Milline õli parim
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
- villuk
- Huviline
- Postitusi: 27
- Liitunud: 14 Nov 2018, 16:18
- Telefon: 59062414
- Auto: VW TOURAN 2.0 TDI 125kW
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 6 korda
Milline õli parim
Mulle soovitati ka Motul õli. Küsiksin targemate käest millise siis peaks ostma kui 2.0 TDI 125KW pd mootor BMN koodiga.
- vredestein
- Veteran
- Postitusi: 1313
- Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
- Telefon: 5045339
- Auto: Derby Mk1 1980
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 119 korda
- Tänatud: 53 korda
Milline õli parim
Kõige parem õli on see mida soovitab autotootja!
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339
-
- Huviline
- Postitusi: 266
- Liitunud: 28 Veebr 2016, 14:23
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 38 korda
Milline õli parim
Postitan ühe targa jutu teisest foorumist:
Järgnev tekst on soovitatav nendele, kes omavad autot ning hooldavad ise või lasevad ettevõtetel seda hooldada:
Õlivahetusel on kõige tähtsam järgida AUTOtootja juhist, mitte õlimüüjate arvamusi ja kindlasti mitte kallata teadmatuses seda mida õlivahetuses täna pakutakse.
Kui on tahmafiltriga auto, siis peab olema teatud nõudega õli, mis filtrit ei riku. Bensukatel tekkis tahmafilter alles hiljuti.
Õli vahetatakse autodel (2000 ja uuem) umbes 15-30 tuhande järel või maks 2 aastat.
Vahetusvälb sõltub põhiliselt kahest parameetrist: külmkäivituste arv ja põletatud kütuse kogus.
Mida rohkem kütust mootor tarbib, seda kiiremini õli ära väsib.
30 000 km on saavutatav ainult kütusesäästlikel autodel (kuni 6l/100km) ja ainult pikkade linnaväliste sõitudega.
15 000 km on saavutatav kas kütusejanuliste autodega ja/või lühikeste otsadega (alla 15 min per külmkäivitus).
Kaheaastane piirang kehtib kui auto on iga nädal kasutusel kasvõi paar korda ja läbisõit minimaalne, sh 3 000 km.
Kõige vastupidavamad õlid saavad täna SN sertifikaadi. Õli tootja ei oma absolUUUTSelt mitte mingit tähtsust.
Mercedese kõige kallimatesse sõidukitesse (AMG) kallatakse näiteks Venemaal Lukoili õli, tehase tooteliinil. Tähtis on õli sertifikaat, mitte tootja.
Mitte keegi, ma kordan, mitte keegi, isegi õlitootja ja õliekspert ja linna parim töökoda, ei oma nii suurt häält kui seda on sertifikaat.
Sertifitseerimise läbimine maksab RÄIGET raha (üks õli üle 100 000€) ja selle "niisama toppimine" lõppeb räigete trahvidega.
Pisikesed kodukootud õlitootjad ei saa paljusid sertifikaate endale majanduslikult lubadagi.
Aga see ei tähenda, et kõigil parimatel õlidel see kallis sert üldse on.
Maailmas on 3 õlilisandite tootjat. Kõik õlitootjad ostavad lisandeid nendelt kolmelt ettevõttelt.
Mobilitel ja Castrolitel ja kõigil "parimatel" tootjatel on hunnik õlisid, mis SN serti kätte ei saa.
Teatud tingimustel on SM õli vanemale autole isegi parem. Sel võib olla rohkem lisandit, mis küll kaitseb mootorit kulumise
eest paremini, kuid rikub kiiremini katalüsaatorit. Kui auto toodetud SM ajastul siis võib SMi julgelt kasutada.
Soovitan vältida "originaalõlide" soetamist (hallid kankud). Autotootjad EI TOODA õlisid. Need on ümbervalatud ja ülehinnatud head õlid.

Vanematele autodele sobib SM väga hästi. Kuna hinnavahe on marginaalne, siis veel alla selle pole mõtet kaaluda.
Mina isiklikult soovitan paksemat õli kui 5W30 mitte kasutada (erandina kui tootja KEELAB väiksemaid numbreid).
