turbo tahmamine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Villu147
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 24 Sept 2014, 21:56
Telefon: 53313281
Auto: Passat variant 2,0; B5.5 diisel 2005
Asukoht: Tallinn

turbo tahmamine

Lugemata postitus Postitas Villu147 »

Mis põhjustab selle, et turbo tahmab ära; ning selle geomeetria kinni jääb?
Ok; Tean et liiga malbe sõidustiil. Aga kas midagi veel?

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänatud: 2 korda

Re: turbo tahmamine

Lugemata postitus Postitas _rein_ »

Kiire vastus :hoiad 100g kütust kokku, kulutad 100€ remondile.

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 72 korda
Kontakt:

Re: turbo tahmamine

Lugemata postitus Postitas silverpik »

Malbe sõidustiil ei ole turbo tahmamise põhjuseks. Liiga madalatel pööretel käiguvahetus on põhjus turbo tahmamiseks.
Lihtne näide: turbo lülitub normaalselt taha 1500 rpm juurest. Samas sõidad sedasi, et kiirendad neljandaga 60 km/h ning siis paned viiendale, hakates edasi kiirendama 1000 pöörde juurest. Sedasi tahmabki süsteem ära. Või siis kiirendad neljandaga kuni 2400 rpm / 90 km/h ning siis vahetad käigu viiendale ja pöörded maanduvad 1950 rpm peal. Kiirendus võib mõlema stsenaariumi korral sama käbe olla, lihtsalt mootor elab kauem viimasega.
Aga see selleks. Lisaks saab viga olla geomeetria juhtimise klapis, N75 moodulis, vaakumvoolikutest, turbolõdvikutes, intercooleris (viimased siis selles osas, et õhusurve madal ning .... ).
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

Villu147
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 24 Sept 2014, 21:56
Telefon: 53313281
Auto: Passat variant 2,0; B5.5 diisel 2005
Asukoht: Tallinn

Re: turbo tahmamine

Lugemata postitus Postitas Villu147 »

kas see egr-i süsteem juhib ka sumbutist tulevat tossu läbi turbo mootorisse tagasi? Kui nii, siis see võiks ka ju põhjus olla.

Täna vaatsin; tõepoolest linnas saab sõita ka 2-se käiguga, kui kiirus on 50 km/h ja pöörete arv umbes 3000. Kuidagi kõrval paha kuulata, auto hääl on päris kõva.
Kolmanda käiguga ja 50-ga, siis pöördeid umbes 2000.
Viimati muutis Villu147, 07 Okt 2016, 17:29, muudetud 1 kord kokku.

apensiil
Huviline
Postitusi: 333
Liitunud: 26 Sept 2016, 14:07
Auto: VW Passat B7 2.0TDI
Asukoht: Tallinn/Keila
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 1 kord

Re: turbo tahmamine

Lugemata postitus Postitas apensiil »

zyllu kirjutas:Malbe sõidustiil ei ole turbo tahmamise põhjuseks. Liiga madalatel pööretel käiguvahetus on põhjus turbo tahmamiseks.
Lihtne näide: turbo lülitub normaalselt taha 1500 rpm juurest. Samas sõidad sedasi, et kiirendad neljandaga 60 km/h ning siis paned viiendale, hakates edasi kiirendama 1000 pöörde juurest. Sedasi tahmabki süsteem ära. Või siis kiirendad neljandaga kuni 2400 rpm / 90 km/h ning siis vahetad käigu viiendale ja pöörded maanduvad 1950 rpm peal. Kiirendus võib mõlema stsenaariumi korral sama käbe olla, lihtsalt mootor elab kauem viimasega.
Aga see selleks. Lisaks saab viga olla geomeetria juhtimise klapis, N75 moodulis, vaakumvoolikutest, turbolõdvikutes, intercooleris (viimased siis selles osas, et õhusurve madal ning .... ).

kas siis oleks dsg kasti puhul mõistlikum sõita s-rezhiimis, mitte d?

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 72 korda
Kontakt:

Re: turbo tahmamine

Lugemata postitus Postitas silverpik »

Tavaolukordades (kus sa bemmi-audivennale foori alt tulekuga traktori tõmmet ei taha näidata ning nendele ilusaid tagatulesi demonstreerida) võid ikkagi D asendisse jätte. See Sport ehk kõrgem käiguvahetus jms on ikkagi... nii nagu nimigi ütleb. Maanteel möödasõidud jms toovad parema naeratuse ette, kuid igapäevaselt ei tohiks karjuv vajadus olla.

@Villu147 - EGR suunab osa väljalaskegaasidest sisselaskesse - mootorisse - sealt turbo kuumkotta koos teiste gaasidega ja välja. Ehk kui asjad töötavad nii nagu peavad, ei tee see EGR mingit kurja su turbole.

Igapäevases linnasõidus ikka kolmanda käiguga - siililegi selge. St 2k rpm on seal täisesti normaalne. Lihtsalt kiirendades ära lase kolmandaga 20'lt 50'ni. Ikka teisega hoog üles ja kolmas cruisimiseks.

Aga noh, mis siin ikka targutada. Kui turbo jebib - puhasta ära (märksõna mr muscle - foorumis täitsa teema selle jaoks), kontrolli vaakumid-klapid jms.Ning õpi seda gaasipedaali alla vajutama :D
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

Vasta

Mine “Diislid”