Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele.
Juhtus sama asi skoda octavia 2.0 BKD mootoriga. Peale rihmavahetust sai sõita 2000km kui klapid pähe sai. Järgneval nädalal lohistan oma garaazi ning kakun laiali.
Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele.
Update:
Sai auto garaazi lohistatud ning inspekteeritud.
Klapid jäid terveks, samuti jäid terveks nookurid jm. Sai tehtud ka lekketest. Ajastus paika ning uus tikkpolt sisse ning auto töötab taas.
Tiku vahetasin ära eelpool mainitud tikkpoldi vastu. (Plokki minev osa 10mm). Ploki sisse sai aetud uus keere ning korras! Poes tasub küsida 8 klapilise mootori tikkpolti ning kirjeldada, mis möötudega see olema peab, nii sai selle väga lihtsa vaevaga. Maksis 2€ fixxuses. Samuti teatakse ka remonditöökodades nende mootorite seas seda levivat probleemi.
Pildil siis vana tikkpolt(mis sai vahetatud enne rihmavahetust), 8 klapilise diisli tikkpolt (mis sai mootorile pandud... pildil olev einole sama mis mootorile peale panin. Tegu leitud vana poldiga ammustest aegadest) ning tikkpolt mis peale rihmavahetust pahanduse tekitas.
Kogu süü paistab olema selles, kui vahetada originaal tikkpolt kahjustub pingutamisel ploki sees olev tihekeere. Seda enam kui pingutada uus rihmapingutusrullik ettemääratud momendiga (kui mälu ei peta siis20nm+45kraadi oli vist autodatas märgitud) siis ei pea seda momenti ploki sees olev tihekeere vastu.
Seekord tundub et pääsesin puhtalt kuid ei tahaks, et kellegil sarnane asi juhtuks.
Edu!
Sai auto garaazi lohistatud ning inspekteeritud.
Klapid jäid terveks, samuti jäid terveks nookurid jm. Sai tehtud ka lekketest. Ajastus paika ning uus tikkpolt sisse ning auto töötab taas.
Tiku vahetasin ära eelpool mainitud tikkpoldi vastu. (Plokki minev osa 10mm). Ploki sisse sai aetud uus keere ning korras! Poes tasub küsida 8 klapilise mootori tikkpolti ning kirjeldada, mis möötudega see olema peab, nii sai selle väga lihtsa vaevaga. Maksis 2€ fixxuses. Samuti teatakse ka remonditöökodades nende mootorite seas seda levivat probleemi.
Pildil siis vana tikkpolt(mis sai vahetatud enne rihmavahetust), 8 klapilise diisli tikkpolt (mis sai mootorile pandud... pildil olev einole sama mis mootorile peale panin. Tegu leitud vana poldiga ammustest aegadest) ning tikkpolt mis peale rihmavahetust pahanduse tekitas.
Kogu süü paistab olema selles, kui vahetada originaal tikkpolt kahjustub pingutamisel ploki sees olev tihekeere. Seda enam kui pingutada uus rihmapingutusrullik ettemääratud momendiga (kui mälu ei peta siis20nm+45kraadi oli vist autodatas märgitud) siis ei pea seda momenti ploki sees olev tihekeere vastu.
Seekord tundub et pääsesin puhtalt kuid ei tahaks, et kellegil sarnane asi juhtuks.
Edu!
- Manused
-
- F98DC09B-6EA8-4909-9435-730B0640FD62.jpeg (312.29 KiB) Vaadatud 7533 korda
- TanelP
- Huviline
- Postitusi: 1341
- Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
- Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
- Asukoht: Märjamaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 8 korda
Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele
Ma olen kümneid (vb üle saja juba) rihmavahetusi teind ja pole kunagi tikkpolti vahetanud. Ja siiani pole ükski laiali lennand. Timing ka alati perfektne. Arvan samuti, et tikkpolti vahetades kahjustub keere plokis, või pingutatakse rihma valesti.
you know you are doing something right when the haters come out.
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele
Üldine reegel on, et kõik poldid, mis pingutatakse lisaks Nm-le mingi kindla nurga võrra, kuuluvad asendamisele. Selles mõttes tuleks see tikkpolt iga kord vahetada. Samas on enamus polte mootoris sellised aga peale plokikaanepoltide lähevad tavaliselt ikkagi vanad tagasi. Olen näinud nendel 16V mootoritel, et mutter on pandud tagasi rohke keermeliimiga, võib-olla on siis natuke nõrgemalt pingutatud selle arvelt. Hiljuti oli juhus, kui 1.9 PD mootori astmeline polt keeras ka koos alumiiniumiga välja ennast. Lihtsalt kiilus kinni poole keeramise pealt, ei edasi ega tagasi, tuli jõuga välja keerata. Parem vist on tõesti mitte näppida neid polte.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele
Uue tikkpoldi võib tõesti keermeliimiga tagasi kergsulamist plokki keerata et seevõrra väiksema Nm saaks selle kinni keerata ja sellega mootoriploki keeret kaitsta aga liimi kasutamine peab igal juhul olema teada järgmisele tikkpoldivahetajale. Keermeliimi (keskmise tugevusega) saab kuumutades ilusti lahti aga kes liimikasutamist ei tea see keerab selle vana tiku seal lihtsalt pooleks või rikub ploki keerme ära.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 24
- Liitunud: 13 Mär 2012, 20:47
- Telefon: 56568551
- Auto: Skoda
- Asukoht: Keila
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele
Juhtus mul selline lugu, et keerasin ise selle pinguti tikkpoldi keerme üle. Tekkis küsimus, et kas on võimalik see auk suuremaks puurida, kui mootor on veel aiste vahel või tuleb maha võtta?
-
- Veteran
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 9 korda
Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele
Kui tegu passatiga, siis peaks mootorit nii palju allapoole saama, et pääsed poolraami alt puurima. Rattakoopast siis.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!
-
- Huviline
- Postitusi: 24
- Liitunud: 13 Mär 2012, 20:47
- Telefon: 56568551
- Auto: Skoda
- Asukoht: Keila
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele
Minu viga, unustasin mainida, et minu puhul tegu 2007 aasta Octaviaga. Üks võimalus on kasutada akunurktrelli, aga kas saab piisavalt sirge augu?
-
- Huviline
- Postitusi: 24
- Liitunud: 13 Mär 2012, 20:47
- Telefon: 56568551
- Auto: Skoda
- Asukoht: Keila
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele
Kasutasin oma 16 klapilise diisli korda tegemiseks nurktrelli. Mahtus ilusti puurima ja sai sirge suurema augu kuhu tegin M10 keerme sisse ning keerasin tikkpoldi järgi. Tikkpoldi kood: N 90905502. Minu puhul oli tegu Octaviaga, aga mahub nurktrell vahele ka B6 Passatile ma usun.