Mootori silindrihülssi vahetus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
roosteants
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 09 Juun 2022, 19:24
Telefon: 55930175
Auto: mersu, mitsubishi, nissan, fiat ducato
Asukoht: Türi Alliku

Mootori silindrihülssi vahetus

Lugemata postitus Postitas roosteants »

Tere kõigile. Kas keegi teab, kuidas vahetatakse VW AGP 1,9SDI 50kw mootoril hülssi. Hülss Epoes täitsa saadaval. Keegi tuttavatest täpselt ei tea ja mingi inff on, et vana puuritakse välja ja kodustes tingimustes seda ei tee. Küsimus selline, et kas tõmmitsaga on võimalik silindri hülssi välja tõmmata.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 609
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 36 korda

Natuke Mootori plokkidest, kolbidest, kepsudest

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

Ei ole mitte kunagi ühtegi hülssi paigaldanud ega välja võtnud, aga tõenäoliselt mingi kuumtumise je pressimise teema on.
Mis olemasolevaga juhtus? Ühes silindris lendas midagi kotti ja äestas silindris seina ka ära?
Ei usu vist hästi, et kodus lihtsalt mingi tõmmitsaga välja ja uus sisse, aga kindel ei ole.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 609
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 36 korda

Natuke Mootori plokkidest, kolbidest, kepsudest

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

Samas vene autodel vist küll külasepad kodu kuuriall kunagi vahetasid. Mine tea.
Vajadust pole olnud, aga huvitaks ennastki.
Google ja youtube ka abiks ilmselt

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2872
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Natuke Mootori plokkidest, kolbidest, kepsudest

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Ainult teadavalt Moskvitzi mootori plokis oli võimalik hülsse vahetada.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 609
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 36 korda

Natuke Mootori plokkidest, kolbidest, kepsudest

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

Teadaolevalt ongi tegemist vene autoga. Kindel pole, aga äkki zillidel või gazidel sai ka? Kuskilt meelde jäänud.
Ma nii noor, et kui mul esimesed veneautod olid, siis maksid need kolmsada krooni ja vedeles igalpool neid kärakaid :D
Midagi kotti läks siis järgmine mootor peale ja sõit võis jätkuda.
Polnud vajadust midagi hülssida ega leiutada

twist
Huviline
Postitusi: 463
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 69 korda

Natuke Mootori plokkidest, kolbidest, kepsudest

Lugemata postitus Postitas twist »

roosteants kirjutas: 09 Juun 2022, 20:55 mingi inff on, et vana puuritakse välja ja kodustes tingimustes seda ei tee.
See info on täiesti õige. Lähtugi sellest.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7938
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Natuke Mootori plokkidest, kolbidest, kepsudest

Lugemata postitus Postitas GTI »

Võid uurida nende käest kes silindreid rem. mõõtu puurivad. Detjonõševid või Tõukurist.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2872
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Natuke Mootori plokkidest, kolbidest, kepsudest

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

VW gen ja Audi mootori plokid on monoliitsed.Neil ei ole eemaldatavaid hülsse. Puuritakse läbimõõdudga originaalist 0,25 MM. See on esimene remont. Järgmine samm on 0,50 mm.

tegelane5
Huviline
Postitusi: 190
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänatud: 11 korda

Natuke Mootori plokkidest, kolbidest, kepsudest

Lugemata postitus Postitas tegelane5 »

t6nis3 kirjutas: 01 Apr 2023, 18:28 VW gen ja Audi mootori plokid on monoliitsed.Neil ei ole eemaldatavaid hülsse. Puuritakse läbimõõdudga originaalist 0,25 MM. See on esimene remont. Järgmine samm on 0,50 mm.
See on remontmõõtu puurimine, aga kui malmplokk on piisavalt paksu seinaga puuritakse see hülsi, mitte kolvi järgi mõõtu ning pressitakse hülss sisse. Zigulil olid sellised remont hülsid olemas ntks.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2872
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Natuke Mootori plokkidest, kolbidest, kepsudest

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Tee endale selgeks. On vahetatavad hülsid mootori plokis. Ka vahetatavatel hülssidel on malm plokk korpusele vastava tugevus varuga. Tava plokk silindris ju puuritakse remont mõõtu. Mootori plokki EI ,tehniliselt ei puuri silindrit nii suureks,et sinna pressida hülssi. Tule taevas appi.Zigullil EI olnud ntks. olemas remont hüllse. Vahetavatel hüllsidel on ka ploki all servas vastus. Tihendile. Mida veel`? Jah,kui mainid Z 08 või 09. siis jään vastuse võlgu.

pppp
Veteran
Postitusi: 2255
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 17 korda

Mootori silindrihülssi vahetus

Lugemata postitus Postitas pppp »

Silmaringi laiendamiseks:
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... tze-engine
Video sellest, kuidas sellistega Audi UrQuattro 5-silindriline 10V turbomootor uuesti ellu äratatakse (hoiatan ette, et video on saksakeelne):

Ja kui tekib küsimus, et miks nii tehti, siis omanik tahtis ilmtingimata originaalplokki säilitada. 18 aastat katkise plokikaane tihendiga seismist oli aga oma töö teinud ja remontmõõtu puurimisest enam abi ei olnud.

Vasta

Mine “Mootor”