sarniirde taastamine
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 71
- Liitunud: 25 Juul 2010, 12:50
- Asukoht: Tallinn
sarniirde taastamine
Küsimus kus tehakse ja palju maksab ja kas Tallinnas ka kohta on ? Kontakte võite ka jagada.
Passatil eelmised ülemised õõtsa šarniirid pidasid 6000km Soome teid vastu. Jaanuaris 2015 vahetasin ja Mai 2015 on lõtk sees. Said vähe korralikumad Forssist ostetud SWAG 129- euri 4tk.
Passatil eelmised ülemised õõtsa šarniirid pidasid 6000km Soome teid vastu. Jaanuaris 2015 vahetasin ja Mai 2015 on lõtk sees. Said vähe korralikumad Forssist ostetud SWAG 129- euri 4tk.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: sarniirde taastamine
Kas garantii neile siis ei kehtinud - 4 kuud on meie paljukannatanud rahva jaoks isegi liig mis liig.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 71
- Liitunud: 25 Juul 2010, 12:50
- Asukoht: Tallinn
Re: sarniirde taastamine
Saatsin kirja Forssi !
Mul teine auto Audi a6 2002a ja sellel pole mina kordagi 3a jooksul neid vahetanud. Ja kes teabki millal eelmine omanik vahetas. Sai kunagi korra alt võetud ja käega neid vaevu liigutada suutsin. Auto sõidab sama palju kui Passat aga koguaeg Eestis.
Sellel Passatil ma olen ma vist 4 korda vahetanud neid. Nüüd jätsin eelmised alles ,et prooviks taastamist. Netis olen kuulnud et pidavat paremini kui originaalid. Kunagi 10a tagasi sai 700 Bmw hulk posu šarniire taastada , kuid müüsin ennem maha ja ei tea kaua vastu pidasid.
Mul teine auto Audi a6 2002a ja sellel pole mina kordagi 3a jooksul neid vahetanud. Ja kes teabki millal eelmine omanik vahetas. Sai kunagi korra alt võetud ja käega neid vaevu liigutada suutsin. Auto sõidab sama palju kui Passat aga koguaeg Eestis.
Sellel Passatil ma olen ma vist 4 korda vahetanud neid. Nüüd jätsin eelmised alles ,et prooviks taastamist. Netis olen kuulnud et pidavat paremini kui originaalid. Kunagi 10a tagasi sai 700 Bmw hulk posu šarniire taastada , kuid müüsin ennem maha ja ei tea kaua vastu pidasid.
Re: sarniirde taastamine
Millal amordid vahetati? Kõik liikuvad sillatükid kuluvad kordades suurema kiirusega, kui amordid hakkavad läbi laskma või surnud. Eesti teedel, eriti veel Tallinnas, korraliku gaas+õli amordi iga ca 60 000km. Seda "pisiasja" ei taha reeglina keegi teada ega ka arvestada. Keegi ei hakka mingit kulumise garantiid isegi kaaluma, kui puudub võimalus seda kontrollida. 4 kuud ei tähenda mittemidagi, kui detaili on valedes tingimustes ekspluateeritud.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Huviline
- Postitusi: 71
- Liitunud: 25 Juul 2010, 12:50
- Asukoht: Tallinn
Re: sarniirde taastamine
Amorde testiti eelmine nädal . Ja korra on garantiiga ka vahetatud. Siis kui teeninduses vahetasin.tlauri kirjutas:Millal amordid vahetati? Kõik liikuvad sillatükid kuluvad kordades suurema kiirusega, kui amordid hakkavad läbi laskma või surnud. Eesti teedel, eriti veel Tallinnas, korraliku gaas+õli amordi iga ca 60 000km. Seda "pisiasja" ei taha reeglina keegi teada ega ka arvestada. Keegi ei hakka mingit kulumise garantiid isegi kaaluma, kui puudub võimalus seda kontrollida. 4 kuud ei tähenda mittemidagi, kui detaili on valedes tingimustes ekspluateeritud.
