golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Auto : golf 4 1.9 tdi 85 kw 2000a.
Olen autot omanud 4 aastat - neist esimestel kahel aastal auto käivitumisega proleeme ei olnud ka -35 kraadi juures...
Eelmine aasta enam auto käima ei läinud , kui temperatuur oli enam kui -15 kraadi ja siis läks ka väga vaevaliselt (kuna ise ei olnud tihti eestis, kõige külmematel ilmadel, ei olnud ka vajadust auto korda tegemiseks...)
See aasta vaja korda saada: kuna olin enam kui kindel et lihtsalt mõni eelsüüteküünal on ära, sai need ära vahetatud. Kõik küünlad olid omajagu tahmased (mustad), kuid kahjuks selles viga ei olnud - kõik küünlad olid töökorras (katsetasin akupeal ja läksid punaseks... -ja ka tahm ``põles ära``...
Kaldusin arvama et eelsüüte küünaldele ei tule voolu peale?!?! - sai täna tester ostetud (testri miinus pandud aku miinus klemmile ja pluss ots lükatud eelsüüte küünla pessa) - proovitud - tundub tõesti et voolu ei tule peale, milles võib viga olla?
Olen lugenud et relee? või kaitse? (esimese hooga tundusid kõik kaitsmed terved olema, kui äkki keegi oskab täpse kaitsme nr öelda? Ja kus asub relee, kus või mismoodi seda kontrollida? (autot käivitades siiski algselt läheb eelsüüte küünalde tuli armatuuris põlema...)
Olen autot omanud 4 aastat - neist esimestel kahel aastal auto käivitumisega proleeme ei olnud ka -35 kraadi juures...
Eelmine aasta enam auto käima ei läinud , kui temperatuur oli enam kui -15 kraadi ja siis läks ka väga vaevaliselt (kuna ise ei olnud tihti eestis, kõige külmematel ilmadel, ei olnud ka vajadust auto korda tegemiseks...)
See aasta vaja korda saada: kuna olin enam kui kindel et lihtsalt mõni eelsüüteküünal on ära, sai need ära vahetatud. Kõik küünlad olid omajagu tahmased (mustad), kuid kahjuks selles viga ei olnud - kõik küünlad olid töökorras (katsetasin akupeal ja läksid punaseks... -ja ka tahm ``põles ära``...
Kaldusin arvama et eelsüüte küünaldele ei tule voolu peale?!?! - sai täna tester ostetud (testri miinus pandud aku miinus klemmile ja pluss ots lükatud eelsüüte küünla pessa) - proovitud - tundub tõesti et voolu ei tule peale, milles võib viga olla?
Olen lugenud et relee? või kaitse? (esimese hooga tundusid kõik kaitsmed terved olema, kui äkki keegi oskab täpse kaitsme nr öelda? Ja kus asub relee, kus või mismoodi seda kontrollida? (autot käivitades siiski algselt läheb eelsüüte küünalde tuli armatuuris põlema...)
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Vigu võib kaks olla: Temperatuuri andur ja relee. Anduril võta pistik tagant ära ja mõõda 20 sek jooksul ära, kas küünla peale pinge jõuab. Kui ei jõua, siis uus relee( nr 4 pesas). Tempi andurit peab diagnostiga kontrollima, kui probleem relee vahetusega ei lahene.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Kas ikka tõmbasid ennem jahutusvedeliku temp. andurilt juhtme ära kui hakkasid mõõtma kas küünaldele voolu peale tuleb? Kui mitte siis oli võib-olla jahutusvedeliku temperatuur üle 9 kraadi ja auto ei lülitanudki küünlaid järgi. Ma arvan, et küünalde kaitse on Golfil rooliall releede juures, suur 50A kaitse oli mäletamistmööda eelsüüteküünaldele ehk siis teiste tavalises suuruses kaitsmete vahelt teda otsida ei tasu.
