Šarniiride eemaldamine

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
lepik
Huviline
Postitusi: 151
Liitunud: 31 Okt 2008, 21:47
Asukoht:

Šarniiride eemaldamine

Lugemata postitus Postitas lepik »

Tekkis küsimus, et kuidas keegi õõtsade vahetusel või muu töö raames sarniire käändmiku küljest lahti laseb? (Rooliots ja alumised õõtsad näiteks)On selleks muretsetud kahvlid ja tõmmitsad või annate lihtsalt haamriga "pähe"? Kas need odavama otsa tõmmitsad ajavad ka asja ära või pole mõtet raha kulutada neile? Kas selline lihtlabane lahti koputamine võib šarniire mingil moel vigastada ka?
Viimati muutis lepik, 13 Mär 2014, 01:27, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Šarniiride eemaldamine

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Sillajuppide vahetamiseks sai rooliotsad lahti võetud spets pressiga aga alumised õõtsad oled nii suure koonusega, et press peale ei mahtunud. Haamriga poleks seal suurt midagi teha olnud, suure kangiga sai neid lahti väänatud. Lihtsam ja mõtekam oleks õige press nende jaoks osta/teha.

lepik
Huviline
Postitusi: 151
Liitunud: 31 Okt 2008, 21:47
Asukoht:

Re: Šarniiride eemaldamine

Lugemata postitus Postitas lepik »

Otsisin netist infot müüdavate tõmmitsate kohta ja nad olid kõik sellised väiksemat sorti jah, rooliotsale parajad. Alumised ma viimati lihtsalt suure torni ja haamriga lõin välja, aga see ei ole vast kõige õigem lähenemine asjale. On kellelgi pildimaterjalina jagada omavalmistatud rakistest või tõmmitsatest pilti, laseks töökojas mehhanikul selle põhjal valmis teha ja kodukasutajana jaguks sellest arvatavasti pikalt.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Šarniiride eemaldamine

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Ma ise mõtlesin, et tuleb samasugune teha nagu rooliotsadele press hakkab ainult suurema kahvli vahega. Peaks mingist tugevast materjalist valmis ehitama...

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: Šarniiride eemaldamine

Lugemata postitus Postitas audivana »

Alumistele on suuremad tõmmitsad mõeldud. Ma sõbra töökojas ikka seda kasutanud ja jube mugav asi. Parem ikka kui kangiga survet avaldada ja haamriga koonuse pihta peksta. Üksi eriti jama seda veel teha. Tööriistamarketis oli päris magus hind tõmmitsal.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7945
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Šarniiride eemaldamine

Lugemata postitus Postitas GTI »

audivana kirjutas:Alumistele on suuremad tõmmitsad mõeldud. Ma sõbra töökojas ikka seda kasutanud ja jube mugav asi. Parem ikka kui kangiga survet avaldada ja haamriga koonuse pihta peksta.
Esinduste suhtes pead ei anna aga tavaliselt käib töökodades see töö just kangi ja haamriga. :D Eks need tõmmitsad on rohkem kangi asendajaks - keerad koonusele surve peale ja liikuma hakkamiseks tuleb ikka haamrit anda.Töö haamriga on muidugi kogemuste taga kinni - ega igaüks seda valda ka.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn

Re: Šarniiride eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Priidik333 »

GTI kirjutas:
audivana kirjutas:Alumistele on suuremad tõmmitsad mõeldud. Ma sõbra töökojas ikka seda kasutanud ja jube mugav asi. Parem ikka kui kangiga survet avaldada ja haamriga koonuse pihta peksta.
Esinduste suhtes pead ei anna aga tavaliselt käib töökodades see töö just kangi ja haamriga. :D Eks need tõmmitsad on rohkem kangi asendajaks - keerad koonusele surve peale ja liikuma hakkamiseks tuleb ikka haamrit anda.Töö haamriga on muidugi kogemuste taga kinni - ega igaüks seda valda ka.
Olen esinduses lukksepp olnud ja seal käib kõik ikka samamoodi nagu vene ajal...pinge peale ja haamer takka. Ise kasutan erinevaid tõmmitsaid, aga kui sobivat pole siis ikka vana moodi. Sarniirile endale ei tee see löök küll midagi aga võib kahjustada käändmiku visuaalset seisukorda. Omaette teema on muidugi alumiiniumist käändmikud mille puhul on igasugused tõmmitsad kohustuslikud.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

Vasta

Mine “Veermik”