Erinevate asjaolude kokkulangemisel otsin endale MÕISTLIKKU igapäevaautot. Autosid (ühte marki ja tagaveolisi) olen omanud omajagu, kuid praegune, viiemeetrine ja pea 2t tühimassi omav liikur on küll tore ja mugav, kuid röögatult ebamõistlik igapäevasõitudeks, eriti arvestades sõitude pikkust (üldjuhul max 20km korraga, seda hommikul ja õhtul) ja asukohta (Tallinna kesklinn). Kuna tuttavate seas on mitu VW omajat, kes endi masinatega rahul on, jõudsingi otsapidi siia.
Kriteeriumite juurde. Arvestades olusid, leian, et kõige mõistlikum auto oleks praegu:
*vastupidav - ei jaksa ega viitsi väga palju remondile aega ja raha kulutada. Elementaarne hooldus ja kergem nokitsemine ei ole probleem, aga suurtest töödest olen praeguseks kurnatud.
*ökonoomne - oluline on jõuda punktist A punkti B, mõistuse piires säästlikult. Seda nii kütuse- kui ka remondi- ja hoolduskulude mõttes, arvestades et kuu läbisõit ületab harva 1500km piiri
*keskmiselt ruumikas - peamiselt sõidan küll üksi, kuid 2-3 inimest 2 päeva asjadega või 3-4 inimest pagasita võiksid pingutuseta autosse mahtuda.
Juttude järgi on (eriti eelmise sajandi lõpu) VWd lihtsad, odavad remontida ja ökod. Hinnaklassi arvestades jäid silma 2. ja (pigem) 3. põlvkonna Golfid, millele peaks (arvestades laia levikut) varuosi lihtsasti ja hea hinnaga saada olema.
Konkreetse pakkumisena leidsin hiljuti ühel 3. põlvkonna Golfi, 1.9 55kW turbodiiselmootoriga (AAZ vist?).
Ehk oskab keegi hea inimene mulle rääkida mu mõttekäigu loogikavigadest, samuti 2.-3. põlvkonna Golfide head-vead, ja mainida ka kõige mõistlikuma mootori sellele autole (põhjendustega). Samuti, mida arvate tolle aja VW diislitest? On nad vastupidavad? Kui keeruline ja kallis neid hooldada ja remontida on?
Jutt sai pikk, aga ehk pole see lugemisoskusega inimestele probleem

Tänud ette!