1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Tere! Enne kui hakkan igasugu jubinaid ostma küsiks Volkswageni Klubi abi seoses õlisurve tule süttimisega..
Mure: Käivitan, kuulen ilusti kuidas õlisurve tõuseb normi, tiks ilusti kaob ja kõik on super hästi, sõidan maanteel 90 kilomeetrit tunnis, 2000-2300 pööret,ei midagi, täitsa nauditav sõit, kuid kui sisenen linna, kus üldiselt sõidan 3nd ja 4nd käiguga, pöörded jäävad 1100-1600 vahele, ning sütib õlisurve tuli(vilgub), mootori töö ei muutu! ei teki tiksu,ei suitsu, ei teki midagi, kui jään seisma kaob ka õli tuli või kui kiirendan nii, et pöörded oleks 2000, kaob ka õlisurve tuli, õli on normis, ning leidsin üles ka 1 õlisurve anduri(õlifiltri peal), selle juhe on ideaalne koos kummi-kaitsega korralik.
Õlisurve ei saa olla kadunud, samuti ei saa olla mure õli-surve anduris, kui saab siis ei tea isegi millist osta, olen üritanud otsida seda teist õli-surve andurit mis pidi olema silindri ploki küljes või kuskil vaakumpumba juures, kuid ainuke andur mida näen millesse reaalselt 1 juhe läheb on filtri raami üleval küljes, ning antud filter sellel ei ole CART vaid lahti keeratav ja käib küljest.. Samuti pean mainima, et olen nüüd juba üle 2000 kilomeetri selle murega sõitnud, tõesti on visanud juba üle see piiksumine, tahaks leida lahenduse. Arvuti ei ütle midagi, samas ei peakski, see liiga vana masin, et õli-surve infot näidata, mehaaniliselt pole mõtet ka proovida, kuna kõrv ju seletab koheselt kui tekib tiks on õlisurve kadunud.
Lisan, et selle Passatile on veetud massilüliti just salongi-armatuuri taha raami külge, tundub suhteliselt viisakalt pandud, ning enne seda viga ei olnud, tuli täitsa ootamatult üks päev lihtsalt hakkas vilkuma ja nüüd vilgub siiamaani.. Tal tuleb nüüd hoolduse aeg, kui loodan, et enne seda saan siit mingeid näpunäiteid või abi, et asjale kindlama viisiga peale minna..
Kahtlane mootor see AHU, jube näeb välja, küll sarnane AFN'ile kuid jubedalt asetatud, filter asub koleda kohapeal, turbo peal on mingi kahtlane plekk, milleks? see pidevalt õli täis, nagu muidu töötab ideaalselt 5+ aga kas probleem on nüüd lihtsalt PASSATI hädaga, või ongi mootoris mure.
NB! Kui siin on kedagi kes tegeleb ka kõrgsurvepumba ajastamise ja Quantity Adjusteri (viide Hammer Mod) teadmistele, vahetasin pumbal kõik tihendid, kuid võtab nüüd 4.7l asemel 6.0 sajale, QA on paigast ära pea 8mg/str ..
Mure: Käivitan, kuulen ilusti kuidas õlisurve tõuseb normi, tiks ilusti kaob ja kõik on super hästi, sõidan maanteel 90 kilomeetrit tunnis, 2000-2300 pööret,ei midagi, täitsa nauditav sõit, kuid kui sisenen linna, kus üldiselt sõidan 3nd ja 4nd käiguga, pöörded jäävad 1100-1600 vahele, ning sütib õlisurve tuli(vilgub), mootori töö ei muutu! ei teki tiksu,ei suitsu, ei teki midagi, kui jään seisma kaob ka õli tuli või kui kiirendan nii, et pöörded oleks 2000, kaob ka õlisurve tuli, õli on normis, ning leidsin üles ka 1 õlisurve anduri(õlifiltri peal), selle juhe on ideaalne koos kummi-kaitsega korralik.
Õlisurve ei saa olla kadunud, samuti ei saa olla mure õli-surve anduris, kui saab siis ei tea isegi millist osta, olen üritanud otsida seda teist õli-surve andurit mis pidi olema silindri ploki küljes või kuskil vaakumpumba juures, kuid ainuke andur mida näen millesse reaalselt 1 juhe läheb on filtri raami üleval küljes, ning antud filter sellel ei ole CART vaid lahti keeratav ja käib küljest.. Samuti pean mainima, et olen nüüd juba üle 2000 kilomeetri selle murega sõitnud, tõesti on visanud juba üle see piiksumine, tahaks leida lahenduse. Arvuti ei ütle midagi, samas ei peakski, see liiga vana masin, et õli-surve infot näidata, mehaaniliselt pole mõtet ka proovida, kuna kõrv ju seletab koheselt kui tekib tiks on õlisurve kadunud.
Lisan, et selle Passatile on veetud massilüliti just salongi-armatuuri taha raami külge, tundub suhteliselt viisakalt pandud, ning enne seda viga ei olnud, tuli täitsa ootamatult üks päev lihtsalt hakkas vilkuma ja nüüd vilgub siiamaani.. Tal tuleb nüüd hoolduse aeg, kui loodan, et enne seda saan siit mingeid näpunäiteid või abi, et asjale kindlama viisiga peale minna..
Kahtlane mootor see AHU, jube näeb välja, küll sarnane AFN'ile kuid jubedalt asetatud, filter asub koleda kohapeal, turbo peal on mingi kahtlane plekk, milleks? see pidevalt õli täis, nagu muidu töötab ideaalselt 5+ aga kas probleem on nüüd lihtsalt PASSATI hädaga, või ongi mootoris mure.
NB! Kui siin on kedagi kes tegeleb ka kõrgsurvepumba ajastamise ja Quantity Adjusteri (viide Hammer Mod) teadmistele, vahetasin pumbal kõik tihendid, kuid võtab nüüd 4.7l asemel 6.0 sajale, QA on paigast ära pea 8mg/str ..
1.9 TDi AGR,ALH,AHU
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Õlisurve andur peaks hakkama kuskil 1800-2000 pöörde juures alles mõõtma õlisurvet ja kui ei eksi siis andur oli 1.8bar lülitusega. Ehk siis kui sinul on 1800 pöörde juures (või mis iganes see anduri rakendumise pööre oli) 1.7bar hakkabki kisama. Ehk siis ikkagi tasuks alustada õlisurve mõõtmisest.
Pöördeid näitab spidokas korralikult? See 1100-1600 pöörde vahemikus õlitule süttimine tunduks justkui alustataks õlisurve kontrollimist liiga madalalt pöördelt. Ma enda 1997a 81kw (AFN) sõitnud lahtise õlitule juhtmega ja 1500 pöördeni kindlasti karjuma ei hakanud.
Õlisurve andureid on tal tõesti ainult üks ja tühikäigul õlisurvet ei mõõdeta. Tühikäigul õlisurve kadudes jookseb mootor lihtsalt kokku ilma ühtegi tuld põlema viskamata.
Kui pumba tihendite vahetusega ise hakkama said ja arvuti olemas siis liiguta ise pumba kaant (suurenda küttekogust). Üsna lihtne töö, enne küll korralikud märgid peale, et tead kus alustasid. Sellel juba 1mm liigutamist avaldab märgatavat mõju.
Pöördeid näitab spidokas korralikult? See 1100-1600 pöörde vahemikus õlitule süttimine tunduks justkui alustataks õlisurve kontrollimist liiga madalalt pöördelt. Ma enda 1997a 81kw (AFN) sõitnud lahtise õlitule juhtmega ja 1500 pöördeni kindlasti karjuma ei hakanud.
Õlisurve andureid on tal tõesti ainult üks ja tühikäigul õlisurvet ei mõõdeta. Tühikäigul õlisurve kadudes jookseb mootor lihtsalt kokku ilma ühtegi tuld põlema viskamata.