Re: sarniirde taastamine
Kuidas testiti? Vast ikka tead, et amorti ei ole võimalik üle 60% täpsusega testida, kui pole vedrust vabastatud.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: sarniirde taastamine
Kas taastamisega mitte see ei ole, et ainult orginaal õõtsasid taastatakse? Vähemalt Tartus ühes kohas oli küll selline jutt.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: sarniirde taastamine
Praktikas piisab täiesti amordikontrolli stendist TÜV punktis, ei hakka keegi amorte selleks alt ära kruvima ja laborisse testipinki saatma.tlauri kirjutas:Kuidas testiti? Vast ikka tead, et amorti ei ole võimalik üle 60% täpsusega testida, kui pole vedrust vabastatud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: sarniirde taastamine
Ei piisa ja see ongi see praktika, et esisillas asjad lagunevad. Mittemidagi EI SAA nendes ülevaatuse punktides olevatest amorditestidest teada ja see on ka põhjus, miks seda näitu mõõtetulemusena ei arvestata. See amorditest on seal sama totter tegevus nagu pingviinile lennutesti korraldamine. 

51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: sarniirde taastamine
Me räägime natuke erinevatest asjadest, armas nimekaim.tlauri kirjutas:Ei piisa ja see ongi see praktika, et esisillas asjad lagunevad. Mittemidagi EI SAA nendes ülevaatuse punktides olevatest amorditestidest teada ja see on ka põhjus, miks seda näitu mõõtetulemusena ei arvestata. See amorditest on seal sama totter tegevus nagu pingviinile lennutesti korraldamine.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: sarniirde taastamine
Olen käinud mitme täiesti uue autoga, milledest ühel oli veel täishüdrauliline vedrustus, ülevaatuspunkti amordistendi testimas. Lühidalt öeldes selles valdkonnas on kõvasti arenguruumi.
See, et auto omanik amordi elueast sisuliselt midagi ei tea on standard olukord. Arusaadavatel põhjustel on see ka koht või valdkond, kus teadmatuse tõttu kulutusi ei tehta. Remonditöökojal on väga keeruline sellist tööd kliendile selgitada ning seetõttu seda ei tehta. Seda enam veel klausliga, et kui amort on vabastatud siis valdaval osas juhtumitest on vaja kohe uuega asendada. See on priske summa ja lisaks veel OE tasemel amordi jaoks reeglina üle 8-10 aastaste autode omanikud ei raatsi kulutada. Selle jaoks, et amordi elementaarset korrasolekut testida ei ole vaja seda kuhugi laborisse saata. Kui amordi silinder vabas olekus ei suuda iseseisvalt üles tulla on amort surnud. Mingit laborit ei ole vaja. Punkt.
Amordi vahetuse välpa on vaja jälgida. Kui esisillas asjad kuluvad, OE amordi ls 60k + km siis elementaarne on amort vabastada ja koos silla tükkide remondiga ka see töö teha. Kui on mingi säästuamort siis selle surmamiseks piisab 10 000 - 15 000 km Tallinna tänavaid, kui sedagi lowlow-idel.
Ei ole vaja üle mõelda aga ka koonerdada ehk lihtsalt ennast petta. Eesti teed, eriti Tallinnas, on jubedas olukorras ja need lõhuvad ning vähendavad igasuguse amordi eluiga.
See, et auto omanik amordi elueast sisuliselt midagi ei tea on standard olukord. Arusaadavatel põhjustel on see ka koht või valdkond, kus teadmatuse tõttu kulutusi ei tehta. Remonditöökojal on väga keeruline sellist tööd kliendile selgitada ning seetõttu seda ei tehta. Seda enam veel klausliga, et kui amort on vabastatud siis valdaval osas juhtumitest on vaja kohe uuega asendada. See on priske summa ja lisaks veel OE tasemel amordi jaoks reeglina üle 8-10 aastaste autode omanikud ei raatsi kulutada. Selle jaoks, et amordi elementaarset korrasolekut testida ei ole vaja seda kuhugi laborisse saata. Kui amordi silinder vabas olekus ei suuda iseseisvalt üles tulla on amort surnud. Mingit laborit ei ole vaja. Punkt.
