Tegin eksperimendi. Mainin ära, et termostaat ja soojendusradikas on vahetatud(mootor 1.9tdi 81kw AFN)
Auto oli seisnud ca 24h
Sooja hakkas 4-5 minuti kandis tulema. Enne seda viskas leiget. Korralik soe 90 peal.
6 minutiga saavutas mootor sinna 50 kraadi kanti
10 minutiga ilusti 90 kraadi peal
Väljas kraade +4
Kilomeetrid 13 kuni seier täpselt 90-ne kraadile jõudis.
Viimati muutis audivana, 04 Dets 2013, 19:38, muudetud 4 korda kokku.
Minu autol ka uus termostaat ja soojeneb sama aeglaselt. Hommikul just vaatasin, see tegelikult suht normaalne. Ei usu eriti neid mehi, kes räägivad, et paari km-ga juba seier keskel. Vanemad mootorid soojenesid kiiremini, neil oli vist põlemiskamber plokikaane sees
ermik kirjutas:Minu autol ka uus termostaat ja soojeneb sama aeglaselt. Hommikul just vaatasin, see tegelikult suht normaalne. Ei usu eriti neid mehi, kes räägivad, et paari km-ga juba seier keskel. Vanemad mootorid soojenesid kiiremini, neil oli vist põlemiskamber plokikaane sees
Mida sa kuskilt vaatasid ja järeldad, et asi normaalne? Mina väidan (käsi südamel ), et 3km. pärast on seier ca. 70C peal ja linna jõudes (5,5km täpselt) on seier keskel 90C peal! Poisid, tehke autod korda, ärge järeldage siin!
Vana tõde on ju see,et eelpõlemis kambriga diisel mootor soojeneb kordades kiiremini,kui otse sissepritsega mootor. Kui siin väidetakse,et TDi. soojenes ca 5min. tühikäigul,ja ca. 6km .sõitu(õues -1c.),ja juba oli seier 90c. Eelpõlemis kambriga diisel oleks seljuhul juba tühikäigul(õues -1c.) saavutanud oma täistemperatuuri. Kuid nii see ei ole ju. Tühikäigul töötab ju ka salongi ventilaator(aknad puhtaks), ja sealtkaudu toimub siiski ka paratamatult väikese ringi jahutus. Tühikäigul ei tooda ka mootor sooja.(eriti TDi). Ei tea kohe,mis edasi saab. Enda 81kw. saab 90c. ca. 12km. ja 66kw. ca.25km. Õues kokkulepitult -1c. Aga ärme arutle,kasutame otsingut.
Jaman samamoodi oma passatiga, 81 kw afn. Vahetasin termostaadi, puhusin salongi radika läbi, papp on radika ees jne. aga juba praeguste ilmadega soojeneb väga aeglaselt ja kuuma sealt loota pole. kusjuures enne termostaadi vahetust enam sooja üldse ei tootnud, nüüd tuleb miskit, aga temp enam päris 90 peale ei küündi, jääb sinna kriips enne 90-t. nii maanteel kui linnas.
johnson kirjutas:Jaman samamoodi oma passatiga, 81 kw afn. Vahetasin termostaadi, puhusin salongi radika läbi, papp on radika ees jne. aga juba praeguste ilmadega soojeneb väga aeglaselt ja kuuma sealt loota pole. kusjuures enne termostaadi vahetust enam sooja üldse ei tootnud, nüüd tuleb miskit, aga temp enam päris 90 peale ei küündi, jääb sinna kriips enne 90-t. nii maanteel kui linnas.
Selline käitumine lõhnab ikkagi termostaadi järele, et mis temp. avamisega termostaat külge sai? Ja on ka juhuseid kuulda, kus termostaadid ka lihtsalt praagid.
87c oli mäletamist mööda termostaat. Väike mõte on endal ka läbi käinud, et äkki praak, aga vana termoga läks kellal temp nagu kiiremini ja ilusti 90c peale. räägitakse, et seda spido tempi ei tasu päris uskuda.
johnson kirjutas:87c oli mäletamist mööda termostaat. Väike mõte on endal ka läbi käinud, et äkki praak, aga vana termoga läks kellal temp nagu kiiremini ja ilusti 90c peale. räägitakse, et seda spido tempi ei tasu päris uskuda.
No kui enne läks, et miks ta peale termostaadi vahetust lolli pidi mängima hakkama?
Vana hea papp radika ette-meetod on termostaadi töö kontrollimiseks igati sobiv.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Mäletan veel eelmist talve 81kw AHF motoga Bora peal... -10c ja nii 8-10km läbimisel 90c...ennem seda 3min tiksumist(umbes suitsu tegemise jagu ja vajadusel sel ajal esiklaas jääst/lumest puhtaks). Ning see ei olnud päris maanteel sõit, kus saad kohe 90km/h lajatada nii et pöörded kogu aeg 2100rpm kandis oleks st veidi kurvilisem kruusatee, kus pea pool teekonnast 5. käik ja 70km/h tiksuda vaja ehk siis pöörded madalamad kui maanteesõidul. Paar aastat ennem rihma ja koos sellega termo vahetamist võttis ikka kauem aega v vaiksemalt sõites hakkas temp langema ehk siis nn peetis termostaadiga on ka 90c võimalik(jutt, et kui termostaat tuksis, siis moto 90c ei saavuta, on mingi t2nise taoliste tegelaste poolt lendu lastud jutuke).