Kui pumba tihendite vahetusega ise hakkama said ja arvuti olemas siis liiguta ise pumba kaant (suurenda küttekogust). Üsna lihtne töö, enne küll korralikud märgid peale, et tead kus alustasid. Sellel juba 1mm liigutamist avaldab märgatavat mõju.
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Just! Aitäh sulle! Seega pean ostma ikkagi 1.8 barrise õlisurve lüliti sinna filtrikopsiku külge? (Täitsa keeruline vaadata seda õlisurve andurit kuna neid on igas valikus nii 0.3barri kui ka 1.8barri, kas siis 1.8 lähebki sinna õlifiltri ülesse olevasse pessa?)
Ning vastupidi 1800 just kaob õlisurve tuli ära, hakkab vilkuma ainult 1100-1500 vahemikus. Vahepeal ei põle see tuli üldse, saan sõita nii palju kui vaja igalepoole.
Eelnevalt seda viga ei olnud, ilmselt vajab mootor hooldust, imelik on ka see, et kui see tuli vilgub ei muutu mootori töö ega ei lisandu helisid, sõida kasvõi selle tulega, lihtsalt see piiksumine käib üle kõige.
Spidokas näitab pöördeid korralikult, samuti ei taha uskuda, et õlipump ära oleks, see kas on katki või on terve, ning ma eeldan, et selle tule süttimise tagajärjel ei oleks ma vast siiamaani saanud sõita? Praegu vast läheb 2050 kilomeetrit, väga häiriv piiksumine..
Hooldus toimub sõidukil 10 Jaanuar, vahetan ära kõik filtrid, õli 5w30, ning siis see õlisurve lüliti..
Ehk oleks mul ka mõistlik see juhe lihtsalt tagant ära võtta? Omades juba kümnendat 1.9 diiselmootorit, pole kunagi kuulnud,et see elukas vajaks mingit õlivahetustki üldse, muidugi tuleb seda teostada aga ei taha varjata isegi, et olen nii mõnegi AFNiga sõitnud 30-50tuhat kilomeetrit ühe ja sama õliga, ei ole läinud ei pump ega lisa tiksu juurde tekkinud..
Pumbaga seoses siis tõsi, arvuti olemas ja peaks rahulikult seda proovima. Kui vahetasin tihendeid, rumalusest ei teinud ühtegi kriipsu ega joont, võtsin lahti ja panin kokku, käivitus praktiliselt mõnest pöördest.. Ajastus ilusti 47-53 vahemikus, kuid see pealmine kaas tõesti ehk paigast ära.
Ning vastupidi 1800 just kaob õlisurve tuli ära, hakkab vilkuma ainult 1100-1500 vahemikus. Vahepeal ei põle see tuli üldse, saan sõita nii palju kui vaja igalepoole.
Eelnevalt seda viga ei olnud, ilmselt vajab mootor hooldust, imelik on ka see, et kui see tuli vilgub ei muutu mootori töö ega ei lisandu helisid, sõida kasvõi selle tulega, lihtsalt see piiksumine käib üle kõige.
Spidokas näitab pöördeid korralikult, samuti ei taha uskuda, et õlipump ära oleks, see kas on katki või on terve, ning ma eeldan, et selle tule süttimise tagajärjel ei oleks ma vast siiamaani saanud sõita? Praegu vast läheb 2050 kilomeetrit, väga häiriv piiksumine..
Hooldus toimub sõidukil 10 Jaanuar, vahetan ära kõik filtrid, õli 5w30, ning siis see õlisurve lüliti..
Ehk oleks mul ka mõistlik see juhe lihtsalt tagant ära võtta? Omades juba kümnendat 1.9 diiselmootorit, pole kunagi kuulnud,et see elukas vajaks mingit õlivahetustki üldse, muidugi tuleb seda teostada aga ei taha varjata isegi, et olen nii mõnegi AFNiga sõitnud 30-50tuhat kilomeetrit ühe ja sama õliga, ei ole läinud ei pump ega lisa tiksu juurde tekkinud..
Pumbaga seoses siis tõsi, arvuti olemas ja peaks rahulikult seda proovima. Kui vahetasin tihendeid, rumalusest ei teinud ühtegi kriipsu ega joont, võtsin lahti ja panin kokku, käivitus praktiliselt mõnest pöördest.. Ajastus ilusti 47-53 vahemikus, kuid see pealmine kaas tõesti ehk paigast ära.
1.9 TDi AGR,ALH,AHU
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Praegusel momendil olen saanud sellist infot, et mul VIST on seal üldse vale andur..
Õige andur peaks mõõtma õlisurvet üle 2000 pöörde.
OEM Part Number: 068919081A
Thread Size: M10 x 1
Switching Pressure: 0.75 bar
Color Code: Typically gray
kuid isegi antud kood 068919081A, ei anna mulle õiget andrurit vaid suurema valiku 0.7-0.9 - 1.8 jne igasuguseid.. Seega lõpuks ei saagi teada millist täpselt vaja on, kui just keegi kellel on AHU 1.9 TDI 66kw ütleks ehk palun..
Õige andur peaks mõõtma õlisurvet üle 2000 pöörde.
OEM Part Number: 068919081A
Thread Size: M10 x 1
Switching Pressure: 0.75 bar
Color Code: Typically gray
kuid isegi antud kood 068919081A, ei anna mulle õiget andrurit vaid suurema valiku 0.7-0.9 - 1.8 jne igasuguseid.. Seega lõpuks ei saagi teada millist täpselt vaja on, kui just keegi kellel on AHU 1.9 TDI 66kw ütleks ehk palun..
1.9 TDi AGR,ALH,AHU
- volksusees1
- Huviline
- Postitusi: 162
- Liitunud: 10 Juun 2023, 22:56
- Asukoht: eu
- Tänatud: 3 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
kood on õige, aga vaja on 0,9bar kui on 98a mootor küljes (0,75 jne on alates 2000 ja teise koodiga üldse)
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Töösoe mootor tühikäigul võiks olla ikka 1 bar kandis rõhku ja kui seal on andur samasse kanti, siis tõenäoliselt kontrollitakse rõhku juba tühikäigul, 2000p/min ja 1bar rõhku on ikka väga vähe. Tuleks ikka manomeetriga reaalne rõhk ära mõõta, enne ei saa mingeid oletusi teha.
- links
- Klubiline
- Postitusi: 1129
- Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
- Asukoht: Eestimaa
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 63 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
1000 rpm = 1 bar õlirõhku on selline kuldreegel ehk seal 2000 rpmi juures peaks ikka julgelt 2 + bari olema.teet82 kirjutas: ↑29 Dets 2024, 20:42 Töösoe mootor tühikäigul võiks olla ikka 1 bar kandis rõhku ja kui seal on andur samasse kanti, siis tõenäoliselt kontrollitakse rõhku juba tühikäigul, 2000p/min ja 1bar rõhku on ikka väga vähe. Tuleks ikka manomeetriga reaalne rõhk ära mõõta, enne ei saa mingeid oletusi teha.
Tuleks pigem rõhukell külge panna ja üle mõõta tegelik, vb andur ei pane villast

