Uue aku valimine autole
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 1344
- Liitunud: 27 Jaan 2010, 16:48
- Telefon: 5248471
- Auto: Passat B5 2.7 bi-turbo 4motion
- Asukoht: Harjumaa
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Uue aku valimine autole
Tere,
vana aku autol otsi andmas ning ei taha vägahästi käivitada enam. Olen üritanud korralikult laadida, aga ei tolku. 3.5 aastat vana ka teine ning elu piisavalt näinud. Nüüd kui käes uue aku valimine siis mõtlesin siin rahva arvamust ka kuulata mis oleks mõistlik ja mis mitte.
Nimelt on hetkel peal EXIDE premium aku 77ah mahutavusega ning 760A käivitusvooluga. Mõõtude poolest 278x175x190
Valikus on kokku 3 akut
1. Täpselt sama aku mis peal on praegu https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 78x175x190
2. Exide premium kuid suuremate vooludega 85ah mahutavus 800A käivitus kuid mõõtude poolest laiem kuid madalam 315x175x175 https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 15x175x175
3. Samade andmete ja mõõtudega aku nagu eelmine kuid EGT toodangust http://www.eoltas.ee/index.php?cl=detai ... 901085iEGT
Küsimusi mitu.
Kas väheke kangem käivitusvool ja mahutavus annavad tunda? Silmas tasub pidada, et autole hulgaliselt elektrilisi lisavarustusi juurde pandud.
Kas 3.7 cm laiem aku mahub omale kohale ära? Passatil pole aku ruumiga väga hiilata.
Kas keegi oskab midagi rääkida ka firmade erinevusest nimelt näiteks EGT versus EXIDE? EGT aku tuleb odavamalt kätte, aga kas seda tasuks ka karta, et halvema kvaliteediga? Pakuvad küll 3 aastat garantiid.
vana aku autol otsi andmas ning ei taha vägahästi käivitada enam. Olen üritanud korralikult laadida, aga ei tolku. 3.5 aastat vana ka teine ning elu piisavalt näinud. Nüüd kui käes uue aku valimine siis mõtlesin siin rahva arvamust ka kuulata mis oleks mõistlik ja mis mitte.
Nimelt on hetkel peal EXIDE premium aku 77ah mahutavusega ning 760A käivitusvooluga. Mõõtude poolest 278x175x190
Valikus on kokku 3 akut
1. Täpselt sama aku mis peal on praegu https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 78x175x190
2. Exide premium kuid suuremate vooludega 85ah mahutavus 800A käivitus kuid mõõtude poolest laiem kuid madalam 315x175x175 https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 15x175x175
3. Samade andmete ja mõõtudega aku nagu eelmine kuid EGT toodangust http://www.eoltas.ee/index.php?cl=detai ... 901085iEGT
Küsimusi mitu.
Kas väheke kangem käivitusvool ja mahutavus annavad tunda? Silmas tasub pidada, et autole hulgaliselt elektrilisi lisavarustusi juurde pandud.
Kas 3.7 cm laiem aku mahub omale kohale ära? Passatil pole aku ruumiga väga hiilata.
Kas keegi oskab midagi rääkida ka firmade erinevusest nimelt näiteks EGT versus EXIDE? EGT aku tuleb odavamalt kätte, aga kas seda tasuks ka karta, et halvema kvaliteediga? Pakuvad küll 3 aastat garantiid.
Klaasipuru-, klaaskuul-, soodaprits. Kirjuta info@pritsikeskus.com ning teeme detailid puhtaks.
-
- Veteran
- Postitusi: 1739
- Liitunud: 24 Apr 2005, 21:49
- Telefon: Kellel vaja see küsib!
- Skype: -
- Auto: Vw Bora
- Asukoht: Paide
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Uue aku valimine autole
Mina kaaluks ka valikusse lisada Varta Agm aku http://www.varta-automotive.com/en-gb/p ... namic-agm/" onclick="window.open(this.href);return false;
*Mul endal on ja pole pidanud kordagi veel pettuma! Ainuke miinus hind tublisti kõrgem teistest !
*Mul endal on ja pole pidanud kordagi veel pettuma! Ainuke miinus hind tublisti kõrgem teistest !