Pole diislitega nii hästi kursis aga kas talviseid termostaate ka neile pakutakse või peab ainult tehase avanemiskraadidega leppima?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
golfi_vend kirjutas:Juhul kui termostaat liiga lahti ja moto ökonoomne siis ei saavutagi 90C. Kui ainult "veidi" lahti siis on see võimalik.
Isegi mu bensukas ei suutnud 90 kraadi saavutada lahtise termostaadiga ja hiljem lahti võttes vaadates oligi termodtaat pärani.
Jah...lisaks sellele võib hakata avanema liiga vara...vb see siis nende odavate termode teema st pole päris korralikult kalibreeritud vms.
Need vist surevad ajapikku ära... Passatil oli ka temp. koguaeg alla 90c (ainult suvel kuuma ilmaga pähe andes saavutas 90c) aga 70c tuli ilusti ehk siis lasi lihtsalt liiga vara lahti. Sisse sai uus Behr'i termostaad 87c kui õigesti mäletan, vana mis seest välja tuli oli täpselt sama ja samuti 87c aga lasi juba 70c peal suurele ringile.
Viimati muutis J.Aru, 05 Dets 2013, 14:26, muudetud 1 kord kokku.
Minu teada polegi talviseid/suviseid termostaate. Kõik nad avanevad
87c juures.
Olen muide kuulnud jutte lõunamaade autodest milledel vb lahjem termostaat sees, aga seni olen uskunud, et tegu oj lihtsalt sauna juttudega.
ermik kirjutas:Minu autol ka uus termostaat ja soojeneb sama aeglaselt. Hommikul just vaatasin, see tegelikult suht normaalne. Ei usu eriti neid mehi, kes räägivad, et paari km-ga juba seier keskel. Vanemad mootorid soojenesid kiiremini, neil oli vist põlemiskamber plokikaane sees
Mida sa kuskilt vaatasid ja järeldad, et asi normaalne? Mina väidan (käsi südamel ), et 3km. pärast on seier ca. 70C peal ja linna jõudes (5,5km täpselt) on seier keskel 90C peal! Poisid, tehke autod korda, ärge järeldage siin!
Sinu autol oli vist automaatkast, need hoiavad külmalt pöördeid vist veidi kõrgemal. Kuigi 3kilomeetriga ei saavutaks ma oma autoga 70C ka siis, kui selle maa 3nda käiguga 100ga sõidaks. Muidugi ei ole ma kontrollinud neid lisaküünlaid, paljude arvates pidid need vist suht mõttetud olema, peab nv ülevaatama.
copilot, võta kohe oma sõnad selle kohapealt tagasi,kus mainisid minu nime ja katkist termostaati. 5. det. 11. 01. See lause on otsene laim,kuna pole sellist juttu olnud. Nüüd mainin sõna termostaat ja ütlen,loogika ,ei lähe jah mootor 90c.soojaks ,kui termostaat avaneb liiga vara,või on avatud kogu aeg. Kummirõngas klapi tihendusega termostaatidel oli selline probleem,mis lekkisid. NB. ei ole olemas suvist vr. talvist termostaati. Mootori sisetemperatuur peab olema siiski sama nii suvel kui ka talvel.(GTI).Tuletan meelde kiitlejatele,kelle TDi. ,,läheb väga kiirelt soojaks,, et isegi tehnika ajakirjades on see TDi. mootori mitte kiire soojenemine olnud teemaks.Põhjus on ikka selles,et põlemisprotsess on nii efektiivne ja soojus kaod tänu sellele väiksed.99 % TDi. omanikest kurdavad mootori aeglast soojenemist,1% on siis kas valetajad või on mootoriga mingi jama(liiga varane süüde näiteks).40kw-ist. mootorit võrrelda 66kw-ise. TDi.-ga. (kütuse kulu) on nagu siga ja hobune panna võidu jooksma.
Viimati muutis t6nis3, 06 Dets 2013, 10:39, muudetud 1 kord kokku.
Ma tean ka et pole asja nagu suvine või talvine termostaat.
Olen kuulnud lihtsalt jutte lõunmaa audodel lahjemad termostaadid sees, aga kas tõepõhi all seda ei tea. Jutt jääb jutuks
Viimati muutis audivana, 06 Dets 2013, 10:32, muudetud 1 kord kokku.
lõuna Euroopast ostetud autodel on mootoris termostaat kus termostaadi avanemine algab juba 75-80´C juures ja talvisel ajal ei lähe meil auto mootor piisavalt soojaks. Meie kliimas oleks soovitatav paigaldada auto mootorile termostaat kus avanemine algaks temperatuutidel 87-92´C. http://kasulikteada.weebly.com/milleks-termostaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mul on auto Itaaliast toodud oli lahjem termostaat küljes.
Viimati muutis Stollu, 06 Dets 2013, 11:04, muudetud 1 kord kokku.
Paisake foorumisse termostaadi avanemis andmed ka konkreetselt VW-eni. 1,9 TDi. kohta.Kas antakse ka kõikumisi avanemise kohapealt? Stollu,mis avanemis kraadidega see termostaat siis oli?
Viimati muutis t6nis3, 06 Dets 2013, 11:28, muudetud 1 kord kokku.