Mida lühemaid otsi sõidetakse, seda rohkem võiks kaaluda veidi kallima 0W30 õli soetamist. Töötab külma mootoriga paremini.
Õlivahetus ei remondi rikkis mootorit, küll aga teeb mootori töö ajutiselt vaiksemaks. "Parema õli illusioon" tekib just sealt.
Kokkuvõttes. Valida kõige odavam kvaliteetõli, mis ideaalselt sobib autoga.
Kallim ei ole parem.
Eestis võltsitud kanistreid väga ei müüda, seda ei pea väga kartma, kuid hologramme võiks ikka piiluda.
Õlivahetuspunktide vaatides on väga harva täpselt õige õli. Üldjuhul on valikus 2-3 erinevat.
Maksimaalse kvaliteediga õlid maksavad Eestis parimates kohtades 5-7€/l. Õlid mis ongi kallimad, sisaldavad bränditasu ning on üldiselt identselt head.
Teine osa õlivahetusest on õlifilter. Võrreldes motoõlidega, on filtrimaailmas märksa suurem segadus ja rohkem saasta müügil.
Soovitan elu lihtsustamiseks osta ükskõik milline õige filter tuntud kvaliteettootjalt (on olemas ka suured saastatootjad).
Valida midagi nende seast:
Mahle, Bosch, Mann, Hengst, +filtrid margiesindustest (tihti ümberpakendatud kvaliteettootjate toodang)
Kui kohal pole ühtegi filtrit antud tootjatelt, siis valida teine koht. Filtrite hinnavahed on mõne-eurolised, ei ole mõtet süveneda ega riskida.
Kehvasid filtreid on lettidel lademetes, kindlasti üle 20%.
Minu soovitused ei ravi emulsiooniprobleemi. Soovituste järgimine minimiseerib kehva valiku tegemise võimalust.
Lisaks mootoriõlile vajavad vahetust ka KÕIK teised vedelikud, mis autodel on.
Nendeks on:
jahutusvedelik, pidurivedelik, roolivõimendivedelik, käigukastiõli (sh manuaal), diferentsiaali(de)õli, hüdrovedrustuse õli.
Universaalse kuldreegli alusel mitte ükski vedelik autos üle 5 aasta või üle 150 000km eeskujulikke näitajaid ei säilita.
Siia kuuluvad ka elektriautod. Nendel on kolm vedelikku täitsa olemas ja kestavadki need samuti mitte kauem kui 150 000 km.
Pidurivedeliku "ametlik" eluiga on 2a, aga paljude poolt tehtud mõõtmised (sh minu) väidavad, et ka 3-4 aastat hiljem on vedelik "rahuldav".
Palun mitte küsida, mis marki õli osta. Õli xWxx klassi saate kätte auto kasutusjuhendist või mõnest online andmebaasist.
Liigne õlivahetamine ühes sõlmes ja puudulik õlivahetus teises sõlmes lõppeb ikkagi enneaegse autoremondiga.
Üldiselt esimene sõlm mis autodel rikneb "teistest varem" on käigukast (v.a. manuaal).
Aitäh tähelepanu eest.
Järgnev tekst on soovitatav nendele, kes omavad autot ning hooldavad ise või lasevad ettevõtetel seda hooldada:
Õlivahetusel on kõige tähtsam järgida AUTOtootja juhist, mitte õlimüüjate arvamusi ja kindlasti mitte kallata teadmatuses seda mida õlivahetuses täna pakutakse.
Kui on tahmafiltriga auto, siis peab olema teatud nõudega õli, mis filtrit ei riku. Bensukatel tekkis tahmafilter alles hiljuti.
Õli vahetatakse autodel (2000 ja uuem) umbes 15-30 tuhande järel või maks 2 aastat.
Vahetusvälb sõltub põhiliselt kahest parameetrist: külmkäivituste arv ja põletatud kütuse kogus.
Mida rohkem kütust mootor tarbib, seda kiiremini õli ära väsib.
30 000 km on saavutatav ainult kütusesäästlikel autodel (kuni 6l/100km) ja ainult pikkade linnaväliste sõitudega.
