
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
- Siim
- Huviline
- Postitusi: 2489
- Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
- Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Bemmiga siuke kogemus, kus 316 75kw e36 kupeele panime 2.5 105kw TDS mootori peale, ennist oli automaat, nüüd manuaal. Ei soovitud isegi tahmatesti ja pärnu arkis kulus umbes 30 minti koos ümber vormistamisega, et asi legaalseks saada. Võttes arvesse seda, et kupeed ei ole diislina tehasest tulnud, siis väga hästi läinud üritus. 

-
- Huviline
- Postitusi: 115
- Liitunud: 10 Sept 2014, 21:23
- Telefon: 59077987
- Auto: '01a Passat B5.5 74kw TDI
- Asukoht: Haapsalu
- Tänanud: 1 kord
Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Omal kogemus audi 80 b4 peal, millel tehasest 2.0 66kw, peale läks 1.8t 110kw b5 passati pealt. Ümbervormistamiseks heitgaaside paber kaasa, ca 20 minutit läks aega ja 20€ uue passi eest. Need protsendid muidu AINULT neile autodele mõeldud, millel tehasepoolt ainult üht mootorit pandud(ainuke, moda tean, on moskvich 412). Muidugi oleneb ka, kelle otsa arkis satud. Olen hulga jutte kuulnud, kus ühes arkis ei võeta jutulegi ning kuskil mujal linnas saab probleemideta auto legaalseks.
Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Kas kellelgi kogemusi ka sisselaske muutmisega?
Vahetaks pritsesüsteemi bike karpade vastu ja ei oleks huvitatud ennem igat ülevaatust jälle tagasi vahetama.
Vahetaks pritsesüsteemi bike karpade vastu ja ei oleks huvitatud ennem igat ülevaatust jälle tagasi vahetama.
Tere, mina olen Olari. Olen G2 sõltlane.
- Rocco2
- Huviline
- Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Sept 2016, 20:55
- Auto: Scirocco mk2
- Asukoht:
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 40 korda
Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Kui Tallinnas asju ajada siis Alar Hanson on õige spets, kes seal ümberehitustega tegeleb. Teised vastavad ainult mingit ebamäärast copi paste teksti.
Saatsin taotluse, jutud andmed kirja. Mõni nädalat ootamist ja tuli nõusolek.
Saatsin taotluse, jutud andmed kirja. Mõni nädalat ootamist ja tuli nõusolek.
Viimati muutis Rocco2, 17 Nov 2016, 16:53, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 115
- Liitunud: 10 Sept 2014, 21:23
- Telefon: 59077987
- Auto: '01a Passat B5.5 74kw TDI
- Asukoht: Haapsalu
- Tänanud: 1 kord
Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
See, kes neid protsente jahuma hakkas,pole ilmselt ise seadustega kursis. Neid protsente arvestatakse AINULT juhul, kui sellele mudelile on paigaldatud AINULT ÜHE KUBATUURI JA VÕIMSUSEGA mootorit(ise ei oska ühtki sellist autot nimetada). Ja doonorauto vin ja reg nr pole ka olulised, kuna mootor võib pärineda ka lammutusest ning seal vaevalt keegi enam öelda oskab, mis auto pealt ta tuli ning kas doonor üldse Eestis arvelgi oli. 

