Minul pole kogemust nii uute Passatitega, kuid täiesti kogemus VW Boraga. Nimelt kui auto sai endale passi uue mootori, käisid ümbervormistamisel ARK mehed väga pingsalt rehve vaatamas. Nimelt sobivad passi järgi sinna nii 205-55-16 kui ka 225-45-17 rehvid. Küll aga ei sobinud neile 205-50-17 rehvid, mis on diameetrilt pea sama mis 225-45. See loogika, miks 205 rehvi ei võinud kasutada, jäi mulle arusaamatuks, sest nii kiirus- kui ka koormustaluvus olid rehvidel samad. Samuti kui lubatakse 16 tollise peal kasutada 205 rehvi, miks ei võiks seda siis kasutada ka 17 tollisel veljel. Mulle jäi see konkreetselt tähenärimisena silma. Ma ei tea muidugi kuidas tava ülevaatusel sellele reageeritakse. Küll aga ma kavatsen selle välja uurida, sest hetke seisuga ei kavatse korralikke 205 rehve hakata vahetama 225-te vastu. Ehk söön mingi kell ka sõnu - eks näits.
TÜV-s saad korduva ja ilusti öeldes lähed kõrvad lontis õigeid rehve/velgi monteerima.
Loogikaga ei ole teil selles võtmes mitte midagi peale hakata. Vale eriala otsa olete sattunud. Õppige või tegelege sellega, mida püüda tahate/suudate. See eriala on muidugi väga lihtne nagu ka arstiks õppimine - siplete 5-7 aastat valdkonna solgitorudes ja siis võite seal ulpiva seast ehk vaikselt juba ka oma pea välja pista ning teemas õrna häälega proovida kaasa rääkida - ettepanekuid teha. Sinna maani, aga tsssss.
Ilmselgelt on nende asjade juures poolikuid tegemisi maanteameti poolt,neil ju täitsa savi mitu mõõtu su autole lubatud ,peaasi et miinimum oleks passis olemas.Eespool on välja toodut B8 16 ja 17 veljd rehvid,need ja veel üks mõõt on kasutusjuhendis eraldi välja toodud kui rehvid millega on lubatud kasutada lumekette.Rehvide kohta oli kirjas midagi et kasutada VW poolt lubatud mõõte.Ma ei viitsinud B8 andmekleepsu üles otsida või äkki teda füüsilisel kujul polegi autol enam aga Škodal on lubatud veljemõõdud andmekleebisel olemas ja rehvide kohta ütleb kasutusjuhend et mõõdud on vastavusdeklaratsioonis,nnCOC-dokumendis.
Minu arusaamist mööda on ainult maanteamet ainult tüübikinnituse fikseerija,nii on ka kirjas riigiteatajas aga tüübikinnitus luuakse autotootja poolt .Üksik tüübikinnituste saamiseks kasutatakse ka teiste riikide nt Soome vastavat kvalifikatsiooni omavate ettevõtete abi.Euroopas toodetud Euroopa turule mõeldud VW autodel on ju see vastavussrtifikaat olemas ,see peab ju VW andmebaasidest välja tulema sest nad on ju kõik ühe kaabli otsas.
Automüüjad on kõik vaiki nagu sead rukkis,nad ju teavad kuidas see tüübikinnitus tekkib.Kui ma lähen poodi, panen auto kokku ja on tehasepoolne võimalus 20 tolli velg alla panna siis auto müügipakkumises on see sees.Kui see auto jõuab siia siis on selle autoga ju kõik paberid kaasas, et minna registrisse ja saada registreerimistunnistus.
