Diiselmootori soojenemine
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5652
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 579 korda
Diiselmootri soojenemine
Oeh, ma ei viitsi enam.....
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
Diiselmootri soojenemine
Kuidas sinu arvates ilma webasto süsteemita autod sooja tekitavad? Ei lähegi kunagi soojaks?
-
- Huviline
- Postitusi: 686
- Liitunud: 03 Mär 2014, 08:33
- Auto: Focus 3 / Golf 4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Diiselmootri soojenemine
Tavaline 2.0 või 1.9 TDI peaks igal juhul -1 kraadise külmaga 10 km läbimisel 90 kraadi saavutama. Mul oli Golf 4, millel jäi jahutusvedeliku näidik poole-peale vinnama. Remondimehed väitsid, et see ongi normaalne. Palusin siiski järgmisel hooldusel termostaadi ära vahetada ja pärast seda oli auto hoopis teine. Seega soovitan igal juhul ära vahetada. Samuti peab termostaati vahetades jälgima, et oleks õige avanemistemperatuuriga.
https://www.ladu24.ee/Tee-ise-6petused/ ... millal-vahTihti esineb juhuseid kus lõuna Euroopast ostetud autodel on mootoris termostaat kus termostaadi avanemine algab juba 75-80´C juures ja talvisel ajal ei lähe meil auto mootor piisavalt soojaks. Meie kliimas oleks soovitatav paigaldada auto mootorile termostaat kus avanemine algaks temperatuutidel 87-92´C.
-
- Huviline
- Postitusi: 2303
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
- Telefon: 5kolm423753
- Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
- Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 122 korda
Diiselmootri soojenemine
103kw cr mootor, eilne hommik, -2 oli vist temp, et seier 90 saaks, läks täpselt 21 km. maanteel ca 130KM/H kiirusel. niiet ei ole midagi igal juhul siin. .Dvwgolf kirjutas: ↑30 Okt 2018, 09:22 Tavaline 2.0 või 1.9 TDI peaks igal juhul -1 kraadise külmaga 10 km läbimisel 90 kraadi saavutama. Mul oli Golf 4, millel jäi jahutusvedeliku näidik poole-peale vinnama. Remondimehed väitsid, et see ongi normaalne. Palusin siiski järgmisel hooldusel termostaadi ära vahetada ja pärast seda oli auto hoopis teine. Seega soovitan igal juhul ära vahetada. Samuti peab termostaati vahetades jälgima, et oleks õige avanemistemperatuuriga.
https://www.ladu24.ee/Tee-ise-6petused/ ... millal-vahTihti esineb juhuseid kus lõuna Euroopast ostetud autodel on mootoris termostaat kus termostaadi avanemine algab juba 75-80´C juures ja talvisel ajal ei lähe meil auto mootor piisavalt soojaks. Meie kliimas oleks soovitatav paigaldada auto mootorile termostaat kus avanemine algaks temperatuutidel 87-92´C.
.
- Pets115
- EVWK juhatus
- Postitusi: 1202
- Liitunud: 03 Veebr 2011, 17:07
- Telefon: 56966151
- Auto: Volkswagen Passat B8 2.0 140kW R-Line Highline - 16
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 199 korda
- Tänatud: 74 korda
Diiselmootri soojenemine
Minul 1,6 77kW TDI ja kuskil 10 kilomeetrit läheb hommikul aega, et temperatuur 90 peale läheb. Termostaat just hiljuti vahetatud. Sama on ka 1,9 77kW TDI-ga. Aga eks vaatab mis see 1,6 mul -25ga teeb.vwgolf kirjutas: ↑30 Okt 2018, 09:22 Tavaline 2.0 või 1.9 TDI peaks igal juhul -1 kraadise külmaga 10 km läbimisel 90 kraadi saavutama. Mul oli Golf 4, millel jäi jahutusvedeliku näidik poole-peale vinnama. Remondimehed väitsid, et see ongi normaalne. Palusin siiski järgmisel hooldusel termostaadi ära vahetada ja pärast seda oli auto hoopis teine. Seega soovitan igal juhul ära vahetada. Samuti peab termostaati vahetades jälgima, et oleks õige avanemistemperatuuriga.
https://www.ladu24.ee/Tee-ise-6petused/ ... millal-vahTihti esineb juhuseid kus lõuna Euroopast ostetud autodel on mootoris termostaat kus termostaadi avanemine algab juba 75-80´C juures ja talvisel ajal ei lähe meil auto mootor piisavalt soojaks. Meie kliimas oleks soovitatav paigaldada auto mootorile termostaat kus avanemine algaks temperatuutidel 87-92´C.

