Küsimus õli kulumise kohta. Aasta aega tagasi ostsin kasutatud Volkswagen Golfi 63kw, TSI ja bensiinimootor, 2013 aasta väljalase. Umbes mõned kuud hiljem andis auto märku, et õli on vähe. Lisasin liitri juurde aga nüüd olen ma pidanud 1l õli juurde lisama vähemalt kord kvartalis? Kas see on ok? Suvel kui Møller Autos ülevaatlusel käies ütlesin, et võtab kuidagi palju õli, siis öeldi et leket ei ole aga noh odavam on õli juurde lisada kui mootor vahetada vms
Olen märkinud ära kilomteraazi millal õli juurde olen lisanud: sept 2570km; detsember 1941km; nüüd veebruaris 2603km (need köik ajad, mil olen õli juurde lisanud).
Kas kellelgi on veel nii olnud ja kas see norm või peaks muretsema?
Olenemata automargist ja mootorist on 1 liiter 10 000 km kohta normaalne. Kuigi korras mootoriga auto sõidab ka 15-20 000 km nii, et õli pole vaja lisada. Kõik oleneb ka auto läbisõidust ja ka sellest, kui tihti on autol õli vahetatud. Mingitel TSI mootoritel (näiteks Audi 2.0 CDNB) muudeti hiljem õlirõngaste konstruktsiooni, kuna sünnipäraselt kippusid need mootorid õli võtma. Sellise vea kõrvaldamine oma raha eest tähendas umbes 3 500 eurost väljaminekut. Ma olen ka kuulnud, et esindus väidab seda, et 1 liiter 1 000 km kohta on normaalne. Ise sellist autot omada ei tahaks, sest mingi hetk lõpeb asi suurema remondiga.
links kirjutas: ↑20 Veebr 2022, 16:26
1L / 1000 km peetakse ka normaalsuseks
Aga eks see oleneb ka sõidustiilist uuematel bensukatel.
Äkki ikka 1L/10 tuh km kohta?
Ei. Just 1L/1000km kohta.
Ja selle kohta öeldakse - normaalne kulu.
Ma mingi Porsche 991 puhul saaks aru, a mingi kohviveski puhul ostaks vist teise auto.
Mul siis hästi läinud, 2.0TSI ja 162kW tahtis heal juhul 2 hoolduse vahel ehk mingi 27t km jooksul 1L jagu juurde.
Eks VW oma 30 000 km õlivahetusvälbaga selle pandora laeka avas. Teised autotootjad läksid ka seda teed. Hea müügiargument autot müües, et näe kui madalad hoolduskulud. Samas esindused ei pane üldse pahaks, kui sa teed näiteks iga 15 000 km järel lisaõlivahetuse. Nad kiidavad selle isegi heaks.
See Audi CDNB näide on elust võetud. Üks tuttav ostis sellise auto ja lasi üsna varsti autole mootori remondi teha. Nüüd sõidab probleemideta, õlikulu ei ole.
Maahärra kirjutas: ↑20 Veebr 2022, 19:07
Ei. Just 1L/1000km kohta.
Ja selle kohta öeldakse - normaalne kulu.
Selline ebanormaalsus on taganemistee tehasele vältimaks kulukaid mootoriremonte (teemaks ka paljude teiste autotootjate puhul). Valdav osa muidugi sellist kogust ei tarbi.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Kas lisate õli endiselt auto hoiatuse järgi? Ma pigem jälgiks ikka õlivardal toimuvat. See hoiatus tuleb ilmselt ikka siis, kui õlitase juba päris madal ja sedasi juurdetilgutamine ei tee seda praegust seisu kindlasti veel paremaks.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
dellu kirjutas: ↑21 Veebr 2022, 11:05
Kas lisate õli endiselt auto hoiatuse järgi? Ma pigem jälgiks ikka õlivardal toimuvat. See hoiatus tuleb ilmselt ikka siis, kui õlitase juba päris madal ja sedasi juurdetilgutamine ei tee seda praegust seisu kindlasti veel paremaks.