Mind torgib see teema pisut ka ja veel enam et mõni tegelane on avariipaigal mu autot lausa võimeline üles pildistama kas mul on õiged rehvid all või mitte.Mul on VW Golf 2 millega on kaasas algne auto kasutusjuhend kus on välja toodud absoluutselt kõik velje mõõdud,rehvi mõõdud,kiirus ja koormusindeksid,sobivus erinevate mootorite ja kilovattidega ja üksikasjalikud rehvirõhud erinevatele mootoritele.Auto passis rehvimõõte pole aga maanteeamet lehel pole 15 tolli velge välja toodud mis kasutusjuhendis on kirjas. Kuna enamus sellest tüübikinnituse jamast ei laiene enne 1994 aasta autodele siis kas avarii ja sellest johtuva kohtuvaidluse tulemusel jääb peale algne ,sellele autole mõeldud tehase kasutusjuhend või poolkõva ja hooletult tehtud maaneeameti paber.
Sõidukiga kaasas olev kasutusjuhend sisaldab tihti kõiki võimalikke mudeliga varieeruvaid versioone ning need ei laiene automaatselt kõikidele tüüpidele.
Lähtuda tuleb registriandmetest. Kõik. Enne, kui registriandmetesse ei ole kasvõi läbi kohtuvaidluste muutust saavutatud ei ole teil vähematki voli omaloominguteks või mingiteks tõlgendusteks, seaduse kaitsest rääkimata.
Ussike kirjutas: ↑13 Nov 2018, 20:18
Ilmselgelt on nende asjade juures poolikuid tegemisi maanteameti poolt,neil ju täitsa savi mitu mõõtu su autole lubatud ,peaasi et miinimum oleks passis olemas.Eespool on välja toodut B8 16 ja 17 veljd rehvid,need ja veel üks mõõt on kasutusjuhendis eraldi välja toodud kui rehvid millega on lubatud kasutada lumekette.Rehvide kohta oli kirjas midagi et kasutada VW poolt lubatud mõõte.Ma ei viitsinud B8 andmekleepsu üles otsida või äkki teda füüsilisel kujul polegi autol enam aga Škodal on lubatud veljemõõdud andmekleebisel olemas ja rehvide kohta ütleb kasutusjuhend et mõõdud on vastavusdeklaratsioonis,nnCOC-dokumendis.
Minu arusaamist mööda on ainult maanteamet ainult tüübikinnituse fikseerija,nii on ka kirjas riigiteatajas aga tüübikinnitus luuakse autotootja poolt .Üksik tüübikinnituste saamiseks kasutatakse ka teiste riikide nt Soome vastavat kvalifikatsiooni omavate ettevõtete abi.Euroopas toodetud Euroopa turule mõeldud VW autodel on ju see vastavussrtifikaat olemas ,see peab ju VW andmebaasidest välja tulema sest nad on ju kõik ühe kaabli otsas.
Automüüjad on kõik vaiki nagu sead rukkis,nad ju teavad kuidas see tüübikinnitus tekkib.Kui ma lähen poodi, panen auto kokku ja on tehasepoolne võimalus 20 tolli velg alla panna siis auto müügipakkumises on see sees.Kui see auto jõuab siia siis on selle autoga ju kõik paberid kaasas, et minna registrisse ja saada registreerimistunnistus.
Mind torgib see teema pisut ka ja veel enam et mõni tegelane on avariipaigal mu autot lausa võimeline üles pildistama kas mul on õiged rehvid all või mitte.Mul on VW Golf 2 millega on kaasas algne auto kasutusjuhend kus on välja toodud absoluutselt kõik velje mõõdud,rehvi mõõdud,kiirus ja koormusindeksid,sobivus erinevate mootorite ja kilovattidega ja üksikasjalikud rehvirõhud erinevatele mootoritele.Auto passis rehvimõõte pole aga maanteeamet lehel pole 15 tolli velge välja toodud mis kasutusjuhendis on kirjas. Kuna enamus sellest tüübikinnituse jamast ei laiene enne 1994 aasta autodele siis kas avarii ja sellest johtuva kohtuvaidluse tulemusel jääb peale algne ,sellele autole mõeldud tehase kasutusjuhend või poolkõva ja hooletult tehtud maaneeameti paber.
