1.9 TDI tosool mootoris
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
1.9 TDI tosool mootoris
Tervist.
Mure siis selline, et ükspäev autot käivitades läks ta käima poolest pöördest aga käimine oli kolisedes ja raputades ja mõne sekundiga suri ta välja. Rohkem ta enam käima ei läinudki, pikalt käiates lööb õli tule ka põlema. Sai ta garaasi ära veetud ja küttefilter ning paagi sõel ära vahetatud, väljas siiski esimesed miinus kraadid ja paagis suvine küte, aga ei käivitunud endiselt. Hakkasin siis sügavamalt otsima. Võtsin õhu toru EGRi juurest lahti ja avastasin, et toru põhjas on natuke vett. EGRist coolerini on igalpool kerge veekiht põhjas. Siit ka küsimus, et kas tal võib see vesi/jahutusvedelik tulla kuskilt enne coolerit ka sisse või on plokikaane tihend otsad andnud? Õlivarda pealt vaadates on õli ilus must ja mingeid märke veest seal ei ole. Autoks siis Passat 1.9 TDI 96 kw AVF.
Mure siis selline, et ükspäev autot käivitades läks ta käima poolest pöördest aga käimine oli kolisedes ja raputades ja mõne sekundiga suri ta välja. Rohkem ta enam käima ei läinudki, pikalt käiates lööb õli tule ka põlema. Sai ta garaasi ära veetud ja küttefilter ning paagi sõel ära vahetatud, väljas siiski esimesed miinus kraadid ja paagis suvine küte, aga ei käivitunud endiselt. Hakkasin siis sügavamalt otsima. Võtsin õhu toru EGRi juurest lahti ja avastasin, et toru põhjas on natuke vett. EGRist coolerini on igalpool kerge veekiht põhjas. Siit ka küsimus, et kas tal võib see vesi/jahutusvedelik tulla kuskilt enne coolerit ka sisse või on plokikaane tihend otsad andnud? Õlivarda pealt vaadates on õli ilus must ja mingeid märke veest seal ei ole. Autoks siis Passat 1.9 TDI 96 kw AVF.
Viimati muutis tonnjonn, 07 Nov 2014, 22:18, muudetud 1 kord kokku.
-
- Klubiline
- Postitusi: 1735
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 100 korda
- Tänatud: 52 korda
Re: 1.9 TDI vesi õhutorudes
Minul lekkis egr cooler tosooli ja nn tosooli aurud läksid sisse laske koldesse
Re: 1.9 TDI vesi õhutorudes
Minu viga, tosool siiski torudes. Leidsin ta ka klapikambrikaane alt õli seast. Sai siis plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] maha lammutatud ja vanal tihendil mingeid silmaga nähtavaid vigastusi ei ole, plokikaanes mõrasid ei esine. Aga tekkis teine mure, ostsin uue tihendi 3 auguga ja aga vana oli 5 auguga. Ainukesed vahed mis neil silmaga näha on jahutusvedeliku aukude suurused, ehk siis nad natuke väiksemad kui vanal. Vana tihend muidugi ei sobinud ka ploki ja plokikaanega üks-ühele kokku. Siit ka küsimus, et mida täpsemalt need augud seal märgivad? Tihendi paksust või kuju ?
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
Minu viga, tosool siiski torudes. Leidsin ta ka klapikambrikaane alt õli seast. Sai siis plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] maha lammutatud ja vanal tihendil mingeid silmaga nähtavaid vigastusi ei ole, plokikaanes mõrasid ei esine. Aga tekkis teine mure, ostsin uue tihendi 3 auguga ja aga vana oli 5 auguga. Ainukesed vahed mis neil silmaga näha on jahutusvedeliku aukude suurused, ehk siis nad natuke väiksemad kui vanal. Vana tihend muidugi ei sobinud ka ploki ja plokikaanega üks-ühele kokku. Siit ka küsimus, et mida täpsemalt need augud seal märgivad? Tihendi paksust või kuju ?
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: 1.9 TDI vesi õhutorudes
Paksust näitavad tavaliselt sälgud tihendi servas - mida sa pead silmas erinevate aukude all, kas jahutusvedeliku kanalite augud erinevad?tonnjonn kirjutas:Aga tekkis teine mure, ostsin uue tihendi 3 auguga ja aga vana oli 5 auguga. Ainukesed vahed mis neil silmaga näha on jahutusvedeliku aukude suurused, ehk siis nad natuke väiksemad kui vanal. Vana tihend muidugi ei sobinud ka ploki ja plokikaanega üks-ühele kokku. Siit ka küsimus, et mida täpsemalt need augud seal märgivad? Tihendi paksust või kuju ?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
Jube segane jutt. Huupi lahmides teed rohkem kahju, kui kasu. Kas eelnevalt valget ajas summutist välja, kui ajas kas oli magusa lõhnaga, jahutusvedeliku kadu on seljuhul märgatav, kui kaas ja tihend läbi. Kas sul kadus? Pigem lõppes sul mingi pihusti. Kuidas nukkvõlli, hüdrotõukurite seisukord oli, kui kaane maha võtsid? Osadel B- osa tihendidel ei klapi jahutusvedeliku augud( ploki ja plokikaane suhtes) ning osadel üldse puuduvad. Ning seda tuleb hoolega jälgida kokkupanekul eriti "kvaliteet" tihendiga
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänatud: 2 korda
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
Siiski tihendi paksuse määrab aukude arv. Ühe auguga on kõige õhem , kaks järgmine, kolm kõige paksem.
