1.6 tdi 59kw. Turbo tuleb nagu al 2500 pöörde pealt

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
marco60
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 20 Juun 2010, 14:04
Telefon: 56791673
Auto: Volksvagen Passat 1.9D 1991a.
Asukoht:

1.6 tdi 59kw. Turbo tuleb nagu al 2500 pöörde pealt

Lugemata postitus Postitas marco60 »

Passat b3 1.6 tdi 59kw. Masin nagu mega uimane ja turbo tuleks järgi nagu kuidagi alates 2500 pöörde juures. Mingi kuu tagasi hakkas masin korralikult edasi minema kusagil 1800 pöörde juures. Milles viga võiks olla või kus peaks hakkama midagi vaatama?

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2489
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 4 korda

Re: 1.6 tdi 59kw. Turbo tuleb nagu al 2500 pöörde pealt

Lugemata postitus Postitas Siim »

marco60 kirjutas:Passat b3 1.6 tdi 59kw. Masin nagu mega uimane ja turbo tuleks järgi nagu kuidagi alates 2500 pöörde juures. Mingi kuu tagasi hakkas masin korralikult edasi minema kusagil 1800 pöörde juures. Milles viga võiks olla või kus peaks hakkama midagi vaatama?
Turbo lõdvikud(lekked vaata üle), cooler võib ka lekkida, vaakumvoolik pumbast turbosse, kui need korras siis vaatame edasi.

marco60
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 20 Juun 2010, 14:04
Telefon: 56791673
Auto: Volksvagen Passat 1.9D 1991a.
Asukoht:

Re: 1.6 tdi 59kw. Turbo tuleb nagu al 2500 pöörde pealt

Lugemata postitus Postitas marco60 »

Turbo lõdvikud(lekked vaata üle), cooler võib ka lekkida, vaakumvoolik pumbast turbosse, kui need korras siis vaatame edasi.[/quote]


Vaatasin kõik voolikud üle ja kusagilt midagi katki ega pakatanud ei ole. Turbol ainult kerge üles alla lõtk. Kätt turbo peal hoides hakkas puhuma tugevasti alles 2500 pöörde juures kus enam nagu kätt ei jaksanud eriti ees hoida.
Mida vaadata tuleks veel? pumpa rikkamaks keerata või turbole rõhku peale?

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2489
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 4 korda

Re: 1.6 tdi 59kw. Turbo tuleb nagu al 2500 pöörde pealt

Lugemata postitus Postitas Siim »

Eks siin mingi häda selle turboga ole, endaomal oli sama viga. Varasemalt turbot järgi ikkagi ei saanud. vahetasin endal turbo(garret ->K24) ja rõhku keerasin 1.5bar siis hakkas liikuma alles. :D Kui keerad rõhku, siis keera kütet ka juurde igatahes.

marco60
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 20 Juun 2010, 14:04
Telefon: 56791673
Auto: Volksvagen Passat 1.9D 1991a.
Asukoht:

Re: 1.6 tdi 59kw. Turbo tuleb nagu al 2500 pöörde pealt

Lugemata postitus Postitas marco60 »

Kas kusagilt ei anna turbot regullida, et ta tuleks varem järgi mitte 2500 pealt. Või võib olla pekkis pump ise ültse? Või juhib veel mingi andur turbo tööd? Tava 1.6 40kw mootor jõuab ka jõulisemalt edasi minna.
Süüde, nukk ja vänt kõik ilusasti märgis.

marco60
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 20 Juun 2010, 14:04
Telefon: 56791673
Auto: Volksvagen Passat 1.9D 1991a.
Asukoht:

Re: 1.6 tdi 59kw. Turbo tuleb nagu al 2500 pöörde pealt

Lugemata postitus Postitas marco60 »

Pole tarku???

Kasutaja avatar
Zenki
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 07 Juul 2009, 00:02
Auto: Roller
Asukoht: Rapla-Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1.6 tdi 59kw. Turbo tuleb nagu al 2500 pöörde pealt

Lugemata postitus Postitas Zenki »

Tegelikult on selle mootori elu üsna lihtne ja loogiline. Kuna tegemist on intercooleriga variandiga, siis on seal erinevaid sõlmi rohkem, mis võivad läbi lasta. Teinekord ei pruugi palja silmaga neid kohti näha ja annavad nad endast märku alles rõhu all.

Kõige lihtsam viis nende kohtade leidmiseks on survestamise meetod. Valmista endale adapterid/korgid. Ühte puuri auk ja paigalda sinna veljeventiil. Teine jääb pimedaks. Ühe paigaldad turbost coolerisse mineva lõdviku külge ja teise sisselaskest cooleri külge mineva lõdviku külge. Kompressoriga lased sinna rõhku sisse ja seebivee spreiga lased kõik sõlmed üle. Kuskilt sisiseb/mullitab ongi murekoht leitud. Üldiselt piisab sellest, kui ühendused lahti võtta, breakecleanriga puhtaks pesta ning ilusti klambritega kinni panna.

Muutust ei toimunud kontrolliksin üle "Ülerõhuklapi", mis asub sisselaskekollektori küljes. Paneksin sellele voolikule pimeda ette, mis läheb klapist õhutorusse. Sinna istub shampuse kork. Proovitiirule, kui nüüd turbo varem ellu ärkab siis arvatavasti on see klapp tuksis, ning koguaeg õrnalt avatud.

Kui aga see sinu probleemi ei lahenda siis alustaksin ma wastegate kontrollimisega. Juhul kui wastegate klapi vahele on jäänud mõni osake ja see ei sulgu korralikult siis on samuti boost kadunud ning turbo ärkab alles kõrgemal pöördel.



Mõistagi võid kontrollida, ega "segukruvi" kontramutter ei ole ennast lahti vibreerinud ning kütet maha keeranud. Mahakeeratud küte tekitab sarnase effekti, et auto ei liigu nii nagu peaks. Üldiselt kui mootori tühikäigupöörded on kõrva järgi endised siis ei pole küttekogus muutunud ja kruvi paigal. Rikkamaks keeratud küte tõstab tühikäiku ja lahjemaks keeratud madaldab.
Viimati muutis Zenki, 11 Jaan 2015, 23:42, muudetud 2 korda kokku.
RSosad OÜ - autoremont, varuosad, peformance osad, coiloverid - küsi pakkumist.

Vasta

Mine “Diislid”