Lühidalt öeldes ära satu avariisse kasutaja tlauriga (jurist/mnt töötaja/politsei/kohtunik) siis ei pildida keegi su rehvimõõte/velgi pole mina kunagi näinud/kogenud, et avariigrupp fikseerib kellegi rehvimõõte. Küll aga rehvimustri jääki.
"When I die, bury me face down so the world can kiss my ass."
anonymous2 kirjutas: ↑13 Nov 2018, 20:40
Lühidalt öeldes ära satu avariisse kasutaja tlauriga (jurist/mnt töötaja/politsei/kohtunik) siis ei pildida keegi su rehvimõõte/velgi pole mina kunagi näinud/kogenud, et avariigrupp fikseerib kellegi rehvimõõte. Küll aga rehvimustri jääki.
Kui süüdlane on selge ei uuri keegi rehvimõõte aga oota vaid kui mõni vaieldav avariikaasus kohtusse jõuab - siis aetakse ka m...ikarv pooleks, rehvimõõdust rääkimata.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Olles selle rehvimajanduse sees olnud süvitsi viimase aasta, olen näinud ja kuulnud nii mõndagi. Aga väga tõsiselt siin arendama ei hakka, vaid... jagan teile väikest huumorit selle teemaga.
Eestlased olid 800 aastat saksa võimu all - alates varajasest keskajast, lõpetades viimase saksa võimuga eelmise sajandi keskpaigal. Selle aja jooksul õppisime peremeeste käest saksa pedantsust, väga sügavuti.
Ja siis - 50 aastat nõukogude võimu, mil õppisime ära korralikult vene poh**ismi. Mis toob meid tänasesse päeva. Nimelt on Eesti seadusloome tehtud vene po***ismiga ning seda täidetakse väga täpselt, saksa pedantsusega.
Mida ma sellega öelda tahan? Maanteeamet on korduvalt tunnistanud, et tüübikinnituse info ei ole täiuslik ning seal on suuri lünki - eriti just lubatud rehvimõõtude osas. Samas, TÜV käest nõutakse paralleelselt seda, et ÜV ajal oleks autol all just need rehvid, mis on tüübikinnitusel kirjas (vastupidine käitumine on ju seadusega karistatav). Jah, sellel samasel vigasel, lünklikul tüübikinnitusel.
Mis toobki selleni - kui 2014 aasta CC'l on lubatud 16,17,18 ja 19-tollised rehvid/veljed, siis uuel B8 Passatil on passis ainult 215/55 R17 94V/W & 215/60 R16 95V rehvid. Idiootsus.
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur
silverpik kirjutas: ↑13 Nov 2018, 21:31
.... siis uuel B8 Passatil on passis ainult 215/55 R17 94V/W & 215/60 R16 95V rehvid. Idiootsus.
Ei ole ju, Jussikese auto passis on 4 jooksu ja see on juba idiootsus!
jussike kirjutas: ↑12 Nov 2018, 23:59
Eh, ma saan ikka normaalselt kõvatada, panen mis tolli tahan
Screenshot_20181112-235550.jpg
Kuidas 1 B8 Passatil on passis lubatud 2 mõõtu ja teisel 4?
Kuidas mõnel Golfil on lubatud 15 ja 17 ainult, teisel 16"
Kui osta purk Salvesti seljankat ja lisada retsepti järgi 500 ml vett, siis pole vahet kas sa keedad seda 1,5 liitrises potis või 5 liitrises- suppi on sul ikka 1 liiter JOKK
tito kirjutas: ↑13 Nov 2018, 21:51
Kui osta purk Salvesti seljankat ja lisada retsepti järgi 500 ml vett, siis pole vahet kas sa keedad seda 1,5 liitrises potis või 5 liitrises- suppi on sul ikka 1 liiter JOKK
Naise käest saad sõimata, et valet (liiga suurt) potti kasutasid
silverpik kirjutas: ↑13 Nov 2018, 21:31
.... siis uuel B8 Passatil on passis ainult 215/55 R17 94V/W & 215/60 R16 95V rehvid. Idiootsus.