-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Õli ikka on mootoris?
Alljärgnev jutt ei ärata samuti kindlust, igal juhul tuleks õlirõhk manomeetriga ära kontrollida:

Võiks ka sellele keskenduda, üldiselt massilülitite aeg autodes on ümber saamas..Omades juba kümnendat 1.9 diiselmootorit, pole kunagi kuulnud, et see elukas vajaks mingit õlivahetustki üldse, muidugi tuleb seda teostada aga ei taha varjata isegi, et olen nii mõnegi AFNiga sõitnud 30-50tuhat kilomeetrit ühe ja sama õliga..
Lisan, et selle Passatile on veetud massilüliti just salongi-armatuuri taha raami külge, tundub suhteliselt viisakalt pandud, ning enne seda viga ei olnud, tuli täitsa ootamatult üks päev lihtsalt hakkas vilkuma ja nüüd vilgub siiamaani..
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Aitäh vastuste eest!
Mis puudutab õlirõhu andurit: plaanin siiski paigaldada 0.75 bar anduri, kuna see on tehasepoolne lahendus ja vastab täpselt AHU mootori spetsifikatsioonidele. 0.9 bar andur võib olla sobiv mõnele teisele seadistusele, kuid minu puhul pole suuremat turbot ega muid modifikatsioone, mis seda vajaksid.
Massilüliti: See on tegelikult talvel tunduvalt usaldusväärsem, kuna aku tühjeneb külmade ilmadega kiiremini. Kasutan seda, et vältida aku tühjenemist, ja see on minu jaoks seni hästi töötanud. Kui sõiduki ostsin oli massilüliti juba küljes ning õlirõhu tule probleemi ei olnud!
Küsimusele, kas üldse õli on: Ilma õlita poleks ma 2000 kilomeetrit sõita saanud. Kui õlirõhu tuli vilgub, ei kuule ma mootori töös ühtegi kõrvalist heli – ei klõbinat, ei kolinat ega muid märke madalast õlirõhust.
Lõpuks: teen kindlasti manomeetriga õlirõhu mõõtmise, et reaalset rõhku kontrollida ja välistada kõik võimalikud probleemid.
Tänud kõigile veel kord vastuste eest – annan kindlasti teada, mis edasi saab!
Mis puudutab õlirõhu andurit: plaanin siiski paigaldada 0.75 bar anduri, kuna see on tehasepoolne lahendus ja vastab täpselt AHU mootori spetsifikatsioonidele. 0.9 bar andur võib olla sobiv mõnele teisele seadistusele, kuid minu puhul pole suuremat turbot ega muid modifikatsioone, mis seda vajaksid.
Massilüliti: See on tegelikult talvel tunduvalt usaldusväärsem, kuna aku tühjeneb külmade ilmadega kiiremini. Kasutan seda, et vältida aku tühjenemist, ja see on minu jaoks seni hästi töötanud. Kui sõiduki ostsin oli massilüliti juba küljes ning õlirõhu tule probleemi ei olnud!
Küsimusele, kas üldse õli on: Ilma õlita poleks ma 2000 kilomeetrit sõita saanud. Kui õlirõhu tuli vilgub, ei kuule ma mootori töös ühtegi kõrvalist heli – ei klõbinat, ei kolinat ega muid märke madalast õlirõhust.
Lõpuks: teen kindlasti manomeetriga õlirõhu mõõtmise, et reaalset rõhku kontrollida ja välistada kõik võimalikud probleemid.
Tänud kõigile veel kord vastuste eest – annan kindlasti teada, mis edasi saab!
1.9 TDi AGR,ALH,AHU
- volksusees1
- Huviline
- Postitusi: 162
- Liitunud: 10 Juun 2023, 22:56
- Asukoht: eu
- Tänatud: 3 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
kust see info, et 0,75 "on" 98a Ahule, mis õli muidu sees on ja mis kasti kood?
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Pigem on ju anduril mingi vahemik, mille piires peaks lülituma, 0.9bar andur näiteks 0.75-1.1bar vahemikus, puhtalt 0.75bar andurit pigem pole olemas. See eespool antud originaal kood annabki sellised andurid, kust need erinevad ja suuremad saadi, seda ei tea.
