Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Matuuu96
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 14 Aug 2016, 20:51
Telefon: -
Auto: VW Passat
Asukoht: Eesti

Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas Matuuu96 »

Tere. Hetkel on nii, et kui süüde sisse keerata siis süttivad lähituled automaatselt. Plaan on paigaldada aga xenon tuled ning minuarust oleks sel juhul antud lülitus natuke nadi. Teadagi, et Xenonid tarbivad palju elektrit siis poleks see ilmselt juba akule hea kui süüte keeramisel tuled süttivad ning korraks ilmselt ka auto käivitamisel kustuvad seoses pinge kõikumisega.
Küsimus olekski, et kuidas teha nii, et tuled üldse ei süttiks süüte keeramisel või siis süttiksid siis kui auto mootor käib juba(eelistatult see variant)?
Tegemist 2005 aasta Passat b5.5ga.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5669
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 580 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas jussike »

Kuna selle põlvkonna masinatel üldiselt tehase poolt automaatseid päevatulesi polnud (ei saa ka arvutiga "linnukest" panna, ega võtta), siis arvatavasti on see süsteem järelpaigaldatud. Seega ühtset vastust polegi, kuna nende rakendamiseks ja ühendamiseks on mitmeid võimalusi:
releedega; dioodidega; spetsiaalse juhtplokiga.....
Tuleb võtta tulede lüliti välja ja mööda juhtmeid minema hakata.....
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Matuuu96
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 14 Aug 2016, 20:51
Telefon: -
Auto: VW Passat
Asukoht: Eesti

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas Matuuu96 »

jussike kirjutas:Kuna selle põlvkonna masinatel üldiselt tehase poolt automaatseid päevatulesi polnud (ei saa ka arvutiga "linnukest" panna, ega võtta), siis arvatavasti on see süsteem järelpaigaldatud. Seega ühtset vastust polegi, kuna nende rakendamiseks ja ühendamiseks on mitmeid võimalusi:
releedega; dioodidega; spetsiaalse juhtplokiga.....
Tuleb võtta tulede lüliti välja ja mööda juhtmeid minema hakata.....
Ise küsin, ise vastan. Netist sain teada, et tuleb relee 173 välja kakkuda või tuledelülitil üks klemm ära painutada/murda. Pärast seda enam automaatset lülitust üldse ei toimu. Seega küsimus nüüd,kuidas oleks võimalik teha asi nii, et lülituks ikkagi aga ainult siis kui mootor käib? Relee signaalijuhe ümber tõsta, aga mille järgi?

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas Laur »

Scandinaavia masinatel on osadel peal tehase lahendus. Süüde sees süttivad ja käivitamise hetkeks kustuvad. Ei juhtu su xenonitega ka midagi.
Kui aku juba nii mäda, et 10 sekundilist xenoni käivitust üle ei ela on ta nagunii surnud.
M.O.T.T

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5669
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 580 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas jussike »

Laur kirjutas:Scandinaavia masinatel on osadel peal tehase lahendus. Süüde sees süttivad ja käivitamise hetkeks kustuvad. Ei juhtu su xenonitega ka midagi.
Kui aku juba nii mäda, et 10 sekundilist xenoni käivitust üle ei ela on ta nagunii surnud.
Nii ta on. Paraku seda põlvkonda toodi põhja poolt harva sisse, põhiline invasioon algas B6-e saabudes, enamus B5/5.5 siiski VW kodumaalt pärit.

Samas ei kiida heaks ise paigaldatud xsenoneid, osta parem uued OEM tuled ja suurema valgusviljakusega (mitte suurema võimsusega wattides) pirnid, on TÜV ja politsei poisid sõbralikumad ja vastusõitjad tänulikumad.
Viimati muutis jussike, 04 Sept 2016, 11:21, muudetud 1 kord kokku.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5372
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

Enda Jettalgi taoline lahendus ja küsimuski teemaalgatajaga sama - nimelt kas annab midagi teha, et automaatsed tuled süttiksid siis, kui mootor juba käima läheb?

romeoD
Klubiline
Postitusi: 980
Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
Auto: VW golf TDI
Asukoht: Valga
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas romeoD »

Ilmselt tuleb vastav plokk osta. G4 gti-l on näiteks selline vahel, et tuled syttivad alles mingi 5-10 sek peale käivitamist.

http://www.carsec.ee/index.php?show=muud&lang=est&id=33" onclick="window.open(this.href);return false;

