Käigukaasti õli
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Re: Käigukaasti õli
B5 käigukasti kindlasti GL-4, hüpoid ülekanded GL-5 või GL-5 LS (vastavalt siis kas tavaline või LSD).
Roolivõimu läheb roheline mineraalõli, kui ei ole vw logoga pudelist kallata siis sobib ka citrööni LHM+ ja elu on lill jälle.
Roolivõimu läheb roheline mineraalõli, kui ei ole vw logoga pudelist kallata siis sobib ka citrööni LHM+ ja elu on lill jälle.
-
- Huviline
- Postitusi: 993
- Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
- Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
- Asukoht: Vasalemma
- Tänanud: 1 kord
Re: Käigukaasti õli
Kas kontrollid teiste teamisi, tahad enda teadmistega hiilata, või sa lihtsalt kuuled sellest esimest korda ja arvad, et seda polegi olemas?t6nis3 kirjutas:Ülbik ja teised huvilised. Mis on HÜPOID ülekanded.
M.O.T.T
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: Käigukaasti õli
Huvitaks mindki mis asi see täpsemalt on? Eneseharimise mõttes mitte väitmaks, et seda pole olemas, kuna pole sellest kuulnud veel.Laur kirjutas:Kas kontrollid teiste teamisi, tahad enda teadmistega hiilata, või sa lihtsalt kuuled sellest esimest korda ja arvad, et seda polegi olemas?t6nis3 kirjutas:Ülbik ja teised huvilised. Mis on HÜPOID ülekanded.

-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Käigukaasti õli
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gear_oil
Kuigi paljud kahtlevad Wiki info tõepärasuses. Samas kui hüpoid ülekande kohta infot lugeda ka mujalt,siis on välja toodud just asjaolu,et nende ülekannete jaoks mõeldud õli sisaldab lisandeid,mis on korrudeeruva toimega kollaste metallide suhtes.
Kuigi paljud kahtlevad Wiki info tõepärasuses. Samas kui hüpoid ülekande kohta infot lugeda ka mujalt,siis on välja toodud just asjaolu,et nende ülekannete jaoks mõeldud õli sisaldab lisandeid,mis on korrudeeruva toimega kollaste metallide suhtes.
Viimati muutis copilot, 22 Dets 2014, 00:17, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Käigukaasti õli
Kuule tolvan spetsiaalselt sulle, vedav hammasratas asub veetava tsentrist kõrval.t6nis3 kirjutas:Ülbik ja teised huvilised. Mis on HÜPOID ülekanded.
On ikka B5 peaülekanne on hüpoid.t6nis3 kirjutas:Esi veolistel ei ole ju HÜPOID ülekannet käigukastis.
Edit: ei ole kindel pildi järgi tundub, et ei ole või on.Igatahes tagasillas on kindlasti.
Viimati muutis ylbik, 22 Dets 2014, 01:09, muudetud 3 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 2879
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Re: Käigukaasti õli
Ei taha solvata, kuid tee endale teadmiseks, mis on esivedu ja taga vedu. Mainisid mind tolvaniks. Jätan meelde.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7945
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 80 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Käigukaasti õli
Seekord peab tõnniga nõustuma - esiveolistes peaülekannetes (e. ülekannetes, kus vedav ja veetav võll on paralleelsed) pole hüpoid ülekannet. NB -mitte segi ajada kaldhammastega hambumisega mis tänapäeval on vaat et standard ajamites ja kastides. Tagasillas kus vedav võll on salongi ruumi säästmise mõttes (madalam kardaanitunnel) lastud veetava võlli tasapinnast allapoole on tegu hüpoidajamiga - see nõuab tõesti spets. õli kuna hõõrdumine ajamis on suurem. Kas ja kuidas VW 4Motion kasutab tagasilla ajamis hüpoidhammasülekannet, jään kahjuks vastuse võlgu.ylbik kirjutas:On ikka B5 peaülekanne on hüpoid.
Edit: ei ole kindel pildi järgi tundub, et ei ole või on.Igatahes tagasillas on kindlasti.
Viimati muutis GTI, 22 Dets 2014, 16:17, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: .
Põhjus: .