-
- Huviline
- Postitusi: 2303
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
- Telefon: 5kolm423753
- Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
- Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 122 korda
Re: Uue aku valimine autole
315 pikkusega aku peaks ilusti ära veel mahtuma. Kui 275 peal, siis pane lint selle lisa pikkusega juurde, peaks sobima. Ise kui hakkasin uut vaatama, siis ka mõõtsin, aga kuna omale sattus exide premium 770ah hea hinnaga, läks see. Peale visates ruumipuudust ei märganud. Kapotiall meil sama põhi ju 

.
-
- Huviline
- Postitusi: 1344
- Liitunud: 27 Jaan 2010, 16:48
- Telefon: 5248471
- Auto: Passat B5 2.7 bi-turbo 4motion
- Asukoht: Harjumaa
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Uue aku valimine autole
Jup, nüüd natukene internetis kolades tuleb välja, et peaks see laiem mahtuma küll. Üks küsimus vastatud. Lihtsalt teistmoodi kinnitlusklambrit vaja akule.
Klaasipuru-, klaaskuul-, soodaprits. Kirjuta info@pritsikeskus.com ning teeme detailid puhtaks.
-
- Klubiline
- Postitusi: 1735
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 100 korda
- Tänatud: 52 korda
Re: Uue aku valimine autole
http://www.autoakud.com/80ah---99ah/bos ... x175/86416" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 1970
- Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
- Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
- Asukoht: Soome/Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Uue aku valimine autole
kuna sul tegemist Audi mootoriga siis vaata Varta , Exide , Bosch lehekülgedelt õigeid andmeid akule , mul oli näiteks audi V6-l 75ah peale topitud kuigi V6-l hakkasid andmed alates 80ah , sai siis ostetud Exide Start-stop 80Ah/720a mis on ka mõeldud autodele millel pole peal start-stop süsteemi , ennem oli siis peal mingi poola Snjaderi aku mis oli silmnähtavalt liiga saanud , paistes.
-
- Huviline
- Postitusi: 1344
- Liitunud: 27 Jaan 2010, 16:48
- Telefon: 5248471
- Auto: Passat B5 2.7 bi-turbo 4motion
- Asukoht: Harjumaa
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Uue aku valimine autole
Stock masinale ma väga akut vaadata ei saa. A6 C5-le mahub kapoti alla suurem aku eos kui on olnud rohkem lisavarustust. Minule suurem lihtsalt ei mahu.Stollu kirjutas:kuna sul tegemist Audi mootoriga siis vaata Varta , Exide , Bosch lehekülgedelt õigeid andmeid akule , mul oli näiteks audi V6-l 75ah peale topitud kuigi V6-l hakkasid andmed alates 80ah , sai siis ostetud Exide Start-stop 80Ah/720a mis on ka mõeldud autodele millel pole peal start-stop süsteemi , ennem oli siis peal mingi poola Snjaderi aku mis oli silmnähtavalt liiga saanud , paistes.
Klaasipuru-, klaaskuul-, soodaprits. Kirjuta info@pritsikeskus.com ning teeme detailid puhtaks.
- vredestein
- Veteran
- Postitusi: 1313
- Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
- Telefon: 5045339
- Auto: Derby Mk1 1980
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 119 korda
- Tänatud: 53 korda
Re: Uue aku valimine autole
Vaata ka mida pakub Banner sest OE varustuses tulevad uued autod osaliselt >Banner akudega.
Mis on huvitav on see ,et kui vaadata oe koodi järgi akut ja küsida Bkat,i siis B-Kat akude mahutavused on suuremad.
Vaatasin just mida pakub A6Q aastast 2000 siis kõige suurem on 95AH/450A
Mis on huvitav on see ,et kui vaadata oe koodi järgi akut ja küsida Bkat,i siis B-Kat akude mahutavused on suuremad.
Vaatasin just mida pakub A6Q aastast 2000 siis kõige suurem on 95AH/450A
Viimati muutis vredestein, 26 Apr 2016, 11:54, muudetud 1 kord kokku.
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339
-
- Huviline
- Postitusi: 1344
- Liitunud: 27 Jaan 2010, 16:48
- Telefon: 5248471
- Auto: Passat B5 2.7 bi-turbo 4motion
- Asukoht: Harjumaa
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Uue aku valimine autole
Vot sellise mahutavusega akut ma enam sinna ära ei mahuta. Ei tehta noid selliste mõõtudega. Tuleb vist jääda ikkagi selle exide juurde 85Ah ja 800Avredestein kirjutas:Vaata ka mida pakub Banner sest OE varustuses tulevad uued autod osaliselt >Banner akudega.
