
Auto 1996 aasta Vw Golf 3 1.8 66kW (ADZ) mootoriga.
Probleemid hakkasid mootoril tasapisi vaikselt ilmuma, kõigepealt maanteel ühtlase kiirusega sõites hakkas vahepeal aegajalt nõkutama. Algusaegadel vähem, mida aeg edasi läks, seda hullemini. Probleemid tipnesid sellega, et lõpuks tulid ka hädad tühikäiguga- vahepeal külmalt käivitades viskas pöörded 2000-3000rpm kanti, hoidis neid mõni kümmend sekundit ja seejärel normaliseerusid. Nüüd lõpus pole tühikäiku üldse enam- gaasipedaaliga tuuritades suudab kuidagi mootorit töös hoida, nii kui lahti lasta, sureb peaaegu koheselt välja. Kui peale käivitamist üldse mitte gaasipedaali sõkkuda, siis sureb sekundi või kahe jooksul välja. Siinkohal ei mängi rolli mootori temperatuur- samad sümptomid nii külma kui ka töösooja mootoriga. Peale väljasuremist läheb võtmest uuesti käivitades käima koheselt ning igakord sureb koheselt ka välja. Peale käivitamist gaasipedaali sõkkudes on tunda ka, et mootor on hingest kinni- kogub tuure vaevaliselt ning podiseb. Kuskil peale 3500rpm hakkaks nagu taas normaalne mootorikäik taastuma. Sõites aga on koguaeg hingest kinni ning tahab välja surra

Tehtud ja proovitud asjad:
* vahetatud kogu monopritse süsteem- ei mingit vahet
* vahetatud bensupump- ei mingit tulemust
* paigaldatud uus kütusefilter
* mootori tempiandur uus pandud
* proovitud teist töökorras süütepooli
* proovitud teiste süüteküünaldega
* otsitud vaakumlekkeid- neid pole
* uus monopritse padi
* puhastatud ja leotatud monopritset
* tehtud diagnostikat- ei näita ühtegi viga
* proovitud teist bensupumba releed
* proovitud muuta süütenurka- polnud mingit kasu
* kapoti all üle kontrollitud pea kõik elektripistikud- vajadusel kasutasin kontaktipuhastit ning mõnel puhul ka lihvisin kontakte. Lahti võtmata on veel jäänud suur ümmargune peapistik plokikaane juures.
Viimase kahe aasta jooksul vahetatud:
* uus boschi lambda
* uued küünlajuhtmed
* uus jagajakaas koos rootoriga
Ühesõnaga minu mõistus on otsas ning ei oska kuskilt poolt enam läheneda. Mida veel proovida? Haruharva oli minevikus ka probleem selles, et süüdet andes starter ei funksinud- 5 aasta jooksul max 3 korda nii. Praegu igatahes iga võtme keeramisega kõik toimib. Seega süütelukupõhja võiks välistada? (Proovimiseks on muidu olemas täiesti uus Valeo süütelukupõhi olemas). Immobilaiser jupsib äkki? Bensupumba pistikus olev puudulik mass võib ka sellist nalja teha?