K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
Maanteeamet ei ole nõus auto andmete muutmisega (mh veoautost sõiduautoks), peamisi põhjendusi on see, et autole on paigaldatud Chrysleri istmed. Ees 1+1, keskel 3 kohta. Nõutakse originaalistmeid ja kinnitusi.
Kui ostan/laenan/üürin maanteeametisse minekuks istmeid, siis paar küsimust, loodetavasti keegi oskab aidata.
Kas ette kõrvalistuja poole saab olemasolevatele kinnitustele paigaldada ka ühest istet või sobib ainult kahene?
Kas keskele peaks minema kahene pluss ühene või kolmene? Mul oli 98 Caravelle, millel oli see 2+1 süsteem keskel.
Ühesõnaga peamine küsimus on see, et kui universaalsed need T4 istmete kinnitused on ja mis sinna külge kinnitada annab.
Kui ostan/laenan/üürin maanteeametisse minekuks istmeid, siis paar küsimust, loodetavasti keegi oskab aidata.
Kas ette kõrvalistuja poole saab olemasolevatele kinnitustele paigaldada ka ühest istet või sobib ainult kahene?
Kas keskele peaks minema kahene pluss ühene või kolmene? Mul oli 98 Caravelle, millel oli see 2+1 süsteem keskel.
Ühesõnaga peamine küsimus on see, et kui universaalsed need T4 istmete kinnitused on ja mis sinna külge kinnitada annab.
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
keskele ei tohiks kolmene minna kuna sellel tiba teised kinnituskohad, ehk siis sobib 2+1
kõrval istuja jaoks on olemas kohad nii ühese kui kahese istme jaoks.
kõrval istuja jaoks on olemas kohad nii ühese kui kahese istme jaoks.
-
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 19 Okt 2019, 23:06
- Asukoht: Tallinna ümbruses
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
Ette saab kinnitada nii kahest, kui ka ühest istet. Kahene käib 5 mutriga, ühene neljaga. Ehk siis kui põrandas 5 tikkpolti, jääb ühese istmega üks vabaks.
Probleemiks võib saada küljeuksel olev tasku, kui originaalis ühene iste. See on aga polstri küljest eraldi ära kruvitav.
Keskmine rida on 2+1 kiirkinnitustega või kaks üksikut (ainult Multivan) Alates 2000 Multivan on keeratavate istmetega, enne seda olid lihtsalt tagurpidi istmed, esiistme külge kinnitusega. 1999 a võis tulla kumbagi versiooni. Kiirkinnitusega 2+1 ühest on ühest istet kolme versiooni. Lihtsalt ette kallutatav (jääb umbes 30 kraadise nurga alla), ette lauaks klapitav, kolmas versioon on kokku klapitav ja samas külje peale püsti keeratav.
Kahene esiiste peab alates 2002 olema kolme punkti rihma kinnitusega. Kuna Sul 1997, siis see ilmselt ei ole määrav, kui ARK lepib selise seisuga, millega tulid autod sel aastal tehasest. Kindlasti lepib ta aga kahese asemel originaal T4 ühesega, aga siis tuleb passi üks koht vähem.
Tagumine iste on kolmene või pika kerega versioonil ka 2+1 Sellisel juhul on kiirkinnitusega, kolmene on põranda küljes 4 poldiga. Multivan iste käib voodiks ja vajab veel kahte siini.
Kindlasti tahab ARK ka turvavöösid. Tagumised originaalid olid rauast pikendusega.
Tegelikult tean ka, kus müügil T4 97 Caravelle varuosadeks. Istmed veel olemas.
Probleemiks võib saada küljeuksel olev tasku, kui originaalis ühene iste. See on aga polstri küljest eraldi ära kruvitav.
Keskmine rida on 2+1 kiirkinnitustega või kaks üksikut (ainult Multivan) Alates 2000 Multivan on keeratavate istmetega, enne seda olid lihtsalt tagurpidi istmed, esiistme külge kinnitusega. 1999 a võis tulla kumbagi versiooni. Kiirkinnitusega 2+1 ühest on ühest istet kolme versiooni. Lihtsalt ette kallutatav (jääb umbes 30 kraadise nurga alla), ette lauaks klapitav, kolmas versioon on kokku klapitav ja samas külje peale püsti keeratav.
Kahene esiiste peab alates 2002 olema kolme punkti rihma kinnitusega. Kuna Sul 1997, siis see ilmselt ei ole määrav, kui ARK lepib selise seisuga, millega tulid autod sel aastal tehasest. Kindlasti lepib ta aga kahese asemel originaal T4 ühesega, aga siis tuleb passi üks koht vähem.