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Tal ei ole eraldi kaitset, ainult releeJ.Aru kirjutas:Kas ikka tõmbasid ennem jahutusvedeliku temp. andurilt juhtme ära kui hakkasid mõõtma kas küünaldele voolu peale tuleb? Kui mitte siis oli võib-olla jahutusvedeliku temperatuur üle 9 kraadi ja auto ei lülitanudki küünlaid järgi. Ma arvan, et küünalde kaitse on Golfil rooliall releede juures, suur 50A kaitse oli mäletamistmööda eelsüüteküünaldele ehk siis teiste tavalises suuruses kaitsmete vahelt teda otsida ei tasu.
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Sai uuesti proovimas käidud (tõesti esialgu paisuupaagil ei tõmmanud andurit ära - mõtlesite ikka seda?) - kuid tulemus ikka sama - ei tule voolu...jass161 kirjutas:Vigu võib kaks olla: Temperatuuri andur ja relee. Anduril võta pistik tagant ära ja mõõda 20 sek jooksul ära, kas küünla peale pinge jõuab. Kui ei jõua, siis uus relee( nr 4 pesas). Tempi andurit peab diagnostiga kontrollima, kui probleem relee vahetusega ei lahene.
E. viga relees nr 4 ja asukoht sellel rooliall plastikute all?
Suured tänud abistamast!!!
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Ei, paisupaagi küljes on jahutusvedeliku taseme andur. Jahutusvedeliku temperatuuri andur on kuskil mootoriploki küljest tuleva flantsi küljes nelja klemmiga andur (ma ikka eeldan, et on ka sel mootoril nelja klemmiga).jnxo4 kirjutas:Sai uuesti proovimas käidud (tõesti esialgu paisuupaagil ei tõmmanud andurit ära - mõtlesite ikka seda?) - kuid tulemus ikka sama - ei tule voolu...jass161 kirjutas:Vigu võib kaks olla: Temperatuuri andur ja relee. Anduril võta pistik tagant ära ja mõõda 20 sek jooksul ära, kas küünla peale pinge jõuab. Kui ei jõua, siis uus relee( nr 4 pesas). Tempi andurit peab diagnostiga kontrollima, kui probleem relee vahetusega ei lahene.
E. viga relees nr 4 ja asukoht sellel rooliall plastikute all?
Suured tänud abistamast!!!
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
4 klemmi jah(2 in 1 andur ju). Paremal pool siis see flants,pistik tuleb ära salongi poole tõmmates.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
J.Aru kirjutas:Ei, paisupaagi küljes on jahutusvedeliku taseme andur. Jahutusvedeliku temperatuuri andur on kuskil mootoriploki küljest tuleva flantsi küljes nelja klemmiga andur (ma ikka eeldan, et on ka sel mootoril nelja klemmiga).jnxo4 kirjutas:Sai uuesti proovimas käidud (tõesti esialgu paisuupaagil ei tõmmanud andurit ära - mõtlesite ikka seda?) - kuid tulemus ikka sama - ei tule voolu...jass161 kirjutas:Vigu võib kaks olla: Temperatuuri andur ja relee. Anduril võta pistik tagant ära ja mõõda 20 sek jooksul ära, kas küünla peale pinge jõuab. Kui ei jõua, siis uus relee( nr 4 pesas). Tempi andurit peab diagnostiga kontrollima, kui probleem relee vahetusega ei lahene.
E. viga relees nr 4 ja asukoht sellel rooliall plastikute all?
Suured tänud abistamast!!!
Sai hommiku katsetatud (peale seda, kui auto ööotsa seisis) - vool siiski tuleb peale e. nyyd on ainult 1 variant [VW Bot: "Keel korda!"] j22nud et andur võib igane olla?, kuid võimalus jääb ka relees, et vb vahepeal funkab ja vahepeal mitte?

- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Kas hommikul kui proovisid oli anduril juhe küljes ja kõik nii nagu muidu? Kui nii siis eelsüüte süsteemist arvatavasti sul viga otsida ei tasu, pigem vaadata üle pritsehetk ja kontrollida pihustite töö.
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Andur oli küljes e. nii nagu muidu... - lisaks täheldanud nyyd viimasel ajal veel, kui maanteel sõidan siis temp näidik langeb alla 90ne, mispeale aegajalt ikka 90ne juurde tagasi kisub e. lugenud et see on temp anduri töö ja pigem siiski selle viga?J.Aru kirjutas:Kas hommikul kui proovisid oli anduril juhe küljes ja kõik nii nagu muidu? Kui nii siis eelsüüte süsteemist arvatavasti sul viga otsida ei tasu, pigem vaadata üle pritsehetk ja kontrollida pihustite töö.

-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Täiesti võimalik....samas see andur sisaldab andurit nii kelladele kui ka ajule eraldi. Eelsüütekad pannakse järgi siis ajule saadetud signaali põhjal. Kui aga soovid nn katseeksituse meetodil andurit vahetada, siis soovitata on nn A osa, B osadeda pidavat pidevalt jamasid olema kus juba eos uus andur peksab villast. Kuid kindlasti tuleks üle vaadata pritse ajastus.jnxo4 kirjutas:Andur oli küljes e. nii nagu muidu... - lisaks täheldanud nyyd viimasel ajal veel, kui maanteel sõidan siis temp näidik langeb alla 90ne, mispeale aegajalt ikka 90ne juurde tagasi kisub e. lugenud et see on temp anduri töö ja pigem siiski selle viga?J.Aru kirjutas:Kas hommikul kui proovisid oli anduril juhe küljes ja kõik nii nagu muidu? Kui nii siis eelsüüte süsteemist arvatavasti sul viga otsida ei tasu, pigem vaadata üle pritsehetk ja kontrollida pihustite töö.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Sai täna andur ära ostetud Forsist (arvan et see ikka originaal 19,95 euri) - lähipäevil peaks ära vahetama ja siis ``hinge kinni hoidma`` , et asi oli selles, sest ennem dets lõppu ei ole aega tegeleda, vaid vajan igapäev sõitvat autot, olenemata ilmastcopilot kirjutas:Täiesti võimalik....samas see andur sisaldab andurit nii kelladele kui ka ajule eraldi. Eelsüütekad pannakse järgi siis ajule saadetud signaali põhjal. Kui aga soovid nn katseeksituse meetodil andurit vahetada, siis soovitata on nn A osa, B osadeda pidavat pidevalt jamasid olema kus juba eos uus andur peksab villast. Kuid kindlasti tuleks üle vaadata pritse ajastus.jnxo4 kirjutas:Andur oli küljes e. nii nagu muidu... - lisaks täheldanud nyyd viimasel ajal veel, kui maanteel sõidan siis temp näidik langeb alla 90ne, mispeale aegajalt ikka 90ne juurde tagasi kisub e. lugenud et see on temp anduri töö ja pigem siiski selle viga?J.Aru kirjutas:Kas hommikul kui proovisid oli anduril juhe küljes ja kõik nii nagu muidu? Kui nii siis eelsüüte süsteemist arvatavasti sul viga otsida ei tasu, pigem vaadata üle pritsehetk ja kontrollida pihustite töö.

Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Kas keegi saaks aidata - kus asub see andur täpsemalt?copilot kirjutas:4 klemmi jah(2 in 1 andur ju). Paremal pool siis see flants,pistik tuleb ära salongi poole tõmmates.


Ja kas mu kahtlused on tõesed, et kolmanda pildi keskel oleval ``augul`` kus paistavad hammasrattad - peaks olema mingi kummi kate peal vms? (mis on selliseljuhul kadunud)

-
- Huviline
- Postitusi: 556
- Liitunud: 23 Dets 2009, 10:50
- Auto: 4x4 Bora Variant, Bora Variant
- Asukoht: Tln
- Tänatud: 2 korda
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Nendelt piltidelt sul temperatuuriandurit ei paista. See andur on selle kamaka juures kuhu lähevad veesärgi soojenduse küünlajuhtmed 3tk, salongipoolses osas suunaga salongipoole.
Hooratta augus peaks kate käima küll aga ilma ei juhtu vast kah midagi.
Hooratta augus peaks kate käima küll aga ilma ei juhtu vast kah midagi.
Viimati muutis Riho72, 08 Nov 2014, 13:45, muudetud 1 kord kokku.
Lugupidamisega Riho
Rahulolu on peamine
Rahulolu on peamine
Re: golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Ilma selleta ei juhtu midagi halba. Omal oli 13 aastat ilma selle kummita ja ei midagi halba.
Viimati muutis riio, 08 Nov 2014, 20:12, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 29
- Liitunud: 25 Sept 2018, 09:56
- Asukoht: Meremõisa
golf 4 1.9 85kw eelsüüteküünlad
Vahetasin siis ka Golf IV 85 kW TDI PD tuksis eelsüüteküünlad (testri oomipiirkond näitab, kas korras) septembri alul, kui käivitus nats pikemaks läks (vaakumi reservuaari munakas eest ära võtta ja tunde järgi hästi ettevaatlikult ja otse uus küünal sisse keerata, et ploki alumiinumkeeret maha ei tõmba) ja ka imestasin miks küünaldele voolu peale ei tule. Eelsüüteküünalde releed 103 maha võttes olid pinged kenasti olemas, kuid ajust tulevale relee juhtkontaktile 16 (mis märgitud ka relee pesale) pinget süüte sisselülitamisel ega käivitamise järgselt peale ei tulnud. Tester näitas mingit 8,5 - 10,5 V volti releemähise klemmide 16 ja 19 vahel. Testril teadagi suur sisetakistus ja mähiseklemmide koormamisel proovilambiga ei näidanud see midagi, tähendab pinget polnud. Asja tegi segasemaks tehasejuhend kus vastuoluliselt oli nagu öeldud, et ka alla 9 kraadi peaks pärast käivitumist küünlad taha võtma, sõltumata kas enne käivitumist võtab.Teises kohas jälle kirjas, et kogu eelsüüteküünalde süsteem käivitub allapoole +9. Nüüd külmal hommikul +6 juures sai alalisvoolu ampertangid ploki juures küünlajuhtmete reale peale panna ja kõik toimis nagu peab. Alguses külmade küünaldega oli 4 küünla koguvool mõni sekund 60 A, siis see langes nende kuumenedes ca 35 A-ni. Mõni minut pärast käivitumist lülitati küünlad välja.