- Elevant
- Klubiline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
- Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
- Asukoht: Läänemaa/Euroopa
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 42 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Madal õlirõhk ei tähenda olematut õlirõhku. Kui rõhk peaks olema 0,7 aga on nt 0,6(mis paneb tule põlema), siis oma kõrvaga ei suuda elu sees vahet teha, et rõhk on madal ja sellise madala rõhu juures võib see mootor töötada veel pikalt enne, kui lõplikult kusagilt lusika nurka viskab.
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Võib teema kustutada!
Õlirõhk korralik, viga oli anduris. ( NB! Teet82, ma ju ei ole maininud sulle, et kuskil puhtalt 0.75 bar andur on, räägin ju lülitus punkti algusest, miks sa pead rumalat teesklema?)
Panin 0.75-1.05 rõhu anduri ning täielik hooldus.
Kummaline kus on fantaasia, arusaamine ja kaasamõtlemine, mõeldakse, et näiteks esmaspäevast - kolmapäevani on õlirõhk normis, kuid just neljapäeval ei ole.
Seda see teemasse kogunenud kogukond momedil mulle ütleb.
Esiteks, kui õlipump oleks tõesti vigane, siis avalduks probleem juba mootori käivitamisel või lühemate sõitude ajal, kuna õlirõhk poleks piisav. Minu puhul tekib probleem alles pärast pikka sõitu – umbes 1 tund või 90 km, ja ka siis ainult madalamatel pööretel (1200-1500 p/min). See viitab sellele, et õlipump töötab korralikult ja probleem on tõenäoliselt seotud muude teguritega.
Kui õli on vana, valest viskoossusest või sisaldab liiga palju setteid, muutub see pika sõidu järel õhemaks (eriti kui mootor on täiesti kuum). Selle tulemusel võib madalamatel pööretel (kus õlipump töötab aeglasemalt) õlirõhk ajutiselt langeda alla anduri läviväärtuse ja seetõttu hakkab tuli vilkuma. Kui pööretesse minna (näiteks 2000 p/min), tõstab pump uuesti rõhku ja probleem kaob.
Võimalikud probleemid:
Õli kvaliteet või vanus: Kui õli on vana või valitud on vale viskoossusega õli (näiteks liiga vedel külmades tingimustes), võib see põhjustada rõhulangust kuuma mootori korral.
Õlirõhu andur: Võib olla viga anduris või vale anduri tüüp (näiteks liiga kõrge läviväärtusega andur, nagu 0.9 bar, kui peaks olema 0.75 bar).
Õlifilter: Ummistunud või kehva kvaliteediga õlifilter võib vähendada õli voolu, eriti kuuma mootori korral.
Õlikanali ummistused: Mootori sees võivad olla osalised ummistused, mis piiravad õli liikumist madalamatel pööretel.
Õliklapp (õlipumba regulaator): Kui klapp ei reguleeri korralikult rõhku, võib kuuma mootori korral tekkida ajutine rõhulangus.
Kokkuvõttes ei ole loogiline süüdistada õlipumpa, sest pump suudab pika sõidu ajal probleemideta õlirõhku hoida. Enne põhjapanevaid järeldusi tuleks testida õlirõhku manomeetriga nii külma kui ka kuuma mootori korral, samuti kontrollida õli kvaliteeti, andurit ja filtrit. Ainult täpne mõõtmine annab vastuse.
Siit TEEMAST saab enne peavalu kui abi
.. Õige abi tuli mulle privaatselt.
Üks küsis üldse kasti kohta
Täitsa pekkis...
Õlirõhk korralik, viga oli anduris. ( NB! Teet82, ma ju ei ole maininud sulle, et kuskil puhtalt 0.75 bar andur on, räägin ju lülitus punkti algusest, miks sa pead rumalat teesklema?)
Panin 0.75-1.05 rõhu anduri ning täielik hooldus.
Kummaline kus on fantaasia, arusaamine ja kaasamõtlemine, mõeldakse, et näiteks esmaspäevast - kolmapäevani on õlirõhk normis, kuid just neljapäeval ei ole.