Tagumine iste on kolmene või pika kerega versioonil ka 2+1 Sellisel juhul on kiirkinnitusega, kolmene on põranda küljes 4 poldiga. Multivan iste käib voodiks ja vajab veel kahte siini.
Kindlasti tahab ARK ka turvavöösid. Tagumised originaalid olid rauast pikendusega.
Tegelikult tean ka, kus müügil T4 97 Caravelle varuosadeks. Istmed veel olemas.
OLD VWS` DON´T LEAK OIL
THEY MARK THEIR SPOT!
THEY MARK THEIR SPOT!
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
Ega keegi ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kel on üle või võtta keskmiste istmete kiirkinnitusi? On need sisuliselt ümara peaga poldid, mis põhja sees olevatesse keermestatud aukudesse keeratakse? Või midagi keerulisemat?
-
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 19 Okt 2019, 23:06
- Asukoht: Tallinna ümbruses
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
Sisuliselt on ümmarguse peaga polt, millel all veel serv, mille taha kinnitub metallseib, mille peale kinnitub 4 kõrvaga plastikkate. Lisaks oli veel mingi kummirõngas, et kate ära ei kukuks.
Ilma selle plastikust osata, ei jää isegi originaal poldiga hästi pidama, sest iste jääb loksuma. Loksumist aga ARK istme puhul ei armasta.
Vanasti sai neid polte igatahes esindusest tellida. Võimalik, et saab endiselt. Saksa ebays liigub ka aga ega nad odavad ei ole.
T4 istmepolt
OLD VWS` DON´T LEAK OIL
THEY MARK THEIR SPOT!
THEY MARK THEIR SPOT!
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
Üks küsimus veel: kas oskate soovitada Tartus töökoda, mis keskmiste istmete originaalkinnitused ära paigaldaks? Vanad kinnituskohad on osalt silikooni täis lastud ja vähemalt üks laialt roostetanud. Olen saanud kahest töökohast eitava vastuse. Ühest öeldi, et neil pole nii nõrka keevitust ja teisest väideti, et selleks peab teine samasugune volkar kõrval olema, kust täpseid mõõte võtta.
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
Ausalt öelda olen pidanud Forssi natuke liiga fancy'ks kohaks, kuhu oma vana saaniga minna. Küll aga on see esmaklassiline varuosade hankimise koht.
-
- Huviline
- Postitusi: 255
- Liitunud: 10 Sept 2019, 16:38
- Auto: VW CC R-line 4-Motion 2.0 130kW 2014
- Asukoht: ...
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 14 korda
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
No mis jutt see nüüd on?
-
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 19 Okt 2019, 23:06
- Asukoht: Tallinna ümbruses
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
Tegelikult on seal põhja all ka vastuseks nelikantmutter, mis plekkide vahel väikse loksuga kinni. Kui liiga roostetanud, ei pruugi ka see enam pidada. Kunagi sai T4 2 auku juurde puuritud ja mutrid alla keevitada lastud, et paigaldada teise ritta kaks üksikut käetugedega istet kiirkinnitustega. Neid sai ka ettepoole lauaks klappida, nii et vajadusel sai ka laiu ja lapikuid asju vedada 
Silikooni vastu aitab selle välja urgitsemine ja natuke kuumutamist. Pärast seda keermepulgaga läbi keerata. Keevitusega pole seal ilmselt esialgu midagi teha, aga mõnest poldipoest võid ju sobiva keermega originalist suuremaid nelikantmutrid muretseda, et vajadusel lasevad põhja alla kinni.
Originaal aga põhja külge keevitatud ei ole, soovitavalt on seega teha nagu originaalil.

Silikooni vastu aitab selle välja urgitsemine ja natuke kuumutamist. Pärast seda keermepulgaga läbi keerata. Keevitusega pole seal ilmselt esialgu midagi teha, aga mõnest poldipoest võid ju sobiva keermega originalist suuremaid nelikantmutrid muretseda, et vajadusel lasevad põhja alla kinni.
Originaal aga põhja külge keevitatud ei ole, soovitavalt on seega teha nagu originaalil.
OLD VWS` DON´T LEAK OIL
THEY MARK THEIR SPOT!
THEY MARK THEIR SPOT!
K: 97 Transporter T4 istmete süsteem
Infoks: ehk on kellelgi järgnevast midagi kasu.
