JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kalle1972
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 30 Nov 2014, 15:02
Telefon: 56470580
Auto: VW Caravelle 2008 2.5 TDI
Asukoht: Tallinn

JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Lugemata postitus Postitas Kalle1972 »

TERE

Sümptomid:
starter ketrab ilusti ringi, kuid vaevaliselt ja perioodilise takistusega

defekteerimine;
starteri osandamisel rootori ja staatori vahel mingeid liikuvaid metalseid vms osi ei täheldanud
rootor lühises ei ole
harjad kannatavad kriitikat

esialgne hinnang:
Kuna starter on ujuva kinnitusega (üks puks on kkasti korpuse sees), siis selle puksi ovaalsust
pea võimatu määrata (ei pääse millegagi mõõtma)
hooratta hammasvööl on ühes kohas nagu rohkem serva suunas moodustunud randiga hambad

GTI
Moderaator
Postitusi: 7940
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Lugemata postitus Postitas GTI »

Vaata massi- ja akujuhtmed üle kas annavad kontakti. Samuti kontrolli kuhu maani kukub aku pinge starteri töö ajal. Kuidas hindasid rootori mähiste korrasolekut, kas stendis?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kalle1972
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 30 Nov 2014, 15:02
Telefon: 56470580
Auto: VW Caravelle 2008 2.5 TDI
Asukoht: Tallinn

Re: JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Lugemata postitus Postitas Kalle1972 »

rootori mähiseid kontrollisin testriga, et katkestust ei oleks; mitte stendis

asi ongi selles, et elektripool on minu meelest OK, kuid mehaaniline võõras heli häirib, pooks nagu kinni

alustan starteri pukside vahetusest, sest ilma bendiksita ja tõmbereeleta rooroti pöörlemisel takistust
ei ole, kuid on liigne kahin; tühjalt käiv elektrimootor ilma koormuseta peaks ikka ainult surisema

pärast pukside vahetust koostan kogu krempli ja siis hindan juba seda, kas asi lõhnab hoopis hooratta
vahtuse järgi, sest mulle tunduks nagu mõned hambad on ühes kohas rikutud

GTI
Moderaator
Postitusi: 7940
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Lugemata postitus Postitas GTI »

Rootoril võib olla mitte katkestus vaid lühiskeerud aga selleks on stendi vaja või vastavat ampermeetrit. Samas kui tundub olevat. meh. takistus pole see teemaks. Hooratta rikutud hammastega koht on koht kus bendiks haakub kuna mootor seiskub üldjuhul paaris kindlas asendis. Kui bendiksi haakumisega probleeme pole siis pole selle hoorattaga probleeme. Kas käigukasti ja mootori vahel on tsentr. puksid olemas, poltühenduste juures - neid peaks seal olema 1-2 tk. et kast täpselt otsa istuks. Kui neid pole siis võib kast väikese nihke/pöörde all mootori külge minna ning tulemuseks on see et starteri otsapuks mootori küljes ei asu starteri suhtes tsentris. Starter istub kasti pessa samuti astmelise ääriku peale, mingit ujuvat kinnitust seal ei saa olla just ülalkirjeldatud põhjusel.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kalle1972
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 30 Nov 2014, 15:02
Telefon: 56470580
Auto: VW Caravelle 2008 2.5 TDI
Asukoht: Tallinn

Re: JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Lugemata postitus Postitas Kalle1972 »

pidasin silmas starteri rootori "ujuvat" kinnitust; väljendasin ennast pisut ebatäpselt

lihtsalt laua peal polegi seda tüüpi starterit minu meelest võimalik tööle saada, sest bendiksi väiline serv
lihtsalt liibub starteri korpuse pinnale ei tsentreeru;
mootori poolt on tsentreerimise võimalus ainult kasti korpuse sees oleva grafiitkatte puksiga;'
kui siis ainult mingis VW eristendis.......


hetkeseis:
1) mõlemad puksid on uued (harjade juures ja mootori pool)

selle mootoripoolse puksiga jebisin pea tund aega ennem kui puuritud sai ja jäänused välja kookisin
2) rootor testimises

oleks kohe ette võetud Hiiul, kuid neil kadus elekter ära just pärast seda kui nad töö kallale asusid
ebaõnn

eks siis kirjutan jälle kui uudiseid
Viimati muutis Kalle1972, 08 Dets 2015, 20:51, muudetud 1 kord kokku.