Esiteks, kui õlipump oleks tõesti vigane, siis avalduks probleem juba mootori käivitamisel või lühemate sõitude ajal, kuna õlirõhk poleks piisav. Minu puhul tekib probleem alles pärast pikka sõitu – umbes 1 tund või 90 km, ja ka siis ainult madalamatel pööretel (1200-1500 p/min). See viitab sellele, et õlipump töötab korralikult ja probleem on tõenäoliselt seotud muude teguritega.
Kui õli on vana, valest viskoossusest või sisaldab liiga palju setteid, muutub see pika sõidu järel õhemaks (eriti kui mootor on täiesti kuum). Selle tulemusel võib madalamatel pööretel (kus õlipump töötab aeglasemalt) õlirõhk ajutiselt langeda alla anduri läviväärtuse ja seetõttu hakkab tuli vilkuma. Kui pööretesse minna (näiteks 2000 p/min), tõstab pump uuesti rõhku ja probleem kaob.
Võimalikud probleemid:
Õli kvaliteet või vanus: Kui õli on vana või valitud on vale viskoossusega õli (näiteks liiga vedel külmades tingimustes), võib see põhjustada rõhulangust kuuma mootori korral.
Õlirõhu andur: Võib olla viga anduris või vale anduri tüüp (näiteks liiga kõrge läviväärtusega andur, nagu 0.9 bar, kui peaks olema 0.75 bar).
Õlifilter: Ummistunud või kehva kvaliteediga õlifilter võib vähendada õli voolu, eriti kuuma mootori korral.
Õlikanali ummistused: Mootori sees võivad olla osalised ummistused, mis piiravad õli liikumist madalamatel pööretel.
Õliklapp (õlipumba regulaator): Kui klapp ei reguleeri korralikult rõhku, võib kuuma mootori korral tekkida ajutine rõhulangus.
Kokkuvõttes ei ole loogiline süüdistada õlipumpa, sest pump suudab pika sõidu ajal probleemideta õlirõhku hoida. Enne põhjapanevaid järeldusi tuleks testida õlirõhku manomeetriga nii külma kui ka kuuma mootori korral, samuti kontrollida õli kvaliteeti, andurit ja filtrit. Ainult täpne mõõtmine annab vastuse.
Siit TEEMAST saab enne peavalu kui abi