15 000 km on saavutatav kas kütusejanuliste autodega ja/või lühikeste otsadega (alla 15 min per külmkäivitus).
Kaheaastane piirang kehtib kui auto on iga nädal kasutusel kasvõi paar korda ja läbisõit minimaalne, sh 3 000 km.
Kõige vastupidavamad õlid saavad täna SN sertifikaadi. Õli tootja ei oma absolUUUTSelt mitte mingit tähtsust.
Mercedese kõige kallimatesse sõidukitesse (AMG) kallatakse näiteks Venemaal Lukoili õli, tehase tooteliinil. Tähtis on õli sertifikaat, mitte tootja.
Mitte keegi, ma kordan, mitte keegi, isegi õlitootja ja õliekspert ja linna parim töökoda, ei oma nii suurt häält kui seda on sertifikaat.
Sertifitseerimise läbimine maksab RÄIGET raha (üks õli üle 100 000€) ja selle "niisama toppimine" lõppeb räigete trahvidega.
Pisikesed kodukootud õlitootjad ei saa paljusid sertifikaate endale majanduslikult lubadagi.
Aga see ei tähenda, et kõigil parimatel õlidel see kallis sert üldse on.
Maailmas on 3 õlilisandite tootjat. Kõik õlitootjad ostavad lisandeid nendelt kolmelt ettevõttelt.
Mobilitel ja Castrolitel ja kõigil "parimatel" tootjatel on hunnik õlisid, mis SN serti kätte ei saa.
Teatud tingimustel on SM õli vanemale autole isegi parem. Sel võib olla rohkem lisandit, mis küll kaitseb mootorit kulumise
eest paremini, kuid rikub kiiremini katalüsaatorit. Kui auto toodetud SM ajastul siis võib SMi julgelt kasutada.
Soovitan vältida "originaalõlide" soetamist (hallid kankud). Autotootjad EI TOODA õlisid. Need on ümbervalatud ja ülehinnatud head õlid.

Vanematele autodele sobib SM väga hästi. Kuna hinnavahe on marginaalne, siis veel alla selle pole mõtet kaaluda.
Mina isiklikult soovitan paksemat õli kui 5W30 mitte kasutada (erandina kui tootja KEELAB väiksemaid numbreid).
Mida lühemaid otsi sõidetakse, seda rohkem võiks kaaluda veidi kallima 0W30 õli soetamist. Töötab külma mootoriga paremini.
Õlivahetus ei remondi rikkis mootorit, küll aga teeb mootori töö ajutiselt vaiksemaks. "Parema õli illusioon" tekib just sealt.
Kokkuvõttes. Valida kõige odavam kvaliteetõli, mis ideaalselt sobib autoga.
Kallim ei ole parem.
Eestis võltsitud kanistreid väga ei müüda, seda ei pea väga kartma, kuid hologramme võiks ikka piiluda.
Õlivahetuspunktide vaatides on väga harva täpselt õige õli. Üldjuhul on valikus 2-3 erinevat.
Maksimaalse kvaliteediga õlid maksavad Eestis parimates kohtades 5-7€/l. Õlid mis ongi kallimad, sisaldavad bränditasu ning on üldiselt identselt head.
Teine osa õlivahetusest on õlifilter. Võrreldes motoõlidega, on filtrimaailmas märksa suurem segadus ja rohkem saasta müügil.
Soovitan elu lihtsustamiseks osta ükskõik milline õige filter tuntud kvaliteettootjalt (on olemas ka suured saastatootjad).
Valida midagi nende seast:
Mahle, Bosch, Mann, Hengst, +filtrid margiesindustest (tihti ümberpakendatud kvaliteettootjate toodang)
Kui kohal pole ühtegi filtrit antud tootjatelt, siis valida teine koht. Filtrite hinnavahed on mõne-eurolised, ei ole mõtet süveneda ega riskida.
Kehvasid filtreid on lettidel lademetes, kindlasti üle 20%.
Minu soovitused ei ravi emulsiooniprobleemi. Soovituste järgimine minimiseerib kehva valiku tegemise võimalust.
Lisaks mootoriõlile vajavad vahetust ka KÕIK teised vedelikud, mis autodel on.