Kalle1972
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 30 Nov 2014, 15:02
Telefon: 56470580
Auto: VW Caravelle 2008 2.5 TDI
Asukoht: Tallinn

Re: JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Lugemata postitus Postitas Kalle1972 »

to GTI

sümptomid kahjuks samad
starter testitud ja väidetavalt korras; rootor käis ka stendis
starter töötab , kuid suure takistusega

kas siis tõesti kkast tuleb ikka maha võtta

samas tekib minul küsimus, et oletame kui kastil Sinu nimetatud tsenreerimispuksid puudu, siis
kuidas kogu krempel üldse siduri otsa saab minna,Ta muidugi läheb, kuid kas see ikka on nii.
Minu meelest ikka kasti tstenreerimine väntvõlli otsa toimub läbi nuutide
Ma ei ole muidugi selle preparaadi kasti maha võtnud ennem.Võimalik, et ei kujuta ette.

Samas starter istub ilusti oma randitud korpusega ettenähtud avas, kus ta olema peab.

Hetkel mõistus otsas. :crazy:
Viimati muutis Kalle1972, 09 Dets 2015, 17:28, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7940
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Lugemata postitus Postitas GTI »

Võid küünlad maha võtta ja kui hakkab lõbusamalt ringi käima siis ei tohiks starter ju puua. Ühel G2 tegi sama pulli kui süüde oli liig varajane aga siis käis mootor ringi nagu ühe koha pealt pooks kinni, nii jõnks- jõnks käis. Huvitav kuidas see starter remondis käitus - kas ka poos? Nad seal seda lahtist otsa ikka saavad proovimisel toetada, mingi stend ikka on seal? Eks kast istub mootori otsas ka ilma nende puksideta, ainult täpsus on see palju ta kinnituspoltide peal saab liikuma, kuipalju see liikumine starteri võlli tsentrist välja viib on nüüd teine küsimus. Mingi hetk peaks ju rootor staatori pihta käima hakkama? Kas mootoris olevasse puksi mingit tihvti annab lükata ja mõõta starteri kinnitusava suhtes kuipalju ja kas üldse see puks ülesse või allapole nihkes on, võiks ju mõõta enne suuremat lammutamist.
Aku- ja massijuhtmed korralikud - just kere ja mootori vaheline mass?
Viimati muutis GTI, 09 Dets 2015, 18:05, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: .
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kalle1972
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 30 Nov 2014, 15:02
Telefon: 56470580
Auto: VW Caravelle 2008 2.5 TDI
Asukoht: Tallinn

Re: JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Lugemata postitus Postitas Kalle1972 »

selles see point ongi, et nii suurt lammutamist ei taha kohe ette võtta

starteri testimisel loomulikult ei olnud neil seal seda ühte otsa võimalik toestada......võttis mingi korpuse pihku ja sättis enam-vähem tsentrisse

stendis käis ainult rootor

küünlad olidki maas; küünaldega väntvõll vaevu pöördub ja starter teeb hirmsat särisevat häält

mul tekkis mõte , kuna sellest mõõtmisest ilma jooniseta mul niikuinii kasu hetkel ei ole, siis laseks eksperimendi mõttes kõik kasti poldid natuke lõdvaks , loksutaks nii palju kui saab kasti mootori otsas (võib olla piisav koputamisest) ja prooviks siis käivitada

kui siis ka asi ei parane, siis kast maha.....vist

Kalle1972
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 30 Nov 2014, 15:02
Telefon: 56470580
Auto: VW Caravelle 2008 2.5 TDI
Asukoht: Tallinn

Re: JETTA 1980 1,5 KÄIVITUSABI

Lugemata postitus Postitas Kalle1972 »

Tere

Teema starteri jm koha pealt võib lõpetatuks lugeda.
Probleem oli hoopis minus endas.
Ei osanud kasutada kiirlaadijat e rahvakeeles täkku.
Kasutasin seda ILMA akuta ehk otse auto juhtmetesse.
Kunagi nii 25 aastat tagasi olin seda eemalt näinud .

Nüüd jääb ainult mootor 15 aastasest seismisest üles
soojendada.

PS
Starteri pukside vahetusest oli tegelikult ikka kasu ka, sest
käivitus on selline palju pehmem.

PSS kui peaks uusi probleeme tekkima , kirjutan

Vasta

Mine “Mootor”