sai siis ostetud endale hiljaaegu VW Golf IV 1.6SR 74kW 1998a. Palju pole sõita saanudki kui jamad juba pihta hakkasid. Nüüd olengi takerdunud ühe probleemi otsa ja lahendust ei leia... Nimelt sai 500km tagasi vahetatud ära õli, õlifilter ja küünlad. Umbes 100km peale õlivahetust kontrollisin õli taset ja see oli kuidagi liiga palju vähenenud - lisaks avanes õlikorgi alt selline vaade:
Peale seda uurisin millest selline asi tekib. Variante oli mitmeid, et niisked ilmad ja lühikesed otsad, karterituulutus umbes, jahutusvedeliku lekib mootori õli sisse jne..
Lühikesed otsad võib vist välistada, hommikul sõidan tööle juba ca 30km ja õhtul tagasi samapalju lisaks veel mõned pikemad sõidud.
Jahutusvedeliku pole millimeetritki kulunud ja visuaalselt tundub see puhas. Mootor läheb ka ilusti soojaks.
Eile hakkasin siis karterituulutusest viga otsima. Keegi kuskil kirjutas, et proovi mootori tühikäigul õlikork maha keerata ja vaata kas kork hakkab peal hüppama või õrnalt gaasi andes tõmbab see nagu vaakumiga tagasi külge. Minu puhul toimis see viimane variant, mis peaks välistama karteri tuulutuse ummistuse? Igaljuhul kiskusin ikkagi selle tuulutuse maha ja muidugi läks see ka katki kuna see kumm oli nii rabe. Nüüd kui õlikork lahtiselt peale panna siis see ainult hüppab. Ühesõnaga sõitsin täna hommikul lihtsalt nii tööle, et seda karteri tuulutust pole, samas ei ole tekkinud ka enam seda valget majoneesi laadset asja õlikorgi alla.
Selle pika vooliku surusin ise sinna ajutiselt igaksjuhuks
Tellisin muidugi uue karteri tuulutuse ära ja ehk homme saan juba selle tagasi panna. Aga ikkagi miks tekib see valge ollus õlikorgi alla? Oskab keegi anda nõu, mida edasi teha?
Lisaks on tühikäigul sees kerge vibra. See ei ole koguaeg aga mingi hetk viskab nagu väikse vibra läbi. Hommikuti kui mootor külm on ja sõitma hakkan siis jääb gaasi vajutades pidevalt nö "hing kinni". Kui juba liikuma saab ja mootor soe siis on see probleem kadunud. Algul arvasingi, et see probleem tingitud küünaldest. Aga küünalde vahetus ei andnud midagi, ehk peaks ka küünlajuhtmed vahetama?
Tänud kõigile kes viitsivad kaasa mõelda.