Nendeks on:
jahutusvedelik, pidurivedelik, roolivõimendivedelik, käigukastiõli (sh manuaal), diferentsiaali(de)õli, hüdrovedrustuse õli.
Universaalse kuldreegli alusel mitte ükski vedelik autos üle 5 aasta või üle 150 000km eeskujulikke näitajaid ei säilita.
Siia kuuluvad ka elektriautod. Nendel on kolm vedelikku täitsa olemas ja kestavadki need samuti mitte kauem kui 150 000 km.
Pidurivedeliku "ametlik" eluiga on 2a, aga paljude poolt tehtud mõõtmised (sh minu) väidavad, et ka 3-4 aastat hiljem on vedelik "rahuldav".
Palun mitte küsida, mis marki õli osta. Õli xWxx klassi saate kätte auto kasutusjuhendist või mõnest online andmebaasist.
Liigne õlivahetamine ühes sõlmes ja puudulik õlivahetus teises sõlmes lõppeb ikkagi enneaegse autoremondiga.
Üldiselt esimene sõlm mis autodel rikneb "teistest varem" on käigukast (v.a. manuaal).
Aitäh tähelepanu eest.
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5652
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 579 korda
Milline õli parim
Heh, puhas plagiaat. Puudub viide autorile..... 

Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
-
- Huviline
- Postitusi: 84
- Liitunud: 12 Apr 2017, 09:53
- Auto: efofuel, touran, 2,0
- Asukoht:
- Tänatud: 3 korda
Milline õli parim
Mina näiteks lisaks selle tooja soovitusele vaatan ikka youtubet. Ikka kõvasti raha hoiad kokku, kui vaatad neid teste. Väga ei usu samas , et need testid mingi "noname" õli reklaamiks on. Kui laikisid ka palju, mida siis veel. Endal ka mitu aastat"noname" üli sees ja remontima küll ei ole mootori juures pidanud. Pealegi mu mootori juures tuleb seda uut öli rohkesti juurde valada, selle ka natuke säästlikum variant.
-
- Huviline
- Postitusi: 43
- Liitunud: 19 Jaan 2019, 11:01
- Auto: Passat 2001 1.9 96kw
- Asukoht: Tsirguliina
Milline õli parim
Tegin õlivahetuse ära. Panin seekord sisse sellise õli ja knecti õlifiltri.
- Manused
-
- received_370029366920328.jpeg (71.67 KiB) Vaadatud 10119 korda
-
- Huviline
- Postitusi: 43
- Liitunud: 19 Jaan 2019, 11:01
- Auto: Passat 2001 1.9 96kw
- Asukoht: Tsirguliina
Milline õli parim
Miks seda Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 õli kahe erineva väljanägemisega kanistris müüakse, kas õli koostis mõlemis on täpselt sama või siiski erinev ja kui siis mille poolest erinev?




- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5652
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 579 korda
Milline õli parim
Et kui tootja otsustab pakendit muuta, siis peab vanad loavarud kõik ära hävitama või?
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
- tito
- Huviline
- Postitusi: 5292
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 220 korda
Milline õli parim
Eestis on võlts toodetega ennem ka probleeme olnud.
https://rallystore.ru/en/motornoe-maslo ... ichit.html
https://rallystore.ru/en/motornoe-maslo ... ichit.html
-
- Huviline
- Postitusi: 258
- Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
- Asukoht: Türisalu
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 19 korda
Milline õli parim
Ma ostsin üle-eelmine aasta 60l tünni 5w-30 õli, kuna see hetk oli mõlemal autol aiste vahel PSA Hdi, siis õli ostsin Totali.
Mingi natuke alla poole on alles, kuid varsti juba kaks aastat kasutuses olnud tünnis. Mis eksperdid arvavad, kas õli omadused langevad drastiliselt, nagu kuskilt kuulda on olnud?
Tünnil on käsipump küljes, väga aktiivset õhuvahetust siis vist ei toimu?
Mingi natuke alla poole on alles, kuid varsti juba kaks aastat kasutuses olnud tünnis. Mis eksperdid arvavad, kas õli omadused langevad drastiliselt, nagu kuskilt kuulda on olnud?