Üks küsis üldse kasti kohta



1.9 TDi AGR,ALH,AHU
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Lõpetuseks mainin, et olen sõidukiga sõitnud kõigest 3 kuud, vana omanik kinnitas, et vahetas klapid, juu siis pani sisse vana õli või vale õli.
Lootsin, et siit tuleb kaastundlik ja tore abi, aga peale kahtlase klähvi ei leia ma muud midagi.. Kellel puudub ElsaWin võib ühendust võtta, olemas täisvärk ja seal tehase vastavad informatsioonid.
Kust ma selle teada sain
ebareaalne.
Sellise pisikese mootori ja diisli juures teeb absoluutselt kõike kõrvaga vahet, kõrvaarstile minema.
Lootsin, et siit tuleb kaastundlik ja tore abi, aga peale kahtlase klähvi ei leia ma muud midagi.. Kellel puudub ElsaWin võib ühendust võtta, olemas täisvärk ja seal tehase vastavad informatsioonid.
Kust ma selle teada sain


Sellise pisikese mootori ja diisli juures teeb absoluutselt kõike kõrvaga vahet, kõrvaarstile minema.
1.9 TDi AGR,ALH,AHU
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Mis asi on "lülituspunkti algus"?
See on ikka anduri tootmisest tulenev probleem, keegi ei hakka seal tegema peenhäälestust 0.9bar peale, kui lülitub kusagil andurile märgitud vahemikus, siis on kõik õige.
Sulle ju öeldi, et sellele autole läheb 0.9bar andur, vaidlesid vastu, aga panid ikka täpselt selle anduri. Ja nüüd on kõik teised rumalad
Edit: Õlirõhk sõltub õli temperatuurist ja pööretest. Külmalt käivitades tühikäigul umbes 5bar ja töösoojalt 1bar kanti. Õli läheb vedelamaks ja kuidagi ei ole loogiline väide, et soojalt ummistunud filter laseb vähem läbi või õlipumbas pole viga, sest külmalt ju pole probleemi.
Elsawin on kiviaeg, mul on ka olemas mingi muidu.
See on ikka anduri tootmisest tulenev probleem, keegi ei hakka seal tegema peenhäälestust 0.9bar peale, kui lülitub kusagil andurile märgitud vahemikus, siis on kõik õige.
Sulle ju öeldi, et sellele autole läheb 0.9bar andur, vaidlesid vastu, aga panid ikka täpselt selle anduri. Ja nüüd on kõik teised rumalad