"Kuigi ümbrus on sama, elab igaüks meist erinevas maailmas." Arthur Schopenhauer.
Diiselmootri soojenemine
Esialgu lasen termostaadi ära vahetada, siis vaatan edasi. Webasto kallale läheks alles viimase asjana, kui termostaadi vahetamine ei aita. Kui üldse on webastol midagi viga.
-
- Huviline
- Postitusi: 686
- Liitunud: 03 Mär 2014, 08:33
- Auto: Focus 3 / Golf 4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Diiselmootri soojenemine
no mul oli 1.9 TDI 81kw Golf 4 ja pärast termostaadi vahetust läks asi ikka märgatavalt paremaks. Proovida igatahes tasub, sest termostaadi vahetus ei maksa eriti midagi.
-
- Huviline
- Postitusi: 185
- Liitunud: 29 Sept 2005, 18:22
- Telefon: 5103244
- Auto: VW Golf V 1,6 75kw, Ford Galaxy 1,9TDI 85kw. Hingusele läinud VW Golf III 1,8 66kw, Ford Galaxy 2,3 103 kw
- Asukoht: Türi-Paide
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Diiselmootri soojenemine
Kui salongi puhuril on kuumus põhja keeratud, siis on ikka suur vahe, kas tegu on Golfi või Touraniga.
http://www.ally.ee
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5652
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 579 korda
Diiselmootri soojenemine
Ei kommentaari....
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
Diiselmootri soojenemine
Asi algab sellest, et üritatakse ehitada ülimalt ökonoomseid, suure kasuteguriga mootoreid. Ja sisepõlemismootoris on kasulik ainult kolbe liigutada, jahutusvedelikule üle kantud soojusenergia või summutist väljuv soe õhk on raisatud energia, ning seda tuleb vähendada madalama kütusekulu saamiseks. Sellest on võib-olla raske aru saada tehnika-ja füüsikakaugel inimesel, aga põhimõtteliselt põletatakse silindris nii vähe kütust, et jahutusvedelik lihtsalt ei lähegi soojaks ilma lisasoojenditeta, olgu see siis Webasto või mingi muu süsteem.
Võin tuua konkreetse näite, kus 1.9TDI PD mootor ei puhkunud üldse sooja salongi, kuigi temperatuur püsis ilusasti 90 kraadi. Veaks oli, ei veepumba tiivik oli täielikult lahti võlli küljest ja ringlus puudus. Ilmad olid umbes samad nagu praegu, mingit ülekuumenemist polnud, ainuke mure oligi külm salong. See näitab, et sellistest mootoritest ei tulegi seda soojust eriti, uuematest kindlasti veel vähem.
Võin tuua konkreetse näite, kus 1.9TDI PD mootor ei puhkunud üldse sooja salongi, kuigi temperatuur püsis ilusasti 90 kraadi. Veaks oli, ei veepumba tiivik oli täielikult lahti võlli küljest ja ringlus puudus. Ilmad olid umbes samad nagu praegu, mingit ülekuumenemist polnud, ainuke mure oligi külm salong. See näitab, et sellistest mootoritest ei tulegi seda soojust eriti, uuematest kindlasti veel vähem.
-
- Huviline
- Postitusi: 110
- Liitunud: 30 Okt 2013, 20:40
- Auto: VW Passat 1,9TdiSyncro 81kw,Chevrolet Express Van 4,3L 1997
- Asukoht:
- Tänatud: 2 korda
Diiselmootri soojenemine
ˇKui päris täpne olla siis mitte ei põletata vähem vaid Nox-de vähendamiseks põletatakse võimalikult külmalt.Kui aus olla siis keskmine sajale on sisuliselt paarkend+ aastat enam-vähem sama olnud.Pigem isegi rohkem sest Webasto tüüpi asjad tahavad ka kütet ja ülla-ülla nende poolt tekitatud saasta ei mõõda keegi grammides km-le.
