Tere
Sai mõned kuud tagasi soetatud 2006 Jetta 1.6 BSE mootoriga. Sellel on tootja poolt pikendatud õlivahetusvälp (30tkm) ja seega kasutuses longlife õli. Paistab, et sama koodiga mootorile pakuti ka tavapikkusega hooldusvälpa (15tkm), sest õlitootjate lehed pakuvad samale autole (nii mudel kui mootorikood) nii üht kui teist. Vastavalt siis sellele, kas on pikendatud välp või mitte.
Kuna mul aga pikendatud vahetusvälpa väga usku ei ole ja tahaks vahetada iga 15tkm järel, siis siit küsimus - kas kui vahetada õli iga 15tkm tagant on ok kasutada sellist õli mida õlitootja leht pakub tavavälbaga mootorile? Või on samast mootorikoodist olenemata midagi reaalselt pikendatud vahetusvälbaga mootori sisemuses teisiti?
Saan aru, et muidugi oleks ok panna longlife õli ja siis seda vahetada lihtsalt tihedamini, aga kui selleks otsest vajadust ei ole, siis ma ei paneks sinna longlife'i (kuna see mõnevõrra kallim). Koonerdamises mind süüdistama ei maksa hakata, sest pannes regular õli ja vahetades seda kaks korda tihedamini, maksab see rohkem, kui panna sama tootja longlife'i ja vahetada siis 30tkm tagant.
Ette tänades,
Reintz
Longlife õli > regular
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 125
- Liitunud: 06 Jaan 2012, 01:06
- Auto: Volkswagen Bora 1.6 1999; 06' Jetta
- Asukoht: Rakvere
-
- Huviline
- Postitusi: 1129
- Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
- Auto: g4 variant `05
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Longlife õli > regular
Selle saab arvutiga ära muuta, et ei oleks longlife siis hakkab arvestama seda mis seal pandud by default 1a /15000km
Endal samuti tehtud ja vahetan ka iga 15000km tagant.
Endal samuti tehtud ja vahetan ka iga 15000km tagant.
Br.
Re: Longlife õli > regular
Muidugi koonerdad, kui paned madalama kvaliteedinormile vastava õli. Kooner oled mõlemal juhul ja välp ei ole määrav (30t km/15t km). Kuidas seda tegevust siis veel teisiti nimetada? Keegi ei sunni ju üldse õli vahetada, va muidugi kui seal mingit varahalduslepingut taga ei ole.
Õli riknemine on suurim põhjus, miks 15t km välp on Eesti kliima tingimustes enam põhjendatud aga isikliku varaga ümber käimist ei saa ju ette kirjutada. Margiesindus laseb sinna 30t km eelkõige selle pärast, et paljudes riikides sisalduvad hooldused kuni 1-2-3-4-5 aastat juba uue auto hinnas. Kulud on vaja kontrolli alla hoida ja kedagi sisuliselt ei huvita, mida see mootor teeb järelturul pärast garantii/vastutusaja lõppu. Keegi ei sunni ju ka uuel autol 30t km õliga nühkida. Ikka vaba valik ja koonerlus vastavalt isiklikule suvale.
Õli riknemine on suurim põhjus, miks 15t km välp on Eesti kliima tingimustes enam põhjendatud aga isikliku varaga ümber käimist ei saa ju ette kirjutada. Margiesindus laseb sinna 30t km eelkõige selle pärast, et paljudes riikides sisalduvad hooldused kuni 1-2-3-4-5 aastat juba uue auto hinnas. Kulud on vaja kontrolli alla hoida ja kedagi sisuliselt ei huvita, mida see mootor teeb järelturul pärast garantii/vastutusaja lõppu. Keegi ei sunni ju ka uuel autol 30t km õliga nühkida. Ikka vaba valik ja koonerlus vastavalt isiklikule suvale.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012