Sisemine piduriklots kulub välimisest rohkem
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Sisemine piduriklots kulub välimisest rohkem
Probleem selline, et Passat B5-el sisemine piduriklots kulub välimisest palju rohkem. Sisemine oli kohe-kohe raud rauaga (0.5mm oli veel katet heal juhul) aga välimist veel 10mm järgi. Sama nali oli ka eelmiste klotsidega, mis sai 50 000 km tagasi vahetatud, seal oli sisemine päris raud rauaga ja välimist 8mm järgi. Pidurite üle kurta ei saa, minu arvates täitsa hästi võtavad ja ülevaatusel pole kunagi probleemi olnud.
Kõik süsteem nagu liiguks ka korralikult, liugurid liikusid alguses veidi kangemalt aga kas see tõesti mõjutab nii palju? Liugur ise ilusti hele, päris peegel sile pole aga roostes vms. ka kuskilt pole.
Ehk siis minu küsimus olekski, et kuidas teistel on, kas kulub ka sisemine klots välimisest rohkem? Kui mitte siis huvitav mis võib seda põhjustada, kas uued liugurid koos nende kummi julladega kus sees ta liigub võiks probleemi lahendada?
Igaks-juhuks mainin ka ära, et viimastena oli tegu RoadHouse klotside ja orginaal ketastega, eelmine kord olid ka samad kettad ja klotsi marki ei leidnud klotsi pealt.
Kõik süsteem nagu liiguks ka korralikult, liugurid liikusid alguses veidi kangemalt aga kas see tõesti mõjutab nii palju? Liugur ise ilusti hele, päris peegel sile pole aga roostes vms. ka kuskilt pole.
Ehk siis minu küsimus olekski, et kuidas teistel on, kas kulub ka sisemine klots välimisest rohkem? Kui mitte siis huvitav mis võib seda põhjustada, kas uued liugurid koos nende kummi julladega kus sees ta liigub võiks probleemi lahendada?
Igaks-juhuks mainin ka ära, et viimastena oli tegu RoadHouse klotside ja orginaal ketastega, eelmine kord olid ka samad kettad ja klotsi marki ei leidnud klotsi pealt.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Sisemine piduriklots kulub välimisest rohkem
J.Aru...kõik on õige. Olen juba mitut jooksu vahetanud enda Borade peale kokku ja üldiselt on ka süsteemid ilusasti liikunud. Kulub sisemine sp kiiremini,et sisemine klots saab suuremat survet vastu ketast tänu sellele,et sisemist klotsi surub otse suporti kolb ning seega sisemise klotsi hõõrdumine kettaga suurem kui välimisel. Ja sisemise kiiremat kulumist olen täheldanud olenemata kas esimesed v tagumised. Et klotsidest rohkem eluaega välja saada,olen ise nad omavahel ümber visanud kui olen näiteks tagumisi pröfülaktika mõttes korra aastas üritanud lahti võtta ja määrida liugureid jne. Samas polegi hea et suporti kolb väga välja tuleks tänu mõlema klotsi viimase piirini kulumise tõttu(välimine osa kattekummi all saab niiskust ja hakkab roostetama ning uute klotside ja ketaste paigaldusel ei taha lõpuni korralikult enam sisse tagasi minna ja/või põhjustab peale nimetatud uute osade paigaldust pidurite peale jäämist) ja sp olen ikkagi vahetanud vähemalt klotsid kui mitte ka kettad kui klotsidel a la 3-4mm alles. Klotsid ei maksa suht midagi kah. Esimeste klotsidega pole viitsinud neid ümber visata,sest liugurite kinni jäämine jne pole nii probleem seega pole viitsinud üldiselt tühja tööd teha ainult ümber viskamiseks.