Diiselmootri soojenemine
Täna sai auto korda, webasto põleti oli ära väsinud. Nüüd läheb kiiresti soojaks.
-
- Huviline
- Postitusi: 2872
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Diiselmootri soojenemine
1Z mootoril on sama jura. Mootor ei lähe ,,kiirelt,, soojaks. Termostaat ei puutu asjasse. Radika alumine lõdvik,toru on külm. Termostaat ei lase sooja suurde radiaatorisse. Salongi radikas jahutab mootorit. Pane nupp ringvooolu peale. Mootor läheb kiiresti soojaks,kuid salong läheb mingil hettkel küll uduseks. Pole head ilma halvata. Kompromiss. Kes teab ,see saab jutu mõttest aru. Väike radikas juba jahutab mootorit.
-
- Huviline
- Postitusi: 52
- Liitunud: 24 Jaan 2016, 16:10
- Auto: vw passat 3C 2.0TDI
- Asukoht: Haapsalu
Diiselmootri soojenemine
Automaatkastis ka sama suur hulk õli vaja üles kütta nagu mootoris jahutusvedelikku.
-
- Huviline
- Postitusi: 1970
- Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
- Auto: VW Passat B8.5 Executive
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 39 korda
Diiselmootri soojenemine
Minu arusaamist mööda pigem automaatkastiga (mitte DSG vaid nö konventsionaalne automaatkäigukast) auto soojeneb kiiremini kui manuaal, sest oma tööprotsesside käigus kütab ta ise õli kuumaks.
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
Diiselmootri soojenemine
Samamoodi on vesijahutusega EGR-iga, et kas lihtsalt jahutatakse heitgaase või aitab sealt tulev soojus jahutusvedeliku temperatuuri tõsta või hoida. Kui kunagi sai selline teema üles võtud ühes teises foorumis, siis põhimõtteliselt sõimati rumalaks nende poolt, kes igapäevaselt EGR-i eemaldamise ja muu sellisega raha teenivad, mis muud neil ikka öelda oli. Kui sai viidatud erinevate TDI mootorite jahutusskeemidele, kus salongiradikas on jadamisi EGR-jahutiga, siis oli vaikus.
-
- Huviline
- Postitusi: 2872
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Diiselmootori soojenemine
Üleeelmise ,, tarkpea ,, vastulause. vastuseks. Lasi vahetada termostaadi. teet n 82 sinu teema on teine jutt.
-
- Huviline
- Postitusi: 1381
- Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
- Telefon: 5 8257569
- Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
- Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 12 korda
Diiselmootori soojenemine
Mul bussil nt nii. Et kui mootor saavutab temperatuuri 90c nàidiku järgi ja kui auto kohapeal tiksus sell ajal kui juttu ajadin, siis vahepeal temp langes ja hakkasid webastod tööle uuesti, et mootori temp oleks 90c uuesti. Siis kui weba lukus oli siis oli ka sellega probleeme, et mootor ei läinud soojaks. Nüüd siis 3-4 km on juba mootor 90c juures ja hoiab ilusti seda ka linnas parklas seistes nagu suvel. Niiet tehke oma webad korda kui olemas. Ei saa naise käest rihma ka 
VäikeWürst - VW
-
- Huviline
- Postitusi: 52
- Liitunud: 24 Jaan 2016, 16:10
- Auto: vw passat 3C 2.0TDI
- Asukoht: Haapsalu
Diiselmootori soojenemine
Kui automaat dsg ilma termostaadita, siis vaja käigukasti õli ka veel soojaks kütta, mida on oma 7 liitrit.
