
PS! Viga esineb kõigil TDI mootoritel. Olgu siis VP pump, pump-pihusti või common-rail!
Tegelikult on viga või siis probleem, tarkvaras. Antud mootoritele on tarkavara tehtud nii, et alates teatud temperatuuridest ei pihustata kütet ennem, kui mootoripöörded on saavutanud etteantud väärtuse.
Testida saab seda viga kui eemaldada käivituse ajaks temperatuuri andur. Juhul kui nüüd käiviub masin korralikult on viga starteri pööretes.
Näide:

Võimalused on nüüd remontida/asendada starter või muuta ajus kaarti, mis reguleerib käivitamist, et vähendada nõutud pöördeid, alates millest hakatakse kütust pihustama. Ainult kaardi vahetamisega võib tulla ka probleem, et ajapikku kulub starter siiski ära ja peab selle uuesti asendama.
Tavaliselt on nii, et starter on täiesti elujõuline, kuid pole lihtsalt enam uus ja pöörded on veidi madalamad, mis juba tekitab selle vea. Samuti peab arvestama sellega, et kui teha ainult tarkvara vahetus, võib ühel heal päeval siiski starter nii jõuetuks muutuda, et ei käivita enam üldse autot.
Tarkvara muudatusega peaks hakkama saama iga endast lugupidav tuunija, tjuunija, tuuner jne.... .
Siin näha ka, miks antud viga tekib.
X telg - pöörded
Y telg - temperatuur
Z telg - pihustuskogus

Siin on näha parandatud kaarti.
