Trügin ka oma küsimuste/arvamustega pisut laiali valguma kippuvasse teemasse.
Jäi silma jutt esilaternate voltide reguleerimise võimalusest. Huvitav kas MK 3/MK3 FL Skoda Octavial ka selline võimalus oleks? Vanemal jõuab lampide taha 12,1V ja h7 kestab igaviku. VCDS-iga pisut tuttav küll , aga ei hakka see võimalus asja uurides silma. Sõber google ka ei aita või ei ole leidnud õiget võtmesõna.
Oskab keegi valgustada?
Ledbari paigaldusest.
Väga levinud on see madalale paigaldamine. Kui paigaldajate kodulehti vaadata, siis demofotodel sellised asjad enamuses. Näiteks
https://lisatuled.mugavauto.ee/et/
Endal siin ka mitmel masinal erinevatel aegadel erinevaid lisatulede lahendusi proovitud/kasutatud. Vanakooli H1 lisatuli eritab standardpirniga ca 1500 luumenit ja numbrimärgi kohal see teele normaalselt reguleerituna reeglina erilist eredamat ala nina alla ei tekita.
Kui nüüd samal kõrgusel 6000 või veel suurem kogus luumeneid välja paisata, siis ilmselgelt see valgus endast ju jälje maha jätab.
Tõsi, seda laiku annab märgatavalt vähendada kui tuli pisut taeva suunas keerata, aga nähtavust ikka juurde ei tule.
Samas need
nõrgad lambikesed näitavad reaalses maailmas sama hästi kui keskpärane halogeenlisatuli ja laiku ei tekita. Tule kohta ainult 1400 luumenit ka.
Samas see
keskmisest võimsam valgusti jätab selle ereda ala nii 60 sentimeetri kui meetri peal.
Samas üle kahe meetri kõrgusel normaalselt reguleeritud tulega laiku ei ole ja nähtavus super.
Veider on muidugi see mäng võimsuse peale.
Müüja püüab ikka võimsama lambi maha müüa(põhjenduseks et no see ikka näitab ka midagi) ja asjasse pühendamata ostja/autoomanik laseb selle sinna paigaldada kuhu visuaalselt "sobib". Ja lülitit selle eraldi välja lülitamiseks ei paigaldata enamasti.
Ja ei ole nii et põhituled alati otsakorral on kui led bar või halogeenlisatuli paigaldatakse. Osadel autodel(ei räägi ainult VAG-ist) ei ole insenerid põhjamaise pimeduse peale mõelnud. Tuled lihtsalt ei näita nii nagu võiks. Näiteks enda üle aasta vana tööauto millel lähituled on superhead halogeeni kohta, aga kaugtuledele lülitus vaatevälja oluliselt ei lisa. Tuled näitavad kaugele ja punkti, kõik muu on ümberringi pimeduses. Ehk siis vastassuuna teepeenral liikuv metsloom vms jääb kuni lähitulede vihuni suhteliselt märkamatuks. Samas mõni vastutulija läheb tihti juba ca kilomeetri pealt endast välja.
Ja kuna minu sõidud algavad või lõpevad sageli ajal kus muu liiklus on väga hõre ja sõidan palju seal kus seda eriti polegi, siis ei näe ma küll probleemi ega tunne süüd et ma enda ja oma töövahendi ohutuse huvides selle paljude jaoks vihatud ledbari katusel särama panen. Ei jää ükski tee ääres askeldav metsloom ega maanteel magav joodik(on olnud juhuseid) sellega turvalisel kaugusel märkamatuks, aega reageerida on rohkem ja ka silmad väsivad reaalselt ka vähem.
Kohustuslik lisa sellise tule paigaldamisel on muidugi lüliti mis selle vajadusel varem välja lülitada võimaldab. Silma jaoks on selline astmeline üleminek kaugtuledelt lähituledele ka märksa sõbralikum. Ja tihedamas liikluses ei peagi seda põletama.
Ei ole keegi minu bari kasutuse üle vilgutanud/pahandanud ka. Lihtsalt õigel ajal tuleb välja lülitada et teistele silma ei torkaks.