- Purjekas
- Huviline
- Postitusi: 104
- Liitunud: 28 Mär 2015, 22:34
- Auto: Passat B5.5 Variant 2002 1.9TDI 74kw ATM, Golf IV 2001 1.6 77kw
- Asukoht: Kohila vald
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 2 korda
Diiselmootori soojenemine
mul eberspächer mis aitab nt. hommikul auto soojaks saada, aga -20-nega ikkagi temp langeb nagu diislil moes. Mootoriks 1.9 74kw
-
- Huviline
- Postitusi: 51
- Liitunud: 17 Juun 2010, 20:17
- Auto: Volkswagen Passat 2008 2.0 103kw CR
- Asukoht:
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Diiselmootori soojenemine
mul passat b6 2.0cr 2008 läheb küll päris kiiresti soojaks, ei saa kurta, 8 km maanteesõitu ja 90 kraadi -10 , enda teada mingit soojenust peal pole. Naise 1.4 bensiini turbomootor läheb küll aeglasemalt soojaks.
VW Golf3 1.8 66kw
VW Golf 5 1.6 75kw
VW Golf 5 1.4TSI 90kw wagon 2009
VW Passat 2008 2.0 103kw wagon
VW Passat 2012 1.6 77
VW Golf 5 1.6 75kw
VW Golf 5 1.4TSI 90kw wagon 2009
VW Passat 2008 2.0 103kw wagon
VW Passat 2012 1.6 77
Diiselmootri soojenemine
Põhjusega sõimati rumalaks, seda radikat ei kasutata külma mootoriga just nimelt selle tõttu, et mootor kiiremini soojeneks ja see radikas ei jahutaks liialt mootorit.teet82 kirjutas: ↑18 Dets 2018, 21:06 Samamoodi on vesijahutusega EGR-iga, et kas lihtsalt jahutatakse heitgaase või aitab sealt tulev soojus jahutusvedeliku temperatuuri tõsta või hoida. Kui kunagi sai selline teema üles võtud ühes teises foorumis, siis põhimõtteliselt sõimati rumalaks nende poolt, kes igapäevaselt EGR-i eemaldamise ja muu sellisega raha teenivad, mis muud neil ikka öelda oli. Kui sai viidatud erinevate TDI mootorite jahutusskeemidele, kus salongiradikas on jadamisi EGR-jahutiga, siis oli vaikus.
Seetõttu on paljudel uuematel mootoritel EGR-il eraldi termostaat vahel, et sinna radikasse jahutusvedelik üldse ei jõuaks, samuti on EGR-i jahutil bypass klapp, mis on kuni mootori soojenemiseni avatud olekus (jahutusvedelik ei käi läbi EGR jahuti).
Kui mind ei usu, siis ehk tehase dokument, mis sõna sõnalt ütleb, et EGR-i jahutist ei käi jahutusvedelik läbi kuni 50-ne kraadini, et tagada katalüsaatori ja mootori kiirem soojenemine ehk muudab su meelt. Antud juhul 2.0 TDI PD:
Ainus, kuidas EGR mõjutab mingil määral soojenemist on see, et kui EGR on aktiivne, siis aeglustub põlemine ning langeb mootori kasutegur (suureneb kütusekulu ja sellest tulenevalt eraldub mõnevõrra rohkem soojust). Kuna EGR on NoX-i vastu võitlemise seade ning NoX tekib suures ulatuses ainult alates teatud põlemistemperatuurist, siis kuigi põlemine on aeglasem ja kütust raisatakse rohkem, siis aeglustunud põlemise tõttu (heitgaas põlemiskambris) tekib lõppkokkuvõttes NoX-i vähem.
Reaalselt on soojenemise koha pealt vahe täiesti olematu, mis on ka sadade autode peal järgi proovitud. Aga ikka veel kohtab seda "EGR soojendab autot" juttu. Isegi kui tehas väidab oma enda juhendis risti vastupidist (ja reaalselt ongi nii nagu tehas väidab).
-
- Huviline
- Postitusi: 1970
- Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
- Auto: VW Passat B8.5 Executive
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 39 korda
Diiselmootori soojenemine
Nox Noxiks, aga selle junni aktsiad kukkusid minu silmis ikka päris põhja
Nii kui töölepingu lõpetab, läheb pensionile ka.