Nupp nokib, siis võib ju oomipoest ise midagi kokku leiutada :D
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5669
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 580 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas jussike »

Milleks mingeid jullasi juurde pookida, kui auto keskelektriplokk (Jettal siis) juhib ise teemat ja miks ei või tuled kohe süttida koos süütega?
Viimati muutis jussike, 31 Aug 2016, 06:24, muudetud 1 kord kokku.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas GTI »

TiitRE kirjutas:Enda Jettalgi taoline lahendus ja küsimuski teemaalgatajaga sama - nimelt kas annab midagi teha, et automaatsed tuled süttiksid siis, kui mootor juba käima läheb?
Mõnelgi automargil juhib õlirõhu ahel seda süütamist.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

dellu
Moderaator
Postitusi: 4450
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 61 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas dellu »

Releedega saab tehtud jah või siis tõesti mingi moodul (B5.5 puhul). Ise olen kasutanud õlirõhu signaali, see tuleb otse kelladeplokki, nii et ei pea suur leiutama ka. Mulle ka see variant ei meeldi, et kohe süüte sissekeeramisel põleb ja eks pirni eluiga loetakse ka lõppkokkuvõttes nn käivituskordades. Aga teemaalgatajale infoks, et B5.5 H7 pirn istub tules mingi oma spets klambriga ja minuarust sai voolu ka selle kaudu. Sõbrale plaanisime kunagi panna ja õnneks oli mul üks müügis olev tuli parasjagu käepärast ja vaatasime igaks juhuks üle. Rohkem mässata ei viitsinud, sest bolt on lahendus see ei ole.
Jetta ja keskelektriga enam nii lihtsalt ilmselt ei saa jah.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Matuuu96
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 14 Aug 2016, 20:51
Telefon: -
Auto: VW Passat
Asukoht: Eesti

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas Matuuu96 »

Sai natuke elektritöid tehtud ja seal releede juures jännatud. Ei leidnudki esimese hooga seda 173 nr releed. Et esialgu ei teagi mis neid põlema paneb seal.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5372
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

jussike kirjutas:Milleks mingeid jullasi juurde pookida, kui auto keskelektriplokk (Jettal siis) juhib ise teemat ja miks ei või tuled kohe süttida koos süütega?
Eks ta ikka võib, eriti kui targemad insenerid selle nii on loonud :) ...kuid omale tundub natuke imelik, kui -30c-ga eeslsüüte tulukest oodates tuled säravad ees (kusjuures sama lugu on mu jahiautoga L200, mis samuti Eestist ostetud, seega polegi vaid VW teema ainult 8) ).

romeoD
Klubiline
Postitusi: 980
Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
Auto: VW golf TDI
Asukoht: Valga
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas romeoD »

Kusjuures talvel suurte kylmadega soovitataksegi lähituledega aku yles äratada enne starteri andmist :P
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5669
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 580 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas jussike »

No kui auto korras ja aku laetud, siis ei tohiks ju probleeme tekkida.
Kui see või teine on sandistatud, ei aita ka tulede kustutamine.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas GTI »

romeoD kirjutas:Kusjuures talvel suurte kylmadega soovitataksegi lähituledega aku yles äratada enne starteri andmist :P
Siin on vist avapostitajal mure selles et väidetavalt xenonite eluiga lüheneb kui need mitu korda käivitamisel sisse-välja lülituvad. Kui õige see väide on ei oska öelda, mul naisel mitte-VW auto, millel samasugune featuur peal ning orig. xenonid juba 10 a. kestavad kenasti.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

romeoD
Klubiline
Postitusi: 980
Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
Auto: VW golf TDI
Asukoht: Valga
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas romeoD »

No sellisel juhul on variant xenonitele dioodidega kondekad vahele panna, et nad käivitamise hetkeks ära ei kustuks :D
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.

aronlatt
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 17 Okt 2014, 17:36
Telefon: 57703395
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 1 kord

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas aronlatt »

Minumeelest väga loll variant on see kui tulede lüliti on 0 või off asendis ja süüte sisse keeramisega lähevad ikka tuled põlema. See pole ju enam 0 asend nii ju. Vanematel volvodel (850 ja esimene v70) hea süsteem. Tulede nupp koguaeg nn tulede asendis ja kui süüde väljas siis kustuvad ise ära lihtsalt. Samas asendis toimivad veel ka täis tuled nii nagu vaja. Pm pole vaja tulede nuppu kunagi näppida.
Lisaks saab seal mingi kruviga ise muuta kas 0 asendi peal lähevad põlema või mitte jne