Tünnil on käsipump küljes, väga aktiivset õhuvahetust siis vist ei toimu?
Milline õli parim
Kõikse soodsam Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 on hetkeseisuga kaup24.ee-s 38.49 mujal küsivad 5 liitri eest kohati üle viiekümne euro, loodetavasti on tegemist ikka originaaltootega.
- Pets115
- EVWK juhatus
- Postitusi: 1202
- Liitunud: 03 Veebr 2011, 17:07
- Telefon: 56966151
- Auto: Volkswagen Passat B8 2.0 140kW R-Line Highline - 16
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 199 korda
- Tänatud: 74 korda
Milline õli parim
Siiani olen vaid Motuli õlisid kasutanud ja pole midagi halba öelda.
"Kuigi ümbrus on sama, elab igaüks meist erinevas maailmas." Arthur Schopenhauer.
- tito
- Huviline
- Postitusi: 5292
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 220 korda
Milline õli parim
Oma rahakotiga mingi kuluka remondi kinni maksad, siis jääb meelde mida vältida. Ma ei osta peale Castroli (okey tsiklil kasutan Motulit) ja seda kindlast allikast, et mitte Kastrooli saada. Normaalsete tootjate kvaliteetsed õlid on kõik sarnaste hindadega, alates ca 10.- eurost l.
-
- Veteran
- Postitusi: 827
- Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 74 korda
- Tänatud: 73 korda
Milline õli parim
Nii, ma kallasin oma viimase tilga liitrisest peale ja nüüd on otsas. Kust soovitad osta siis? Vaatan, et kui enamvähem üle 10€ siis okei?tito kirjutas: ↑27 Nov 2020, 07:14Oma rahakotiga mingi kuluka remondi kinni maksad, siis jääb meelde mida vältida. Ma ei osta peale Castroli (okey tsiklil kasutan Motulit) ja seda kindlast allikast, et mitte Kastrooli saada. Normaalsete tootjate kvaliteetsed õlid on kõik sarnaste hindadega, alates ca 10.- eurost l.

Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!
- tito
- Huviline
- Postitusi: 5292
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 220 korda
Milline õli parim
Esindusele alternatiiv on Forss, ilmselt eraisik maaletoojalt Mentumist õli ei saa 
Kindlasti on spekile vastavaid õlisid Autoekspesdis, Fixuses ja Motonetis
https://pood.fixus.ee/shop/prod/63/11?c=115-CA530-5
Hetkel siis 22% off ja liiter isegi alla 10.- euro

Kindlasti on spekile vastavaid õlisid Autoekspesdis, Fixuses ja Motonetis
https://pood.fixus.ee/shop/prod/63/11?c=115-CA530-5
Hetkel siis 22% off ja liiter isegi alla 10.- euro

Viimati muutis tito, 27 Nov 2020, 08:17, muudetud 2 korda kokku.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Milline õli parim
Kui pidevalt peale kallad siis jätka sama margiga - mingit kokteili pole mõtet mootorisse tekitada.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 62
- Liitunud: 15 Veebr 2012, 19:37
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Milline õli parim
Mootoriõli võltsimise teemal on varasemalt artikleid ilmunud: https://www.automotorblog.com/watch-cou ... 87039.html
Huvitav, kui suur probleem see täna on?
Huvitav, kui suur probleem see täna on?
-
- Veteran
- Postitusi: 827
- Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 74 korda
- Tänatud: 73 korda
Milline õli parim
Jätkaksingi oma Casrtoliga, aga Tito rääkis, et tuleb osta õigest kohast, et mitte saada Kastroooli

Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!
- tito
- Huviline
- Postitusi: 5292
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 220 korda
Milline õli parim
Eks patustajad on oma õppetunni saanud ja seda on käibe kukkumise vältimiseks parandatud- mingi Alehei käest Kopli garaazist osta ei soovita, mingist poeketist... ilmselt no probs täna.Holm kirjutas: ↑27 Nov 2020, 08:24 Mootoriõli võltsimise teemal on varasemalt artikleid ilmunud: https://www.automotorblog.com/watch-cou ... 87039.html
Huvitav, kui suur probleem see täna on?