Ei ole ju, Jussikese auto passis on 4 jooksu ja see on juba idiootsus!
Kusjuures ma panin laiska - tõmbasin uusima B8 välja mis Auto24 näitas ja selle andmed maanteeametist (https://www.auto24.ee/used/2913935 jutuks) ning annab 16 & 17 tollised ainult. Ning samas mölleri kodukal kirjas sedasi:
Selline valikuvabadus võib lausa ära hellitada. Suur valik velgi annab võimaluse lisada. Passatile isikupärane iseloomujoon. Näiteks varustusvariandi Comfortline põhivarustuses on atraktiivsed Sepangi valuveljed suuruses 6.5 J x 16 ja Passat Highline köidab pilke sportlike Londoni velgedega suuruses 7 J x 17. Volkswageni R-seeria 19-tollised Verona valuveljed on mõnevõrra filigraansemad ja seetõttu väga stiilsed ning neid saab tellida Passat Highline‘i valikvarustusena. Volkswageni R-seeria insenerid töötasid välja ka valikulised 18-tollised 10 kodaraga dünaamilise disainiga Monterey valuveljed, mida on võimalik tellida Passat Comfortline‘i varustusvariandile. Valikusse kuuluvad veel 17-tollised veljed Soho, Nivelles, Singapore ja Salvador ning 18-tollised Dartford ja Marseille. Kindlasti leiate midagi oma maitsele vastavat.
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur
Sellest viimasest julgustükist- ise otsimisest,lugemisest ja sellest arusaamiseks ei pea jah ilmselt aastaid sitas hulpima ja mingi aja pärast häälitsema, seda kõike maksumaksja raha eest
tlauri kirjutas: ↑13 Nov 2018, 20:37
Sõidukiga kaasas olev kasutusjuhend sisaldab tihti kõiki võimalikke mudeliga varieeruvaid versioone ning need ei laiene automaatselt kõikidele tüüpidele.
Lähtuda tuleb registriandmetest. Kõik. Enne, kui registriandmetesse ei ole kasvõi läbi kohtuvaidluste muutust saavutatud ei ole teil vähematki voli omaloominguteks või mingiteks tõlgendusteks, seaduse kaitsest rääkimata.
Just seda ma tahangi öelda et tänapäevased kasutusjuhendid ei ole nii põhjalikud ,kõike pead otsima kuskilt jumal teab mis dokumendi hunnikust aga 1988 aasta kasutusjuhendis on absoluutselt kõik isegi offset ja kõik millele kehtib ja millele ei kehti,kas manuaal või automaat või nelivedu,15 tolli pole ainukesena lubatud sünkrole.
Eks mõnel mehel on kade meel et mul on siiski nii põhjalik auto kasutusjuhend,eraldi on kõik ka talverehvide mõõdud ja veljemõõdud koos laiustega.Selles raamatus ei ole rehvi ja velje teemal mitte ühtegi valget laiku,kõik on ilusti must valgel kirjas ,isegi ärasõidu rattad on lahti lahatud.Ma pean kohe oma juristiga seda asja arutama,tundub täitsa huvitav teema.
Arusaadav et keegi andmesisestaja tibi pole viitsinud seda nimekirja ümber trükkida.
Saab muidugi veel asjalikumalt. Lähetada ennast nii 5-7 aastaks mõne poldiga ülikooli inseneeringu solgitorudesse ja siis võidelda külg ees omale õpipoisi koht mõne rehviarendaja juurde, paremal juhul osaleda automudelipõhise rehvi väljatöötamisel ning siis tulla siia tagasi ning kõigile tutvustada oma eluvõite koos näidetega.