Mis on huvitav on see ,et kui vaadata oe koodi järgi akut ja küsida Bkat,i siis B-Kat akude mahutavused on suuremad.
Vaatasin just mida pakub A6Q aastast 2000 siis kõige suurem on 95AH/450A
Klaasipuru-, klaaskuul-, soodaprits. Kirjuta info@pritsikeskus.com ning teeme detailid puhtaks.
- vredestein
- Veteran
- Postitusi: 1313
- Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
- Telefon: 5045339
- Auto: Derby Mk1 1980
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 119 korda
- Tänatud: 53 korda
Re: Uue aku valimine autole
peaks minema ikka seal ju pikkuse vahe
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339
-
- Huviline
- Postitusi: 1344
- Liitunud: 27 Jaan 2010, 16:48
- Telefon: 5248471
- Auto: Passat B5 2.7 bi-turbo 4motion
- Asukoht: Harjumaa
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Uue aku valimine autole
Lõppotsus langes siiski Varta kasuks. Võtsin ligi Varta 85Ah 800A aku. Vaatame kuidas siis ennast ära õigustab.
Klaasipuru-, klaaskuul-, soodaprits. Kirjuta info@pritsikeskus.com ning teeme detailid puhtaks.
-
- Klubiline
- Postitusi: 1735
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 100 korda
- Tänatud: 52 korda
Re: Uue aku valimine autole
Eks mõned aastat ikka. Kas roolivõimendi probleemile lahendus leitud?ardiilves kirjutas:Lõppotsus langes siiski Varta kasuks. Võtsin ligi Varta 85Ah 800A aku. Vaatame kuidas siis ennast ära õigustab.
-
- Huviline
- Postitusi: 1344
- Liitunud: 27 Jaan 2010, 16:48
- Telefon: 5248471
- Auto: Passat B5 2.7 bi-turbo 4motion
- Asukoht: Harjumaa
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Uue aku valimine autole
Ei leidnud lahendust. Esmaspäeval Forssi aeg pandud. Testivad ära. Samamoodi vaatavad üle õlilekke. Endal mõistus otsas ja ei jaksa ühe probleemiga nii pikalt tegeleda enammurkamarko kirjutas:Eks mõned aastat ikka. Kas roolivõimendi probleemile lahendus leitud?ardiilves kirjutas:Lõppotsus langes siiski Varta kasuks. Võtsin ligi Varta 85Ah 800A aku. Vaatame kuidas siis ennast ära õigustab.
Klaasipuru-, klaaskuul-, soodaprits. Kirjuta info@pritsikeskus.com ning teeme detailid puhtaks.
Re: Uue aku valimine autole
Tere.
Autoks Passat B5.5 1.9td 2001a
Kas sellel võib kasutada AGM tüüpi akut?
Autoks Passat B5.5 1.9td 2001a
Kas sellel võib kasutada AGM tüüpi akut?
Viimati muutis toomasz, 15 Dets 2016, 22:31, muudetud 1 kord kokku.
Re: Uue aku valimine autole
Kindlasti võib aga iseasi, kas sellel on mingit eelist või vajadust. Diisel on mõeldud reeglina maanteel pikalt agu andma ja seetõttu ei ole vanal autol AGM just kõige paremini sellises olukorras koheldud. AGM nõrkus on teatavasti üle laadimine ja see lühendab aku eluiga. Kui jällegi eelsoojendus ja tihti on vaja käivitada siis AGM omab kindlasti jälle rida eeliseid. CCA on AGM-il mahtuvuste võrdluses happeakuga reeglina tugev eelis.
http://www.varta-automotive.com/en-gb/s ... type=16299
http://www.varta-automotive.com/en-gb/s ... type=16299
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
Re: Uue aku valimine autole
Sain Varta AGM aku ülihea hinnaga kätte, sellepärast uuringi.
Autol pidevalt lühikesed otsad ning kõikvõimalikud soojendused peal.
Kas generaator või mingi moodul siis aru ei saa millal laadimine lõpetada?
Autol pidevalt lühikesed otsad ning kõikvõimalikud soojendused peal.