Viimati muutis copilot, 04 Apr 2015, 00:13, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Moderaator
- Postitusi: 7944
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Sisemine piduriklots kulub välimisest rohkem
Eks nad kuluvad jah veidi ebaühtlaselt aga 0,5 vs. 10 mm on natuke liiga palju. Pane support ilma klotsideta kokku ja vaata kui kergelt ta liugurite peal liigub. Lahtivõetuna näppude vahel neid ükshaaval liigutada on üks asi aga kokku pandult piisab väikesest loksust või millegi deformeerumisest et liugurid ei istu paralleelselt ning võib hakata pooma.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 80
- Liitunud: 24 Mai 2014, 20:12
- Telefon: 5230047
- Auto: BMW 320d 2005; Toyota LandCruiser HJ61 1989 4.0d; VW Passat 1998 1.9d
- Asukoht:
Re: Sisemine piduriklots kulub välimisest rohkem
viga siiski liugurites,kas poldid väheke kõverad või kulunud, sellelks pole palju vajaet tõmmata suport viltu ja kinni puua ennast.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: Sisemine piduriklots kulub välimisest rohkem
Esimestel piduritel pole nii lihtne neid klotse ümber vahetada. Seal on sisemisel klotsil klamber mis klotsi kolvi küljes kinni hoiab aga välimisel seda loomulikult pole.
Liugureid liigutasingi nii, et olid nad pm omal kohal. Mina ültse liugureid lahti ei keeranudki, võtsin koos raamiga kohe käänmiku küljest ära. Siis võtsin klotsid välja ja nii liikus üsna ilusti liugurite peal see osa kus küljes kolb on. Alguses liikus veidi kangemalt aga pärast hakkas kergemini käima ja mingit poomist küll ei täheldanud.
Eks peab siis ikkagi ostma uued liugurid koos nende kummi junnidega kus sees ta liigub ja ära vahetma, ehk hakkab siis ühtlasemalt kulutama. Ise-enesest ketas küll koguaeg ka väljastpoolt ilusti hele olnud aga järelikult siis ikkagi pidurdanud seest poolt rohkem.
Vaatasin ka huvipärast vanu tagumisi piduriklotse mis välja vahetatud sai ja neid vähemalt üheltpoolt oli küll ilusti enam-vähem ühtlaselt kulutanud. Ühel klotsil oli 5mm ja teisel 4mm katet. Välja sai nad sellepärast vahetatud, et ühel klotsil viskas katte maha, sellest kattest oli ka paar mm ainult järgi aga küllap ta siis ära kulutas kui kate lahti oli (käis vastu ketast).
Liugureid liigutasingi nii, et olid nad pm omal kohal. Mina ültse liugureid lahti ei keeranudki, võtsin koos raamiga kohe käänmiku küljest ära. Siis võtsin klotsid välja ja nii liikus üsna ilusti liugurite peal see osa kus küljes kolb on. Alguses liikus veidi kangemalt aga pärast hakkas kergemini käima ja mingit poomist küll ei täheldanud.
Eks peab siis ikkagi ostma uued liugurid koos nende kummi junnidega kus sees ta liigub ja ära vahetma, ehk hakkab siis ühtlasemalt kulutama. Ise-enesest ketas küll koguaeg ka väljastpoolt ilusti hele olnud aga järelikult siis ikkagi pidurdanud seest poolt rohkem.
Vaatasin ka huvipärast vanu tagumisi piduriklotse mis välja vahetatud sai ja neid vähemalt üheltpoolt oli küll ilusti enam-vähem ühtlaselt kulutanud. Ühel klotsil oli 5mm ja teisel 4mm katet. Välja sai nad sellepärast vahetatud, et ühel klotsil viskas katte maha, sellest kattest oli ka paar mm ainult järgi aga küllap ta siis ära kulutas kui kate lahti oli (käis vastu ketast).
Re: Sisemine piduriklots kulub välimisest rohkem
Ebaühtlane kulumine, nagu ülal selgitati, on nn sisse progetud ja see hälve suureneb detailide väsimise ja kulumise tagajärjel. Kui olukord muutub karjuvaks siis renoveeri pidurid.
Kõik see selgitab, miks kasutatud auto ei maksa sama raha, mis uus. Aeg ja kulum on faktorid, millega hetkel silmitsi oled.
Kõik see selgitab, miks kasutatud auto ei maksa sama raha, mis uus. Aeg ja kulum on faktorid, millega hetkel silmitsi oled.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012