Edit: Õlirõhk sõltub õli temperatuurist ja pööretest. Külmalt käivitades tühikäigul umbes 5bar ja töösoojalt 1bar kanti. Õli läheb vedelamaks ja kuidagi ei ole loogiline väide, et soojalt ummistunud filter laseb vähem läbi või õlipumbas pole viga, sest külmalt ju pole probleemi.
Elsawin on kiviaeg, mul on ka olemas mingi muidu.
Viimati muutis teet82, 30 Dets 2024, 19:10, muudetud 1 kord kokku.
-
- Veteran
- Postitusi: 3548
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 784 korda
- Tänatud: 110 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Tekst on ilus puhas ja selge.

Mexaanik ära võta kõike nii isiklikult. Lihtsalt raske on läbi foorumi diagnoosida ja mõne inimese kirjutamis oskus ei ole just parim.

Tore kui korda said ja jätsid ka vastuse foorumisse. Ilus kena informatiivne teema.

PS. Nendele kes arvavavad, et õlirõhku üldse ei ole. Selline mootor teeb vaid koll-koll-koll-kaputt!
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Jah, mõistan, et Sa ei oska lugeda <3 .. Panin "Lülitusulatus 0, 75 - 1, 05bar" anduri.. Kõik töötab.teet82 kirjutas: ↑30 Dets 2024, 18:51 Mis asi on "lülituspunkti algus"?
See on ikka anduri tootmisest tulenev probleem, keegi ei hakka seal tegema peenhäälestust 0.9bar peale, kui lülitub kusagil andurile märgitud vahemikus, siis on kõik õige.
Sulle ju öeldi, et sellele autole läheb 0.9bar andur, vaidlesid vastu, aga panid ikka täpselt selle anduri. Ja nüüd on kõik teised rumalad
Edit: Õlirõhk sõltub õli temperatuurist ja pööretest. Külmalt käivitades tühikäigul umbes 5bar ja töösoojalt 1bar kanti. Õli läheb vedelamaks ja kuidagi ei ole loogiline väide, et soojalt ummistunud filter laseb vähem läbi või õlipumbas pole viga, sest külmalt ju pole probleemi.
Elsawin on kiviaeg, mul on ka olemas mingi muidu.
1.9 TDi AGR,ALH,AHU
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Ei tea ühtegi TõnistMustVälk kirjutas: ↑30 Dets 2024, 18:53Tekst on ilus puhas ja selge.
Mexaanik ära võta kõike nii isiklikult. Lihtsalt raske on läbi foorumi diagnoosida ja mõne inimese kirjutamis oskus ei ole just parim.
Tore kui korda said ja jätsid ka vastuse foorumisse. Ilus kena informatiivne teema.
PS. Nendele kes arvavavad, et õlirõhku üldse ei ole. Selline mootor teeb vaid koll-koll-koll-kaputt!

Ei võta isiklikult, ning kirjutamis oskuses probleeme pole, kuid lugemises küll on, üks üleval siiamaani arvab, et paningi 0.90 barrise lüliti vahele

Mulle pigem pakub nalja, see üks ja sama vend loeb juba 3 postitust valesti

1.9 TDi AGR,ALH,AHU
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Tihtipääle on paljudes kohtades piisanud foorumi diagnostikast, väga palju tarkasid on..
Praegu selle teema all on rohkem õllepurgi kallistajad, Tiit ja Teet, kuskil kellegi Tõnis ka siia kadunud

Praegu selle teema all on rohkem õllepurgi kallistajad, Tiit ja Teet, kuskil kellegi Tõnis ka siia kadunud


1.9 TDi AGR,ALH,AHU
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Mina sain pilli liikuma, töötab, olemas ka nüüd manomeeter millega kasvõi igapäev seda rõhku mõõta, aimata oli, et polnud õlipumbas viga, pole kuulnud, et kunagi üldse see 1.9 diisel mootori õlipump otsad annab, suhteliselt vastupidav asi... Kindlasti on ka tore kuskil foorumis kellegi teadmisi proovile panna.
Usun, et Teet võibki uskuma jääda, seda, et kõik õlid lähevad vedelaks kui mootor töösoe, vennal pole õrna aimugi mis õli mulle sinna mootorisse valatud oli, aga tema juba teab ja oletab. Ma ei saa siiamaani aru kust sa lugesid, et ma panin 0.9 barrise lüliti, ma loen seda teksti 3 korda ikka ei leia, 4 kord juba tõmbab pea valule, ma täna ikka ei saa Teet, ei saa