Jep, kui tuleb hoiatus siis olen ka lisanud. Viimane kord varrast ei vaadanud aga varasemalt olen seda jälginud ja varda pealt tuleb ka välja, et õli on vähe sees. Ma ei oska kõige paremini seletada aga see joon on jäänud tipu ja esimese kriipsu vahele.. Samas ma ei julge ka väga seda ohutuld eirata ja siiamaani olen jah kohe õli lisanud juurde.
Varadal on kaks joont. Ülemine ja alumine joon (vaadatuna mootoris olles). Kindlasti peab õlitase olema pigem seal käepideme poolse joone juures. Kindlasti on asi halb, kui on juba vähem kui mootorisse minevast joonest nn allpool. Pigem lisada õli ikka nende joonte järgi. Katsuda pigem hoida seal keskosa ja maksimumi vahel (käepideme poolne joon). Liiga palju ei tasu jälle ka panna, siis võib katalüsaatorit jne täis ajama hakata.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
dellu kirjutas: ↑21 Veebr 2022, 11:16
Varadal on kaks joont. Ülemine ja alumine joon (vaadatuna mootoris olles). Kindlasti peab õlitase olema pigem seal käepideme poolse joone juures. Kindlasti on asi halb, kui on juba vähem kui mootorisse minevast joonest nn allpool. Pigem lisada õli ikka nende joonte järgi. Katsuda pigem hoida seal keskosa ja maksimumi vahel (käepideme poolne joon). Liiga palju ei tasu jälle ka panna, siis võib katalüsaatorit jne täis ajama hakata.
Selge pilt, eks proovin jälgida seda rohkem. Aga kuidas ise teeksid? Paneks auto müüki?
Olen märkinud ära kilomteraazi millal õli juurde olen lisanud: sept 2570km; detsember 1941km; nüüd veebruaris 2603km (need köik ajad, mil olen õli juurde lisanud).
Kas kellelgi on veel nii olnud ja kas see norm või peaks muretsema?
proovi ikka märkida reaalne läbisõit mitte "Trip", selle järgi ei saa ju midagi eeldada, kuna ei tea, millal trip nullitud on
Olen märkinud ära kilomteraazi millal õli juurde olen lisanud: sept 2570km; detsember 1941km; nüüd veebruaris 2603km (need köik ajad, mil olen õli juurde lisanud).
Kas kellelgi on veel nii olnud ja kas see norm või peaks muretsema?
proovi ikka märkida reaalne läbisõit mitte "Trip", selle järgi ei saa ju midagi eeldada, kuna ei tea, millal trip nullitud on
Hmm ma märgin tripi nulli siis, kui olen just õli juurde lisanud.. Siis saab ju hea ülevaate, mitme km pärast hakkab ohutuli põlema?
evmaria kirjutas: ↑21 Veebr 2022, 11:51
Paneks auto müüki?
Ennekõike tuleks selgeks teha õlikulu põhjus - kas on kolvigrupp läbi (või rõngad kinni?) või vajab plokikaas remonti. Siis selgub kas saab oma jõududega hakkama või on vaja turgu ''üllatada''.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
evmaria kirjutas: ↑21 Veebr 2022, 11:51
Paneks auto müüki?
Ennekõike tuleks selgeks teha õlikulu põhjus - kas on kolvigrupp läbi (või rõngad kinni?) või vajab plokikaas remonti. Siis selgub kas saab oma jõududega hakkama või on vaja turgu ''üllatada''.
Müük on üks võimalus. Samas kui ostja selle probleemi kuu aja pärast avastab...ja kaeblema hakkab?
Kas on kolvigrupp läbi, rõngad kinni, vajab plokikaas remonti- kõik variandid on auto omaniku jaoks rahakotile kulukad remontida. Arved saavad tõenäoliselt olema neljakohaliste rahanumbritega.
Selge pilt. Eks kõige kurvem asi on selle juures see, et auto ostsin DasWeltist, kus kinnitati et kõik kontrollid on tehtud ja et auto on korras ja eks ma muidugi usaldasin ka, sest ikkagi ametlikud edasimüüjad ju.. Aga õli kulumise kohta nad tookord mulle miskit ei maininud..
