Sain soetatud endale esimene diisel mootoriga Golf 3 1.9 47 kW. Nokitsemist masina kallal jagub Esimesena tahan teha mootori korda ja hakkasin pusima eelsüütega. Nimelt eelsüüteküünaldele voolu peale ei tule ! Ja mootor käima ei lähe. Läheb kui otse aku pluss klemmilt juhtmega küünaldele voolu anda. ( Sellel mootoril peaks eelsüüde iga ilmaga tööle minema. Ei ole oluline kui soe , külm väljas on. ) Armatuuris süüte tuluke ilusti põleb / kustub. Relee teeb plõksu sisse / välja. Kaitse on korras. Testriga mõõtes aku miinus klemmilt ja süütejuhtme vahel on pinge 0 V. Vastupidi aku pluss klemmi ja süütejuhtme vahel on 12 V pinge püsivalt olemas. Isegi kui süüde välja keerata. Võtsin ka termostaadil pistiku tagant. Mis poolusega pinge peab olema juhtmel mis läheb eelsüüte küünalde peale ? Eeldan , et pluss 12 V. Kui nii , siis on võimalik süütesüsteemis lühis. Oskate veidi hüva nõu anda. kuidas asi töötama peab Mida kuidas veel kontrollida ?
Üle +5 kraadi mu teada eelsüüteküünlaid ei kasutata- jah tuluke korraks süttib aga sama kiirelt kustub ka. Jutt siis analoogsest 1.9 47kW (ASY) mootorist- praeguste ilmadega nagu bensukas, käivitades kohe starterit ning pole mingit probleemi .
Siksaator kirjutas: ↑19 Mai 2018, 22:06
Üle +5 kraadi mu teada eelsüüteküünlaid ei kasutata- jah tuluke korraks süttib aga sama kiirelt kustub ka. Jutt siis analoogsest 1.9 47kW (ASY) mootorist- praeguste ilmadega nagu bensukas, käivitades kohe starterit ning pole mingit probleemi .
Sul siis väga hea kone, see et üle +5 küünlaid vaja pole kehtib otsepritse diislite kohta muidu. Endal ühe vanakooli diisliga oli lihtsam isegi tankimiseks seisma jättes, pärast ikkagi küünlaid anda.
Teema algatajale, testriga alati ei saa õiget näitu kuna see tarbib väga vähe voolu. Parem oleks kontrolllambiga mõõta, eriti juhul kui mingisugused anomaaliad on. Ja see relee lülitab jep +i küünaldele.
Lisasin pildi mootorist. Ehk saab pildi järgi aru mis mootor see on ? Vanas dokumentis igaljuhul oli kirjas mootorikood 1y. Kui mootor on vähemalt 5 minutit töödanud siis läheb ilma eelsüüteta käima. Esimest käivitust ilma ei saa. Pole oluline kui palju soojakraade õues on. Võtan ka kontroll lambi endale abiks. Päevapeale peaksin saama sama mootoriga doonori. Loodan , et seal korras see süsteem.
Eelsüüde töötab ! Viga oli relees. Küünlaid kontrollida ei õnnestunud. käivtades viskab tagant veidi tahma. Kas see on normaalne? Või vajab miskit kuskilt timmimis ? Nüüd ees mootoripatjade ja käigukasti vahetus. Rooli osad ja puksid samuti.
kristo23 kirjutas: ↑20 Mai 2018, 18:32
Eelsüüde töötab ! Viga oli relees. Küünlaid kontrollida ei õnnestunud. käivtades viskab tagant veidi tahma. Kas see on normaalne? Või vajab miskit kuskilt timmimist ? Nüüd ees mootoripatjade ja käigukasti vahetus. Rooli osad ja puksid samuti.