- mkendra
- Huviline
- Postitusi: 203
- Liitunud: 01 Aug 2005, 20:52
- Telefon: 5620kuuskümmend58
- Auto: VW GOLF II 2.0 16V
- Asukoht: Malta
Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Spidomeetriplokke on 1 pistikuga ja 2 pistikuga - nsellest tulenevalt ülejäänud elektrisüsteem ja kaitsmeplokid ka erinevad. 1.6 mootoril nagunii puudub bensiinipumba juhtmestik ja see tuleb igal juhul juurde vedada (bensiinipumba relee on kaitsmeplokis). Tuleb üldiselt võrrelda elektrisüsteeme (doonor vs projektikas) ning vastavalt sellele hakata tegutsema. Ise olen monopritsungi asemele 16V mootori pannud ja sellisel juhul ei ole vaja jalgratast hakata leiutama.Ommik kirjutas:Tere. Hetkel pooleli jetta 2 mootorivahetus. Vana mootor oli 1.6 53kw ja uus on 1.8 16v 95kw. Probleem on selles, et uue mootori juhtmestik ei sobi kokku kaitsmeplokiga. Kas piisaks kaitmseploki vahetamisest pritsega mootori oma vastu? Või ootab ees juba suurem töö juhtmestikuga? Silmaga vaadates on igatahes pistikud/pinnid uue mootori juhtmestikul ja ülejäänud auto juhtmestikuga võrreldes erinevad.
Ehk saab targematelt head nõu
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Tere, on selline küsimus, et kas vw passat B5 1,6 74kw mootorit on võimalik vahetad 1.9 TDi mootori vastu? Kas see mahuks/paikneks pärast õigesti?
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Tere,
on võimalik küll aga lisaks mootorile arvesta ka teise käigukasti (arvatavasti ka pooltelgede ja suuremate piduritega), väljalaske, summuti jne. veel paljude pisiasjadega, lisaks mahukas elektritöö. Reaalselt pead teise doonorauto kõrvale ostma. Selles vanuses auto puhul on kindlasti odavam osta teine soovitud mootoriga auto.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 2872
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
TDi 1,9 mootoreid on seinast seina KW.idest. Asja armastaja teeb selle töö ära,kuid sinule ja poissõbrale ei soovita sellist ettevõtmist. Võiks pikemalt rääkida oma kogemustest,kuid arvan et pole mõtet. Laida mõte maha .
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Auto ostmise eesmärk oligi seda ise putitada ja selle kallal nokitseda. Hetke seisuga on auto mootor halvas seisus ning mõtlesin et miks mitte siis juba mootor uue ja parema vastu vahetada 

-
- Huviline
- Postitusi: 2872
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Nokitseda on pehme ütlemine. Elekter ja elektroonika kokku sobitamine ongi asja kurja juur. Kuidas juhitakse pihusti avanemist P D.mootoril? Kuidas T D il.?
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Kuna ei täpsustata TDI generatsiooni, vastan, et elektrooniliselt.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Passat B5el elektri osa üsna lihtne, mootorijuhtmestik ja aju käib salongijuhtmestikust eraldi lahti, eks lisama peab eelüüte jaoks relee, paagi vahetama ja võib-olla midagi veel. Kui huvi ja oskusi on siis täiesti tehtav.
-
- Huviline
- Postitusi: 1381
- Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
- Telefon: 5 8257569
- Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
- Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 12 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Eestis vist võib sellest und näha, et saada asi ametlikuks? https://www.audiboost.com/content.php?8 ... horsepower
VäikeWürst - VW
-
- Klubiline
- Postitusi: 2223
- Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
- Auto: Toledo VR5
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 58 korda
- Tänatud: 117 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Jah.dub1 kirjutas: ↑22 Juul 2018, 16:54 Eestis vist võib sellest und näha, et saada asi ametlikuks? https://www.audiboost.com/content.php?8 ... horsepower
-
- Uustulnuk
- Postitusi: 1
- Liitunud: 27 Aug 2018, 11:35
- Telefon: 53007738
- Auto: golf 3
- Asukoht: järvamaa Albu
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
teine mootor peale panna siis arkis saab ära ka muuta selle et mootor on vahel teine?
-
- Huviline
- Postitusi: 115
- Liitunud: 10 Sept 2014, 21:23
- Telefon: 59077987
- Auto: '01a Passat B5.5 74kw TDI
- Asukoht: Haapsalu
- Tänanud: 1 kord
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Kõik oleneb, mis mootor mille peale panna.werziger19 kirjutas: ↑01 Sept 2018, 12:55 teine mootor peale panna siis arkis saab ära ka muuta selle et mootor on vahel teine?