Viimati muutis evmaria, 22 Veebr 2022, 12:25, muudetud 1 kord kokku.
evmaria kirjutas: ↑22 Veebr 2022, 12:24
Selge pilt. Eks kõige kurvem asi on selle juures see, et auto ostsin DasWeltist, kus kinnitati et kõik kontrollid on tehtud ja et auto on korras ja eks ma muidugi usaldasin ka, sest ikkagi ametlikud edasimüüjad ju.. Aga õli kulumise kohta nad tookord mulle miskit ei maininud..
Aga kui pöörduksid nüüd nende poole tagasi? Või on selleks juba hilja? Kui soov siis tarbijakaitse kindlasti aitab.
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!
Nendel TSI mootoritel tekib see õli söömine üsna järsult, samuti sellist asja päris keeruline avastada kui auto platsil seisab ja heal juhul mõnisada km proovisõitu tehtud. Ega ta ei kisa kusagil, et ma nüüd võtan liiter õli 1000km kohta ja taga suur sinine pilv ka pole summutist välja tulemas.
Sõida rahulikult edasi ja kui kulu 1000km kohta tõuseb siis mõelda uue mootori peale või sisu välja vahetada.
Aga nagu ennist soovitati siis õli kindlasti kontrolli vardalt mitte siis kui märgutuli põlema läheb, siis on õli juba väga vähe kui see tuluke süttib. Samuti kui ei eksi siis 1.4tsi mootoril õlivarda joonte vahe peakski olema 1L
etnies858 kirjutas: ↑22 Veebr 2022, 13:48
Nendel TSI mootoritel tekib see õli söömine üsna järsult, samuti sellist asja päris keeruline avastada kui auto platsil seisab ja heal juhul mõnisada km proovisõitu tehtud. Ega ta ei kisa kusagil, et ma nüüd võtan liiter õli 1000km kohta ja taga suur sinine pilv ka pole summutist välja tulemas.
Sõida rahulikult edasi ja kui kulu 1000km kohta tõuseb siis mõelda uue mootori peale või sisu välja vahetada.
Aga nagu ennist soovitati siis õli kindlasti kontrolli vardalt mitte siis kui märgutuli põlema läheb, siis on õli juba väga vähe kui see tuluke süttib. Samuti kui ei eksi siis 1.4tsi mootoril õlivarda joonte vahe peakski olema 1L
Tänud vastuse eest, see rahustas natuke maha Aga kui tihti ma peaksin õli vardalt kontrollima? Kord kuus?
etnies858 kirjutas: ↑22 Veebr 2022, 13:48
Nendel TSI mootoritel tekib see õli söömine üsna järsult, samuti sellist asja päris keeruline avastada kui auto platsil seisab ja heal juhul mõnisada km proovisõitu tehtud. Ega ta ei kisa kusagil, et ma nüüd võtan liiter õli 1000km kohta ja taga suur sinine pilv ka pole summutist välja tulemas.
Sõida rahulikult edasi ja kui kulu 1000km kohta tõuseb siis mõelda uue mootori peale või sisu välja vahetada.
Aga nagu ennist soovitati siis õli kindlasti kontrolli vardalt mitte siis kui märgutuli põlema läheb, siis on õli juba väga vähe kui see tuluke süttib. Samuti kui ei eksi siis 1.4tsi mootoril õlivarda joonte vahe peakski olema 1L
Tänud vastuse eest, see rahustas natuke maha Aga kui tihti ma peaksin õli vardalt kontrollima? Kord kuus?
Pigem tuleks vaadata läbisõidu järgi ikka, kui sa selle kuuga jõuad 4000km maha vurada siis vähe kasu pigem alguses odoka järgi iga 500km tagant ja võid tõsta iga korraga kui tase veel normaalne enne 1000km täitumist. Sellesuhtes, et kui sul üks kuu võtab 1000km kohta liitri siis nii järsult see ei muutu, et järgmise 1000km tagant pead 2l lisama - see annaks tunda juba kusagilt mingi kahtlase heliga ja siis pole nii ehk naa midagi teha enam kui uut mootorit vaatama hakata.