Kas generaator või mingi moodul siis aru ei saa millal laadimine lõpetada?
Re: Uue aku valimine autole
Vanal autol ei ole sellist tarkust, et aku tüübil vahet teha ning puudub ka võimekus vastavalt aku tüübile energiamajandust juhtida. Uuemal autol kodeeritakse aku tüüp ja pardal istub BM moodul või selle dublant mootori juhtmoodulis jne.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Uue aku valimine autole
Võimaluse korral pingeregulaatori vahetamine 13,5 kuni 13,8V võiks seda ülelaadimise ohtu vähendada.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
Re: Uue aku valimine autole
Ei ole lahendus. Tekivad uued mured.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Uue aku valimine autole
Kas asi on ikka nii hull?
Enda "liikuval töökojal" peaks olema originaalis 100Ah tavaaku.
Praeguses seisus läheb kuues aasta kahe 105 Ah AGM akuga. Koormust ja tühjenemist saavad kõvasti. Masinas kaks Webastot. Üks jahutusvedeliku ja teine kongi kütteks. Külmema ilmaga vuriseb kongi oma vahel päev otsa.
Hulk lisavalgustust kongis ja väljas. 2000w inverter mis vajadusel relakagi käima tõmbab. Igasugu laadijad ka veel. Objektil käib elu nende akude pealt teinekord mitu tundi. Muidugi tuleb asja mõistusega võtta ja suurema tarvitamise korral mootor ka tuksuma panna. Ja veel suurema vajaduse korral seinakontakt otsida või genekas hüüdma panna.
Mõni päev sõidad 600km, teine päev heal juhul 80km. Vahest ei sõida üldse.
Generaator masinal originaal 180A ja laeb 13,9V-ga.
Akud seni mingeid väsimuse märke ei ilmuta.
Originaalaku kustus ca aastaga.
Enda "liikuval töökojal" peaks olema originaalis 100Ah tavaaku.
Praeguses seisus läheb kuues aasta kahe 105 Ah AGM akuga. Koormust ja tühjenemist saavad kõvasti. Masinas kaks Webastot. Üks jahutusvedeliku ja teine kongi kütteks. Külmema ilmaga vuriseb kongi oma vahel päev otsa.
Hulk lisavalgustust kongis ja väljas. 2000w inverter mis vajadusel relakagi käima tõmbab. Igasugu laadijad ka veel. Objektil käib elu nende akude pealt teinekord mitu tundi. Muidugi tuleb asja mõistusega võtta ja suurema tarvitamise korral mootor ka tuksuma panna. Ja veel suurema vajaduse korral seinakontakt otsida või genekas hüüdma panna.
Mõni päev sõidad 600km, teine päev heal juhul 80km. Vahest ei sõida üldse.
Generaator masinal originaal 180A ja laeb 13,9V-ga.
Akud seni mingeid väsimuse märke ei ilmuta.
Originaalaku kustus ca aastaga.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
-
- Huviline
- Postitusi: 152
- Liitunud: 17 Okt 2014, 17:36
- Telefon: 57703395
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 1 kord
Re: Uue aku valimine autole
Agm aku ongi selliselt mõeldud et saab palju koormust. Aga kui pikad sõidud (aku koguaeg lõpuni täis) siis seda see ei kannata. Uuematel autodel nn tark laadimine hoiab aku u80% laetuna.
Re: Uue aku valimine autole
Tõsi on, et AGM suudab sisuliselt ka pidevalt alalaetuna korrapäraselt energiaallikana toimetada. Samas on oluline siiski ka generaatori võimsus ning temperatuur, kus protsessid toimuvad. Energiajuhtimise mooduli üks olulisi ülesandeid on pidevalt jälgida justnimelt aku temperatuuri. Ma ei väidagi, et AGM on vanal autol halb mõte aga juhtumeid, kus vähem, kui aastaga on AGM " ära küpsetatud" on palju.
Nii voolutugevuse kui ka pinge väärtused peavad vastama aku laadimise faasile. AGM kannatab selles mõttes võrreldes happeakuga välja sisuliselt kõik alalaetusest tingitud väärkohtlemised aga sellegi poolest on vaja ka seda mingi aja tagant järgi aidata, et "floating charge" hoida. Pelgalt "pinge maha keeramisega" ei saavuta 105Ah AGM mitte mingi trikkiga koguvõimsust (CCA) ja suva temperatuuriga aku 1-2-3 faasis hoidmine ei ole kindlasti optimaalne.