Sõida paar päeva lõõrid ilusti puhtaks - peale esimest käivitust ilmuva tahma järgi on ennatlik teha järeldusi mootori kohvistumise kohta.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Arvan samuti, et mootor tuleb uuesti sisse sõita. Ikkagi pikalt seisnud. Relee jälle ei tööta. Otse pesast ühandades on vool olemas. Relee lülitus vool olemas. Kahtlustan lühises küünalt mis releesid lõhub. Nagu ma aru saan tuleb küünalde vahetamiseks mootoririhm, rihma ratas ja ees kobakas mille nimetust ma ei tea maha võtta ?
kristo23 kirjutas: ↑21 Mai 2018, 17:16
Relee jälle ei tööta. Otse pesast ühandades on vool olemas. Relee lülitus vool olemas. Kahtlustan lühises küünalt mis releesid lõhub.
Eelsüüteküünlad vahetasin ära. Üks oli vigane. Ikka on mingi jama sees. Ühe releega saab ühe käivituse teha. Ja aru ei saa kus viga on.
kristo23 kirjutas: ↑21 Mai 2018, 17:16
Kas käigukasti võib bensiiniga läbi loputada ?
Ei soovita. Ainult juhul kui kast pulkateks võtta võib kõik detailid bensiiniga läbi pesta.
kristo23 kirjutas: ↑07 Juul 2018, 07:21
Kui palju mootorisse õli peab sisse panema ? Kallasin 5 L sisse ja varda ots on kergelt õline ?
Vaata kas õlipunn ikka on all.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Täna sain autoga ülevaatusel käidud. Läbis puhtalt. Kuid ilmnes mootoris viga. Tuure andes hakkas puterdama ja tagant tahma viskama. Siiski näit saadi kätte. Esimese käiguga kohalt minnes aega ajalt ei taha edasi minna. Tuurid langevad ja gaasi vajutades edasi ei liigu. Lühikese aja jooksul normaliseerub. Mingi hetk hakkab jama uuesti pihta. Vaakum voolikud üle kontrollitud. Hakkasin siis kohapeal natu tuuritama nagu ülevaatusel tehti. Juhtus nii, et tuurid jäid põhja. Mootor välja ei lülitunud. Jäi seisma veidi aja pärast kui aku klemmi maha võtsin. Tahma oli terve küla täis. Korralikud nõgi laigud summuti ja mootori all. Tossu oli ikka korralikult. Tossu tuli ka kapoti alt. Ei tea küll kus kohast. Lasin mootoril jahtuda veidi aega ja käivitasin uuesti. Tuure peale ei jäänud. Tagant ajas hallikat ja musta suitsu välja. Lülitasin mootori uuesti välja.Lasin veel seista veidi aega. Hiljem käivitades asi nagu normaalne. Vaatan tahomeeter ei tööta. Antsin kergelt tuure peal nii umbes 2000 pööret. tahomeeter hakkas tööle ja samal hetkel mootor puterdama. lühikese ajajooksul pöörded normliseerusid. Läksin proovisõidule ja nagu polekski midagi juhtunud. Sõita kannatas. Mis jama see niisugune olla võis ?
Eelsüütest niipalju, et ei leidnud viga üles. Vedasin uued juhtmed ja lüliti vahele. Akust releele uued juhtmed ja akust eelsüüte küünaldeni uue juhtme. Töötab väga hästi. MIllalgi kui nokitsemise lihvimise isu peale tuleb proovin eelsüüte süütelukuga siduda, et lülitist lahti saada. Pole veel uurinud kas see võimalik. Auto on nüüd nädal ringi sõitnud. Uusi probleeme pole. Peale vilina mis peale käivitamis hetkeks sisse tuleb. Puterdab, Kuid teeb seda harvemini. Soovitati rihma rattad üle vaadata. Kas miski viskab loksub. Esialgsel vaatusel ei täheldanud mingit viskamist loksumist. Eks vaatan veel korralikumalt üle. Kodus lihtsam asjaga edasi tegeleda. See kui tuurid peale jäid ja hirmsalt tossama läks oli üleliigse õli probleem. Rohkem seda juhtund ei ole. Otsin vigu edasi.