt ukse külge kinnitada. Pagasnikukattega peab lihtsalt leidlik olema. Ma päris head lahendust oma autole ei leidnudki.