Viimase aasta-kahe jooksul VW/Skoda esinduse kaudu tehasest uut autot tellides, nii pea kui oled valinud lisaraha eest standardmõõdust mingi suurema velje, kaasneb automaatselt tüübikinnitus kõigi võimalike (ka veel tellitust suuremate) tehase poolt lubatud veljemõõtudega. (Seepärast ka Jussikesel kõik mõõdud passis, kuna tema R-paketiga kaasnes suurem velg). Kui jääd standard veljemõõdu juurde, siis on passis ka vaid see originaalmõõt ja tavaliselt ka veel samale veljeläbimõõdule veidi kitsam M+S versioonina lubatud mõõt. Põhjus on vist osalt uues kütusekulu arvestamise meetodis, mis määrab auto ametlikud kulu- ja CO2 numbrid nüüd auto varustusepõhiselt ning suurem velg (ja sellega üldjuhul laiem rehv) on siin oluline tegur. Ehk siis sellele tüübikinnitusele vastavalt erineb sama mootoriga masina CO2 heitme hulk 1-2 grammi ja mõnes riigis sõltub automaksumäär sellest oluliselt. Nii näiteks minu selle mudeliaasta Passat B8 TSI Alltrack sai tellitud standardveljega 17 tolli, ja CO2 on 160 g/km. Täpselt samal ajal tehasest tellitud ja tarnitud samasugune masin, ainsa erinevusega 18 tollised rattad, sai passi kõikvõimalikud rattamõõtud (ka 19 tolli) ja CO2 on passi järgi 162g/km.
Märkasin oma auto puhul suuremate rattamõõtude puudumist passis juba siis, kui mulle auto reg nr saadeti, et ma saaks kindlustused teha. Selle peale oli mul müügiinimesega järgmine dialoog: Juhul kui mul äkki tekib tulevikus soov tellida varuosaletist sellele masinale tehase poolt lubatud 18 tollised originaalveljed, ega te ometi keeldu? Ei keeldu. Seega ajate ka maanteametiga sel juhul asjad korda? Eks me siis aja.
MartenL kirjutas: ↑14 Nov 2018, 11:24
Selles see teema ongi, et ühel B8 on valik lai, teisel identsel sama mootori, kasti ja veoskeemiga annab ainult 16 ja 17.
Ma täitsa sportlikust huvist juba astun kevadel esindusest läbi ja lasen vin-i järele vaadata, mida tehas ette on näinud ja mida meie pühadlehmad omapäi ära on susserdanud. Vajadusel tehasepoolne "luba" ka teisi mõõte alla panna ja positiivse vastusega paberiga mnt-sse.
Paari-kolme aastatagune kogemus Scania ja Volvo veokitega, kus pmst. sama mure. Scania andis kiiresti kõikvõimalikud rehvimõõdud passi, Volvo tahtis päringu eest 48.- saada, kuid ka seljuhul said kõikvõimalikud mõõdud paberile ja mnt-st uued passid.
Meil ei küsinud Volvo mõõtude lisamise eest midagi, ca nädal läks neil paberite vahetamisele ja lubatud mõõtude nimekiri kanti mnt registrisse. Uut passi võtma ei pea, nagunii vaatavad kõik online registrit. Kui välismaale ei lähe, pole isegi kasutajate lisamisel vaja uut passi võtta.
Siin ju juttu ainult valmistaja poolt ettenähtud näitajatest, mitte sõnagi maanteeameti poolt sisestatud mõõtudest.
tlauri kirjutas: ↑13 Nov 2018, 15:07
Kood 506. Rehvi kasutamine
Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki
valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele. Rehvi
kiiruskategooria (vaata tabel 4) peab olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt
ettenähtud näitajaga või vähemalt kiiruskategooriaga Q, kui sõiduki valmistaja on ette
näinud sõiduki rehvidele suuremad kiiruskategooria väärtused. Koormusindeks (vaata
tabel 5) peab rehvide üksikasetuse korral olema vähemalt võrdne 0,5 kordse suurima
lubatud teljekoormusega või rehvide topeltasetuse korral vähemalt võrdne 0,25 kordse
suurima lubatud teljekoormusega. Kui sõiduki valmistaja on ette näinud suuremad
koormusindeksid, peab kasutama vähemalt valmistaja poolt ettenähtud suurusi. https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... 2lisa1.pdf#