Joonisel:
Charging Voltage - laadimispinge (V)
Charging Current - laadimisvoolutugevus (A)

Mitte unustada ka temp. kompensatsiooni. AGM-i laadimisel 1 tabel...

Nii voolutugevuse kui ka pinge väärtused peavad vastama aku laadimise faasile. AGM kannatab selles mõttes võrreldes happeakuga välja sisuliselt kõik alalaetusest tingitud väärkohtlemised aga sellegi poolest on vaja ka seda mingi aja tagant järgi aidata, et "floating charge" hoida. Pelgalt "pinge maha keeramisega" ei saavuta 105Ah AGM mitte mingi trikkiga koguvõimsust (CCA) ja suva temperatuuriga aku 1-2-3 faasis hoidmine ei ole kindlasti optimaalne.
Joonisel:
Charging Voltage - laadimispinge (V)
Charging Current - laadimisvoolutugevus (A)

Mitte unustada ka temp. kompensatsiooni. AGM-i laadimisel 1 tabel...

51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
Uue aku valimine autole
Küsin sellist asja, et sai täna ostetud uus aku: https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 78x175x190
Voltmeetriga kodus mõõtsin, pinge oli 12,39V. On seda vähe või uute akude pinge peabki selline olema? Ma pole seda akut veel auto peale pannud.
Voltmeetriga kodus mõõtsin, pinge oli 12,39V. On seda vähe või uute akude pinge peabki selline olema? Ma pole seda akut veel auto peale pannud.
Uue aku valimine autole
See 12.39V on ok, aga samal ajal ei näita see aku nn eluenergia % kohta siiski mitte midagi. Happeakud(!) vajavad pidevalt järgi aitamist - laadimist ka laos-poes ning kui seda ei tehta siis algab vaikselt plaatide sulfatiseerumine ehk tööpinnad saavad polstri, mis takistab elektronide liigutamist.
Akutester on selle jaoks, et kõik aku parameetrid kontrollida. Akud tulevad tehasest 100% testitud ja töökorras ning peamine murekoht ongi ahelates valmistajalt tarbijani, kus ei järgita alati õpikuteadmisi.
Akutester on selle jaoks, et kõik aku parameetrid kontrollida. Akud tulevad tehasest 100% testitud ja töökorras ning peamine murekoht ongi ahelates valmistajalt tarbijani, kus ei järgita alati õpikuteadmisi.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
Uue aku valimine autole
Jätaks lihtsalt märgi maha.
~2015 detsember/2016 jaanuaris sai DSG kastiga B7 Passatile kogemata vale aku ostetud: http://www.exide.info/ea770.html
Kuna tegemist on Start-stop autoga (ja see pole maha progetud), siis õige aku on tehase poolt AGM.
Siiski-siiski.
Tänase seisuga, 5 aastat hiljem on aku omadega läbi. Ei võta enam teine voolu sisse. Praeguse ilmaga auto veel käivitub, kuid -20ga ei teinud starter suurt midagi.
Mõistagi palju oleneb sellest, milliseid otsi sõita. Aku läbisõiduks kogunes selle aja jooksul ~125 000km. Auto sai OKilt maanteed näha (akule lisalaadimist ei tehtud kordagi). Linnasõitu oli pigem 20% kogu kilometraažist.
Ehk kellelegi abiks.
~2015 detsember/2016 jaanuaris sai DSG kastiga B7 Passatile kogemata vale aku ostetud: http://www.exide.info/ea770.html
Kuna tegemist on Start-stop autoga (ja see pole maha progetud), siis õige aku on tehase poolt AGM.
Siiski-siiski.
Tänase seisuga, 5 aastat hiljem on aku omadega läbi. Ei võta enam teine voolu sisse. Praeguse ilmaga auto veel käivitub, kuid -20ga ei teinud starter suurt midagi.
Mõistagi palju oleneb sellest, milliseid otsi sõita. Aku läbisõiduks kogunes selle aja jooksul ~125 000km. Auto sai OKilt maanteed näha (akule lisalaadimist ei tehtud kordagi). Linnasõitu oli pigem 20% kogu kilometraažist.
Ehk kellelegi abiks.