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Ma arvan, et see ei ole võimatu missioon. Selline projekt vajab lihtsalt korralikku dokumentatsiooni/pildi materjali. Mõningad ümberehitatavad sõlmed (nt. pidurid) vajaksid tehase kinnitust.alkeemik kirjutas: ↑22 Juul 2018, 18:30Jah.dub1 kirjutas: ↑22 Juul 2018, 16:54 Eestis vist võib sellest und näha, et saada asi ametlikuks? https://www.audiboost.com/content.php?8 ... horsepower
Eestis on enamasti probleemiks see, et võetakse suvaline väikese mootoriga plank masin toorikuks, lajatatakse turbodega V8 kapoti alla ja püütakse arvele saada. Kui ARK hakkab uurima kes kuidas tegi, mida veel muudeti, kas auto pidurid on sellise võimsuse jaoks piisavad, siis pole ühtegi dokumenti ega korralikku pildimaterjali. Kui pidurid on ümber ehitatud, siis kuuldakse esimest korda, et seda ei tohi teha tootja nõusolekuta.
Negatiivse vastuse korral on foorumid üleujutatud "ARK on debiilne koht" kommentaaridest arusaamata, et tegelikult on kodanik ise kogu eeltöö tegemata jätnud ega viitsigi pabereid ajada. Alustuseks peaks oma plaani ARK-s välja käima ja räägid mida ning kuidas plaanid teha. Sealt saad juhtnöörid millega edasi minna.
Olen sellel teemal tehnoosakonnaga suhelnud paaril korral.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Sisselaset ümber ehitada ei tohi (v.a. koonusfiltri lisamine) ja sellega on kõik öeldud. Olen ka tehnoosakonnaga suhelnud. Ainuke viis oleks kui Eestisse tekiks ümberehitusfirma, kelle tööd Maanteeamet ja tootjatehas(-ed) aktsepteerivad. Seda siis töö, hilisemate katsetuste, testimise ja dokumentide vormistamisega. Ei räägi praegu iseehitatud autodest.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Omavoliliselt on sellised ümberehitused keelatud. Samamoodi ei tohi omavoliliselt diislist bensukat teha, manuaalist automaati jne.
Kodus nokitsedes on võimalused väga piiratud.
Kui tahta räiget ümberehitust nagu see Transporter, siis on rahakott puuga seljas ja abi saaks Soomest kõigi katsetuste osas.
Kodus nokitsedes on võimalused väga piiratud.
Kui tahta räiget ümberehitust nagu see Transporter, siis on rahakott puuga seljas ja abi saaks Soomest kõigi katsetuste osas.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Siiani piisas et tegid mootori või käigukasti liigi vahetuse ära, näitasid Maanteeametis ette ja said uue passi - kas nüüd on vaja eelnevalt luba saada? Pealegi käigukaste vahetatakse ju pidevalt ilma passi vahetamata.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Ma tuginen riigiteatajast ja tehnoosakonnast saadud infole. Teoreetiliselt ei tohiks manuaal -> automaat vahetust omavoliliselt teha. Võibolla on asi lihtsam kui sama mudeli pealt kogu krempel ümber tõsta ja esitad korraliku pildi seeria koos muu infoga.
Ühte liiki kaste ja väliselt sarnaseid mootoreid (a'la Ford Sierra 1.6 ja 2.0) saab ümber visata ka ilma dokumente vahetamata kuna TÜV ei tee neil vahet kui just koode otsima/kontrollima ei hakka.
Eks palju sõltub kus pabereid ajad. Tallinn ja Saue on selles osas ilmselt kõige nõudlikumad.
Ühte liiki kaste ja väliselt sarnaseid mootoreid (a'la Ford Sierra 1.6 ja 2.0) saab ümber visata ka ilma dokumente vahetamata kuna TÜV ei tee neil vahet kui just koode otsima/kontrollima ei hakka.