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
Tihendil on jahutuskanali augud väiksemad kui plokil ja plokikaanel. Valget suitsu ei märganud küll taga enne kui ta seisma jäi. Tosooli oli kadunud küll viimasel ajal. Tosooli oli klapikambrikaane all ja ka õhulõdvikutes. Mitte töötav pihusti peaks näha olema arvutiga? Arvuti ei näidanud mitte ühtegi viga.
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
Nonii, aega on kõvasti mööda läinud aga auto ikka laiali. Sai vana plokikaane tihend korralikult läbi vaadatud ja ei leidnud mitte ühtegi vigastust tal. Ometi tuli vana õli välja lastes karterist üle poole liitri jahutusvedeliku välja. Oskab keegi nimetada veel põhjuseid, peale plokikaane tihendi, kust see tosool sinna õli sekka sattuda võis. Ise pean üheks võimalikuks variandiks ka tandempumpa, ehk siis nukkvõlli tagumine simmer vigane. Aga niisama huupi ei taha seda maha ka hakata võtma.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
Õlijahuti, ehk see, mis õlifiltri all?
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] on vaja ära survestada
Viimati muutis jass161, 06 Dets 2014, 19:03, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 391
- Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
- Telefon: 56565512
- Auto: Vento 2.o Cadillac STS
- Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
- Tänatud: 2 korda
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
See jahutusvedelik võis lekkida sinna siis kui Sa kaant maha võtsid.tonnjonn kirjutas:Nonii, aega on kõvasti mööda läinud aga auto ikka laiali. Sai vana plokikaane tihend korralikult läbi vaadatud ja ei leidnud mitte ühtegi vigastust tal. Ometi tuli vana õli välja lastes karterist üle poole liitri jahutusvedeliku välja. Oskab keegi nimetada veel põhjuseid, peale plokikaane tihendi, kust see tosool sinna õli sekka sattuda võis. Ise pean üheks võimalikuks variandiks ka tandempumpa, ehk siis nukkvõlli tagumine simmer vigane. Aga niisama huupi ei taha seda maha ka hakata võtma.
-
- Huviline
- Postitusi: 130
- Liitunud: 31 Mär 2011, 15:29
- Telefon: 5024328
- Auto: Passat b5.5 1.9TDI 96kW
- Asukoht:
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
Oled ikka hakkamist täis, ma oleks kõifepealt kütuselisandit pannud, et suvine küte talviseks teha. Korraliku miinusega teevad vist kõik diislid paar sekki kõlladi kõlladi
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
Algul pidasin minagi probleemiks külmunud kütet. Kuid auto seisis nädala soojas garaasis. Filtri vahetasin ära, paagi pumba võtsin välja ja puhastasin ära ja käima ta ikka ei läinud ja alles siis avastasin tosooli õli seast. Nüüdseks on kompressioon üle kontrollitud ja sellega ka korras. Mitte käivitumise põhjust otsides sai tandempump tal maha võetud ja lahti tehtud. Ei leidnud mitte ühtegi vigastust kuskilt. Isegi sõel mis pumbas on oli täiesti puhas. Muidugi jäi kütte poole pump täiesti algosadeks lammutamata. Aga ringi keerates oli näha ja tunda, et ta ikkagi pumpab. Nüüd on plaan ta lõpuks kokku laduda ja vaadata ja proovida mis saab.
Re: 1.9 TDI tosool mootoris
Nonii. Sai mootor kokku lapitud ja üllatus üllatus, käivitus paarist pöördest. Sai paar nädalat muretult sõidetud kui esimeste kõvemate külmadega auto paar päeva väljas seisis ja siis sõitma minnes piduri pedaal raske oli. Selge, et võimendi ei tee oma tööd. 15 sõidetud ja järsku hakkasid pidurid ise peale jooksma ilma, et ma pidurdanud oleks. Pool tundi tee ääres seismist ja liikus auto jälle. Sai ta siis garaasi aetud ja jälle otsast lammutama hakkatud. Kiskusin võimendi maha ja see vett täis ja täiesti roostes seest juba. Ja siis sai selgeks ka see, et mootoris polnud mitte tosool vaid vesi. Nimelt oli vaakum pump imenud võimendist vett endasse ja laseb ta ju kõik üle rõhu plokikaande õli sekka. Sealt kaudu sai vesi õli sekka ja õhulõdvikutesse läks ta läbi karterituulutuse. Ehk siis kogu mootori lahti kokku ladumine oli täiesti asjata.