Amordi vahetuse välpa on vaja jälgida. Kui esisillas asjad kuluvad, OE amordi ls 60k + km siis elementaarne on amort vabastada ja koos silla tükkide remondiga ka see töö teha. Kui on mingi säästuamort siis selle surmamiseks piisab 10 000 - 15 000 km Tallinna tänavaid, kui sedagi lowlow-idel.

51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: sarniirde taastamine
Sellele väitele sooviks küll mingit tehnilis-teaduslikku põhjendust, eriti kui mitte ükski amortide ja vedrustuse maaletooja sellist asja ei propageeri, reklaami ega toeta.tlauri kirjutas:...kui amort on vabastatud siis valdaval osas juhtumitest on vaja kohe uuega asendada.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: sarniirde taastamine
Milleks panna autole tagasi katkine amort? Uuesti kulutada aeg ja maksta selle vahetuse eest. Osadel autodel on näiteks esiamordi vahetus 2-4 tunni töö.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
- tito
- Huviline
- Postitusi: 5292
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 220 korda
Re: sarniirde taastamine
Novott sõitke veel oma lamell rehvidega, lõhute kõik enda amordid ja sardiinid ära, sest armeenia sõltumatute teadlaste trupp jõudis arusaamale miks amordid lagunevad. Neil on käega katsutav tõestusmaterjal sellest kuidas lamellrehvid amorte tapavad, kahjuks on see armeenia keeles ja ma ei oska seda viidet googlist siia linkimiseks leida 

Viimati muutis tito, 11 Juun 2015, 14:08, muudetud 1 kord kokku.
Re: sarniirde taastamine
Vastupidi. Lamellrehv on pehmemast segust, alati. Kui naastrehv teha samadel alustel, kui lamellrehv siis see ei hoia üle ühe hooaja naaste kinni. Pirelli tegi seeriatootmises kõik need testid. Kõige suurem amordi + esisillahäästaja on üle 2 aastane vuffel-naastrehv, mille rehvisegu on plastmassistunud ja kaotanud igasugused materjalidünaamika omadused.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: sarniirde taastamine
Keegi polegi sellist asja väitnud - küsimus oli väite kohta et vabaks lastud amort tuleb asendada valdavas osas uuega. Missugusel tehnilisel põhjusel?tlauri kirjutas:Milleks panna autole tagasi katkine amort?
PS. Jätaks selle lamelliteema.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: sarniirde taastamine
Sest see valdav osa juhtumeid = katkine amort, mida ei osatud enne lahti võtmist isegi alatöövõimelisuses kahtlustada.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: sarniirde taastamine
Mitte alati - vedrustust võetakse ka muudel põhjustel lahti. Kuidas teha kindlaks et lahtivõetud amort, mida enne lahtivõtmist ei osatud alatöövõimelisuses kahtlustada, on katki? Kasutatud varuosa ei ole alati katkine varuosa. Laborisse ei vii ok?tlauri kirjutas:Sest see valdav osa juhtumeid = katkine amort, mida ei osatud enne lahti võtmist isegi alatöövõimelisuses kahtlustada.
Kuna on kogemusi ka lamutusega siis sa ei kujuta ette mida inimesed lammaritest ostavad. Kasutatud amorte, vedrusid, rooliotsi, õõtsasid, kallemaid kütusefiltreid!


Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: sarniirde taastamine
Vot ei teegi kindlaks, kui ei ole vedrust vabastatud. Seda siin selgitangi.
Mis siin ikka ette kujutada, kui siin samas foorumis mõni ise kirjutab, kuidas ta 4 erineva mustriga rehviga sõidab jne. Loomaaeda mahub muidugi igasuguseid.