Usun, et Teet võibki uskuma jääda, seda, et kõik õlid lähevad vedelaks kui mootor töösoe, vennal pole õrna aimugi mis õli mulle sinna mootorisse valatud oli, aga tema juba teab ja oletab. Ma ei saa siiamaani aru kust sa lugesid, et ma panin 0.9 barrise lüliti, ma loen seda teksti 3 korda ikka ei leia, 4 kord juba tõmbab pea valule, ma täna ikka ei saa Teet, ei saa


1.9 TDi AGR,ALH,AHU
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Järgmiseks ütleb Teet, et õlifilter ei umistu mitte kunagi, isegi kui see sama filter olnud masinal 30tuhat kilomeetrit, filtri välimus on roostes ja kirjad lugematud, tema arust läheb see vedel õli ka sealt 30 tuhat kilomeetrit vanast filtrist läbi
... Tee paus arvutist, ekraan veidi heleda võitu. <3

1.9 TDi AGR,ALH,AHU
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Ja muide Teeduke kui sa lähed autokaubad24 ning otsid 1.9 tdi AHU 66kw mootori järgi õlisurve lülitit, siis leiad, et seal tõesti on lai valik
Lülitusrõhk 1, 4bar
Ühenduste arv 1
Väliskeere M10x1mm
Värvimarkeering must
*****
Lülituspunkt alates 0, 75bar
Lülituspunkt kuni 1, 05bar
Värvimarkeering hall
Ühenduste arv 1
*****
Lülituspunkt alates 0, 55bar
Lülituspunkt kuni 0, 85bar
Kaal 0, 031kg
vajaminev tükihulk 1
Väliskeere M10 x 1mm
Antud valikud tulevad isegi siis kui sa paned numbrimärgi..
Täna alles esmaspäival, võta õlle ja ekraani pealt hoogu maha, muidu lõpuks ei pruugi üldse aru saada.
Lülitusrõhk 1, 4bar
Ühenduste arv 1
Väliskeere M10x1mm
Värvimarkeering must
*****
Lülituspunkt alates 0, 75bar
Lülituspunkt kuni 1, 05bar
Värvimarkeering hall
Ühenduste arv 1
*****
Lülituspunkt alates 0, 55bar
Lülituspunkt kuni 0, 85bar
Kaal 0, 031kg
vajaminev tükihulk 1
Väliskeere M10 x 1mm
Antud valikud tulevad isegi siis kui sa paned numbrimärgi..
Täna alles esmaspäival, võta õlle ja ekraani pealt hoogu maha, muidu lõpuks ei pruugi üldse aru saada.
1.9 TDi AGR,ALH,AHU
- volksusees1
- Huviline
- Postitusi: 162
- Liitunud: 10 Juun 2023, 22:56
- Asukoht: eu
- Tänatud: 3 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
said siis PM-i kaudu teada mis õli su enda autos kasutati, aga teistele ei taha enam öelda või millest üldse jutt käib?
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
- Telefon: 0
- Skype: 0
- Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
- Asukoht: Märjamaa/Rapla
- Tänanud: 2 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Ja muide, peale 15 minutit naeru, ma ei saa aru mis see ElsaWin kivi aeg morjendab?
See Passat samamoodi kiviaeg ju
Mis sa tahad mulle seletada, et kuna elsawin on kiviaeg siis mul passat järsku uuema infoga ? Või-või ? See on see 12 õllet ja näputrenn 



1.9 TDi AGR,ALH,AHU
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
1.9l TDi 66kw AHU 1998 Volkswagen Passat B5 Õli-Surve tuli
Kui panid 0.75-1.05 vahemikus lülituva rõhuanduri, siis see ongi 0.9bar andur, raske on aru saada sellest?
Mul on autoalane kõrgharidus TTK-st ja veerand sajandit töökogemust, kust sinu teadmised pärinevad?
Öeldakse, et mõnikord on targem vait olla, et mitte .... paista. Arvan, et sinu jaoks on praegu just see hetk!
Mul on autoalane kõrgharidus TTK-st ja veerand sajandit töökogemust, kust sinu teadmised pärinevad?
Öeldakse, et mõnikord on targem vait olla, et mitte .... paista. Arvan, et sinu jaoks on praegu just see hetk!
Viimati muutis teet82, 30 Dets 2024, 20:28, muudetud 1 kord kokku.