Sellise süsteemi võiks kuidagi passatile ka saada. Siis ei pea pimedas jälle nuppu keerama, et saaks täis tulesid kasutada.
Viimati muutis aronlatt, 05 Sept 2016, 07:37, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas GTI »

aronlatt kirjutas:Minumeelest väga loll variant on see kui tulede lüliti on 0 või off asendis ja süüte sisse keeramisega lähevad ikka tuled põlema.
Paljudel Eestis uuena müüdud autodel on see siin peale aretatud süsteem (esinduste elektrikud?) ja pahatihti nii, et põlevad pidevalt sõltumata tulede lüliti asendist. Kuidas sel juhul ma saan maanteel teepervel seisval ja töötava mootoriga sõidukil tuled parkide peale keerata? Ülevaatus ei tohiks samuti selliseid läbi lasta.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8020
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas R36 »

Pole ühelgi autol veel kohanud, et pooltuled põlevad 24/7.
See, et 0 asendis põleb midagi on normaalne, tahad ääretulesid panna, keerad vastava asendi peale.

Kõik uued VW-d AUDI-d jne tulevad sellise lahendusega, et 0 asendis põleb DRL(LED üldiselt), AUTO-s siis vastavalt valgusele.


Te käite öösiti kedagi luuramas, et koguaeg vaja tulesid kustutada?
Viimati muutis R36, 05 Sept 2016, 08:51, muudetud 1 kord kokku.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

aronlatt
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 17 Okt 2014, 17:36
Telefon: 57703395
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 1 kord

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas aronlatt »

Ma näiteks töötan autoremondi alal ja arvutiga diagnosti tehes on paha kui ma ei saa tulesid täiesti kustu lülitada. Ega pargid palju ei võta aga teinekord läheb kauem aeg. Koormab akut ainult.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8020
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas R36 »

aronlatt kirjutas:Ma näiteks töötan autoremondi alal ja arvutiga diagnosti tehes on paha kui ma ei saa tulesid täiesti kustu lülitada. Ega pargid palju ei võta aga teinekord läheb kauem aeg. Koormab akut ainult.
Siis peaksid teadma, et vastavalt Autodiagnostik(tase 5) kutsestandartile peab diagnostika teostamise ajal olema laadija taga.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

aronlatt
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 17 Okt 2014, 17:36
Telefon: 57703395
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 1 kord

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas aronlatt »

Eks ta hea oleks jah. Kui kõik üleliigne välja lülitada ja aku enne tühi pole saab samas ilusti hakkama.

Tulede osas oleks juba loogiline mõelda, et kui mul tuled 0 asendis siis need ei lähe põlema. Kirjutagu nulli asemel "auto" vms siis juba.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Tahtsid mõelda selle all ilmselt stabiliseeritud toitepingega toiteseadet. Aku laadija versus stab. V toiteseade on teatavasti erinevad asjad. Laadija ei ole piisav selle jaoks ning ei taga vajalikku voolutugevust + 100 muud häda.
R36 kirjutas:... peab diagnostika teostamise ajal olema laadija taga.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5372
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

aronlatt kirjutas:Minumeelest väga loll variant on see kui tulede lüliti on 0 või off asendis ja süüte sisse keeramisega lähevad ikka tuled põlema. See pole ju enam 0 asend nii ju. Vanematel volvodel (850 ja esimene v70) hea süsteem. Tulede nupp koguaeg nn tulede asendis ja kui süüde väljas siis kustuvad ise ära lihtsalt. Samas asendis toimivad veel ka täis tuled nii nagu vaja. Pm pole vaja tulede nuppu kunagi näppida.
Lisaks saab seal mingi kruviga ise muuta kas 0 asendi peal lähevad põlema või mitte jne

Sellise süsteemi võiks kuidagi passatile ka saada. Siis ei pea pimedas jälle nuppu keerama, et saaks täis tulesid kasutada.
Mul küll nii, et kui ikka keeran füüsiliselt parkide peale, siis põlevadki vaid pargid.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Päevatulede automaatse lülituse eemaldamine või muutmine

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Tulede lüliti ei võimalda seda. VAG ei ole Volvo... kahjuks või õnneks... maitse asi kindlasti. ;)
aronlatt kirjutas:...
Sellise süsteemi võiks kuidagi passatile ka saada. Siis ei pea pimedas jälle nuppu keerama, et saaks täis tulesid kasutada.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Vasta

Mine “Elektroonika”