Mis siin ikka ette kujutada, kui siin samas foorumis mõni ise kirjutab, kuidas ta 4 erineva mustriga rehviga sõidab jne. Loomaaeda mahub muidugi igasuguseid.
Viimati muutis tlauri, 11 Juun 2015, 15:19, muudetud 1 kord kokku.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
Re: sarniirde taastamine
Siin juba viidati orig detailide taastamise momenti aga olen samuti seda meelt, et seeriatootmises olnud/oleva sõiduki sarniiri taastamine ei oma aastal 2015 kindlasti enam rentaablust. Väga head OE tasemel tootjad pakuvad väga heade hindadega sillatükke, eriti Saksa autodele.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Huviline
- Postitusi: 559
- Liitunud: 06 Sept 2009, 21:07
- Telefon: +358445588047
- Skype: ulari.saaliste
- Auto: VW Passat 32B; Mazda Xedos V6; VW Golf V 2.0 TDI Sportline ; Nissan Primera 97; GSF Bandit 1200s 04
- Asukoht: Pärnumaa/Vantaa
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: sarniirde taastamine
Teemast mööda... Amordid tuleks vahetada peale 2-e jooksusid rehve... Tutikaid siis. See teeb 4-6 a
Tegelikult tlauril suht õigus, et peale 60+k hakkab ära väsima...
Tegelikult tlauril suht õigus, et peale 60+k hakkab ära väsima...
Viimati muutis ülari:), 11 Juun 2015, 17:06, muudetud 1 kord kokku.
Diislis peitub jõud :) bensiiniga võib pintsleid pesta :D
-
- Huviline
- Postitusi: 71
- Liitunud: 25 Juul 2010, 12:50
- Asukoht: Tallinn
Re: sarniirde taastamine
Teema algataja mõtleb ,et aitab küll sellest Passatist!
3 kuu pärast on ülevaatus läbi siis saate varuosi ostma hakata
Või siis terve auto varuosadeks osta
Pole kohta mida ma pole remontinud sellel
Nu selle amordi jutt tundub loogiline. Sai kunagi vahetatud ja alla said odavad gaasi amordid
Muide audil ja Passatil on täpselt sama mõõtu veljed ja rehvid all. Nii et tingimused on samad. või ehk see ,et audi on raskem.
Muide Forss vastas mu meilile :
Tere, SWAG toodetel on 6 kuud tootjapoolne garantii.
3 kuu pärast on ülevaatus läbi siis saate varuosi ostma hakata




Muide audil ja Passatil on täpselt sama mõõtu veljed ja rehvid all. Nii et tingimused on samad. või ehk see ,et audi on raskem.
Muide Forss vastas mu meilile :
Tere, SWAG toodetel on 6 kuud tootjapoolne garantii.
- tito
- Huviline
- Postitusi: 5292
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 220 korda
Re: sarniirde taastamine
Eesti seadustest tulenevalt on eraisikule siiski aasta garantiid ja aasta pretensioonide esitamise aeg!TeetPassat kirjutas:Teema algataja mõtleb ,et aitab küll sellest Passatist!
3 kuu pärast on ülevaatus läbi siis saate varuosi ostma hakataVõi siis terve auto varuosadeks osta
Pole kohta mida ma pole remontinud sellel
Nu selle amordi jutt tundub loogiline. Sai kunagi vahetatud ja alla said odavad gaasi amordid
![]()
Muide audil ja Passatil on täpselt sama mõõtu veljed ja rehvid all. Nii et tingimused on samad. või ehk see ,et audi on raskem.
Muide Forss vastas mu meilile :
Tere, SWAG toodetel on 6 kuud tootjapoolne garantii.
Kui arvel pole ka poole aasta viidet, soovitan soojalt kaikad näppu ja uusi nõudma.
-
- Huviline
- Postitusi: 2872
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Re: sarniirde taastamine
J.Aru. Just nii ongi. Originaalidel on munakas alumiinum korpuses kaprom puks lisaks. Seda tasub taastada.