Sõitsin paarsada kilomeetrikest Saku valda ja kruvisin seal ühe lammutatava Caravelle'i pealt maha viis istet ja keskmise rea kinnitused. Selliseks tööks, nagu ka järgnevaks soovitan varuda igaks juhuks võimalikult mitmekülgse toruvõtmete komplekti, õnneks autoomanikul oli pakkuda toru nr 15, mida mul ei leidunud.
Aastakümneid kere külge kinniroostetamisega tegelenud keskmised kinnitused sain lahti toruvõtmega kõigest jõust väänates. Sisekuuskandist polnud vähimatki kasu.
Eesistmete paigaldus oma volkarile polnud probleem.
Keskmisi istmeid töökojad mingil kummalisel põhjusel ei tahtnud ette võtta, nii et tegime ühe sõbraga ise. Tungisime auto ühelt poolt üles, sõber väänas põhja all lebomatil pikutades mutreid-polte alt ja mina ülalt. Pärast tungisime teiselt poolt. Saime vanad kinnitused lahti ja originaalid paika. All oli tala sees säilinud 8st originaalkinnituse vastusest (või järgitehtud originaalist) 4. Ülejäänud 4 said asendatud nelikant-mutritega. Osad kinnituskohad olid täidetud millegi plastmassi laadsega, ettevaatlikult sai välja puuritud (vasakul piduritorud põhja all!). Ahjaa, mutrid-poldid-vastused said üle keermestatud ka.
Käiku läksid lehtvõtmed ja padrunid vahemikus 13-17.
Istmed läksid kinnituste külge multitööriista (loe: kuvalda) abil. Maanteeamet jäi rahule.
Ette panin juba Chrysleri istmed tagasi, aga volkari omad jätan igaks juhuks alles. Taha jääb VW 2+1 komplekt, kuna kinnitusi uuesti ümber teha ei viitsi, 3 inimesel nii istumisruumi rohkem, koer ei pääse pakiruumi toidu kallale ja 2+1 süsteemi kergem üksinda välja tõsta vajadusel kui Chrysleri kolmest diivanit (50 kg). Nüüd vaja veel taga põrandal taastada isolatsioon, veekindlast vineerist kate ja kummikate koos liistudega. Palju mõõtmist ja sättimist, aga kogu selle kammaijaa peale tundub väike probleem.
Sõitsin paarsada kilomeetrikest Saku valda ja kruvisin seal ühe lammutatava Caravelle'i pealt maha viis istet ja keskmise rea kinnitused. Selliseks tööks, nagu ka järgnevaks soovitan varuda igaks juhuks võimalikult mitmekülgse toruvõtmete komplekti, õnneks autoomanikul oli pakkuda toru nr 15, mida mul ei leidunud.
Aastakümneid kere külge kinniroostetamisega tegelenud keskmised kinnitused sain lahti toruvõtmega kõigest jõust väänates. Sisekuuskandist polnud vähimatki kasu.
Eesistmete paigaldus oma volkarile polnud probleem.
Keskmisi istmeid töökojad mingil kummalisel põhjusel ei tahtnud ette võtta, nii et tegime ühe sõbraga ise. Tungisime auto ühelt poolt üles, sõber väänas põhja all lebomatil pikutades mutreid-polte alt ja mina ülalt. Pärast tungisime teiselt poolt. Saime vanad kinnitused lahti ja originaalid paika. All oli tala sees säilinud 8st originaalkinnituse vastusest (või järgitehtud originaalist) 4. Ülejäänud 4 said asendatud nelikant-mutritega. Osad kinnituskohad olid täidetud millegi plastmassi laadsega, ettevaatlikult sai välja puuritud (vasakul piduritorud põhja all!). Ahjaa, mutrid-poldid-vastused said üle keermestatud ka.
Käiku läksid lehtvõtmed ja padrunid vahemikus 13-17.
Istmed läksid kinnituste külge multitööriista (loe: kuvalda) abil. Maanteeamet jäi rahule.
Ette panin juba Chrysleri istmed tagasi, aga volkari omad jätan igaks juhuks alles. Taha jääb VW 2+1 komplekt, kuna kinnitusi uuesti ümber teha ei viitsi, 3 inimesel nii istumisruumi rohkem, koer ei pääse pakiruumi toidu kallale ja 2+1 süsteemi kergem üksinda välja tõsta vajadusel kui Chrysleri kolmest diivanit (50 kg). Nüüd vaja veel taga põrandal taastada isolatsioon, veekindlast vineerist kate ja kummikate koos liistudega. Palju mõõtmist ja sättimist, aga kogu selle kammaijaa peale tundub väike probleem.