Eks palju sõltub kus pabereid ajad. Tallinn ja Saue on selles osas ilmselt kõige nõudlikumad.
-
- Klubiline
- Postitusi: 2223
- Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
- Auto: Toledo VR5
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 58 korda
- Tänatud: 117 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Ehk siis kas sa oled konkreetselt mingi masinaga selle kadalipu läbinud või räägid sa teooriast kõigest. Kas suhtlesite ka näiteks pidurite ja väljalaske modifitseerimisest?
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Plaan on ühe 2-ukselise 1.6 R4 vahetada V8 vastu. Selle pärast teen ka eeltööd st. panen kirja kõik oma soovid, planeeritavad komponendid, tööd ja lahendused. Kui midagi tehnokatele ei sobi, siis mõtlen asja ringi ja reaalse lõikumise/keevitamise juurde asun alles pärast positiivse otsuse saamist.
Väljalaske kohalt kasutaks sobivaid e-tähistega B-osa komponente, sest ise aretatud asjad tuleb saatma testimisele (ilmselt soome). Pidurite osas tuleb alustada esinduse tüütamisega. Asja peab serveerima võimalikult põnevana, et nad viitsiksid tegelema hakata. Enne vaatan kõik sobivad detailid välja muidugi, sest jutt stiilis "tahan teha, aga ei tea kuidas..." lõpetab rämpspostis.
Väljalaske kohalt kasutaks sobivaid e-tähistega B-osa komponente, sest ise aretatud asjad tuleb saatma testimisele (ilmselt soome). Pidurite osas tuleb alustada esinduse tüütamisega. Asja peab serveerima võimalikult põnevana, et nad viitsiksid tegelema hakata. Enne vaatan kõik sobivad detailid välja muidugi, sest jutt stiilis "tahan teha, aga ei tea kuidas..." lõpetab rämpspostis.
-
- Moderaator
- Postitusi: 4450
- Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
- Telefon: 5515335
- Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 61 korda
Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)
Manuaal või automaat ei koti ARKs kedagi. Kunagi müüsin ühte autot, mis algselt oli automaat, aga tegin manuaaliks. Ostja hakkas põdema, et nii ikka ei saa. Uuris ka ülevaatuselt mingi venna käest ja see väidetavalt ütles sama. Tegin ARK-sse ametliku päringu e-mailiga ja sain ka vastuse, et kuna seda tehnilises passis kirjas pole, siis ei oma see ka mingit tähtsust ja muuta pole vaja. Et neid see absoluutselt ei huvita ja ülevaatusel ka sellest probleemi tulla ei tohi. Ostja õnneks või kahjuks muidugi sain auto juba enne müüdud kui ARK ametlik vastus tuli. Oli pärast kurb küll, et nii pikalt põdes.
MKM määrus nr 73
(5) Ümberehituseks ei loeta:
1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
2) sõidukile lisaseadmete ja varustuse lisamist (nt kliimaseade, lisapidurituled, allasõidutõkked), kui sellega ei muutu sõiduki tüübikinnitusega määratud andmed ja kui nende lisamine ei ole vastuolus kehtivate tehnonõuetega.
Mis aga puutub TomK projekti R4->V8 siis ma oleks natuke skeptiline. Kui see mootor just sama auto mudeli küljest ei tule, siis on nende kõigi seaduste alus numbrid 10%, 20%, 30%. Mis on mis võib igaüks välja googeldada, aga suures plaanis ei tohi muutuda mootori maht, võimsus ja kaal rohkem kui need protsendid. Mis mille kohta käis jään praegu peast vastuse võlgu. Ehk siis 2.0 asemele 4.0 mootorist võib und näha, heal juhul 2.6 saab. Kusjuures väidetavalt neid protsente jälgitakse mõlemas suunas, ehk 4.0 mootori asemele ei tohi 2.0 ka panna.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335