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: Käigukaasti õli
Hüpoidülekanne leiutati, et ülekanne kannataks suuremat koormust, mitte, et saaks madalama kardaanitunneli.GTI kirjutas:Tagasillas kus vedav võll on salongi ruumi säästmise mõttes (madalam kardaanitunnel) lastud veetava võlli tasapinnast allapoole
-
- Moderaator
- Postitusi: 7945
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 80 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Käigukaasti õli
Äkki oskad mingi viite anda sellele väitele.ylbik kirjutas:Hüpoidülekanne leiutati, et ülekanne kannataks suuremat koormust, mitte, et saaks madalama kardaanitunneli.GTI kirjutas:Tagasillas kus vedav võll on salongi ruumi säästmise mõttes (madalam kardaanitunnel) lastud veetava võlli tasapinnast allapoole
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Moderaator
- Postitusi: 7945
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 80 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Käigukaasti õli
Äkki oskad mingi viite anda sellele väitele. Minu väide madalama kardaanitunneli suhtes on pärit kõigile teada olevast raamatust: K. Aleksius A.Palu Sõiduautod 1977 a. lk. 146. Loomulikult ka raamatu autori enda loengust.ylbik kirjutas:Hüpoidülekanne leiutati, et ülekanne kannataks suuremat koormust, mitte, et saaks madalama kardaanitunneli.GTI kirjutas:Tagasillas kus vedav võll on salongi ruumi säästmise mõttes (madalam kardaanitunnel) lastud veetava võlli tasapinnast allapoole
Viimati muutis GTI, 22 Dets 2014, 22:46, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: .
Põhjus: .
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Käigukaasti õli
Fakt on see,et hüpoid ülekannete jaoks mõeldud GL 5 õlisid,mis sisaldavad vastavaid EP lisandeid,mitte kasutada vanemates kastides/ülekanetes,kus kasutatakse kollaseid/värvilisi metalle. Kes taha katsetada,siis miks mitte,keegi ei keela. Veel,nii nagu on siit teemast välja tulnud ja kui otsida,siis ka mitmes välismaises teemas,siis OE õli vastava konkreetsesse kasti nõutud spesificatsiooniga töötavat kõige paremini!
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Käigukaasti õli
Läheb teemaalgataja küsimuse piiridest välja, aga kuna jutt käigukastidest ja õlidest, siis küsin ikkagi.
Osades manuaalkastides(mitte Passati kastist pole juttu) kasutatakse ka Dextron III standardile vastavaid õlisid, mis põhimõtteliselt on ju ATF ehk automaatkasti õli. Mis põhjusel nendesse kastidesse näiteks GL-4 valada ei tohi? Mis need kastid nii eriliseks teeb?
Teine küsimus- kui õlistandard GL-4/GL-5 õlil, siis pm GL-4 vajavasse kasti ikkagi ei kõlba? Kuigi mõni õlitootja kataloogi järgi sinna kasti seda mahla pakub.
Siiamaani kaupluste soovitustest lähtunud...
Osades manuaalkastides(mitte Passati kastist pole juttu) kasutatakse ka Dextron III standardile vastavaid õlisid, mis põhimõtteliselt on ju ATF ehk automaatkasti õli. Mis põhjusel nendesse kastidesse näiteks GL-4 valada ei tohi? Mis need kastid nii eriliseks teeb?
Teine küsimus- kui õlistandard GL-4/GL-5 õlil, siis pm GL-4 vajavasse kasti ikkagi ei kõlba? Kuigi mõni õlitootja kataloogi järgi sinna kasti seda mahla pakub.
Siiamaani kaupluste soovitustest lähtunud...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
Re: Käigukaasti õli
Eelmine kevad olin sama probleemi ees, et mis õli. Et mitte pead vaevata, võtsin õli esindusest, 3x1L pudelites, millel kohe väljatõmmatav toru küljes , saaks kohe kasti suruda, muidu pead hakkama vooliku ja lehtriga solgutama. Mõni eur tuli kallim, aga peavalu vähem.
Viimati muutis woltz, 23 Dets 2014, 14:21, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 167
- Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
- Telefon: 5 üks 99 null 22 null
- Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Käigukaasti õli
Õige ta on.woltz kirjutas:Eelmine kevad olin sama probleemi ees, et mis õli. Et mitte pead vaevata, võtsin õli esindusest, 3x1L pudelites, millel kohe väljatõmmatav toru küljes , saaks kohe kasti suruda, muidu pead hakkama vooliku ja lehtriga solgutama. Mõni eur tuli kallim, aga peavalu vähem.
Mõtlesin sama, et lähen forssi ja küsin sellele masinale kasti õli ja vaevalt nad vale annavad.
