Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
caballero
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 08 Jaan 2013, 23:04
Asukoht:

Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas caballero »

Ahio foorumlased!!!

Lugu järgmine, et sai juba pikalt viliseva pingutusrullikuga sõidetud ja nüüd siis käivitades viskas juba lõpuks rihma maha ära. Mõtlesin, et mis mul siin enam muud üle jääb, et peab ikka lõpuks ära vahetama.
Ma olen küll vaadanud mõndasid siinseid kui ka välismaiseid teemasid, kuid päris sellist head lahtiseletavat ei ole veel leidnud, et kuidas seda täpsemalt teha. Teoreetiliselt on asi peaaegu selge, aga alati oleks hea, kui täpselt teada oleks, mis üllatused ees võivad oodata ja mis nipid kuskil kuidagi kasuks tulevad.
Täitsa võimalik, et samasugune teema juba olemas on kuskil, aga minul ju jäi siis kahe silmavahele. Niiet oodatud on kõik videod, pildid, seletused, lingid jne.

Auto täpsemad andmed on siin:
Passat, 1.9TDi, 81kw, 1997 väljalase, AFN koodiga mootor.

PS. Mainin igasjuhuks ära ka, et jutt on geneka rihmast, mitte mootori rihmast.

Tänan enda ja ka teiste tänulikke foormulaste eest, kel seda teemat vaja võib minna.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Pilte mul kahjuks ei ole aga ise sai seda tööd eelmine talv tehtud. Vahetatud sai rihmapinguti sedasi, et võtsime geneka ja ventika koos visco siduriga küljest ära.
Kõigepealt tuli mootorikate eemaldada, geneka rihm maha, genekal juhtmed küljest, geneka poldid välja ja genekas maha (selleks sai kasutatud mõistuse piires kangi abi, kuna oli natuke kinni oksüdeerunud).
Kui see tehtud siis vaja ventikas kätte saada, hoiab teda tagantpoolt kuuskandiga keeratav (vähemalt meie omal oli) polt kinni. Selleks aga, et seda polti lahti keerata peab hoidma visco siduri ja rihmaratta vahelt ventikat kinni, meie tegime sobiva võtme, kindlasti on olemas mingi "special tool" selle töö jaoks. Kui polt lahti saab ventika siduri koos tiivikuga kätte.
Peale seda rihmapinguti tagant mutter lahti ja lõpuks küljest ära ta ongi. Tagasi siis jällegi vastupidises järjekorras.
Kokkuvõttes tükk pusimist aga täiesti tehtav :wink:

caballero
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 08 Jaan 2013, 23:04
Asukoht:

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas caballero »

Ja veel üks küsimus, et kas vahetuse käigus tasub juba veepump ka ära vahetada või ei ole nö kohustuslik?
Või üldse midagi muud veel peale pinguti?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Mitte midagi rohkem meie ära ei vahetanud. Veepumpa nagunii jube kehv kui mitte võimatu ilma esinina eest eemaldamata (usun, et esinina eemaldamine juba lihtsam tee selle puhul) vahetada. Seda tasuks ja tuleks pigem koos hammasrihmaga vahetada.

caballero
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 08 Jaan 2013, 23:04
Asukoht:

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas caballero »

Olen nüüd juba paar tundi garaažis olnud ja proovinud lahti lammutada seda asja sealt, aga ei saa ju heneraatoritki enne lätta, kui visco pole eest võetud. Aga proovisin mis ma proovisin, ei saa seda viscot kuidagi kätta, proovisin igasugu asjadega kinni hoida ja mida kõike veel, aga kohe kuidagi ei õnnestunud.
Mis asja ma peaksin valmis leiutama, et seda ilusti kinni hoida.
PS. Kas visco käib õigetpidi või vastupidi vindiga lahti?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Ehk tõesti sai visco enne lahti lastud, kätte teda küll ilma genekat eemaldamata ei saanud. Mäletamistmööda tuli geneka polt väga täpselt välja ja sai ikkagi geneka kätte.
Viscol on õigetpidi keere ja isa keevitas paraja laiusega lehtrauale "kõrvad" külge millega lõpuks kinni suutsime seda hoida.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2877
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Minu kogemusel pole küll olnud varjanti,et generaatori rihma pinguti vahetamiseks EI OLE vaja Passat 97 a. otse mootoril vaja esi nina lahti lasta. ON vaja,kuid mitte eemaldada. Käsi lihtsalt ju ei mahu vahele,rääkimatta tööriista panemisest j.n.e.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

t6nis3 kirjutas:Minu kogemusel pole küll olnud varjanti,et generaatori rihma pinguti vahetamiseks EI OLE vaja Passat 97 a. otse mootoril vaja esi nina lahti lasta. ON vaja,kuid mitte eemaldada. Käsi lihtsalt ju ei mahu vahele,rääkimatta tööriista panemisest j.n.e.
Igastahes võimalik ta on, kuna ise teinud ja lihtsam kui esinina näppima hakata (tean, et ka seal pole midagi rasket). Visco sidurit sai ilusti autoalt kinni hoida kuna oli nii pikk lehtraud ja rohkem tööriistu radika ja mootori vahele pole vaja panna.
Ainuke asi mille peake ennem ei tulnud on see, et sellel Passatil pole kliimat ega konditsioneeri, kuigi jahutusradikas peaks ikka sama kohapeal olema.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2877
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Kliima radika olemas olu on otse mootorite Audidel ja Passatitel VÄHE segavam variant [VW Bot: "Keel korda!"]. Jama on ju rohkem,et tahad vahetada ühe detaili,kuid ei pääse ligi ilma ,,mõttetu,, lammutamisetta.Selline jutt ,et igatahes see võimalik on,tundub,et ei tunnista oma,,viga,, minna tehniliselt lihtsamale lahendusele ,(ava nina),ei ei ,ei teinud seda.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

No olen mõlemat tööd teinud ja ei tundu kuidagi lihtsam hakata stanget maha kakkuma, et nina poltidele ligi saada. :) Või mahub ventikas nina eemale tõmmates ilma genekat eemaldamata välja? Kui nii siis oleks tõesti asjal jumet aga ei leia, et nina eemale sikutamine geneka eemaldusest oluliselt kergem oleks.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2877
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Jutt käis generaatori rihma pingutuses, ja tema eraldamisest.

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1735
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 52 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas murkamarko »

Tuleb öelda et siin see jutt on segane. Aga esiteks tuleks selgeks teha et millega visko tagant kinni on. Minul oli see 6 kant. Sai hoitud seda kinni ja kullinokkadega keeratud ja saabki visko kätte. Teiseks et täitsa kätte viskot saada tuleks lasta genekas lahti ülevalt ja keerata teda natukene et visko koos rihmarattaga mahuks sealt läbi. Alles siis saad geneka kätte sest altpoolt hoiab kinni pikk polt mis ei mahu mööda ennem kui ventikas eest ära. Lihtsam on jah kõike teha kui nina lahti aga see suur töö jne. Teiseks jälle tuled tuleks regullida sest igapäev näen liikluses masinaid kellel tuled näitavad ei tea kuhu kellel taevasse kellel kraavi kellel näkku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

t6nis3 kirjutas:Jutt käis generaatori rihma pingutuses, ja tema eraldamisest.
Jah aga ilma viscot eest ära võtmata ei saa rihmapingutit kätte.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2877
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: Rihmapinguti vahetus, Passat '97, AFN

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Ja jõuamegi algusesse tagasi. Nina eemale ja toimeta vabalt. Tulede paigast minek ei saa olla kuidagigi loogiline.

Vasta

Mine “Diislid”